Erikoisimmat paikat missä Jatkoaikalaiset ovat käyneet?

  • 26 994
  • 208

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
chelios77 kirjoitti:
Jonku venäläisen äijän kämpillä käytiin kaverin kans Pietarissa.
Se esitteli meille Lenin-julisteita.

Itse olen kerran käynyt viipurissa joskus vuonna 98 ja oltiima sitten siinä jo iltapäivästä kännissä ja käveltiin pitkin kaupungin katuja. Kaveri sanoi, että tossa kulman takana on helvetin iso speden patsas, pienessä hiprakassa ihmettelin, että mitä helvettiä. Täällä mitään speden patsaita varmasti voi olla. Kulman takaa kurkisti iso lenin-patsas. Kaikkea se humala teettää aivotoiminnalle :)

Joo, Viipuri on kyllä tosi erikoinen paikka. Sen verta erikoinen, että ei tarvi toista kertaa mennä.
 

brendadervin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas, Ilves, hcbat
YK:n Geneven päämäjän tietokonekeskuksessa hörppimässä olutta kun Boutros Boutros tupsahti huoneeseen. Noin muotoiltuna kuulostaa huomattavasti hauskemmalta kuin itse tapahtuma vrt. ei ollut enää aikoihin pääsihteeri ja olin vain vierailulla kaverin työpaikalla.
 

TML

Jäsen
Ei nyt mikään kovin erikoinen paikka mutta Ilveksen sm-liiga joukkueen tiloissa on tullut poikettua. Salasana sattuu olemaan tiedossa. Ihan vaan ohi mennen olen mennyt ovesta sisään, ja päätyovesta ulos.
Maininnan arvoista kuitenkin tietää salasana. Kerron sen maksusta. ;)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Karri Kiven luona piipahtamassa uudenvuodenbileissä 1990-luvun alkuvuosina.

Kivi pelasi tuolloin Tepsissä ja paras ystäväni asui hänen naapurissaan kerrostalossa Turussa. Päätimme sitten kesken oman uudenvuodenvieton heilahtaa Kiven luo yllätysvisiitille. Kivi varmasti yllättyi iloisesti kun sai kolme nousuhumalaista teinipoikaa kämpilleen kesken ns. aikuisten illanvieton. Ihan ystävällisesti Kivi meidät otti vastaan ja jutteli tovin keittiössä. Emme jääneet toki liian pitkäksi aikaa häiriköimään. Hyvä muisto jäi tuosta.

Kivi on hieno mies ja kova valmentamaan. Enää en kyllä menisi Kiven kämpille uutenavuotena tai mihinkään muuallekaan, en enää jaksa uuttavuotta millään lailla juhlia koska olen tylsä, mukavuudenhaluinen ja epäsosiaalinen keski-ikäinen ukko. Useimmiten on mukavaa jos on päässyt uudenvuodenaattona vaikka työvuoroon.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei välttämättä erikoisin, mutta yksi mikä on jäänyt mieleen. Piti mennä toiste ja kolmannenkin ehdottomasti menen. Google Maps
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ryttylässä sijaitsevan Salen vessa. Jotkut Geneven päämajat ja rajavyöhykkeet on kuulkaas mitättömiä verrattuna tuohon paikkaan ja kylään eksoottisuudessaan.
Ainoat rajavyöhykkeet löytyi pöntöstä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Malta oli suomalaiselle aika eksoottinen kokemus, ja sieltä palattuaan tajusi sen tilan tunteen joka Suomessa vallitsee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut. Vai onko täällä montakin tuolla käynyttä? :)

Todetaan ihan ketjun ensimmäiseen viestiin, että Hollannin konsulaatti Uuden-Seelannin Christchurchissa. Tai on siellä monikin voinut käydä, mutta ei sinne muuta asiaa voi olla paitsi, jos hukkaa passinsa.

Suomen ja Venäjän rajavyöhykkeelle oli pakko päästä livahtamaan, kun tutut asuvat aivan liki. Faceenkin laitoin kuvan, mutta vain siitä STOP-merkin kohdalta, ettei sentään syytettä lykättäisi.

Tämä ei kai hirveän erikoinen ole, mutta halusin toki itsekin käydä, kun siihen mahdollisuus tarjoutui. Ei sitä STOP-merkkiä todellakaan kannata ohittaa edes hetkeksi ja leikillään. Siellä on ihan valvontaakin ja muunmuassa teknistä sellaista.

Jukolan viestin jälkeen vyöhykkeeltä haettiin pois brittiporukka ja oikeuteenhan se meni.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Neuvostoliitto. Ensimmäinen matka ulkomaille, vanhemmilta sinällään nerokasta, koska sen jälkeen en halunnut lähteä kotipitäjältä yhtään mihinkään. Pelottava ja ahdistava kokemus kaikkiaan alle 10 vuotiaana. Nyt jo tietty hieno kulttuurimuisto.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut. Vai onko täällä montakin tuolla käynyttä? :)
En mie, mutta kummitätini oli aikoinaan kyseisessä paikassa töissä ruokapuolesta vastaavana. :)

Mikä olisi itselle erikoisin käymäni paikka.. Pitää oikein muistella ja palata sitten.
Ehkä nuorna poikana oli jännää käydä muiden YK-miesten perheiden kanssa Golanilla.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Erikoisin paikka missä itse olen ollut, on USA:n suurlähetystö Helsingissä. Veikkaan, että kovin montaa Suomen kansalaista ko. paikassa ei ole vieraillut. Vai onko täällä montakin tuolla käynyttä? :)
No minä nyt ainakin ja oli siellä muitakin suomalaisia. Ei tuo niin erikoinen ollut. Itsenäisyyspäivä.
https://www.apothekenyc.com/ Tuonne tänään, saattaa olla mielenkiintoinen.
 
Viimeksi muokattu:

SgtMarkov

Jäsen
Lähden lauantaina käymään Pripjatissa. Se tulee varmasti olemaan erikoisin paikka pitkään aikaan. Mutta jos jo käydyistä paikoista pitää valita, niin varmaankin "elokuvista tuttu" kapakka pienen pienessä tuppukylässä keskellä Yhdysvaltoja. Olimme tiettävästi ensimmäiset paikalla pistäytyneet suomalaiset ja saimme jättää vielä puumerkkimme baarin muistojen vitriiniin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän sitä nyt ois tarpeeksi outo paikka.

Oon asunut kontissa Pakistanissa joku 4 viikkoa elämästäni, se on kai aika outoa eikä ihan kaikki ole moista kokeneet. Yhden yön asuin Suomen pienimmässä kaupungissa Kaskisissa jossain puutarhavajassa, sekin oli jotenkin aika outo kokemus mutta Pakistanin kontti voittaa.

Tunisiassa kävin jonkun luola-asumuksen vessassa, se oli semmonen outo luolakylä jossain aavikolla hiekan keskellä, ei kauheen kaukana siitä mestasta missä ekoja Star Warsseja on kuvattu, Matmata taisi olla sen paikan nimi mutta tän luolakylän nimeä en muista. Ulkona oli joku 50 astetta lämmintä. Se oli ehkä oudoin vessa missä oon käyny. Luolan asukilta kysyin luvan kyllä.

Amerikassa oon jotain outoja mestoja kanssa päässy näkemään, Fort Knoxista pysähdyin tielle ottaa kuvan vaikka kaikkialla sanottiin että älä nyt vittu kuvaa tai sut tapetaan. Ei oo vielä tapettu, muutama vuosi on tosta jo aikaa joten ehkä olen onnistunut CIA:n ja FBI:n ja Columbon eksyttämään. Sit oon ollu Alabaman Selmassa jonkun perheen terassilla juomassa kaljaa keinutuolissa kiikkustellen, siinä oli talon asukkien lisäksi myös heidän naapurinsa, joku neekeri joka oli Martin Luther Kingin kanssa aikoinaan marssinut läheisen sillan yli, toisella puolella valkoihoiset poliisisedät sitten pamputti ne kaikki. Siitä leffakin tehtiin vähän aikaa sitten, nimeltään Selma. Etelä-Carolinan Bennettsvillen jossain kaupungintalon vuosikokouksessa tai vastaavassa olin kanssa koska majatalon emäntä joka juhlat järjesti kutsui minutkin sinne, eksoottinen ulkomaalainen sirkuseläin kun olen. Siellä oli vitun hyviä brownieita ja valehtelin kaikille että Suomessa ruskan aikaan puunrungot ja ruohokin vaihtaa väriä todella villeksi, ja eläinten turkit, siellä pinkit jääkarhut kävelee hetken neonoranssien puunrunkojen seassa kirkkaansinisen ruohon päällä kunnes talvi tulee ja kaikki värit katoaa. Illinoisissa kävin Cave-In-Rock nimisessä kylässä kattomassa kiven sisälle kaivertunutta luolaa, ajoin saatana monta tuntia ihan vaan sitä varten, oli vähän pettymys koska se oli vaan joku luola. Sentään opin että Jesse James oli siellä joskus piileskellyt lain kouraa.

Koti-Suomessakin on outoihin paikkoihin kyllä päässyt, kerran yritettiin ex-tempore kiivetä muistaakseni Noitatunturi-nimisen kukkulan päälle, mutta ei siitä tullut mitään kun ehkä puolivälissä nousua alkoi sataa lunta ihan homona ja sitäkin ennen melkein joka toisella askeleella pludasi hankeen reittä myöten. Siellä oli jännä olo kun oltiin aika matka jo menty ja rämmitty hangessa ylämäkeen, ja sitten siellä lumisateen keskellä kun oli 100. kerran pludannut ja jäi vain seisoskelemaan eikä ympärillä näkynyt muuta ku lumisadetta ja lunta, ehkä joku tarpeeks lähellä oleva puu saattoi erottua, ja vaimo toki oli näkökentässä myös. Sit oon ollut myös Oulussa. Ihan sairasta!

Kekostelumielessä oudoimpia paikkoja on varmaan ollut Singaporen Marina Bay Sandsin uima-allas, matkustettiin ihan vaan sen vesimölikän takia uudestaan koko paikkaan. Hieno paikkahan se oli, ei siinä. Malediiveillä oli kanssa jännää ja outoa, asumus siellä oli semmonen bungalow-mökki meren päällä missä oli mukava kuunnella aaltojen läplättelyä ja välillä lähteä terassilta snorklailemaan, välillä siellä ajatteli että onko tässä nyt mitään järkeä että minä oon tämmöseen paikkaan päässyt. Jonkun kookosviljelmäsaaren edustalla venhossa vietetty lounas oli myös jänskä, muistan sielläkin ajatelleeni että on tämä nyt saatana.

Ehkä oudoin paikka on kuitenkin Qatar, ja Hiltonin hissi, jossa olin Diego Serranon kanssa. En meinannut henkeä saada kun hissiin astelin ja siellä seistä toljotti itse Diego vitun Serrano. 20 kerrosta mentiin alaspäin, aika pitkältä reissulta se tuntui mutta en pyörtynyt sentään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen kerran (70-luvulla) seisoskellut ja tuijotellut Länsi-Berliinin puolelta muurin yli itäpuolelle sellaisen putkitelineen päältä, joita oli pystytelty muurin viereen sinne sun tänne. Yhtään ihmistä (sotilaita lukuunottamatta) en onnistunut Itä-Berliinin puolella näkemään, vaikka siellä juuri kohdalla oli kansankuppila nimeltään "Volks cafe".
Tuolla reissulla tuli vierailtua Checkpoint Charlie:ssakin, jossa näki, kuinka kekseliäitä ihmiset voivatkaan olla, kun vapaus kiehtoo enemmän kuin sosialismi.

Olen käynyt vuositunnen vaihteen tienoilla Stalinin huvilassa Sotshissa, joka oli museo- ja hotellikäytössä tuohon aikaan.
Jooseppi oli kuulemma vaivautunut käymään siellä vain kerran eläissään. Tarina kertoo, että rakennuskompleksin ympäröimällä sisäpihalla oli silloin uima-allas, johon Isä Aurinkoinen loi aika happaman katseen paikalle saavuttuaan - seuraavana aamuna siinä kasvoikin sitten palmuja ja pensaita. Stalin ei osannut uida ja itse asiassa pelkäsi vettä, joten jonkun pää jäi ehkä sillä kertaa putoamatta ripeän reagoinnin ansiosta.

Olen myös seissyt(!!!) Arkangelilaisen lentoyhtiön (Архангельские воздушные линии) Tupolev Tu 134:n ohjaamossa, kun kone laskeutui Arkangelin lentokentälle (helevetinmoisessa sivutuulessa) syksyllä 2002. En osannut ehkä pelätä lentoemon runsaiden tarjoilujen jälkeen oikein yhtään, mutta perämies ainakin oli aivan hikinen laskeutumisurakan jälkeen, joka ao. koneella näytti olevan aika fyysistä hommaa. Kapteeni tosin luki Pravdaa jalat etuikkunalla koko operaation ajan eikä ollut kiinnostunut mistään muusta.
Kuinka moiseen tilanteeseen jouduin, onkin sitten ihan oma tarinansa...

Olen käynyt myös Severodvinskissä, jossa sijaitsee Venäjän sukellusvenetelakka numero 402, Sevmašpredprijatije (Севмашпредприятие). Siellä rakennettiin Neuvostoliiton ensimmäiset ydinsukellusveneet ja jonne Venäjän sukellusveneiden valmistus on nykyisin keskitetty.
Kuskimme oli saada sydänslaagin, kun me tyhmät ulkomaalaiset kuvasimme autosta läheiseltä sillalta telakalle kallioon louhittujen suojien suuaukkoja ja muita rakennelmia. Venäläinen kollegammekin komensi ääni väristen panemaan kaikki kamerat ja puhelimet heti pois näkösältä. Loppuaika autossa olikin aika hiljaista venäläisten miettiessä omia maanpetturuussyytteitään meidän keskittyessämme tuhoilemaan todistusaineistoa...
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
MTK:n salaisessa syyskokouksessa, joka pidettiin muutama vuosi sitten Kettulan tilalla. Olin vahingossa astunut väärään bussiin, mutta jostain syystä minua ei heitetty pihalle edes siinä vaiheessa, kun bussi saapui määränpäähän ja vaikka olin ylivoimaisesti nuorin matkustaja bussissa. Kaikki osanottajat olivat MTK:n johtoryhmää tai ainakin erittäin merkittäviä jäseniä eikä paikalla ollut edes yhtään median edustajaa. Bussikuskin kanssa vähän naureskeltiin tilanteelle ja hän sitten ehdotti, että menisin nauttimaan jäsenten kanssa maittavaa riistaruokaa, jona aikana minulle etsittäisiin kyyti pois paikalta.
Mielenkiintoisia asioita sitä pääsi kuuntelemaan tuolla lounaalla ja kun se päättyi, lähes kaikki mtklaiset olivat hokanneet, että minä olin täysin ulkopuolinen tyyppi. Paikalle oli kertynyt lähes 150 viljelijää ja päättäjää, jotka olivat vielä ruokaillessaan kertoneet innoissaan toisilleen kaikkia MTK:hon liittyviä salaisuuksia, mutta jotka nyt katsoivat minua erittäin vihamielisesti. Kun tilan huoltomies sitten lähti viemään minua takaisin sivistyksen pariin, pystyin melkein kuulemaan syvän huokauksen, jotka nuo mtklaiset saivat aikaiseksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ehkä oudoin paikka on kuitenkin Qatar, ja Hiltonin hissi, jossa olin Diego Serranon kanssa. En meinannut henkeä saada kun hissiin astelin ja siellä seistä toljotti itse Diego vitun Serrano. 20 kerrosta mentiin alaspäin, aika pitkältä reissulta se tuntui mutta en pyörtynyt sentään.

Yksi outo paikka mitä tarvitsee päivittäin on amerikkalainen hakukonesivusto. Käydäänpä kurkistamassa kukas vittu tuo on.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yksi outo paikka mitä tarvitsee päivittäin on amerikkalainen hakukonesivusto. Käydäänpä kurkistamassa kukas vittu tuo on.

Jos olet tynnyrissä kasvanut, saatat erehtyä hakukonetuloksista luulemaan ihan väärää Diego Serranoa Diego Serranoksi. Tässä linkki oikeaan Diego Serranoon, joka ei kuulemma ollut Diego Serrano kun kävin sitä häneltä myöhemmin ravintolan katkaraputiskiltä tiedustelemassa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Palvelin Suomen elinkeinoelämää viitisentoista vuotta vartiointiin ja turvallisuuteen liittyvissä toimeksiannoissa.

Näissä puitteissa pääsin tutustumaan kasapäin sellaisiin kohteisiin ihan kotimaan kamaralla, minne ns. tavallisilla ihmisillä ei ole mitään asiaa. Mm juhannusaattoa oli mielenkiintoista viettää suuressa tehtaassa selvin päin ja yksikseen. Suuryritysten pääkonttoritkin elävät öisin ihan omaa elämäänsä.

Nämä seikkailut oli lisäksi mukava tehdä, koska palkkakin siinä sivussa juoksi. Tosin turvallisuusalan leipä on pitkä ja kapea.....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Suuryritysten pääkonttoritkin elävät öisin ihan omaa elämäänsä.

Jaa, ei Nokian pääkonttorissa mitään omaa elämää ollut 1997-1998, kun 6. ja 7. kerroksissa pyörin jokaisena arkiaamuna viiden kuuden aikaan. Olin sitten vain varmaankin myöhässä.

Olen ollut lukemattomia kertoja yksinään Jorma Ollilan kulmahuoneessa. Ja itse asiassa en ole koskaan ollut siellä Jorman kanssa, vaikka tietenkin lukemattomia kertoja olen hänet tavannut. Olin siellä aina yksin ja joskus vähän lueskelin hänen kalenteriaan ja tutkin jotain puhelimien prototyyppeja.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Italiassa joku ihmeellinen "salaklubi" jonkun kahvilan alakerrassa viiden eri oven takana, ihan siis baariklubi. Silloin luokkaretkeläiselle se oli aika hieno kokemus, kun about jokainen nainen veteli bikineissä tai muuten vaan napa paljaana. Ja kännissä totta kai.

Jatkot sitten opettajan hotellihuoneessa, koko lopun loman. Ihan kiltisti, vaikka jälkikäteen ajateltuna ihan kiva se opettajakin oli.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa, ei Nokian pääkonttorissa mitään omaa elämää ollut 1997-1998, kun 6. ja 7. kerroksissa pyörin jokaisena arkiaamuna viiden kuuden aikaan. Olin sitten vain varmaankin myöhässä.

Olen ollut lukemattomia kertoja yksinään Jorma Ollilan kulmahuoneessa. Ja itse asiassa en ole koskaan ollut siellä Jorman kanssa, vaikka tietenkin lukemattomia kertoja olen hänet tavannut. Olin siellä aina yksin ja joskus vähän lueskelin hänen kalenteriaan ja tutkin jotain puhelimien prototyyppeja.
Hyvä ettei Ollilan jormaa näkynyt. Se olisi voinut olla kiusallista.
 

Rocco

Jäsen
- Gretzkyn kotona ei ole käyty, mutta niinikään hänen ravintolassaan olen syönyt.

- San Jose Sharksien toimitusjohtajan toimisto ja muut toimistotilat.

- Maple Leafs Gardensin jäähyaitiossa. Tosin elokuussa kun kaukalossa ei ollut jäätä, mutta muuten oli halli pelikunnossa.

- Johanna Raunion sauna - Johanna Raunion kanssa.

- Kris Draperin siskon kanssa aamiaispöydässä.

- Juhani Tammisen Audi

- Seinäjoki

- Squaw Valleyn Olympialaakso.

- Nicholas Cagen ja Meg Ryanin elokuvan City of Angels kuvauspaikalla Lake Tahoella. Kohtauksessa taisi Meg Ryanin roolihahmo joutua kolariin ja kuoli.
Lisätään muutama uusi:

- Concorde

- Kuumoduli (vähän muokattu sisältä, mutta ulkoa alkuperäinen kuussa käynyt moduli)

- Rappuset asuntoon, missä Al Pacino ja kaverit leffassa "Arpinaama" kävelivät huonoon huumekauppaan ja kaveri sai moottorisahasta.

- Ydinsukellusvene

- USA:n lentotukialus
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Futisforumilla. Se oli vähän liikaa. Mulla on siellä alkuperäisellä ehkä nimimerkki, tein joskus aikojen alussa nimimerkin ja kirjotin yhden viestin. Olin känäs.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Turku ja huomenna täytyy taas käydä siellä. Olen ollut myös "pohjalla" omalla tavallaan! Ehkä silti harvinaisin paikka on syksyllä kylmässä Loimaan purossa/joessa tuhannen tumuissa ja sen jälkeen lähellä hypotermiaa, mutta tästä en kerro enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös