Alaikäisille alkon tuotteita, hakeakko vai eikö?

  • 8 126
  • 82

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Miguel

Olisiko kellään hyviä ideoita, miten salakuljettaa juomia sisään Ankkarockiin?

Joo, itsekkin viimesen kuuden kerran paikalla olleena olen usein pohtinut samaa. Helpointa homma on hoitaa tunkemalla pullo etumukseen. Eli tämä mahdollista vain kaupan tuotteita vahvemmilla aineilla (jos haluaa tulla humalaan ;) ). Jos kuitenkin ilmenee tarvetta kuljettaa paikalle mietoja juomia, niin ongelma on hankalampi ratkaista. Muilta festareilta en ole vielä onnistunut näin tiukkaa linjaa löytänyt, kuin mitä Ankkarockissa vedetään. Lähes kaikki tutkitaan portilla ja aluetta ympäröivän aidan varrella on viidenkymmenen metrin välein järkkäreitä. Muutamana vuonna meillä on ollut bisset repussa, joka on sitten yritetty kuljettaa/heittää/lingota/kaivaa alueelle, mutta aina on yritys palkittu vain armottomalla janolla, jonka jälkeen on havaittu, ettei mitään kuljetettavaa alueelle ilmene.

Joten...helpoimmalla selviää, kun kippaa juomat huiviin ennen sisäänmenoa (yleensä johtaa kuitenkin humalatilan epätasapainoon), seuraavaksi helpointa on kuljettaa pullo (1,5 litraakin onnistuu) sisään muina miehinä ja viimoisena sitten isojen kassien/reppujen husaaminen alueelle.

Olisiko ollut kolmantena käyntikertanani, kun sattui varsin hassu tilanne portilla. Olin varustautunut huolellisella 1,5 litran kiljupullolla, jonka ennen porttia tungin housuuni. Juuri ennen porttia kippasimme viimeiset bisset naamariin, niin paikalle pölähti joku tuntematon neiti ja valitti ettei kehtaa puolen litran siideriä alueelle kuljettaa ja tarjosi sitä minulle. Minä otin pullon vastaan, tungin sen takataskuun ja painelin sissän. No, ylitärkeä "portsari" oli ottanut asiakseen tarkastaa jokaisen portista kulkijan, joten myös minä jouduin syyniin. Ja voi sitä vittumaista ilon ja autuuden virnistystä, joka ovimiehen kasvoille levisi, kun hän löysi takataskustani siideripullon. Mutta minullapa levisi sisällepäin kehoon vastaavanlainen, ehkä jopa vieläkin vittumaisempi hymy, kun lopulta sisällä ymmälläni tajusin, ettei ovipässi ollut kiinnittänyt pientäkään huomiota "pikkuveljen" päällä lepäävään kiljupulloon.

Tämän jälkeenkin olen kultellut paikalle myös näitä ison kaliiberin pulloja, mutta kertaakaan en ole niistä narahtanut. Eli tutkimuksen tuloksena pullo kannattaa tunkea haaroihin ja mielellään pitkä paita/takki päälle.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Lapsukaisille kaljaa? No totta kai!

Niin, pitäähän sitä nuorisolle kaljaa hommata, sehän on selvä kuin pläkki. Itsekkin olin joskus alle 18 vee, ja muistan vieläkin elävästi minkälainen homma oli toisinaan hankkia viinat viikonlopuksi. Toisaalta itse pitäisin rajana tätä maagista yläasteikää, eli ala-asteikäiset juokoot vielä niitä äipän mehusettejä.

Eli ojentakaa toki auttava kätenne janoisille lapsukaisillemme.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No tähän tälläinen 'kevennys': yksi tutuntutuntutuntutuntuttu oli aamulla käynyt tankkaamassa autoaan ja paikalle oli tullut joku spurgu kysymään että "haetko mulle, kun nuo eivät myyneet". No tyyppi oli sitten huvin vuoksi heittänyt että "Lasolia vai Sinolia?". Spurgu oli närkästyneenä katsonut ja sanonut "Lasolia, minähän en mitään paskaa juo!".

Tutuille ostan, muille en. Saa nähdä miten teen serkkujen kanssa jos ne joskus pyytävät. Voisin kostoksi jättää ostamatta, kun niiden mutsikaan ei mulle aikoinaan ostanut, ***TU.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Fläppis
Muilta festareilta en ole vielä onnistunut näin tiukkaa linjaa löytänyt, kuin mitä Ankkarockissa vedetään.
Ilosaaressa oli ainakin joku vuosi ihan natsi-linja tuon suhteen.
Viestin lähetti Fläppis Olisiko ollut kolmantena käyntikertanani, kun sattui varsin hassu tilanne portilla. Olin varustautunut huolellisella 1,5 litran kiljupullolla, jonka ennen porttia tungin housuuni. Juuri ennen porttia kippasimme viimeiset bisset naamariin, niin paikalle pölähti joku tuntematon neiti ja valitti ettei kehtaa puolen litran siideriä alueelle kuljettaa ja tarjosi sitä minulle. Minä otin pullon vastaan, tungin sen takataskuun ja painelin sissän. No, ylitärkeä "portsari" oli ottanut asiakseen tarkastaa jokaisen portista kulkijan, joten myös minä jouduin syyniin. Ja voi sitä vittumaista ilon ja autuuden virnistystä, joka ovimiehen kasvoille levisi, kun hän löysi takataskustani siideripullon. Mutta minullapa levisi sisällepäin kehoon vastaavanlainen, ehkä jopa vieläkin vittumaisempi hymy, kun lopulta sisällä ymmälläni tajusin, ettei ovipässi ollut kiinnittänyt pientäkään huomiota "pikkuveljen" päällä lepäävään kiljupulloon.
Oma 'ennätykseni' on aika vastaava. Olin pukeutunut juhannuksena sortseihin ja Juventuksen pelipaitaan, joiden etumuksessa oli 1,5 litran pullo jotain sekoitusta. Minulle tehtiin ruumiintarkastus ja silti pääsin läpi. Homma toimi niin että tyyppi alkoi kokeilemaan kylkiäni, jolloin minä aloin humalassa tekemään vastaavaa tarkastusta hänelle. Tyyppi jätti jutun kesken ja päästi mut sisälle.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun luen ketjua niin huomaan kuinka ristiriitaisia tunteita tämä keskustelu herättää. Ja sillä olen itse 15-vuotias ja aika kova kaljan litkittelijä, joten annan oman mielipiteeni asiasta:

Vanhemmat ostavat pari pulloa
No joo, onhan se hyvä että tietää mitä poika juo, ja että kuinka paljon. Mutta. Nuoret saavat kuitenkin hankittua sitä juotavaa ja näinollen he saavat "tuplasti enemmän" ,ja sehän ei ole hyvä asia.

Minusta voi hyvinkin hakea pari pulloa jos joku vähän tuttava pyytää. Ei kuitenkaan ole hyvä asia ostaa tuiki tuntemattomalle eikä koskaan saada tietää seuraamuksia. Mutta se tuttavalle ostaminen on riskikästä hommaa. Siis ei ole varmaan mukava tunne kun olet esim. ostanut kaverisi pojalle 6-packin, ja seuraavana aamulla tulee soitto kaveriltasi että hänen poikansa on tullut umpikännissä kotiin.

Mielestäni alkoholin ostamisen motiivi ei saa olla siinä että saa vähän rahaa tai siinä muuta josta sinulle koituu hyötyä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itsekkään en hakisi alaikäisille, paitsi omalle lapselleni. Ehtona kuitenkin, että itse tulisin hakemaan hänet kotiin. Näin toimi oma isäni, joka osti huviliemen ja tuli hakemaan vaikka klo 0400. Isäni oli reilu minua kohtaan, joten olin reilu myös häntä kohtaan. Kyseenalaisen kulttuurin oppiminen oli äärettömän helppoa ja turvallista. Suurimmat ongelmat tulivat kavereilleni joiden vanhemmat kielsivät lapsiltaan juomisen. He vetivät aina överit ja seuraukset olivat karseat.
 

Miguel

Jäsen
Tämän vuoden Ilosaaressa toisena päivän kuljin puolen litran pullon kanssa, ja kävin aina täyttämässä narikassa. Kun ei reppua ollut mukana, yleensä ei tehty minkään valtakunnan tarkastusta. Kerran taskut tarkistettiin ja järkkäri totesi "lompakko ja kännykkä" eikä huomannut etumuksessa ollutta pulloa.

Jos Ankassa on samanlainen linja, ei salakuljetuksen pitäisi kuitenkaan olla kovin vaikeaa. Pringles-tötsässä en ainakaan aio viedä, sillä järkkärit tuntevat jo sen kikan. Ellei sitten liimaa kansifoliota kiinni, silloin tuskin järkkärit epäilevät.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Alaikäisille en hae, enkä myöskään yli-ikäisille.

Vähän aikaa sitten arviolta noin 40-vuotias nainen huusi minulle Alkon lähistöllä setelitukkua heiluttaen: "Hei Herra! Hakisitsä mulle Alkosta?" Nainen oli niin ympäripäissään, että ei ole tosikaan. Enpä hakenut.

Saattaisin kyllä alaikäiselle hakea, jos tietäisin kuka hän on ja siten kuinka vanha hän on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös