Koirat – nuo yhteiskuntamme viholliset

  • 22 630
  • 168
Samoin ovat arvaamattomia koiran ja pöräilijän tai lenkkeilijän kohtaamisen seuraukset. Irrallaan liikkuvan koiran vastaantulo lenkkipolulla pysäyttää lenkkeilijän. Tulee katko suoritukseen, sykemittarin keräämä data tulee laakista käyttökelvottomaksi, kunto romahtaa, lenkkeilijä päätyy sairaalaan, sairaalabakteeri asettuu lenkkeilijään, lenkkeilijä joutuu krooniseen sairastelukierteeseen, lenkkeilijästä tulee entinen lenkkeilijä ja nykyinen työkyvytön, työkyvyttömästä tulee pitkäaikaistyötön, ja pitkäaikaistyöttömästä kehkeytyy lopulta vihainen sairauseläkeläinen. Valtiontalous ja sitä myötä koko yhteiskunta romahtavat.

Taidan mennä rakentamaan pihalleni vompatinpelätintä.
Tänään aamulenkillä kävin puskapissalla, ja hölkötellessäni varvukossa takaisin puskasta kohti pururataa huomasin sivusilmällä että joku hyvin kammattu valkoinen kaulapannallinen pörröpää juoksee iloisena takavasemmalta täysiä kohti. Odotin hetken kunnes se pääsi aivan lähelle, ja käännyin sitten suurieleisesti kovaäänisen närkästyneen ja ehkä vähän vihaisenkin tuhahduksen tahdittamana kohti koiraa, jolloin tämä peeriapallo kääntyi kannoillaan vielä äkillisemmin kuin minä ja jatkoi tulosuuntaansa josta emännän huhuilu jo kuuluikin.

Kyllä nauratti kuinka siinä kohtaa olisikaan vituttanut jos ei olisi itse sattunut koskaan koiraa hankkimaan ja niiden sielunelämään tutustumaan ja siten reagoimaan oikein, vaan olisi silkkaa ymmärtämättömyyttään joutunut ottamaan koiran iloiset leikkiaikeet alistuneesti pelonsekaisena vastaan :)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Koiraihmisistä kertoo paljon sekin, että niiden kanssa ei voi keskustella samassa ketjussa koirien ja/tai koiraihmisten pöljyydestä vaan sitä varten pitää perustaa oma ketjunsa, ettei syytetä flametuksesta. Ja sitten siihenkin - eli tähänkin - ketjuun tulee niitä koiraihmisiä märisemään, että vihapuhetta ym. Keskustelu menee metakeskusteluksi eikä itse asiasta päästä puhumaan. Tietyllä tapaa ovelaa kääntää puhe ihan muualle. Putin tekee samaa Venäjällä, käännetään huomio sisäpoliittisista ongelmista ulkopoliittisiin asioihin, ei tarvitse sisäpolitiikasta niin porista.
Onko sulla kaikki ok? Voinko auttaa jotenkin? Eihän kaveria pulaan jätetä silloin, kun apua kaivataan. Olen hiukan huolestunut sun hyvinvoinnistasi. Kyllä sä voit mulle kertoa.
 
Kyllä nauratti kuinka siinä kohtaa olisikaan vituttanut jos ei olisi itse sattunut koskaan koiraa hankkimaan ja niiden sielunelämään tutustumaan ja siten reagoimaan oikein, vaan olisi silkkaa ymmärtämättömyyttään joutunut ottamaan koiran iloiset leikkiaikeet alistuneesti pelonsekaisena vastaan :)

Tälläisiä pelonsekaisia ihmisiä on arvatenkin enemmän kuin koirien siulunelämään tutustuneita. Kyllähän ne hurtat on kiinni pidettävä. On ihmisiä kuten siskoni jotka oikeasti pelkäävät vapaana olevia koiria. Tähän tietysti "eihän meidän jesse, en minä sitä vapaana muuten pitäisikään". Vaan vitustako se pelokas vastaantulija sitä tietää.

Itsehän olen täysin otsikkoa vastaan, olen aina pitänyt suunnattomasti hauvoista. Mitä rajummat leikit sen kivempaa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koirapuiston välittömässä läheisyydessä asuminen on perseestä, mutta se hyvä puoli ainakin on, että siihen ei rakenneta taloa. Aika hyvin jengi noukkii paskat mitä olen seurannut. Joskus on käynyt mielessä, että mitä jos joku joskus kävisi noukkimassa paskan jonka koiran omistaja jättää noukkimatta. Koputtaisi olkapäähän ja hieroisi paskan koiraihmisen naamaan. Oppisikohan läksynsä?

Mielenkiinnosta kysyn, että oletko monesti kaatunut naamallesi koiran paskaan? Vai mistä läksystä nyt on kysymys?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Asetellaan tämä nyt tännekin, tällä kertaa Hesarin uutisoimana: Tutkimus: Kissaihmiset ovat älykkäämpiä kuin koiraihmiset

Tietysti ovat. Anyway, koirat ovat ihan ok, mukavia, joskin omalaatuinen tuo lauma- ja hierarkia -juttu, ja useimmat ovat jotenkin yltiöpositiivisia luonteeltaan. Kun isäntä tulee kotiin niin palvotaan kuin jumalaa, kissalta saa palvontaa lähinnä kävelevänä purkinavaajana, eikä aina silloinkaan.

"Jalostus" on sitten mennyt aivan liian pitkälle monien rotujen suhteen - ollaan jalostettu tiettyjä rotuja sairaiksi, eivätkä lemmikit nyt muutenkaan ole mitään koriste-esineitä, noin ensisijaisesti.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minusta koirat eivät ole niitä vihollisia vaan omistajat.
Täysin samaa mieltä. Enpä uskoisi, että Suomessa toisin kuin vaikka Etelä-Euroopassa talvesta selviäisi yksikään koira ilman omistajan huolenpitoa.

Kissaperkeleet sen sijaan pärjäävät talven yli vapainakin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kissaperkeleet sen sijaan pärjäävät talven yli vapainakin.
No en sanoisi. Kyllä se kissallekin aika vaikea paikka on, vaikka ne melkoisia selviytyjiä ovatkin. Luonnossa niillä on useitakin vihollisia mm. kettu joka voi viedä nirrin ja kaupungissakin jatkuvasti vaaroja.

Kyllä se eläimen heitteille jättäminen on lajista riippumatta äärimmäisen idioottimainen teko.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kyllä se eläimen heitteille jättäminen on lajista riippumatta äärimmäisen idioottimainen teko.
Täysin samaa mieltä. Siksi niitä ei pitäisi hankkiakaan hetken mielijohteesta.

Kuten ei lapsiakaan toisin kuin monet tekevät suhteen syventämiseksi ja rakkauden symboliksi. Mieluummin sitten vaikka koira, jos noista kahdesta pitää valita. Jos kultaisen noutajan kanssa on harmonisesti harjoiteltu perhe-elämää viisi vuotta niin sitten ehkä kannattaa harkita lapsenkin tekemistä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Voi vittu "I feel you, dog haters!". Lähdin koirani kanssa lenkille. Oltiin kävelty joku 0,5km kun yhtäkkiä takaa hyökkää koiraani isompi uros. Tämä hyökkääjä tulee kohti ja oma koirani tarttuu häntä suullaan kurkkuun. Hetken siinä retuuttaeen ja kun minä sanon kovaan ääneen, että: "LOPPU!" Koirat lopettavat kaiken. Siinä vaiheessa koiran omistaja ilmestyy puskaan takaanta, puhelin korvalla, sanoen Niiloa: "Niilo, nyt loppu, niilo nyt tänne". Että pisti taas vihaksi. Ja mimmi edelleen puhelimessa. Mitä jos siinä olisi ollut puudeli, eikä minun koira?
Onneksi oma koirani antoi kaiken tämän jälkeen hyökkään jälkeen tulla haistelemaan itseään (persettä). Tämä tapahtui lähes Helsingin ydinkeskustassa.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi toissa kesänä eräs irrallaan oleva koira oli tappaa äitini remmissä kiinni olevan pienen koiran. Minä olin se ulkoiluttaja. Ihan vaan sellainen lyhyt lenkki, että se koira sai kusta, kun olin talossa ainoana, niin käytin alle sadan metrin päässä sitä koiraa. Se oli aivan sekunneista kiinni, ettei äitini koiralta nirri lähtenyt. Ehkä jopa sekunnista. Mutta ilmeisesti tämä on ihan jees ja ok, että mikäs siinä.

No onhan se ilmeisen jees ja ok. Mikäli olisit malttanut mielesi, niin yhteiskunnassamme olisi nyt yksi vihollinen vähemmän. Ylireagoit ja ryhdyit tempomaan, ettei äitylille tulisi paha mieli. Asetit oman etusi yhteiskunnallisen hyvän yläpuolelle. Sen sijaan, että antaisit koirien syödä rauhassa toisensa, syöt mielummin äidin hyvillämielin leipomaa lämmintä lauantaipullaa. Ryhtiä nyt hyvä mies!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Odotinkin jo eilen, että kuka tuon suoranaisen itsestäänselvyyshuumorin tänne asettelee ja tulihan se sieltä! Lepi vaan.

Internetin YouTubessa on semmoinen kuin Mr. Pickles. Se antaa realistisen kuvan siitä, millaisia koirat ovat. Tämä 11-minuuttinen monitasoinen koirakuvaus kertoo meille sen, millaisia me ihmiset olemme suhteessa koiriin, kun asiaa tarkastellaan laajemmasta näkökulmasta.

Jos on kovin kukkahattu ja mielensäpahoittaja eli ihan helevetinmoinen tosikko (= pahimman lajin koiraihminen), niin linkkiä ei kannata aukaista. Semmoisiahan tässä ketjussa ei tosin ole, kun tämähän on ei-koirafaneille tarkoitettu. Näinä South Parkin aikoina linkki ei ole liian roisia noin niin kuin muille yhteiskuntamme normaaleille olennoille. Tarinan loppuratkaisu kruunaa kertomuksen.

Mr. Pickles!
 
Suosikkijoukkue
KK
Internetin YouTubessa on semmoinen kuin Mr. Pickles. Se antaa realistisen kuvan siitä, millaisia koirat ovat. Tämä 11-minuuttinen monitasoinen koirakuvaus kertoo meille sen, millaisia me ihmiset olemme suhteessa koiriin, kun asiaa tarkastellaan laajemmasta näkökulmasta.
Joo olen nähnyt ko. pätkän useita kertoja, mutta en kyllä itse huomannut, enkä huomaa vieläkään, että tämä video olisi tehty näyttämään meille sen, "millaisia me ihmiset olemme suhteessa koiriin, kun asiaa tarkastellaan laajemmasta näkökulmasta".

Mielestäni hauska video, mutta ei liity aiheeseen. Vähän sama kuin selittäisi Charlie the Unicornin kertovan miten dinosaurukset elivät.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Omassa taloudessa on tällä hetkellä kaksi kohtuullisen isokokoista koiraa, 5 -vuotias Leonberginkoira ja 2- vuotias Landseer. Molemmat narttuja.

Ensin mainittu 65 -kilostaan huolimatta on seurakoira ja vahtii vain aidattua reviiriään. Reviirin ulkopuolella ei ole mittavissa määrin nykyisin kiinnostunut kanssaihmisistä tai koirista. Toki on iloinen jos joku osoittaa huomiota tulemalla esimerkiksi rapsuttamaan. Landseerillä taas ei ole omaa reviiriä johtuen edellä mainitusta ja on mikäli mahdollista vieläkin vähemmän kiinnostunut lenkeillä ohikulkijoista olivat ne sitten koiria tai ihmisiä tai niiden yhdistelmiä. Paraatilajinsa on vesipelastus ja on todellakin taitava uimari.

Meidän taloudessa kaikki koiriemme jätökset kerätään talteen sekä omalta pihalta että sen ulkopuolelta.

Molemmat lähes tasavertaisia perheenjäseniä. Yhteiskuntamme vihollisiksi en ymmärrä heitä nähdä. Saattaa johtua myös siitä etten ole koskaan oppinut vihaamaan eläimiä.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Julistan yhteiskunnan vihollisiksi ne koiranulkoiluttajat jotka jättävät koiranpaskaa lojumaan ihan minne tahansa. Joo, tarpeeksi syvällä tienpientareella ei haittaa koska siellä tuskin kukaan ikinä pyörii, mutta esim. puistoalueilla vituttaa keväisin aivan suunnattomasti kun on nurmikot täynnä paskaa. Kannatan rangaistukseksi niskalaukausta. Siis koiran omistajalle, koirahan ei voi ymmärtää.

Sitten toinen asia mikä vituttaa joissain koiraihmisissä on se, että otetaan sellainen koira jota ei osata kouluttaa. Helppojakin rotuja löytyy mutta pitää sitten väkisin ottaa joku saatanan pitbullterrieri joka raatelee ja puree ihmisiä ja muita koiria. OK, ääriesimerkki, mutta kyllä sekin vituttaa kun on jossain lenkillä ja kimppuun syöksyy joku koira joka roikkuu ympärillä omistajan huuteluista huolimatta.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni on menty överiksi, jos koira on perheessä yhdenvertainen jäsen suhteessa ihmisiin. Koiraa tulee käsitellä hyvin, siitä tulee pitää huolta ja koiran tulee nauttia elämästään. Mutta koira on kuitenkin aina koira, ei ihminen.

Ehkä eniten vituttaa sellaiset ihmiset, joiden asunnossa ei voi vierailla pelkäämättä koiraa (en pode mitään erityistä koirapelkoa). Sitten kun nämä ihmiset eivät tee sille asialle mitään, esim. laita koiraa eri huoneeseen ja ovi kiinni, vaan tyytyvät vain katselemaan kun koira näyttää hampaitaan. Minulle olisi ainakin helvetin noloa, jos vieraani joutuisivat pelkäämään luonani. Mielestäni ollaan menty liian pitkälle, jos sitä koiraa ei "raaski" käskeä kunnolla tai laittaa ns. lukkojen taakse määrätyksi ajaksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ehkä eniten vituttaa sellaiset ihmiset, joiden asunnossa ei voi vierailla pelkäämättä koiraa (en pode mitään erityistä koirapelkoa). Sitten kun nämä ihmiset eivät tee sille asialle mitään, esim. laita koiraa eri huoneeseen ja ovi kiinni, vaan tyytyvät vain katselemaan kun koira näyttää hampaitaan.
Ei se tee mitään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tätä koiranomistajakysymystä olen vielä miettinyt uudessa valossa. Yksi rasittava piirre koirien omistajissa on, että he ottavat koiria ja niiden omistajia kohtaan esitetyt kritiikin usein hyvin henkilökohtaisesti. He esim saattavat moderaattori-asemaan päästyään potkia koiria ja niiden omistajia kritisoineet kirjoittajat pois keskustelupalstalta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onneksi moderaattoreilla ei ole lapsia. Olisin kokenut inkvisition jo vuosia sitten.
 
Mun mielestä koiran omistamiseen pitäisi olla ajokortti kuten autoiluunkin. Tuo karsisi pahimmat tapaukset joukosta kun kynnys olisi riitävän korkea. Koiraveron pitäisi myös olla ainakin 1000€/vuosi.

edit: Toivottavasti modet ei anna bänniä kun on väärää mieltä. :D
 

Baldrick

Jäsen
Tuo ensimmäisen sivun tapaus uutinen, jossa kaksi pitbullia oli käynyt naisen ja tämän koiran kimppuun ja koirien omistajan syyttäessä naista tapahtuneesta, on aivan varmasti kyseessä joku narkkari, joka hakee koirillaan katu-uskottavuutta. Muuta vaihtoehtoa en näe. Ja juuri tällaisilta ihmisiltä pitäisikin koirat kieltää kokonaan. Niistä hädin tuskin pidetään huolta, eikä niitä osata kouluttaa, joten ihmekös tulevat mielenvikaisina "luolistaan" ulkoilmaan. Aivan kuten ihmisetkin. Vituttaa katsella jotakuta, joka on aivan sekaisin ja raahaa koiraa mukanaan. Jos ei osaa pitää huolta itsestään, tuskin osaa koirastaankaan ja siitä kärsii niin koira kuin joissain tapauksessa sitten sivullisetkin.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo ensimmäisen sivun tapaus uutinen, jossa kaksi pitbullia oli käynyt naisen ja tämän koiran kimppuun ja koirien omistajan syyttäessä naista tapahtuneesta, on aivan varmasti kyseessä joku narkkari, joka hakee koirillaan katu-uskottavuutta. Muuta vaihtoehtoa en näe. Ja juuri tällaisilta ihmisiltä pitäisikin koirat kieltää kokonaan. Niistä hädin tuskin pidetään huolta, eikä niitä osata kouluttaa, joten ihmekös tulevat mielenvikaisina "luolistaan" ulkoilmaan. Aivan kuten ihmisetkin. Vituttaa katsella jotakuta, joka on aivan sekaisin ja raahaa koiraa mukanaan. Jos ei osaa pitää huolta itsestään, tuskin osaa koirastaankaan ja siitä kärsii niin koira kuin joissain tapauksessa sitten sivullisetkin.

Kielletään niiltä mieluummin huumeet.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Perkele, narun päässä oleva persläpi on tuutannut pienen lautasen kokoisen läjän pyörävajan kulmalla. Pakko sen on ihmispaskaa olla, koira voisi pitää tarkemmin silmällä mihin se narun tyhmempi pää kyykistyy ja nykiä sivummalle kulkureitiltä. Kirjankannet pitäisi tehdä moisista pidätyskyvyttömistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös