Arvostamasi nimimerkit

  • 235 481
  • 883

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Tempura, TAM, Henkka, dali, vetoo, Alwahla naapureineen, Musta Nuoli, FASlapsi, Secard joka lopetti loppukesällä/alkusyksyllä. Varmasti on paljon muitakin mutta eivät vain juuri nyt tule mieleen.

Mitä pahaa minä olen tehnyt ansaitakseni tulla mainituksi tässä ketjussa?

Luulen, että vastaus on tekemässäni boldauksessa.
Oma arvostuslista on melkoisen samanlainen, kuin monella; vlad, FASlapsi, pisin kääpiö, nuck jne. Lisähuomautuksena arvostukset kalsarikänniketjun vakionaamoille, tuntevat kyllä piston maksassaan ilman nimiäkin.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Pari kaveria tulee heti mieleen, joita kirjaimellisesti arvostan (tai pidän heitä palstan 'parhaimpina' kirjoittajina), aktiivisimmat kirjoittavat Flyersin kausiketjuissa ovat jääneet mieleeni, mm. Eager, Jay79 ja Hyttynen. Tiukkaa luettavaa ja esim. otteluraporteissa yksityiskohtia ei olla jätetty ikinä pois eli raportointi on todella hyvää omaan silmään ja aina on mukava lukea, vaikka ottelu on tullut nähtyä.

HIFKn puolelta löytyy monia kirjottajia, mutta mainittakoon heistä BOL, tant gredulin, Ck, Cover, 58 ja tämän viestin lukijoiden yllätykseksi scholl. Rispekt!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
tämän viestin lukijoiden yllätykseksi scholl. Rispekt!
Ei schollin mainitseminen yllätä. Vaikka olen monessa asiassa eri mieltä hänen kanssaan, kirjoittaa hän hyvin ja viihdyttävästi ja usein tuo asioihin sellaisen näkökulman, jota en ole tullut ajatelleeksi. Vaikka viimeksi tuo kulttuuristen erojen ja rasismin tarkkanäköinen erittely täällä.

Peukkua schollille, pidä ylhäällä hyvä työ ja mitä se saksaksi lieneekään. Gut arbeit ja jotain kai.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei schollin mainitseminen yllätä. Vaikka olen monessa asiassa eri mieltä hänen kanssaan, kirjoittaa hän hyvin ja viihdyttävästi ja usein tuo asioihin sellaisen näkökulman, jota en ole tullut ajatelleeksi. Vaikka viimeksi tuo kulttuuristen erojen ja rasismin tarkkanäköinen erittely täällä.
Jaan tämän ajatuksen. Omaleimaisuus ja laadukas ilmaisukyky ovat viihdyttävän kirjoittajan perusvaatimuksia. Parhaimmillaan scholl tuo jonkin uuden jutun framille jota sitten perustelee tavoilla joita harvalle tulisi edes autettuna mieleen.

Tosin vastapainoksi scholl suoltaa välillä aika väsynyttä settiä jolla nimimerkki ei pyri keskustelemaan vaan pelkästään haistattelemaan. Siis tekstiä jonka päälle scholl ei jaksa tai välitä vetää edes pikkuisen älyllisyyden naamioverkkoa suojaksi. Ei kukaan tietysti aina pysty priimaa tuottamaan. Otetaan nyt tuoreena esimerkkinä huolimattomasta provoilusta tämä schollin aivopieru presidentinvaalikeskustelusta. Tässä määritellään parempi väki sekä todetaan missä karjalaisten kaapin paikka oli schollin mielestä.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Luulen, että vastaus on tekemässäni boldauksessa.

Kyllä, mutta naapurikin on vain osasyy. Arvostan Alwahlan muutenkin korkealle.

Ja scholl. Arvostus olisi korkeampi jos pysyisi vain vapaan puolella. Ei tiedä NHL:stä juuri mitään, eikä lue siellä ketjuja. Siksi ei vastaa koskaan aloittamiinsa keskusteluihin. Tulee sohaisemaan muurahaispesää ja lähtee pois. Mutta viihdyttävä kirjoittaja, ja todella mielenkiintoiset mielipiteet. Esimerkiksi legenda speedoista tulee elämään ikuisesti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä arvostan kaikkia sellaisia kirjoittajia jotka osaavat kirjoittaa selkeästi ja tuoda ajatuksensa hyvin esille, ja erityisesti sellaisia jotka osaavat ajatella asioita useammalta kantilta ja myös vastapuolen näkökulmasta. Jos jotain yksittäisiä nimimerkkejä haluaa nostaa esille niin esim. vlad on sellainen kirjoittaja jota pidän hyvin suuressa arvossa, ja jonka kirjoitustaidosta ja kyvystä siirtää ajatukset tekstiksi olen suorastaan kateellinen. Viime ajoilta on jäänyt mieleen myös nimimerkki Musta Nuoli jonka kirjoitukset ovat yleensä aina hyvin perusteltuja. Näiden nimimerkkien kanssa voi olla hyvinkin eri mieltä asioista mutta homma ei mene ikinä perusteettomaksi inttämiseksi.

Lisäksi arvostan kovasti kaikkia niitä jotka jaksavat nähdä paljon vaivaa otteluketjujen avaamisessa ja otteluennakoissaan. Lukko-puolelta on jäänyt mieleen ainakin nimimerkki Johto joka joskus teki erittäin hyviä ketjunavauksia (mihinkäs on muuten hävinnyt kun taitaa kirjoitella nykyisin aika harvakseen ja noita ketjunavauksiakaan ei ole enää hirveästi tullut?). Ja arvostan myös niitä jotka osaavat kirjoittaa hyviä ja tasapuolisia analyysejä otteluista pelin jälkeen. Jos jälleen otetaan Lukko-puolelta esimerkki niin Rokun analyyseissä on yleensä kerrottu ottelutapahtumat hyvin, selkeästi ja tasapuolisesti ilman kovin pahaa kotiinpäin vetämistä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen alkanut viime kuukausina arvostamaan Käyttäjänimetöntä. Jokin hänen lennokkaassa kirjoitusasussaan viehättää ja naurattaa. Naisasiat-ketju on hänen ansiostaan hivenen kepeämpi ilmapiiriltään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nimimerkki Deko on kyllä. Vissiin vuosikertaa 1995 eli kuten kummipoikani. Kyllä on Deko tuleva suuruus. Jatkoajan moderouden kautta paskalehteen monesti, mutta jos nyt hyvään.

Viestini ei sisällä vittuilua vaan ihan vaan ihan sarkastista faktoutta.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nimimerkki Deko on kyllä. Vissiin vuosikertaa 1995 eli kuten kummipoikani. Kyllä on Deko tuleva suuruus. Jatkoajan moderouden kautta paskalehteen monesti, mutta jos nyt hyvään.

Viestini ei sisällä vittuilua vaan ihan vaan ihan sarkastista faktoutta.

Nimimerkki Deko muistuttaa minua omista nuoruusvuosistani. Huiskin menemään pitkin BBS-purkkeja sun muita ja lopulta sitten päädyin toimitushommiin. Ei se ole huono tie, mutta älä kuule Deko ikinä lähde sitten Maikkarin toimitukseen mukaan. Sinne kun pääsee kuka vaan ja jälki on sen mukaista.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nimimerkki Deko on kyllä. Vissiin vuosikertaa 1995 eli kuten kummipoikani. Kyllä on Deko tuleva suuruus. Jatkoajan moderouden kautta paskalehteen monesti, mutta jos nyt hyvään.

Viestini ei sisällä vittuilua vaan ihan vaan ihan sarkastista faktoutta.

Jännää että tämä ketju piti kaivaa esiin yli kuukauden takaa jos tarkoituksena ei kuitenkaan ollut kehua/jakaa arvostusta. Olisit kirjoittanut jonnekin muualle mikäli oli pakko avautua.

Asiaan, nimimerkeiltä Chiesa di Totti ja Grainger löytyy tietynlaista särmää ja personaallisuutta, mutta molemmat osaavat kyllä kirjoittaa ihan asiallisesti samalla, ensiksi mainitun kanssa on tullut jo muutaman kerran lyhyen palsta-urani aikana väännettyä. Kummatkin kovia futismiehiä, kesän EM-kisoja innolla odotellessa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Asiaan, nimimerkeiltä Chiesa di Totti ja Grainger löytyy tietynlaista särmää ja personaallisuutta, mutta molemmat osaavat kyllä kirjoittaa ihan asiallisesti samalla, ensiksi mainitun kanssa on tullut jo muutaman kerran lyhyen palsta-urani aikana väännettyä. Kummatkin kovia futismiehiä, kesän EM-kisoja innolla odotellessa.
Grainger on jännä tapaus. Periaatteessa heppu kannattaa ihan väärin mutta on kuitenkin perusteellinen ja analyyttinen eli hyvä kirjoittaja. Samaa mieltä on kiva olla Espanjan maajoukkueketjussa mutta mitä seurajoukkueisiin tulee niin vastarannalla ollaan. Silti hänellä on näkemys ja kykyä perustella se, eli väärästä mielipiteestään huolimatta hatunnoston arvoinen tapaus.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tulin puoli vuotta sitten tähän ketjuun, kun uskoin, että helpostihan sitä muutaman nimen nakkaa. Meni vähän aikaa nieleskellessä, kun huomasin, että täällä(kin) on perusteltu pääosin todella hyvin omat näkemykset. Samalla kiitokset omista maininnoistani, osa on niistä on yllättävästä suunnasta, mutta niin pitääkin. Mä oon hengannut täällä niin helvetin kauan ja tunnen ehkä liikaakin siviilissä jotain kavereita - tosin en olisi tutustunut heihin ilman Jatkista - että tein näin: Otin 5 ehdotonta nimeä. Mietin 10 minsaa ja otin 10 nimeä ja esitän ne nyt sekoitetussa järjestyksessä, enkä edes kerro, ketkä olivat ne ekat top 5. Ja huoh - todella moni arvostamani jäi väkisin ulkopuolelle, mutta kyllä te tiedätte!

cobol - virkaveli narripuolelta, hieno kirjoittaja!
BOL - omasta jengistä ja usein eri mieltä, mutta who cares?
mjr - tasokas, älykäs, taitava
Ted Raikas - kovaa kamaa
Ikijokeri - kiekkomies!
PeteX - me ollaan melkein kuin veljeksiä, tosin suosikkijengissä pieni ero
varjo - viiltävä, tasokas, äärimmäisen hyvin perusteleva
Toejoen Veikko - uudehko tuttavuus ja poliittinen vastakohtani, mutta tekee kovaa duunia persujen hyväksi. Hänen kirjoituksiensa jälkeen ei voi enää sanoa, että kaikki ne on idiootteja
Daespoo - yllättävän vähän mainintoja täällä, en käsitä miksi
scholl - kyllä, myös minun listallani
bozik - asiaa ja tasoa ja ainoa syy, jonka vuoksi uudempi tulokas Deko jäi niukasti bubbling underiin
FASlapsi - että voi jollain olla yhtä mielisairas huumorintaju kuin itselläni
Uleåborgir - samat
Ck - painavaa asiaa
tant gredulin - soulmatewoman

Nytkin sain 16 nimeä ängettyä, vaikka lupasin 15....
 

Bronco

Jäsen
Lisätään muutama uusi selkääntaputtelu.

d2uce - ytimekkäitä, mutta osuvia postauksia
J. Grönvall - hänen kirjoituksiensa jälkeen Tapparan logo näyttää hetken verran siedettävämmältä kuin yleensä
Kirjoittelija - en tiedä miten olen unohtanut ensimmäisen sivun postauksesta, mutta kerrassaan huikea tyyppi. Nimimerkki antaa olettaa, että kyseessä on jokin ajattelematon sunnuntaikirjoittelija, mutta viestien viiltävyys on todellisuudessa ihailtavaa. Löytyy pointtia, löytyy viihdyttävyyttä.
trap - vilpitön räppidiggari, arvostan
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vlad ja Evil tulee näin äkkiä mieleen. Älykkäitä ja fiksuja kirjoittajia. Jostain syystä sekoitan näitä kahta nimimerkkiä aika usein. Joku solmu omassa päässäni tai sitten kirjoitustyyli tekee sen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
FASlapsi - että voi jollain olla yhtä mielisairas huumorintaju kuin itselläni
- - -

Toista kymmentä vuotta palstalla olleena on minullakin mielessä nickejä, joiden kirjoituksia seuraan enemmän. Nimiä mainitsematta. Kun huomaan, että ovat jotain kirjoittaneet, haen ekaksi ne ketjut luettavaksi.

Mutta viime aikojen mukavin löytö on tämä FASlapsi. Juuri äsken itseskeni hörähtelin taas hänen oivalluksilleen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Poimitaan nyt jatkoaikalaisten runsaasta joukosta muutama nimimerkki joita arvostan tavalla tai toisella. Varmasti moni arvostamani nimimerkki unohtuu, joten pahoittelut siitä, mutta enhän minäkään ole niin täydellinen, että kaikki teistä muistaisin kerralla. No mutta listaan, nimet eivät sitten ole missään paremmusjärjestyksessä:

olkikuukkeli: Erityisesti mieleeni ovat jääneet lukuisat uskontoja käsittelevät viestit, joissa hän esittää perusteltuja mielipiteitä tai silkkaa raakaa faktaa. Arvostan!

mjr: Toisinaan hänen piikikkäät kommentinsa saavat hymyn huulille, ja vastaavasti kohteen varmasti näkemään punaista. Mutta osaa hän kirjoittaa silkkaa asiaakin, tosin toisinaan liiallisen kiemuroisin sanankääntein, mutta jos asiansa hallitsee niin annettaneen se anteeksi.

varjo: Mitäpä tämä palsta olis ilman varjoa. Hänen Vapaankeskustelun puolelle kirjoittamansa viestit pyrin aina lukemaan, olinpa sitten samaa mieltä tahi erimieltä.

Tarinankertoja: Kuuluu palstan vihreisiin ja tietyissä asioista erimieltä kanssani mutta kaikesta huolimatta hän pyrkii perustelemaan mielipiteensä asiallisesti ja kokonaisvaltaisesti. Tämän lisäksi uskontoketjuissa hän esittee mielenkiintoisia ajatuksia, joista monet olen valmis allekirjoittamaan.

Amerikanihme: Poimitaan joukkoon henkilö, joka tietyissä asioissa on aivan päinvastaisella kannalla kanssani ja suuresti toisinaan ihmettelenkin sitä, mutta kaikesta huolimatta hänen kanssa on oivallinen vääntää kättä uskonnoista, koska hän kovin harvoin - jos koskaan - sortuu asiattomuuksiin.

Musta Nuoli: Hänet olen pannut merkille vasta tämän talven ja kevään aikana. Onko nickin vaihtaja? Mutta yhtäkaikki hyvin mielenkiintoinen persoona ja hänellä on todella laaja tietämys elokuvista.

Henkka: Nostan hänet listalle yksinkertaisesti siitä syystä, että hänen jaksaa antaumuksella jakaa tärkeää tietoa Red Wingseistä ja esittää myös NHL-kiekosta hyvin perusteltuja mielipiteitä.

Näin nyt.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Musta Nuoli: Hänet olen pannut merkille vasta tämän talven ja kevään aikana. Onko nickin vaihtaja? Mutta yhtäkaikki hyvin mielenkiintoinen persoona ja hänellä on todella laaja tietämys elokuvista.

Ei ole nickiä vaihdettu, vajaat kahdeksan vuotta ja 3478 viestiä on samalla nimimerkillä menty. Kantakotini ovat TuToa ja Mestistä koskevat keskustelut, reilun viime vuoden aikana olen vuokrannut kakkosasunnon myös vapaan keskustelun puolelta, jossa on usein monia kiinnostavia ketjuja kuten vaikkapa elokuvakeskustelut. Pressanvaalien aikaan jaksoin vääntää poliittisissakin ketjuissa, mutta toisin kuin ideologian läpitunkemat kirjoittajat en jaksa ikuisesti vääntää politiikka- ja aatepohjaisissa ketjuissa enkä tunne tarvetta käännyttää ketään tai puolustella mitään "omaa" aatettani, joten taisteluväsymys iskee helposti kun näistä ketjuista on kyse. SM-liigapuolella käyn ajoittain vaikkapa liigakarsintaketjuissa ja joskus Tepsin puolella vilkaisemassa uteliaisuudesta, että missä siellä mennään. Tepsiä en kannata, mutta en nykyisellään erityisesti vastustakaan eikä Tepsin menestys/menestymättömyys ole minulta pois. NHL-puolella en käy juuri koskaan, ellei ole kyseessä joku Teemu Selänteen ylistysketju yms. yleinen suomalaisaihe.

Samat sanat, mielenkiintoisia näkökulmia sinullakin ja enemmän elokuvataiteeseen paneutuneiden elokuvaharrastajien kirjoituksia on aina mukava lukea.

Myös Evil, JHag ja Toejoen Veikko kirjoittavat kelpo kommentteja. Olen varmaan aiemminkin kehaissut vuosittaisten MM-ketjujen vetoota, Mackia ja ozoa, mutta nämä herrat elävöittävät vuodesta toiseen Slovakiaa, Saksaa ja Latviaa koskevia keskusteluita huikealla asiantuntemuksellaan. He eivät myöskään koskaan sorru maajoukkueketjuissa niin valitettavan yleiseen yksisilmäisyyteen ja mustavalkoiseen inttämiseen tai juupas-eipäs-riitelyyn. Myös Lampisen Ruotsi-tekstit ovat paikallaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä sitä kaipaa mode-gate-jutussa poistettua nimimerkkiä Koirapoika. Hieno mies, ja varmasti kova poika lukemaan Veikko Huovisen teoksia.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Lyhyen täällä olemiseni aikana olen oppinut arvostamaan etenkin nimimerkkejä Worrell ja Musta Nuoli. Fiksun oloisia tyyppejä molemmat, joista etenkin Worrellin kanssa jaamme saman mieltymyksen synkkiin vuodenaikoihin. Nuolen kanssa tulee harvemmin oltua asioista aivan samaa mieltä, mutta silti kyseessä on selkeästi timanttisen hyvä kirjoittaja, joka miettii asioita keskivertia syvällisemmin. Pakko arvosta siis.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tunnen jotain kummallista sielujenyhteyttä ketjun perustajaan, cottonmouthiin. En tiedä, miksi.

Editointia: Girardi#5 on jotenkin mukavan hyväntuulinen aina, eikä asia ole pelkkää höttöä. Myös Iker ottaa löysin rantein.

Mut nyt alkaa peli.

Nyt tuli pelikatko.

Toisentyylisistä kirjoittajista vilpertti ja Mängimies ovat ihan hauskoja. Vittuilevat muille, koska pystyvät. Tietoa kirjoittamistaan asioista löytyy.

Muokkaus2: Kahdeksi viimeksi mainitulle haluaisinkin lausua pätkän Kirsi Kunnaksen runosta Tunteellinen siili ihan kunnianosoituksena.

Kröhm.

Oi, sanoi siili,
olen tunteellinen siili,
olen hyvä, kiltti, hellä.
Ja kelläpä, kellä
on vastaansanomista?

Se vain on surullista,
että piikkikuoren alla
siilin hellyys piili.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä arvostuksesta, mutta sellaista vaan olen tässä viime aikoina funtsinut, että mitä enemmän luen nimimerkki Ikerin viestejä, niin sitä enemmän minusta alkaa tuntua, että kyseessä on kohtuullisen nasta jannu.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En tiedä arvostuksesta, mutta sellaista vaan olen tässä viime aikoina funtsinut, että mitä enemmän luen nimimerkki Ikerin viestejä, niin sitä enemmän minusta alkaa tuntua, että kyseessä on kohtuullisen nasta jannu.

Samat sanat sinusta Snakster. Tällaisena mielensäpahoittamisen kultaisena aikakautena arvostan ihmisiä, joilla on järki päässä ja joiden mielestä jokainen saa aidosti elää omaa eläämänsä, kunhan ei aiheuta sillä haittaa muille.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Saikka, Evil, FASlapsi, Nuck, d2uce ja uusimpana Deko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös