Alpo Suhonen

  • 113 513
  • 986

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apen pelifilosofia

Yks juttu ihmettyttää vielä eilisessä Blues - Hifk ottelussa.

1. Fanit sanoo että nyt joukkue pelas hyvin kaks vikaa erää
2. Ape sanoo että nyt joukkue pelas hyvin kaks vikaa erää
3. Eri pelaajat ovat todenneet että nyt pelattiin hyvin kaks erää
4. Pena ollee sitä mieltä että nyt pelattiin hyvin kaksi erää

Peli on minun mielestäni sopivan kova, sisälsi laitaryminää ja taklauksia (joitakin namupusujakin). Periksi ei annettu ja mies miestä vastaan oli kunnon vääntöjä (esim. Kantor).

Kaikki on sitä mieltä että homma oli kerrankin handussa, jopa Ape. Oliko nyt niin että pelaajat pelas oman pelinsä viisveisaten Apen strategioista? Vai onko meillä väärä käsitys Apen pelifilosofiasta.

Ainoa asia joka Ape on minun mielestäni sanonut on että hän ei pidä "sikailusta" ja turhasta "nyrkkeilystä". Tää sopii mulle. Minä haluan nähdä kovaa suoraviivaista peliä mutta myös silmiä hiveleviä taitosuorituksia (esim. Zta).

Minkälaisen valmentajan me haluamme? Joku Tamminen joka juoksee kuin Pelle loosissa ja heittelee tavaroita ympäriinsä. Joku Westerlund joka seisoo kuin suolapatsas hiljaa tarkkaillen. Joku Jortikka joka pitää teatterinäytöstä, tai Summanen joka huutaa pelaajien tärykalvot puhki.

Olemmeko kuitenkin liian kovia tuomitsemaan Apea? Suurin huolenaihe on ollut peluuttaminen. Mutta onko ollut todella mahdollisuuksia peluuttaa vain kolme tai neljä pakkia ottelusta toiseen. Onko otteluissa ollut tilanteita jolloin Nicke ja PasiS olisi saanut olla kentällä? Ja jos ne ei ois saanut mitään peliaikaa runkosarjassa, uskotteko todella että me nyt pärjättäisiin Jokereita vastaan kolmella-neljällä pakilla? (peli joka toinen päivä)! Sitten kun yksi näistä loukkaantuu tai poistetaan muuten vain pelistä niin..................

Sikalu ja nyrkkeily on yhtä paska juttu kuin kahvakiekko.

Se että pystyy puolustamaan omaa integriteettiä jos joku tulee päälle on eri asia.

Ja vielä yks juttu.
Jos pelaajat väittävät että hyvä kannustava fanijoukko on se "kuudes pelaaja", niin minä uskallan väittää että viheltävä, ja mollaava fanijoukko vastaa yhden jäähyn.

Meinaammeko huutaa "Vaihtoon" heti kun Nicke tai Pasi tulee kentälle.? Ei kai tilanne ole sellainen että me asiantuntevat maailman parhaimmat ja fiksuimmat fanit voisimme jotenkin vaikuttaa näitten jätkien itsetuntoon?

Minkälaiset kentälliset me fanit halutaan Jokereita vastaan tulevien päivien aikana?

Kysyn vaan.

Se joka ei ole joukkueen puolella on joukkuetta vastaan ! Mieti sitä!
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Omituiset fanit- vielä omituisempi valmentaja

Viestin lähetti Maalituomari
Jos tässä ollaan omituisia faneja niin on meillä kyllä kaksin verroin omituisempi valmentaja tällä hetkellä

Tämä mies nimittäin:

- kritisoi sponsoreita ja jääkiekon kaupallistumista
- haukkuu yksi toisensa perään vastustajajengit, heidän valmentajansa ja pelityylinsä
- tappiopelin jälkeen syyttää omia valmennettaviaan nimeltä
- kiukuttelee lehdistön ja toimittajien kanssa kommentoimalla "en kommentoi"
- haukkuu koko SM-liigan järjestelmänä ja suomii kovin sanoin
liigan johtoa, valintoja ja ennen kaikkea tuomarilinjaa
- ja sokerina pohjalla, haukkuu valmentamansa seuran fanit useammasakin haastattelussa

HIFK tarvitsee siis valmentajan, jonka puheenvuoro ottelun jälkeen kuuluisi vaikka näin:

"On hienoa, että urheilun perimmäinen tarkoitus jää kaupallisten pyyteiden varjoon. Kerrassaan mahtavaa on, että pelaajista on tullut ainoastaan taloudellisten voimien pelinappuloita. Erittäin hienona kehityssuuntana pidän sitä, että liigasta löytyy vielä joukkueita, jotka panostavat kahvaamiseen ja nuhjaamiseen, vastustajan vahingoittamisesta nyt puhumattakaan. Tässä välissä haluan jakaa kiitoksen sanat pelaaja XX:lle, joka teki juuri ne erheet, joiden välttämisestä olemme puhuneet. Haluan myös edelleen avautua toimittajille, jotka eivät ole kiinnostuneet jääkiekosta urheiluna, vaan ovat hakeutuneet ainoastaan shakaaleina haaskalle tekemään lööppinsä itse pelin kannalta toissijaisista asioista. SM-liigaa, lähinnä sen johtoa, haluan kehua siitä, että huipulla osataan pelata kaksilla korteilla. Tuomareille kiitos siitä, että he ovat kitkeneet taklaukset pelistä pois korvatakseen ne kahvakiekolla. Hienoa duunia. Lisäksi haluan kiittää niitä faneja, jotka ovat joukkueelle ja minulle haistatelleet pitkin kautta."

Jos tämä on parempi, niin mikäs siinä - makunsa kullakin. Itse edelleen ihmettelen sitä, kuinka jotkut HIFK:n fanit näkevät Suhosen suomalaisen jääkiekon suurimpana ongelmana. Minun mielestäni fyysisen pelin käytännössä tapahtunut kieltäminen ja kahvaamisen suosiminen ovat ongelmina paljon suurempia. Jos todella on niin, että Suhonen on suurin ongelma, menee suomalaisella jääkiekolla pirun hyvin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maple Leaf: Kuka täällä on sanonut, että Suhonen on Suomen jääkiekon suurin ongelma? En minä ainakaan, enkä muista muidenkaan tällaista todenneen. Minusta Suhonen on sinänsä virkistävän poikkeava yksilö tasapäisessä laumassa ja monet hänen teeseistään ovat oikeita. Mutta eivät hänen yksinoikeuksiaan. Mielestäni Suhonen ei ole tuonut koskaan mitään uutta jääkiekkoon itse pelinä. Jortikka on millä mittapuulla tahansa vastenmielisempi hahmo kuin Suhonen ja jos minun pitäisi valita Amerikan lennolle vieruskaveriksi Alpo tai Hannu, niin eipä juuri olisi epäselvyyksiä tehdä valintaa. Mutta Jortikka on pirun hyvä jääkiekkovalmentaja, joka on tuonut lajiin paljon uutta näkökulmaa. Jos minä omistaisin jääkiekkojoukkueen, palkkaisin valmentajaksi ennemmin mulkun mutta hyvän kuin kaverini, jolla ei ole mitään menestysnäyttöjä. Alpo on Alpo ja katseet kääntyvät HIFKiin; mitäs tilasitte, pöntöt?

Suhonen on ehkä HIFKin suurin ongelma, mutta tarpeellinen valittaja jääkiekkoelämässä kai loppujen lopuksi kuitenkin? Tosin itse tulisin hyvin toimeen ilman hänen kaikenkattavaa negatiivisuuttaan. Suhonen on vaan väärässä paikassa nimenomaan HIFKin peräsimessä. HIFK on pk-seutulainen umpikaupallinen, median rakastama seura, joka pyrkii tekemään mahdollisimman hyvää taloudellista tulosta näköjään urheilullisen puolen unohtaen. Olisiko Suhonen enemmän kotonaan juuri Lukon tyyppisessä joukkueessa? Pikkukaupungin omat pojat -projekti, jossa on selvästi haistettavissa HIFKiä, Jokereita ja Bluesia enemmän ihan silkkaa jäähileen ja pukuhuonehien tuoksua.

Ika Lehkonen on minulle paljon monimutkaisempi tapaus. Hän on selkeästi ryhtijätkä, mutta -anteeksi vain- niin ikään täysin nollatason kaveri valmentajana. Toistaiseksi. Ikalla on kuitenkin vielä pirusti vuosia edessä ja uskon ynnä toivon, että Ikan antaumuksella valmentava kaveri saa myös menestystä joskus. Minusta sekään ei ollut HIFKiltä oikein keväällä -00, että annettiin Ikan jatkaa, koska "hän on HIFKin näköinen kaveri". Who cares, jos tulos on tuubaa?

Toivon Alpon lähtöä samasta syystä kuin Ikan aikoinaan; HIFK ansaitsee parempaa. Minulle joukkue = HIFK tulee ensin, kaikki muut ovat vaihdettavia elementtejä.

Kannustuksesta: kyllä HIFK on ennenkin kotiluolassa kerännyt kannustusta tappio-otteluissaan, kun on laittanut itseään enemmän peliin. Vain masokisti olisi löytänyt lauantaisesta haahuilusta jotain kannustettavaa. Eilenkin HIFK-huutomyrsky alkoi jo 3-2 -tilanteessa. Kannustus on kaksisuuntainen tie; sekin pitää ansaita ja minulle ainakin taistelu riittää siihen. Vaikka oltaisiin 0-10 tappiolla. Selkä suorana neppailevaa HIFKiä ei jaksa erkkikään kannustaa.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Omituiset fanit- vielä omituisempi valmentaja

Viestin lähetti Maple Leaf

Jos tämä on parempi, niin mikäs siinä - makunsa kullakin. Itse edelleen ihmettelen sitä, kuinka jotkut HIFK:n fanit näkevät Suhosen suomalaisen jääkiekon suurimpana ongelmana.
Ei Alpo ole suomalaisen jääkiekon suurin ongelma, ei todellakaan. Syyt ovat aivan muualla. Alpo on ongelma lähinnä itselleen ja IFK:lle.

Olenkohan minä ollut sokea koko kauden vai tuntuuko vaan siltä, että hävittyjen matsien jälkeen on syyt tappioihin löytyneet aina jostain muualta kuin omasta pesästä?
Milloin valmennus on kritisoinut omaa työtänsä, esim. otteluihin valmistautumista - tai lähinnä valmistautumisen epäonnistumista?
Ei kertaakaan. Ja virheettömät ihmiset eivät tietenkään epäonnistumisiaan voikaan myöntää. Syytä olisi kuitenkin ollut.
Syyllisiä omaan epäonnistumiseen on haettu milloin mistäkin. IFK pystyy parhaimmillaan pelaamaan erittäin viihdyttävää kiekkoa, se on jo todistettu moneen kertaan. Miten ihmeessä pelin taso voi heilahdella äärilaidasta toiseen, jopa peräkkäisinä päivinä? Kyllä oman vastuunsa voivat pelaajatkin ottaa, mutta päävastuu kuuluu päävalmentajalle. Jos valmentaja ei saa porukastaan irti täysiä tehoja on hän minun mielestäni epäonnistunut.
Tämän kauden IFK:sta olisi pätevämmällä valmennuksella saanut muutaman potkun enemmän irti (varsinkin ennen alkuvuoden loukkaantumissumaa). Mutta jos jo syksyllä aletaan julkisesti horista "piste/per peli on minimitavoite" niin vituralleenhan se menee, että paukkuu! Minimitavoitteesta tulikin päätavoite pelaajien aivoituksissa. Mitä helvetin minimitavoitteita IFK:n kaltaisella seuralla voi olla? Tavoitteena tuolla pelaajistolla (joka vielä syksyllä parhaimmillaan oli) ja budjetilla pitäisi olla vähintään kotietu runkosarjan jälkeen. No ei tullut kotietua. Minimitavoitteessa sentään niukasti pysyttiin, hienoa!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olo on kuin kiikkulaudalla kun en osaa päättää kenen vika mikäkin on. Suurin syntipukki löytyy kuitenkin mielestäni liigan silmäätekevien kykenemättömyydestä edistää suomalaista jääkiekkoa ja heidän kytkennöistään liigassa pelaaviin joukkueisiin. Alpoa tarvitaan pitämään meteliä mm. tästä. Alpo Lukon peräsimessä kommentteineen päivineen olisi kuulostanut kyllä uskottavammalta. Nyt on se pelko, että message hukkuu sinne yleisen kitinän sekaan.

Alpon vika ei ole viime kausi, eikä sitä edellinenkään. Alpon vika on peluutus ja kitinäkommentit. Alpon vika ei ole loukkaantumiset sinänsä. Alpon vika on pelityylin muutos, joka mahdollisesti edesauttoi loukkaantumisia. Alpon vika ei ole rosterin kokoamisen epäonnistuminen, ja kahden varman pelaajan pettäminen. Ehkä. Nyt jo menee alueelle josta en ole ihan varma.

Alpon vika on se, että Alpossa ei ole vikaa. Silloin ei ole korjattavaakaan.
 

diego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruotsi
Ylimielisyys

Suhonen on Matikaisen vahvalla avustuksella täydellisen ylimielinen suurimmalle voimalle, eli medialle. Niin raakaa nykyaikainen markkinointi urheilun ympärillä on, että median voima suurille massoille määrää mielikuvan, muokkaa tuotteen, ja jos lähdet mediaa ylimielisesti arvostelemaan, olet kusessa. Kyseinen taho ja sen oikeanlainen hallinta on yksi menestyksen tekijöistä. Media tuo suorasti ja epäsuorasti rahan taloon.

Vaikka kuinka Suhonen tuntee median kirjoittaneen "täyttä paskaa", kuten kolmosen aamussa totesi, ei sitä nyt ikinä voi ulos kertoa. Täydellinen floppikommentti, jonka edessään tulee näkemään. Medialle ei vittuilla, se on fakta.

Voi vain kuvitella sidosryhmien kommentit Suhosen viiltävän analyysin jälkeen. Kun kerran on Ape julkisen ammatin valinnut, on sen lainalaisuudet hallittava ja oikeassa paikassa itsensä vain pidettävä kurissa ,vaikka kuinka homma ja ajatus tökkii. Sidosten ja tukijoiden kanava seurasta kohderyhmiinsä on juuri media.

Ape puhuu kaupallistumisesta, mutta on samalla yksi kalleimmista valmentajista liigakartalla, ja on näin myös vahvasti tekemässä kaupallistumista itse.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Ylimielisyys

Viestin lähetti diego
Vaikka kuinka Suhonen tuntee median kirjoittaneen "täyttä paskaa", kuten kolmosen aamussa totesi, ei sitä nyt ikinä voi ulos kertoa. Täydellinen floppikommentti, jonka edessään tulee näkemään. Medialle ei vittuilla, se on fakta.

Diego, alla oleva ei koske kaikilta osin Sinua ja kirjoitustasi.

Fanit vaativat HIFK:n valmentajalta kanttia ja särmää sanoa mielipiteensä. Toisaalta tätä ei kuitenkaan saisi tehdä. Ei saa nöyristellä, mutta pitää nöyristellä. Koko ajan unohdetaan tärkein, se, että valmentaja on olemassa pelaajia varten. Ei faneja varten, ei mediaa varten.

Jos media on kirjoittanut "täyttä paskaa" (kuten esimerkiksi Urheilulehden artikkeli Pärssisen vetämästä Suhosen vastaisesta oppositiosta HIFK:n pelaajien keskuudessa), osoittaa vain suoraselkäisyyttä sanoa se ääneen. Jollekin toiselle valmentajalle osa HIFK:n faneista antaisi tällaisesta lausunnosta aplodeja, mutta nyt saman asian sanoi "väärä mies".
 

RedFox

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hinta vs. laatu?

Alpo ulos.
Tuo salamayhkäisen hiljainen ja liikkumaton mies, jolle maksetaan siitä, että kirjaimellisesti käyttää seisomapaikkansa koko ottelun ajan. Ei huonompi duuni kaverilla ja C -katsomossa paikkakin on sijainniltaan ihan hyvä. Torstain Lukko -matsissa tosin oli lipsahtaa, kun otti kaksi askelta kohti laitaa, kun päätuomari hylkäsi linjamiehen osoittaman liikaa-pelaajia-kentällä -jäähyn. No saahan sitä kerran kaudessa, taisi tulla joku kramppi, kun yritti ajankuluksi saada jonkun purkkaa irti kengästään.

Mä alan olla huolissani omasta ja useamman muunkin mielenterveydestä, jos näiden kotimatsikohellusten jälkeen Albrotia pidetään vielä hyvänä ja ammattinsa osaavana valmentajana. Ottaa nimittäin itsetunnolle, jos luulee koko kauden, että meillä on väärä valmentaja, mutta sitten runkosarjan viimeisen matsin toisessa erässä osoittautuukin "mieheksi, joka herätti, pelasti ja vei pleijareihin muuten kykenemättömän joukkueen".
Olisi tuon voinut tehdä jo 15 kertaa aiemminkin Jäähallissa, niin olisi kotietu,hyvä mieli ja kaikki, eikä tarttisi täällä itkeä, kuin ämmä tätä kurjuutta.

Nyt Ilmalan peruskorjaajia vastaan tullee tiukka taistelu ja jokainen minuutti lisää Alpon kokemusta "maailman toiseksi kokeneimpana valmentajana". Omassa työssäni olen nähnyt aivan liikaa "vuosikymmenten kokemuksen omaavia ammattilaisia", jotka itse asiassa ovat tehneet saman ajan enempi-vähempi sutta, ja jota sitten korjautetaan muilla. Yhteneväisyys on selvä. Valitettavasti.

Ja kertauksen vuoksi, minä olen maksanut sirkushuveista, joita odotin saavani rahoille vastineeksi koko kauden, en muutamasta harvasta kerrasta. Eli tämä kausi jää mieleeni yhtenä tylsimpänä / surkeimpana, kaikkien näiden about 25 joukossa.. Tsemppiä silti koko tiimille! Ja lisää meteliä katsomoon!

Ps. Mikä olisikaan parempi kuitti tammikuun 14. päivälle, kuin...
 

diego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruotsi
Nykyaikaisessa kiekossa henkilöityy homma valmentajaan , kuten nyt HIFK:ssa Suhoseen. Valmentajan valmennuksellista merkitystä joukkueelle nostetaan usein liikaakin, sillä joukkueen fyysisestä olemuksesta vastaa ihan eri miehet, ja peluutuksen sekä taktiikan luo tiimi. Valmentaja on organisaatista eniten mediaan kontaktissa, halusi hän tai ei. Kunnioituksen tulee olla molemminpuoleista, mutta median voima on niin vahva, ettei sitä voi viedä, mutta sitä voi ohjata. Nykyisillä kommenteilla Ape on antanut medialle aika vapaan lyömäaseen, ja sitä todellakin media tulee käyttämään.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti diego
Nykyisillä kommenteilla Ape on antanut medialle aika vapaan lyömäaseen, ja sitä todellakin media tulee käyttämään.

Uskon, että Suhonen itse toimittajakoulutuksen saaneena ihmisenä tietää, minkälaiseen ampiaispesään päänsä pistää. Puhumattakaan siitä, että osa suomalaisesta mediasta, etenkin Kummolan ja Harkimon kädestä syövät, toimittajiksi itseään kutsuvat pikku puudelit ovat auliisti Suhosta lyöneet jo vuosien ajan.
 

JanJ

Jäsen
Tänään liigapressissä kaikki valmentajat saapuivat paikalle. Mutta mitä... Alpo? Ei kai se vaan...

No, ei tullut Alpo paikalle. Mutta selitys oli hyvä: terveystarkastuksessa. Vaivan muistattekin.

Harri Rindell hoiti hommat.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Hinta vs. laatu?

Viestin lähetti RedFox
Ja kertauksen vuoksi, minä olen maksanut sirkushuveista, joita odotin saavani rahoille vastineeksi koko kauden, en muutamasta harvasta kerrasta. Eli tämä kausi jää mieleeni yhtenä tylsimpänä / surkeimpana, kaikkien näiden about 25 joukossa.. Tsemppiä silti koko tiimille! Ja lisää meteliä katsomoon!

Tämä on hyvin sanottu. Samaa sanoin minäkin toisin sanakääntein vain. Ei kai me nyt jumalauta mennä siihen halpaan, että yksi 40 minuuttinen tekee aiemmistakin yli 50 matsista loistavia?? Tällaisia argumentteja vastaan eivät Apen puolustajat saa mitään sanottua. Kausi on ollut surkeaa räpellystä, mutta meitä syytetään lähinnä siitä, että vittuilemme Alpolle, kun se juo viiniä.

Luin omat viestini, Seniorin, tantgredulinin, RedFoxin ja monen muun. Menkää itseenne Apen puolustajat, jos löydätte niistä asiatonta paskanjauhantaa Apen siviilihenkilöstä. Kertokaa sen sijaan meille Alpon pelinjohdolliset ansiot viime kaudelta / kausilta ja lisäksi näytteet osiosta "Alpon itsekritiikki". Se onkin maailman lyhin kirja.

Minä olen täysin kyllästynyt näkemään Alpon negatiivista patsastelua HIFKin aitiossa. Oletan, että ensi kaudella siellä seisoo, jopa liikkuu, toinen mies. Mutta jos Ape jatkaa, niin jatkan minäkin matseissa käyntiä. Onhan HIFK joukkueeni. Joukkueestani minä olenkin huolissani enemmän kuin itsestäni. Minua eivät yhden Alphonsen marinat heilauta mihinkään.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kannattaa huomioida että mennyt liiga kausi on noin yleisestikin ottaen yksi heikoimmista.
Narri fanit valittaa omalla palstallaan kuinka surkeata kiekkoa Jokerit esittää vaikka joukkue on toisena ja valmentajana monen täälläkin kehuma Raimo Summanen.
Eihän Hifkin peli hääviä ole ollut mutta siltikin se on taklannut eniten ja harrastaa hyvin vähän mailahäirintää.

Mitä Alpon itkemisiin tulee niin Summanen sanoi viimeisen Tps-Jokerit pelin jälkeen että nykyä Tepsiä vastaan on paljon mukavampi pelata kun ennen (Jortikan aika) pelaajat itkivät ja näyttelivät paljon enemmän.

Ei Hifkiin sellaista valmentajaa tulekaan että me kaikki se hyväksyttäs paitsi jos Don Cherry tulis niin sitten ehkä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Ylimielisyys

Viestin lähetti Maple Leaf

Fanit vaativat HIFK:n valmentajalta kanttia ja särmää sanoa mielipiteensä. Toisaalta tätä ei kuitenkaan saisi tehdä. Ei saa nöyristellä, mutta pitää nöyristellä. Koko ajan unohdetaan tärkein, se, että valmentaja on olemassa pelaajia varten. Ei faneja varten, ei mediaa varten.

Kanttia ja särmää on monenlaista. Minä en kaipaa ''minun'' IFKn valmentajalta sellaista särmää, että kustaan omaan pesään haukkumalla sidosryhmiä. Omien takana seisotaan ja jos on syytä esim pelaajien kurinpalautuksiin, tehtäköön ne poissa julkisuudesta.

Vaikka Apea miten inhottaisi kaviaaria hienohelmaisesti napostelevat yritysvieraat, ei sitäkään kannata dissata julkisesti. He ovat osaltaan luomassa mahdollisuutta, että saamme nimimiehiä rosteriin. Kaviaarit vain sattuvat olemaan tätä päivää, eikä ne poistu, vaikka kuinka känisisi asiaa vastaan.

Ei valmentaja ole olemassa faneja ja mediaa varten, mutta elämäänsä hän voi valmentamisen osalta helpottaa, jos ottaa heidät huomioon. He kun sattuvat myös kuulumaan tähän lajiin. Ilman heitä ei lajia olisi olemassa nykylaajuudessa, minkä Apekin varsin hyvin tietää.

''Uskon, että Suhonen itse toimittajakoulutuksen saaneena ihmisenä tietää, minkälaiseen ampiaispesään päänsä pistää. ''

Silloin luulisi hänenkin tietävän, että mediaväen kanssa kannattaa tulla edes jotenkuten toimeen. Jos sen kanssa aletaan mittelöimään, on mitalit jo etukäteen jaettu. Siinä Apelle jää se hopeinen.

Vielähän kausi on kesken ja nyt on Apella näytön paikka. Paljon enemmän, kuin loppusijoitus, minua kiinnostaa nähdä se tyyli, millä se loppusijoitus tulee. En edusta ajattelua: mitali millä keinolla hyvänsä, vaan: tyyli pitää säilyttää, vaikka tappion tullessa. Se tyyli meiltä tuntuu olevan olleen kadoksissa tämän kauden. Tahtoa isolla T:llä, sitä kaipaan, valmensi sitten kuka tahansa. Tuote ei ole kondiksessa tällä hetkellä. Toivon olevani toista mieltä nähtyäni pudotuspeliIFKn. Mustelmia ja jääpusseja kehiin!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti mixu
Ei Hifkiin sellaista valmentajaa tulekaan että me kaikki se hyväksyttäs paitsi jos Don Cherry tulis niin sitten ehkä.

Eipäs liioitella. Kyllä joku valittaisi siitäkin. Kirjoitinkin joskus aiemmin, että HIFKin valmentaja on kaveri, jonka suosio on jossain Saddam Husseinin ja Osama Bin Ladenin välimaastossa fanien keskuudessa. Paska duuni. Mutta tulokset ratkaisevat. Jos menestytään, pulinat pois. Jos ollaan värikkäitä, pulinat pois. Jos ei tehdä kumpaakaan, pulistaan vaan.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tää pulinapalsta

Oli jännää lukea läpi kaikki nämä kommentit ja ajatukset Apesta ja joukkuuen nykytilanteesta....

Toinen toteaa että vain tulokset ratkaisevat, ei miten ne tulee ja että valmentajan homma Hifk:ssa on vaikee juttu.

Toinen toteaa että tulokset ei ratkaise mitään, vaan vain miten ne tulee, eli tyylipisteet. Ape ei siis saa anteeksi mitään vaikka toisi kultaa kotiin. (Väärin sammutettu, sano palomestari).

Rehellisesti sanoen, en minäkään pidä Apesta, mutta joskus hän on jopa minun mielestäni saanut vähän väärääkin paskaa niskaansa. Kuka aloitti muuten haukkumiset ? Olikse Alpo joka aloitti fanien haukkumisen vaiko päinvastoin?

Mun mielestäni on nyt vain kaikkein tärkeintä, että me unohdetaan Ape vähäks aikaa, ja hoidetaan omat hommamme kunnolla, eli tuemme joukuetta niin pitkälle kuin mahdollista.

Mulle riittää jos Äijät joukkuuessa sanoo kun pleijarit on heidän kannaltaan pelattu. "Faneista ja tunnelmasta homma ei ainakaan kaatunut" tai "Me päästiin näin pitkälle koska meillä on maailman parhaimmat, sitkeimmät ja kannustavimmat fanit".

Fanit voisi näyttää Apelle ja Penalle että "karavaani kulkee ja koirat haukkuu". TJ:t ja valmentajat tulevat ja menevät mutta HIFK ja Fanit ovat ikuisia.

Itse uskon että Hifkillä on kohtuulliset saumat heittää narripaidat ulos. Se olisikin vasta nautinto, joka korvaisi koko kauden kärsimykset. Minua ei häiritse ollenkaan vaikka Ape saisi siitä kunniaa. Uskon että Hifk:n hallituksen jätkät on aika hyvin perillä siitä mitä fanit ajattelevat. Ja voidaanhan me aina kirjoittaa adressi..................
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Onhan tää pulinapalsta

Viestin lähetti RoopeS
Oli jännää lukea läpi kaikki nämä kommentit ja ajatukset Apesta ja joukkuuen nykytilanteesta....

Toinen toteaa että vain tulokset ratkaisevat, ei miten ne tulee ja että valmentajan homma Hifk:ssa on vaikee juttu.

Toinen toteaa että tulokset ei ratkaise mitään, vaan vain miten ne tulee, eli tyylipisteet. Ape ei siis saa anteeksi mitään vaikka toisi kultaa kotiin. (Väärin sammutettu, sano palomestari).

Rehellisesti sanoen, en minäkään pidä Apesta, mutta joskus hän on jopa minun mielestäni saanut vähän väärääkin paskaa niskaansa. Kuka aloitti muuten haukkumiset ? Olikse Alpo joka aloitti fanien haukkumisen vaiko päinvastoin?

Mun mielestäni on nyt vain kaikkein tärkeintä, että me unohdetaan Ape vähäks aikaa, ja hoidetaan omat hommamme kunnolla, eli tuemme joukuetta niin pitkälle kuin mahdollista.

Mulle riittää jos Äijät joukkuuessa sanoo kun pleijarit on heidän kannaltaan pelattu. "Faneista ja tunnelmasta homma ei ainakaan kaatunut" tai "Me päästiin näin pitkälle koska meillä on maailman parhaimmat, sitkeimmät ja kannustavimmat fanit".

Fanit voisi näyttää Apelle ja Penalle että "karavaani kulkee ja koirat haukkuu". TJ:t ja valmentajat tulevat ja menevät mutta HIFK ja Fanit ovat ikuisia.

Itse uskon että Hifkillä on kohtuulliset saumat heittää narripaidat ulos. Se olisikin vasta nautinto, joka korvaisi koko kauden kärsimykset. Minua ei häiritse ollenkaan vaikka Ape saisi siitä kunniaa. Uskon että Hifk:n hallituksen jätkät on aika hyvin perillä siitä mitä fanit ajattelevat. Ja voidaanhan me aina kirjoittaa adressi..................

Viisasta puhetta..
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
MUUMIOT ON MUKAVIA

Viestin lähetti JHag

Minä olen täysin kyllästynyt näkemään Alpon negatiivista patsastelua HIFKin aitiossa. Oletan, että ensi kaudella siellä seisoo, jopa liikkuu, toinen mies. Mutta jos Ape jatkaa, niin jatkan minäkin matseissa käyntiä. Minua eivät yhden Alphonsen marinat heilauta mihinkään.

Täysin samaa mieltä (taas). Alpo on itse soppansa keittänyt ja kerjännyt huomiota järjettömillä kitinöillään. Aikaa on Alpolle annettu aivan tarpeeksi toteuttaa pelillisiä kuvioitaan. Alpo on itse sanonut tarvitsevansa n. puoli vuotta aikaa saadakseen joukkueen pelaamaan haluamallaan tavalla. Ei toimi niin ei toimi. Päättyipä kausi nyt ihan miten vaan, en halua Alpoa enää nähdä IFK:n vaihtoaitiossa muumioitumassa. Aivan käsittämätöntä moittia kannattajia ja esiintyä ylimielisesti leikkien jotakin maailmankaikkeuden viisainta profeettaa.

Ja tähän ei liity mitenkään punkut, grapat ja teatterit.

edit 1. Eikä sivaruus, vaikka onkin pitkä miinus. Ei silti giljotiinin paikka.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä Suhosen munkin puolesta vaihtaa saa ensi kaudelle mutta annetaan sen nyt vielä nää muutama matsi koittaa.
En kyllä osaa päättää ketä sinne vois ensi kaudelle tulla mutta onneksi mun ei tarvitsekaan.
 

Carlos

Jäsen
Juttua Alposta

Duoda, arvon veljet, mietin tässä vain että epäilemättä Alpossa on paljon moittimisen sijaa, mutta olemmeko me loppujen lopuksi paljon fiksumpia? Tätä samaa virttä on nyt laulettu sitten about 54 ottelukierrosta (Alpo ei osaa johtaa peliä, Alpo kitisee), ja mietin vain että mitä järkeä tässä oikeastaan on? Hyppäsin hetkeksi irti tästä tuolistani ja katselin keskustelua "ulkopuolisena", ja tulin siihen tulokseen että tämä näyttää muuten ihan helvetin typerältä. Kitikitikiti-vinkuvinkuvinku, kuukausi toisensa perään, ansaitsemmeko me edes parempaa koutsia kuin Alpo, vai olemmeko me samaa maata? En itse ole ollut mitenkään vähäisin kitisijöistä, mutta aloin juuri miettiä asiaa ja tulin siihen tulokseen että ehkä itsekin voisimme vähän "miehistyä".

Jos sitten taas "hyppään" Alpon saappaisiin, tavallaan kyllä ymmärrän hänenkin kitinänsä, ainakin osittain. Kyllähän äijä varmasti parhaansa yrittää, ja kuten moni on jo sanonutkin, tekee hän sitten mitä tahansa, niin täältä tulee haukut. Ja tavallaan on aika mielenkiintoista että valmentajana on Alpo, ainakin hän kertoo rehellisen mielipiteensä suoraan medialle kaikesta jääkiekkoon liittyvästä. Todennäköisesti hyvin moni muu ajattelee samaan tyyliin monesta asiasta, mutta heillä ei ole yksinkertaisesti munaa sanoa sitä ääneen. Alpo on jo uransa ehtoopuolella, hänellä ei ole juuri mitään hävittävää, siltä pohjalta hän voi puhua juuri tasan mitä haluaa.

Sanoisin tätä rehellisyydeksi -en pelkästään kitinäksi. Uskokaa huviksenne, kun liikkuu täällä Suomeen verrattuna umpikierossa Belgiassa ja Hollannissa, alkaa todella arvostaa rehellistäkin ja suoraa puhetta.

Juu, ehkä ei ole kovin korrektia kertoa medialle että se puhuu paskaa, ei ole ehkä viisasta kertoa että business-vieraat tappavat jääkiekon, ei ole ehkä viisasta haukkua faneja, mutta jos siinä kaikessa on totuuden siemen, niin miksi ei? Olemmeko todella niin lapsellisia, että emme kestä kuulla totuutta jonkun suusta? Ovatko nämä niitä tabuja, julkisia salaisuuksia, jotka kaikki tietävät, mutta niistä ei saa puhua?

Media puhuu ajoittain ihan täyttä paskaa, business-vieraat tuhoavat jääkiekkokulttuuria vaikka tuovatkin rahaa, ja kyllä me fanitkin ihan taatusti olemme ansainneet "vähän" kritiikkiä tämän kauden käytöksestä. Onko se nyt sitten niin kamalaa että joku sanoo tämän kaiken ääneen? Jos joukkueelta loukkaantuu kentällinen ratkaisupelaajia samassa pelissä, kyseenalaisissa tilanteissa, kai sekin on luonnollista että siitä hermostuu?

Pelinjohtaminen on asia erikseen, eikä ilmeisestikään Apen vahvimpia puolia. Siltikin sanoisin tähän lopuksi, että olisiko jo tosiaan aika että menisimme hiukan itseemme, katsomme mitä ME voisimme tehdä toisin/paremmin, ja vasta sitten jatkamme tyhjän lässytystä/toisten haukkumista?

Enivei, nyt lähdetään kaatamaan narreja, ja siinä täytyy koko organisaation faneja myöten puhaltaa täysillä yhteen. Talvisodan hengessä, unohdetaan omat erimielisyytemme, ja HIFK:n vajavaisuudet, ja keskitytään vain 100%:sti kannustamaan omia. Järjestetään se 6. pelaaja sinne kentälle, siten että säännötkin sen sallivat.

I-F-K!
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Re: Juttua Alposta

Viestin lähetti Carlos

Enivei, nyt lähdetään kaatamaan narreja, ja siinä täytyy koko organisaation faneja myöten puhaltaa täysillä yhteen. Talvisodan hengessä, unohdetaan omat erimielisyytemme, ja HIFK:n vajavaisuudet, ja keskitytään vain 100%:sti kannustamaan omia. Järjestetään se 6. pelaaja sinne kentälle, siten että säännötkin sen sallivat.

I-F-K!

Amen.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Re: Juttua Alposta

Viestin lähetti Carlos

-----
Juu, ehkä ei ole kovin korrektia kertoa medialle että se puhuu paskaa, ei ole ehkä viisasta kertoa että business-vieraat tappavat jääkiekon, ei ole ehkä viisasta haukkua faneja, mutta jos siinä kaikessa on totuuden siemen, niin miksi ei? Olemmeko todella niin lapsellisia, että emme kestä kuulla totuutta jonkun suusta? Ovatko nämä niitä tabuja, julkisia salaisuuksia, jotka kaikki tietävät, mutta niistä ei saa puhua?
-----

Itsekin olen AIEMMIN arvostanut juuri näitä ominaisuuksia Alpossa. Juuri sitä että hän uskaltaa olla vastarannan kiiski ja sanoa asioista rehellisen ja ehkä viisaankin mielipiteensä. Itseasiassa minua jossain määrin harmitti kun Alpo sai kenkää persuksilleen Jokereista. Enkä vissiin ollut ainoa. Muistaakseni mm. kapteeni Wade seisoi loppuun asti Alpon rinnalla ja vastusti potkuja viimeiseen asti.

Mutta tällä kaudella Alpon arvostus omissa silmissäni on laskenut nopeammin kuin Soneran osake. Aivan käsittämättömän lapsellisia kommentteja on saanut lukea ja kuulla lähes viikottain ja jotka vielä lajia paljon seuranneellekin kuulostavat lähes asiantuntemattomilta. Ei niitä nyt enää viitsi tänne eritellä, löytynevät varmaan jostain arkistoista kuitenkin. Ja toinen ja tärkeämpi asia on tämä Apen asettuminen kritiikin ja keskustelun yläpuolelle. Omia huonoja ratkaisuja tai joukkueensa erittäin heikkoja otteita erittäin harvoin hän suostui myöntämään. Ja se oli varma että selityksiä löytyy. Olisi luullut että nimenomaan Ape olisi järkevän ja rakentavan ja ennenkaikkea rehellisen keskustelun puolestapuhuja, mutta mitä vielä...

No jos HIFK pistää Jokerit nyt seuraavan kahden viikon kuluessa kesälomille, on selvää että Ape saa hyvin hyvin paljon anteeksi... Mutta jatkaneekohan silti HIFK:n perämisessä ensi kaudella. Tuskinpa vaan, luulen että Ape kaipaa jo leppoisampia oltavia, joissa voi helpommin elää boheemia elämäänsä. Ilman että realiteetit pistäisivät hänet todella seisomaan sanojensa takana.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täältä 100km pohjoisemmasta olen seuraillut tätä HIFK-Suhonen suhdetta... En tiedä antaako ulkopuolisen kuva parempaa vai huonompaa näkemystä asiasta, mutta...

Lukaisin pari suhosen kirjaa ja uskokaa tai älkää niin mies puhuu asiaa. Se ihan oikeasti ajattelee ja kundi tasavarmasti pyrkii kehittämään jääkiekkoa. En tiedä sitten onko kaveri lätkävalmentajana ihan omimmalla alueellaa... Omat fiilikset on että ape on n. 30v. vaan edellä aikaansa. Samaten kaveri on voittanut Sveitisn mestaruuksia ja valmentanut kolmessa eri NHL joukkueessa kun kaikki muut suomalaisvalmentajat ovat valmentaneet yhteensä nollaa NHL joukkuetta. Että kyllä kaverilla varmasti on näkemystä ja kannattaa kuunnella miehen juttuja. Josko niissä löytäisi tarkemman pohdinnan jälkeen jotain oikein asiaakin.

Tosi on ettei miehen pelityyli ja imago oikein sovi HIFK:hon ja pelityyliin, mutta toisaalta, olihan teillä Lehtosen Ikakin aikansa. Menikö silloin paremmin?

Tällä kaudella Ape on kuitenkin johdattanut nippunsa Play Offeihin vaikka Fööni on parhaansa mukaan koettanut sabotoida ("vahvistukset" Draper & Simicek, sama linja jatkui Treillen ja Mrazekin kohdalla. Eikä Kakekaan kai ihan sateentekijä ole ollut...) Ja aika kiitettävästi teillä on ollut noita loukkaantumisiakin. Samassa paikallisvastustajalohkossa Bluesin ja Narrien kanssa ja kaiken tämän jälkeen 7. sija! Sanoisin että ei huonosti, itse asiassa Apen saavutus on mun mielestä aika helvetin kova!

Heittäkää se Pena mäkeen jos haluatte kotipesäänne siivota. Sieltä ne ongelmat kumpuaa...

...eipä sinänsä, en mä Apea tänne haluaisi.

Nitistäkää pleijareissa ne narrit!!! Kehä kolmosen ulkopuolinen Suomi luottaa teihin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Peter Gabriel
Lukaisin pari suhosen kirjaa ja uskokaa tai älkää niin mies puhuu asiaa. Se ihan oikeasti ajattelee ja kundi tasavarmasti pyrkii kehittämään jääkiekkoa. En tiedä sitten onko kaveri lätkävalmentajana ihan omimmalla alueellaa...
------------------------------
Nitistäkää pleijareissa ne narrit!!! Kehä kolmosen ulkopuolinen Suomi luottaa teihin.

Kiitos vinkistä. Öhh...kuvittelenko vain, mutta onko joku muukin kuin minä lukenut Suhosen hengentuotteita? Yhä edelleen kyse ei ole siitä, ettenkö arvostaisi Alpoa.

Hassua sinänsä, että naapurin koutsin 'peli takaisin pelaajille' -liturgia on ihan yhteneväinen Alpon kanssa, ja itse asiassa molemmat ovat tästä 'sodasta' huolimatta aika lailla samaa mieltä. Toteutus on ollut toisenlainen. Toisessa ketjussa on nähtävissä faktaa siitä että IFK olisi pisteet/ottelu -tilastojen mukaan parempi kuin Jokerit. Jokin yhtälössä ei toimi?

Kiitos kannustuksesta, Peter Gabriel. We'll scream, shout and shock the monkey!
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Olen lukenut näitä huhuja ensi kautta koskien.Vihdoinkin rukouksiini (toivottavasti) on vastattu.Puolustusta pyritään selkeästi vahvistamaan.Myös Stathoksen jääminen joukkueeseen on aivan loistava asia.Eli,asiat alkavat olla mallillaan?minun milestäni ei todellakaan.Me olemme saaneet "nauttia" tästä farssista koko kauden ajan,ja yhä vielä löytyy näitä Apen puolustajia,jotka jaksavat pitää tämän turhuuden puolia.

Luin tuossa alempana olevan maalituomarin kirjoituksen ja siinä oli juuri samoja asioita,joista minä olen hyvin kiinnostunut.Alusta alkaen on pelimme heilahdellut aivan liikaa,jopa ottelun sisällä.Ketää voimme syyttää tästä?minä en myöskään laittaisi kaikkea Apen piikkiin,mutta päävalmentajana vastuu on hänen.Hän on luonut uuden pelityylimme,mutta kriittisissä paikoissa pelin aikana,hän seisoo kuin puujumala siellä joukkueen takana.

Medialle annetut "lausunnot" jätän nyt rauhaan,sillä olen nyt kiinnostunut enemmän ensi kauden joukkueesta ja sen valmentajista.Oma vaatimaton mielipiteeni on,että vaikka meille tulisikin nämä kaikki huhutut pelaajat,niin pelillisesti en odota kovinkaan suuria,mikäli tämä Hattivatti jatkaa meillä valmentajana.Kun nyt vihdoinkin aletaan rakentamaan tätä joukketta niinkuin pitää (Maalivahti+puolustus ensiksi kondikseen),niin toivon todella että myös valmentajat vaihtuvat.

Minua on vituttanut nämä Alpon jatkuvat lässytykset loukkaantumisten ja kaiken muun "höpöhöpö-asioiden" vaikutuksesta peliimme.Samanlaista shittiä tämä on ollut jo alusta alkaen.Meillä on/oli ihan kelvollinen rosteri,jolla olisi pitänyt pystyä huomattavsti parempaan esitykseen.

Alpo pihalle,niin minäkin alan uskoa tulevaisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös