Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 240 624
  • 7 330

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Varmaan tarkoitti Tiksiä eli Tikkurilaa.
Olisin minä vanhaana martsarilaisena Tiksin tiennyt, vaikka junan tuoma olinkin. Siinä juurikin se pointti. Ja että olisin oikein hesalainen, niin kondekalainenkin olen ollut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
On vai? Luulisi että nykyisin kun jengi tekee check-innin jopa edellisenä päivänä himassa, että tuollainen lennolta pois jäänti olisi ihan arkipäivää...
Periaatteessa tuollainen toiminta saattaa aiheuttaa no flight listalle pääsyn, tai korvausvelvollisuuden, kun lukee lippujen printit.
Sama tilanne tulee kun pitäisi lentää vain yhteen suuntaan jonnekin, lippu on helposto 2-3x sen verran mitä menopaluu olisi joten ostetaan se menopaluu ja jätetään toinen käyttämättä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On vai? Luulisi että nykyisin kun jengi tekee check-innin jopa edellisenä päivänä himassa, että tuollainen lennolta pois jäänti olisi ihan arkipäivää...

Kieltämättä, onhan sitä joskus tullut itsekin myöhästyttyä, vaikka check-in on tehty. Jos jollain on ruumassa laukku ja kaveria ei näy koneessa, niin se kone ei liiku yhtään mihinkään ennen kuin kaveri on löydetty tai laukku on poistettu, mutta eivät ne ehkä käsimatkatavaralaisista niin välitä.

Teknisesti olisi kovin helppoa lisätä tietokantaan tieto onko check-inin tehnyt matkustaja myös ollut lennolla ja miksipä siis sellainen tarkistus ei olisi käytössä.

Sama tilanne tulee kun pitäisi lentää vain yhteen suuntaan jonnekin, lippu on helposti 2-3x sen verran mitä menopaluu olisi joten ostetaan se menopaluu ja jätetään toinen käyttämättä.

Ei ole enää pitkään, pitkään aikaan tullut menopaluu halvemmaksi kuin pelkkä meno. Joku järki on sentään siihenkin hinnoitteluun saatu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kurkkaapa huvikseen esim. Finnairin hinnoittelua...

Suorat kaukolennot toki varmaan ovatkin vielä noin tai siis tulevat aina olemaan, mutta miksi ottaa riskiä ongelmista, kun esimerkiksi voi käyttää yhtä isoa helsinkiläisen jääkiekkoseuran sponsoria ja mennä Istanbulin kautta murto-osalla hinnasta täysin laillisesti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suorat kaukolennot toki varmaan ovatkin vielä noin tai siis tulevat aina olemaan
Kokeilin huvikseen Finnairin Helsinki - Rooma lentoa ja se satunnaisesti valitulle ajankohdalle meno-paluuna kustantaisi 333, kun yhteen suuntaan hinta olisi 370... Tuossahan ei toki sitä check-iniä ei paluulennolle tehdä jos sinne ei ole tulossa. Edelleenkään en usko että mitään seuraamuksia noista poisjäänneistä voisi olla.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossahan ei toki sitä check-iniä ei paluulennolle tehdä jos sinne ei ole tulossa. Edelleenkään en usko että mitään seuraamuksia noista poisjäänneistä voisi olla.
Olen jonkun kerran käyttänyt tätä kikkaa juuri halvemman hinnan vuoksi, ja ainakaan tähän asti ei ole ilmennyt ongelmia. Siitä on kuitenkin varmaan syytä pitää huolta, ettei ole kahta lentoa samalla ajankohdalla ainakaan samalla yhtiöllä (siis että sen verran katsoo paluulentojenkin aikoja, vaikkei niitä aiokaan käyttää). Noin yleensä ei kai lentoyhtiö voi tästä rangaista, sillä eiväthän he voi tietää, ettei käyttämättä jäänyt lento johdu ihan vilpittömästä suunnitelmien muutoksesta tai viivästymisestä. Ehkäpä tosin sitten olisi eri asia, jos joku alkaisi harva se päivä lentää tällä tyylillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Noin yleensä ei kai lentoyhtiö voi tästä rangaista, sillä eiväthän he voi tietää, ettei käyttämättä jäänyt lento johdu ihan vilpittömästä suunnitelmien muutoksesta tai viivästymisestä. Ehkäpä tosin sitten olisi eri asia, jos joku alkaisi harva se päivä lentää tällä tyylillä.

Eiväthän ne voi tietää ja tuskin ihmeemmin välittävätkään. Suomen kohdalla ongelmaksi on siis noussut Finnairin halvat TLL-HEL-BKK-HEL-TLL. Kaikki tietävät, että lennolle ei ole mitään mahdollisuutta päästä kyytiin Vantaalta eli menevät lautalla Tallinnaan ja kenttähän on tosiaan vain muutaman kilometrin päässä satamasta.

Ongelmat syntyvät sitten palatessa, koska yksiselitteisesti ei saa jäädä pois Vantaalla vaan reitti on lennettävä Tallinnaan asti. Käsimatkatavaralaisia vain katoaa ja härskeimmät alkavat selittää ties mitä sairastumisia saadakseen luvan jäädä pois matkasta. Ihan pokkana selitetään myös lääkkeistä sun muista mitkä ovat ruumassa, niin pitäisi se laukkukin saada.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ongelmat syntyvät sitten palatessa, koska yksiselitteisesti ei saa jäädä pois Vantaalla vaan reitti on lennettävä Tallinnaan asti. Käsimatkatavaralaisia vain katoaa ja härskeimmät alkavat selittää ties mitä sairastumisia saadakseen luvan jäädä pois matkasta. Ihan pokkana selitetään myös lääkkeistä sun muista mitkä ovat ruumassa, niin pitäisi se laukkukin saada.
Tuossa onkin jo aivan eri tilanne kuin minulla on ollut, eli en ole tosiaan käyttänyt paluulennosta mitään osaa tai ylipäätään edes tehnyt check-iniä. Kuvaamassasi tilanteessa erityisesti nuo kirjattuja laukkujaan kesken matkaa vaativat ovat melkoisen härskiä porukkaa.
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiväthän ne voi tietää ja tuskin ihmeemmin välittävätkään. Suomen kohdalla ongelmaksi on siis noussut Finnairin halvat TLL-HEL-BKK-HEL-TLL.
Tämä hinnoittelu ei avaudu minulle. Vastaava esimerkki muutaman vuoden takaa:
Näin porilaisena edestakainen matka Finnairilla Bangkokiin tuli halvemmaksi jos osti lennot Pori-Tukholma välille ja Tukholmasta Finnairin lennot ARN-HKI-BKK-HKI-ARN.
Säästö oli vieläpä ihan kunnollinen (>100€/hlö) sekä matkakulut Helsinkiin.
Täytyykin alkaa seuraamaan tilannetta kun tuo Pori-Tukholma liikenne alkaa uudelleen keväällä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei avaudu miksi parhaat läpät- ja asiat mille nauraa juuri nyt-ketjut sekoitetaan jatkuvasti.

Samaa tapahtuu huonot toimittajat vauhdissa ja hupaisia virheitä mediassa -ketjujen kesken.

Eikä mennyt pitkään, kun tämä osoittautui jälleen todeksi. Paitsi sillä erolla, että kysymyksessä ei ole edes hupaisa virhe.

Harri Hepojärvi on jostain kumman syystä laittanut jenkkifutari Tom Bradya koskevaan uutiseen Matt Damonin kuvan. Luulisi että kuvapankista löytyisi myös Tomin kuvia, on kaveri sen verran paljon ollut esillä viimeinen viikon aikana.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikä mennyt pitkään, kun tämä osoittautui jälleen todeksi. Paitsi sillä erolla, että kysymyksessä ei ole edes hupaisa virhe.
Minusta on huonoa toimittajan työtä laittaa uutiskuvaksi yhden maailman tunnetuimman näyttelijän kuva uutisen käsitellessä yhtä maailman tunnetuimmista urheilijoista.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minusta on huonoa toimittajan työtä laittaa uutiskuvaksi yhden maailman tunnetuimman näyttelijän kuva uutisen käsitellessä yhtä maailman tunnetuimmista urheilijoista.

Iltalehti/Alma Media on sen verran iso, että siellä kuvista vastaa joko kuvatoimittaja (jos kuva on toimituksen oma), taittaja tai käsittelijä vai mikä tuottaja onkaan. Sen takia näitä virheitä sattuu silloin tällöin, koska kuvasta vastaa eri ihminen kuin se, joka on jutun toimittanut.

Lisättäköön vielä, että virhe voi olla toimittajan, mutta en lähtisi häntä ensimmäisenä syyttämään.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olen jonkun kerran käyttänyt tätä kikkaa juuri halvemman hinnan vuoksi, ja ainakaan tähän asti ei ole ilmennyt ongelmia.
Ihan pakosta on tullut tuota kikkaa käytettyä kun hintaero on ollut järkyttävä. Räikein esimerkki oli kun tultiin kaverin kanssa Prahan MM-kisoista. Kotimatkan reitti oli Praha-München-Tukholma-Vaasa Lufthansalla. Münchenin välilaskussa onnistuttiin katsomaan matkasuunnitelmasta virheellinen lähtöaika Tukholman lennolle (katsottiin vahingossa laskeutumisaika, syytän kuningas alkoholia). Lufthansan tiskillä kertoivat että seuraavana päivänä päästäisiin kotiin, hinta vajaa 1000 euroa per nuppi. Todettiin että kiitos, mutta ei kiitos. Kokeiltiin eri meno-paluu vaihtoehtoja München-Tukholma-Vaasa, joissa lähtöpäivä oli seuraava päivä ja paluulennon aikataulua muutettiin kunnes päästiin halvimpaan mahdolliseen hintaan. Hinnaksi muodustui lopuksi 250 euroa per nuppi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten nuo rakennelmat voidaan saada noin lyhyessä ajassa noin helvetin huonoon kuntoon? Paska laatu ja viheliäinen viidakkoilma?

Syytä en tiedä, mutta toivottavasti ei tullut uutena asiana, että noin kävi muutamassa muussakin paikassa. En ole hippi, mutta tilanne on aivan naurettava ja kestämätön.

On kai se mahdollista, että turha urheilurakentaminen muuttuu. Pikku hiljaa pitää vain alkaa tajuta kuinka historialla on aina hassu tapa toistaa itseään monissa jutuissa.

Muutoksen nopeus toki hieman yllättää, ajattelin, että ehkä pari vuotta menisi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuo koko urheilun suurkisat alkaa olla niin helvetin sairasta ja läpimätää meininkiä että on jotenkin mennyt maku koko touhuun. Siellä korruptio jyllää, kisapaikkojen, kisakaupungin, majoitusten ym. rakentamiseen (ja ennen kaikkea lahjomiseen ja virkamiesten voiteluun) käytetään miljardeja dollareita ja iso osa kaikista tiloista ja rakenteista on käytännössä kertakäyttöisiä ja jäävät heti kisojen jälkeen rapistumaan. Ja samaan aikaan pyritään joka paikassa puhumaan kestävästä kehityksestä, ekologisuudesta jne. Huippu-urheiluun nuo ei näköjään kuulu.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuo koko urheilun suurkisat alkaa olla niin helvetin sairasta ja läpimätää meininkiä että on jotenkin mennyt maku koko touhuun. Siellä korruptio jyllää, kisapaikkojen, kisakaupungin, majoitusten ym. rakentamiseen (ja ennen kaikkea lahjomiseen ja virkamiesten voiteluun) käytetään miljardeja dollareita ja iso osa kaikista tiloista ja rakenteista on käytännössä kertakäyttöisiä ja jäävät heti kisojen jälkeen rapistumaan. Ja samaan aikaan pyritään joka paikassa puhumaan kestävästä kehityksestä, ekologisuudesta jne. Huippu-urheiluun nuo ei näköjään kuulu.

Kaikki suurkisat (kesä-talviolympialaiset, jalkapallon mm jne) ovat paisuneet niin suuriksi, että enää vain muutamalla isolla maalla sekä joukolla korruptioituneita härömaita on varaa järjestää kisoja. Olympialaisiin kun pitää rakentaa kaiken maailman kelkkailuratoja, halfpaippeja sun muita kertakäyttöareenoita, koska lajien kirjosta ei voi tinkiä. Futiskisoissa puolestaan pitää näköjään olla jo niin monta joukkuetta, ettei kohta yhdestäkään maasta löydy riittävästi stadioneita kisojen järjestämiseen. Täytyy toki mainita, että seuraavien futis EM-kisojen 13 maahan jaetut kisat kuulostavat mielestäni hyvältä kokeilulta.

Aiemminkin olen ehdottanut olympialaisten isännyyshakuun sellaista systeemiä, että hakijamaa saa päättää (tai ainakin alustavasti esittää) vapaasti, että mitä lajeja missäkin kisoissa järjestettäisiin. Tällöin uusia lajeja olisi helpompi ottaa mukaan, erityisesti sellaisia lajeja joilla ei ole olympiastatusta, mutta jotka ovat ko. maassa erityisen suosittuja. Vastaavasti joku vähemmän suosittu laji voisi jäädä silloin tällöin pois. Haussa painotettaisiin myös hakijamaiden valmista infraa ja budjettiarvioita tehtäisiin ammattimaisemmin.

Käytännössä yksi kansainvälisten urheilujärjestöjen suurimmista ongelmista on ns ääni per maa -periaate, jossa ison demokraattisia arvoja noudattavan teollisuusmaan painoarvo on sama kuin pienen korruptoituneen ja helposti "ostettavissa" olevan kehitysmaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen ihmetellyt aiemminkin ja ihmettelen taas... Mihin helvetin taikavoimiin voi perustua sarjakuva Viivi & Vagnerin suosio? Siis ei jumalauta. Pari, kolme ruutua, ja hypoteettinen esimerkki:

Sika: Tuotko kaljan?
Akka: En kerkiä, on juttu kesken.
Sika: Pitää sitten hakea kai itse.

Ja kansa nauraa. Tai ainakin joku toimii kun tätä vastaavaa neroutta julkaistaan joka aviisissa. Saattaa jotain Jarlaa vituttaa kun tämä helvetin Juba syö puuroa samalta lautaselta.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Olen ihmetellyt aiemminkin ja ihmettelen taas... Mihin helvetin taikavoimiin voi perustua sarjakuva Viivi & Vagnerin suosio? Siis ei jumalauta. Pari, kolme ruutua, ja hypoteettinen esimerkki:

Sika: Tuotko kaljan?
Akka: En kerkiä, on juttu kesken.
Sika: Pitää sitten hakea kai itse.

Ja kansa nauraa. Tai ainakin joku toimii kun tätä vastaavaa neroutta julkaistaan joka aviisissa. Saattaa jotain Jarlaa vituttaa kun tämä helvetin Juba syö puuroa samalta lautaselta.

Tokihan Viivin ja Wagnerin taso on ollut takavuosina parempi. Alkuvuosina sarja oli raikas ja omaperäinen. Pitkään on tuntunut siltä, että ideat ovat vain loppu mutta hyvästä leipäpuusta ei haluta luopua. Jarlallakin oli mielestäni tuossa pitkä heikompi jakso, mutta nyt taas on pikku hiljaa alkanut lähtemään.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tokihan Viivin ja Wagnerin taso on ollut takavuosina parempi. Alkuvuosina sarja oli raikas ja omaperäinen.

Se vetoaa pienimpään yhteiseen nimittäjään. Laatu on tässä sivuseikka, tai oikeastaan liittyy ainoastaan siihen. Juba tuntee kohdeyleisönsä.

Pitkään on tuntunut siltä, että ideat ovat vain loppu mutta hyvästä leipäpuusta ei haluta luopua. Jarlallakin oli mielestäni tuossa pitkä heikompi jakso, mutta nyt taas on pikku hiljaa alkanut lähtemään.

Nuo ovat kuitenkin viihdyttävien sarjakuviemme parhaimmistoa. Olen ajatellut testiä: alan suunnitella ja tehdä sarjakuvaa, ja katsoa miten kauan menee ennen kuin se breikkaa. Tässä on pari ongelmaa: en osaa piirtää ja massojen mukailu on tylsää.
Ensimmäinen näistä on toki ongelmanakin vahvuus.

Moni ei muuten ehkä tiedä mutta Jarla on ottanut ideansa Kari Suomalaiselta, ja lahjattomana keskittyy siihen yhteen ideaan.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Bored Panda: Rio 2016 Olympic venues just six months after The Olympics

Miten nuo rakennelmat voidaan saada noin lyhyessä ajassa noin helvetin huonoon kuntoon? Paska laatu ja viheliäinen viidakkoilma?

Akkiähän se menee kun kisojen jälkeen kisapaikan käyttötarkoitus on luokkaa viimeinen sammuttaa virrat ja sulkee ovet. Huonompiosainen kansanosa käy vähän murtamassa paikkoja ja vie kaiken vähänkin käyttökelpoisen, luonnonvoimat hoitaa loput.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Akkiähän se menee kun kisojen jälkeen kisapaikan käyttötarkoitus on luokkaa viimeinen sammuttaa virrat ja sulkee ovet. Huonompiosainen kansanosa käy vähän murtamassa paikkoja ja vie kaiken vähänkin käyttökelpoisen, luonnonvoimat hoitaa loput.

Hilpeä tuo "TOUR MARACANA" -kyltti. Nuoriso on siirtynyt jo Tokioon.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin joskus uutena vuotena Oulussa. Sieltä löytyy Pateniemen suunnasta Temmitie.
Pääseekö sinne fyysisten ulottuvuuksien perusteella vai joutuuko sinne kenties henkisen vajavuuden vuoksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös