Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 239 758
  • 7 321

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kävin joskus uutena vuotena Oulussa. Sieltä löytyy Pateniemen suunnasta Temmitie.
Pääseekö sinne fyysisten ulottuvuuksien perusteella vai joutuuko sinne kenties henkisen vajavuuden vuoksi?
Kyllä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tämä uutinen Köyliön vankikarkureista Iltalehdessä. Tai lähinnä se, että kenelläkään poliisi ja vankilanjohtaja mukaanlukien ei ole vangeista juurikaan mitään tietoa. Toinen kavereista kuitenkin elinkautisvanki, joten tuskin mistään ihan pienestä on poseen joutunut. Yleensä tässä vaiheessa julkaistaan jo vauhdilla kuvia ja tietoa vankien vaarallisuudesta, nyt sensijaan näyttää siltä, että ihmetellään siellä aidan vieressä kummelihengessä että miten perkeleet ovat päässeet tästä yli.

Jos nyt joku tulee koputtelemaan oven taakse tuolla seudulla niin kyllä pikkusen pistäisi miettimään, kun ei tosiaan mitään tietoa eikä kuvia kaveruksista ole.

Linkki Iltalehden uutiseen aiheesta.

Edit: Viestin linkkiä muokattu, jotta pahimmatkin mielensäpahoittajat saavat mielenrauhan. Lisäksi nöyrin anteeksipyyntöni Radiopäälle, jatkossa muistan nimetä linkit tarkemmin jotta sinun ei vahingossakaan tarvitse niitä klikkailla.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä viesti, tai lähinnä se, ettei viestin lähettäjälle tullut mieleen avata sen sisältöä vaan pelkästään kommentoi sitä. Yleensä tällaisissa tapauksissa saa edes jonkinlaisen saatteen tai tarkempaa tietoa linkin sisällöstä. Nyt sen sijaan näyttää siltä, että siellä klikkihuorataan iltapuluhengessä.

Jos joku nyt olettaa klikkauksia tuolla linkillä, niin kyllä pikkasen pistää mietityttämään, kun ei tosiaan mitään sisältöä eikä otsikkoa ollut.

Linkki Jatkoajan keskustelupalstan viestiin aiheesta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mika Kojonkoski ja puppugeneraattori. Eilisessä MOT:n ohjelmassa ihmeteltiin huippu-urheiluun käytettävää 40 miljoonaa euroa ja miksi siitä ei riitä edes kaikille olympialaisiin osallistuville mitään, sillä byrokratia syö rahat. Kojonkosken vastauksesta ei ymmärtänyt yhtään mitään. Mutta erittäin hyvin menee, vaikka itse urheilijat jäävätkin ilman tukia. Just.
Niin, se asia joka ei mulle tässä avaudu on suomalaisten uskomaton kyky sotkea itsensä byrokratian suohon. Kun pitäisi tukea urheilua, kehitetään sellainen byrokraattinen himmeli, että power-pointteja ja wiinereitä tarvitaan, mutta itse asia, eli urheilu, jää täysin sivuosaan. Sama homma on myös kotimaisissa hyväntekeväisyysjärjestöissä, jotka tuottavat hyvinvointia lähinnä järjestön omalle henkilökunnalle. Tämän mahdollistaa Veikkauksen tukien epämääräinen ja epädemokraattinen jakotapa.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Niin, se asia joka ei mulle tässä avaudu on suomalaisten uskomaton kyky sotkea itsensä byrokratian suohon. Kun pitäisi tukea urheilua, kehitetään sellainen byrokraattinen himmeli, että power-pointteja ja wiinereitä tarvitaan, mutta itse asia, eli urheilu, jää täysin sivuosaan. Sama homma on myös kotimaisissa hyväntekeväisyysjärjestöissä, jotka tuottavat hyvinvointia lähinnä järjestön omalle henkilökunnalle. Tämän mahdollistaa Veikkauksen tukien epämääräinen ja epädemokraattinen jakotapa.

Minulle ei avaudu myöskään se, mitä nämä ihmiset tekevät päivittäin. Kuvitellaanpa nyt vaikka Mika Kojonkosken työpäivää: mitä siihen kuuluu? Herra saapuu aamulla toimistolle, avaa tietokoneen, mutta mitä sitten tapahtuu? Varmasti se jotain joskus tekee, mutta minulle ei avaudu, miten sille riittää hommia täysipäiväiseksi työksi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Niin, se asia joka ei mulle tässä avaudu on suomalaisten uskomaton kyky sotkea itsensä byrokratian suohon. Kun pitäisi tukea urheilua, kehitetään sellainen byrokraattinen himmeli, että power-pointteja ja wiinereitä tarvitaan, mutta itse asia, eli urheilu, jää täysin sivuosaan.
...
Mitäs ihmeteltävää tuossa on? Lajijärjestöihin on päätynyt näitä patruunoita jotka sitten palkanneet jatkajikseen saunakavereitaan ja ne edelleen omia kavereitaan. Siellä on monen ex-urheilijan tai muun lajiaktiivin tulotaso turvattu kun oikeita töitä ei tarvitse tehdä (ja sellaisiin kompetenssinkin kanssa saattanee olla niin ja näin jos kovin täyspäiväisesti on vaikka koko pienen ikänsä lylyä lykkinyt) niin ihan varmasti mielellään ottavat suurimman mahdollisen osan valtion tuista itselleen jos vaihtoehtona on jakaa sitä ihmisille jotka ovat niin hölmöjä että suostuvat täyspäiväisesti treenaamaan huippu-urheilijoiksi omakustanteisesti, ihan vaan rakkaudesta lajiin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tällä palstalla on jatkuvasti aktiivisena muutama nimimerkki, joiden ainoa anti keskustelulle on sen sotkeminen. Tahallisen hämmentämisen ja ihan vaan tyhmyyden raja on joskus hämärä, mutta mitään muutosta paskoiksi todettujen kirjoittajien tasossa ei koskaan vielä ole tullut. Eikö niitä voitaisi Moderaattoreiden yksimielisellä päätöksellä vain heivata muualle? Ei avaudu miksi näin ei tehdä.

Minä voin halutessani ärsyttävän nimimerkit ignorettaa, enkä tässä varsinaisesti valita siitä, että trollitkin saavat tänne kirjoittaa. En vain ymmärrä mitä heidän säästämisellään saavutetaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä voin halutessani ärsyttävän nimimerkit ignorettaa, enkä tässä varsinaisesti valita siitä, että trollitkin saavat tänne kirjoittaa. En vain ymmärrä mitä heidän säästämisellään saavutetaan.
Kato kun ne tietää niin paljon jääkiekosta. Eivät tosin jaa tietoaan lätkäosioissa, mutta varmasti voittaisivat nettiväittelyssä ihan kenet vaan vaikka jääkiekkotietämyksessä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tapa ladata Facebookiin kaikki lomakuvat. Miksi minä haluaisin katsoa kuvia jostain turistikohteista, jotka voin nähdä muutenkin. Yksi Facebook-kaverini on ollut Liverpoolissa ja on ladannut kymmeniä kuvia kliseistä turistikohteista. Kyllä minä mielelläni katson muiden kuvia, joilla on jotain kerrottavaa, mutta miksi haluaisin nähdä kuvia Anfieldin stadionista, joita voin nähdä googlettamallakin. En ymmärrä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Tapa ladata Facebookiin kaikki lomakuvat. Miksi minä haluaisin katsoa kuvia jostain turistikohteista, jotka voin nähdä muutenkin. Yksi Facebook-kaverini on ollut Liverpoolissa ja on ladannut kymmeniä kuvia kliseistä turistikohteista. Kyllä minä mielelläni katson muiden kuvia, joilla on jotain kerrottavaa, mutta miksi haluaisin nähdä kuvia Anfieldin stadionista, joita voin nähdä googlettamallakin. En ymmärrä.

Koska nykypäivänä et ole ollut Anfieldin stadionilla ilman todisteita siitä Facebookissa, Instagramissa tai Snapchatissa. Pitäähän se pystyä todistamaan. Humble bragina en enää näitä lomakuvien päivityksiä näe vaan ennemminkin elämä on nykyään vain virtuaalista ja jotta oikeasti olet paikassa X ollut ja siellä viihtynyt niin pitää siitä olla pikseliaineistoa.

Minulle ei avaudu miksi ihmisille on tullut tuollainen olemisen näyttämisen tarve. Ei se oikeasti kaikkia kiinnosta vaan on enemmänkin rituaalista suorittamista ja hyväksynnänhakemista "seuraajilta" kuin oikeasti elämistä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärtäisin vielä poseerauskuvat, mutta tämä yksi kaveri lataa toistakymmentä kuvaa, joissa ei edes itse ole.
Mä oon taas aina ihmetellyt miksi itse haluaisi olla siinä kuvassa.

Ja kaiken huippuna jotkut pitää kirjahyllyssäkin kuvia itsestään tai perheenjäsenistä. Toi on joku lähestulkoon äärimmilleen viety omahyväisyys kun haluaa tuijotella itseään ja monesti vielä tekohymyn kanssa. Ja joka kerta kun näkee sen kuvan niin luulis että väkisinkin tulee mieleen että tossa feikkasin että joku vaikka kertoi hyvän vitsin, vaikka ei kertonutkaan. Ei voi ymmärtää.

Hautajaiskuvat kanssa ihmetyttää. Et saa rauhassa surra kun jotkut häiriköt räpsii siitäkin tilanteesta kuvia.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ymmärtäisin vielä poseerauskuvat, mutta tämä yksi kaveri lataa toistakymmentä kuvaa, joissa ei edes itse ole.

Yksi Facebook kaverini ei luo lomasta tai muusta tapauksesta omaa kansiota, vaan lisäilee kuvat yksitellen. Hieno rullata omaa seinää kymmenen minuuttia alaspäin kun tulee 50 uutta kuvaa omana päivityksenä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei avaudu se, että miten autoilu - tai liikenne ylipäätään - voi mennä joillakin pahasti tunteisiin. Erityisen pahaa tämä on nimenomaan autoilijoilla. Annetaan muutama klassikkoesimerkki (ja niihin yksinkertaiset, mutta toimivat ratkaisut)

- Joku ajaa edessäsi liian hitaasti.....-> aja ohi tai varaa se muutama minuutti lisäaikaa ajomatkalle
- Joku ajaa liian lähellä takanasi---> anna sen mennä ohi tai hiljennä vauhtia turvalliseksi
- Joku kiilaa eteesi-----> Anna sen mennä
- Ajoradalla on pyöräilijöitä/kävelijöitä/yms ----> Älä aja yli

Valkoisena melkein kolmekymppisenä heteromiehenä en todellakaan ymmärrä, että mikä helvetin egojen taisteluareena liikenne on. Liikennettä pitää osata lukea, mutta hyvin moni normaalisti ihan fiksukin kaveri taantuu liikenteessä Cro Magnonin tasolle ja keskittyy oman tekemisensä sijaan muiden kyttäämiseen. MINÄ olen aina oikeassa jne.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei avaudu se, että miten autoilu - tai liikenne ylipäätään - voi mennä joillakin pahasti tunteisiin. Erityisen pahaa tämä on nimenomaan autoilijoilla. Annetaan muutama klassikkoesimerkki (ja niihin yksinkertaiset, mutta toimivat ratkaisut)

- Joku ajaa edessäsi liian hitaasti.....-> aja ohi tai varaa se muutama minuutti lisäaikaa ajomatkalle
- Joku ajaa liian lähellä takanasi---> anna sen mennä ohi tai hiljennä vauhtia turvalliseksi
- Joku kiilaa eteesi-----> Anna sen mennä
- Ajoradalla on pyöräilijöitä/kävelijöitä/yms ----> Älä aja yli

Valkoisena melkein kolmekymppisenä heteromiehenä en todellakaan ymmärrä, että mikä helvetin egojen taisteluareena liikenne on. Liikennettä pitää osata lukea, mutta hyvin moni normaalisti ihan fiksukin kaveri taantuu liikenteessä Cro Magnonin tasolle ja keskittyy oman tekemisensä sijaan muiden kyttäämiseen. MINÄ olen aina oikeassa jne.
Juuri näin, ja jos alat ohittaa sen edelläajavan matelijan, niin kummasti se kaasupoljin sitten löytyy ohituksen aikana tai välittömästi sen jälkeen myös ohitettavalta. Ja vielä, kun annan kiireisen kaverin mennä ohi, niin ohituksen jälkeen usein se kiirekin loppuu?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Ei avaudu se, että miten autoilu - tai liikenne ylipäätään - voi mennä joillakin pahasti tunteisiin. Erityisen pahaa tämä on nimenomaan autoilijoilla. Annetaan muutama klassikkoesimerkki (ja niihin yksinkertaiset, mutta toimivat ratkaisut)

- Joku ajaa edessäsi liian hitaasti.....-> aja ohi tai varaa se muutama minuutti lisäaikaa ajomatkalle
- Joku ajaa liian lähellä takanasi---> anna sen mennä ohi tai hiljennä vauhtia turvalliseksi
- Joku kiilaa eteesi-----> Anna sen mennä
- Ajoradalla on pyöräilijöitä/kävelijöitä/yms ----> Älä aja yli

Valkoisena melkein kolmekymppisenä heteromiehenä en todellakaan ymmärrä, että mikä helvetin egojen taisteluareena liikenne on. Liikennettä pitää osata lukea, mutta hyvin moni normaalisti ihan fiksukin kaveri taantuu liikenteessä Cro Magnonin tasolle ja keskittyy oman tekemisensä sijaan muiden kyttäämiseen. MINÄ olen aina oikeassa jne.
Jos ja kun tietää oikeutensa liikenteessä, pitäisi olla munaa myös joustaa niistä yleisen turvallisuuden ja sujuvuuden vuoksi. Mikropippelimafia jyllää. Tietääkseni yliajo-oikeutta ei edelleenkään ole, oli tilanne mikä tahansa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Axl Smithin tapauksessa radiokanavat on boikotoineet aikalailla Nus..korjaan, Kasmirin tuotantoa "negatiivissävytteisen julkisuuden takia".

Kuitenkin erään kanavan perusteluna on ollut boikotille "antaakseen toimittajille ja juontajille työrauhan". Anteeksi mitenkä? Avaisiko joku miten tuolla annetaan työrauha?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Axl Smithin tapauksessa radiokanavat on boikotoineet aikalailla Nus..korjaan, Kasmirin tuotantoa "negatiivissävytteisen julkisuuden takia".

Kuitenkin erään kanavan perusteluna on ollut boikotille "antaakseen toimittajille ja juontajille työrauhan". Anteeksi mitenkä? Avaisiko joku miten tuolla annetaan työrauha?
Siten, että vihaiset kuuntelijat eivät kysele, miksi Kasmiria soitetaan.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Axl Smithin tapauksessa radiokanavat on boikotoineet aikalailla Nus..korjaan, Kasmirin tuotantoa "negatiivissävytteisen julkisuuden takia".

Kuitenkin erään kanavan perusteluna on ollut boikotille "antaakseen toimittajille ja juontajille työrauhan". Anteeksi mitenkä? Avaisiko joku miten tuolla annetaan työrauha?
Vältetään se seuraava someraivo, joka kohdistuisi juontajiin tai kanavaan ja sitä kautta mainostajiin jne. Trapetsitaiteilua on nykyään somen kanssa toimiminen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Siten, että vihaiset kuuntelijat eivät kysele, miksi Kasmiria soitetaan.
Vältetään se seuraava someraivo, joka kohdistuisi juontajiin tai kanavaan ja sitä kautta mainostajiin jne. Trapetsitaiteilua on nykyään somen kanssa toimiminen.
Asia selvä. Kiitos. Ei ees tullut mieleen moista vaihtoehtoa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mikael Gabrielin valtava tarve avautua mediassa vaikeasta lapsuudestaan.

Uskotaan uskotaan, julkisuus on hyvästä ja toimittajat kalastelee myös juttuja... mutta saman "levyn" ei pidä soida loputtomiin kuitenkaan :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vitutusketjussa @Blöö ja @petter mainitsivat luokkakokoukset.

Luokkakokoukset X vuoden päästä valmistumisesta eivät minulle oikein avaudu. Jos ei ole joitain tyyppejä nähnyt vaikkapa 20 vuoteen eikä millään lailla kaivannut, niin miksi sitten kokoontua tasavuotena tapaamiseen tuiki tuntemattomien ihmisten kanssa? Jos on kouluvuosilta tms. joku ystävä tai tuttava jäänyt, niin tätä on varmasti sitten tavannut muutenkin. Jos ei ole jäänyt, niin eipä niin väliäkään. Osaa ei varmasti edes halua nähdä.

Kerran olen ollut yhdessä luokkakokouksessa, se oli 10 vuotta kuudennen luokan päättymisestä joskus viime vuosituhannen loppupuolella. Siinä vaiheessa se vielä meni, koska iso osa porukasta oli ollut sitten yhdessä yläasteella ja/tai lukiossa, ja viime näkemisestä oli monen kohdalla sen verran vähän aikaa, että ihmiset vielä tunsi ja tiesi eikä kyse ollut täysin ventovieraiden tapaamisesta. Eipä tuostakaan silti mitään käteen jäänyt, yhdenkään vieraammaksi jääneen luokkatoverin kanssa en jatkossakaan sen enempää yhteyksissä ollut.

Ala-asteen ajoilta minulla on kaksi pitkäaikaista ystävää, ollakseni heihin yhteydessä en tarvitse mitään vuosipäivää vaan voin laittaa viestiä koska vain. Muihin en ole missään yhteydessä ja isoa osaa en edes muista, yläaste- ja lukioaikaisista tapauksista puhumattakaan. 12-vuotiaat luokkakaverit ovat nyt nelikymppisiä tuntemattomuuksia, jotka voisivat olla keitä tahansa satunnaisia ohikulkijoita ja jotka kiinnostavat yhtä paljon kuin satunnaiset ohikulkijat eli eivät juurikaan.

Nyt en taitaisi edes jaksaa lähteä luokkakokoukseen. Parin varoituksia saaneen juoppolallin ja/tai lapsia fyysisesti kurittaneen käyneen kusipäisen opettajan hautajaisiin voisin mennä vilkaisemaan, että ovat varmasti kuolleita. Yksi ainakin varmuudella on, toivottavasti myös yksi toinenkin makaa jo mullan alla eikä sieltä käsin enää häiriköi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksihän monet lihavat naiset pistää nettiin vain kasvokuvia. Siis pelkkiä päitä tai joillakin jopa vain rajaus naamasta niin ettei pään reunoja edes näy. Tietty ne varmaan häpeää jotenkin vartaloaan, mutta onhan toi nyt noloa. Itse ovat ensin kuitenkin lihottaneet itsensä. Ja miten sitä treffeillekään kehtaisi mennä kun heti kättelyssä selviää että onkin kusettanut ja pahasti, vaikka kyllähän monista kuvista tietty heti näkee että ovat lihavia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vastasit, @pettter , jo itsellesi. Eli tämäkin asia on sulle jo avautunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös