Koirat – nuo yhteiskuntamme viholliset

  • 22 435
  • 168
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä olen kokeillut joskus koirakarkotetta portin ja aidan pieleen, tavoitteena saada ohikävelytettävä koira suhtautumaan penseästi tonttiini paskannuspaikkana. Tuote toimii jollakin tapaa, ainakin siihen asti, kunnes reipas rankkasade huuhtelee ainekset pois kirsujen ulottuvilta.

Sudenkusta pitänee kokeilla seuraavaksi. Sitä koirat kuulemma kavahtavat. Ajaisikohan saman, jos Käyttis tulisi heittämään aidan viereen kepillisen? Tyhminkin lamppuharja ymmärtää silloin, että seudulla liikkuu periaatteen mies!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
En tiedä, olisiko sillä ihan haluamasi vaikutus koirien paskomisen vähentäjänä, jos raavas mieskin kuseksii portin pieleen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Niin, pitäisi varmaan itse käydä vääntämässä aamutortut postilaatikon alle. Katsovat koirankävelyttäjätkin ehkä parhaaksi kulkea taloni ohi toista puolta tietä, jos kohta ihan eri reittiä. Näinkin voi päästä maaliin. Toki erinäisiä muita haittoja ja mm. sosiaalisia lieveilmiöitä esiintyisi, mutta mitäpä nyansseista.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Muutamia perusnyrkkisääntöjä koiranomistajana koiranomistajille:

- koiraa hankittaessa oikea kysymys ei ole "Onko tuo rotu sopiva minulle", vaan "Olenko minä ja elämäni sopiva tuolle rodulle". Iso ero.
- koira on eläin, eikä se ajattele kuten ihminen. Se tajuaa jotain, mutta omalla tavallaan. Tähän kannattaa omistajan hankkia koulutusta. Tietoa on saatavilla.
- koiraa ei hankita lapsille - lapset eivät kykene kasvattamaan koiraa, auttamaan kyllä pystyvät. Vastuu aina aikuisella.
- on myös säälittävää ottaa koira ja antaa se pois kun alkaa vääntää lapsia. Koira on se 8-14 vuoden sitoutuminen, ei vaan silloin kun se sattuu itselle sopimaan. Toki joskus elämäntilanne muuttuu suunnittelematta. Silloin sitten pitää miettiä vaihtoehtoja.
- ei yhtään haittaa käydä säännöllisesti koulutuksissa, vaikka olisit kokenut koiraihminen
- kerrostalo ei itsessään ole mikään este isonkin koiran hankkimiselle (pl. jotkut laumanvartijat yms.). Koira ei lenkkeile sisällä. Vaivannäköä se kuitenkin vaatii vähän enemmän.
- koira on taajamissa AINA kiinni hihnassa, totteli se sitten kuinka hyvin tahansa (pl. aidatut pihat tai aitaamattomat jos se todella pysyy siellä). Ja ei-taajamissakin aika isolla harkinnalla. Koira on eläin ja se ei koskaan ole täysin hanskassa. Ja roduissa tietty isoja eroja. Ja vaikka se sitten olisi TÄYSIN hanskassa (ei se ole), se on silti vittumainen tilanne a) muille koiranomistajille kun eivät voi tietää onko se TÄYSIN hanskassa ja b) muille ihmisille ylipäätään. Piittaamattomat ja itsekkäät ihmiset ovat isoja syitä joidenkin koiravihaan.
- paskat kerätään hoidetuilta ja yleisesti julkisilta paikoilta.
- kun koira ei enää kykene elämään täysipainoista ja rodunomaista elämää, sitä ei kiduteta puolikuolleena / -rampana tms. vain siitä syystä, että omistajalla ei ole munaa sitä lopettaa. En ymmärrä alkuunkaan näitä koirien rullatuoleja tai kolmijalkaisia koiria. Kun koira otetaan, lähtökohta on, että sinä sen myös viet aikanaan lopetettavaksi. Mieluummin vähän liian aikaisin kuin liian myöhään. Jos kivut ja kärsimys näkyy ulospäin, silloin on odotettu ihan helvetin paljon liian kauan.

Näillä perusasioilla, toisten ihmisten kunnioittamisella ja nöyrän oppivalla asenteella pärjää pitkälle ja koirasta on paljon iloa (eikä siitä ole harmia muille).

edit. Pitää tietenkin lisätä;

- koiraa hankkiessa tutustu sen alkuperäiseen käyttötarkoitukseen. Sille koiralle tulisi tarjota joko sellaista toimintaa tai mahdollisimman liki sitä. Muuten tulee turhautuma.

Yleisesti olen joidenkin koiriin negatiivisesti suhtautuvien kanssa samaa mieltä. Koiria on helvetisti liikaa. Tai oikeammin, että fiksuja koiranomistajia on ihan helvetisti liian vähän.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta toisaalta osa koirien vihaajista - kenties tiedostamattaan - pyrkii luomaan kuvaa koirista tyhminä sosiaalisina kuolaavina otuksina joista ei oikein ole muuhun kuin paskomaan portinpieliin ja hyökkäämään viattomien ihmispolojen päälle - tämäkin harhainen kuvitelma osuu yhtä kauas todellisuudesta mitä se koiraihmisen kuvitelma maailmankaikkeuden suurimmasta nerosta, jollainen se oma rekku on.
En minä koiria vihaa. En vain pidä niistä - yleisesti ottaen. Poikkeus vahvistaa toki aina säännöt. Kuten jo alussa sanoin, koiriin kohdustuva epäluulo juontaa osin lapsuuden kokemuksiin, eli seassa on irrationaalisuutta en sitä kiistä lainkaan. Ne ei vaan herätä luottamusta minussa.

Ja olen enemmän kissaihminen myös ilman muuta, mutta kissafanaatikot on myös yleisesti ottaen yhtä vistopäistä sakkia kuin koirafanaatikotkin ja höyryää kattiensa ja niihin liittyvän palvonnan kanssa paikaten puutteitaan ihmissuhteissa ja niiden hallinnassa. Niin, ei minusta suurin osa ihmisistäkään ole kovinkaan miellyttävää sakkia, mutta ne on kuitenkin lajitovereita joten tietty ero siinä kuitenkin on ja määrätyistä sosiaalisista rajoituksistani ja vajaavaisuuksistani huolimatta kykenen sentään ihmissuhteisiin, joten ei ole tarvetta olla traumatisoitunut omasta lajista ja kohdistaa siihen suurta epäluuloa ja vihaa. Ei kannata vihata, ainakaan paljoa ja syvästi. Välinpitämättömyyttä on ihan suotavaa harrastaa, koska ei kaikesta voi mitenkään pitääkään ja välittää.

Ja tällä kaikella ei edelleenkään ole niin mitään suurta tekemistä lajin varsinaisen älykkyyden kanssa, hiukan lähti tarpeettomasti korostumaan tuo asia. Esim. ihailemani kissa nyt tuskin on lajina mikään neropatti sekään. Tosin, hämmentää ne ihmiset jotka silmät pyöreänä väittää koiran olevan kissaa selkeästi fiksumpi eläin. Perustuu mihin? Siihenkö, että koira tottelee ja oppii temppuja helpommin? Nuo orjamaiset piirteet ei ainakaan vakuuta minua ylivertaisuudesta. Sosiaalisuus? No, koira on yksiselitteisesti laumaeläin, kissa ei niinkään vaikka niillä omat hierarkiansa onkin, se on silti individualistisempi laji. Mielestäni aika yhtä tyhmiä eläimiä, eri tavalla vaan. Pidän silti kissoista ylipäätään, vaikka niissäkin on erittäin veemäisiä yksilöitä olemassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Yleisesti olen joidenkin koiriin negatiivisesti suhtautuvien kanssa samaa mieltä. Koiria on helvetisti liikaa. Tai oikeammin, että fiksuja koiranomistajia on ihan helvetisti liian vähän.

Allekirjoitan osan näistä koiriin negatiivisesti suhtautuvien ihmisten ajatuksista.

Vaikka minulla on ollut koiria ja olen kasvanut koirien parissa, en kuitenkaan hyväksy ihan kaikkea mitä koirien varjolla voi tehdä tai luullaan voivansa tehdä.

Kuten kirjoitit, koira vaatii sitoutumista ja tietyillä roduilla se vaatii reilusti yli kymmenen vuoden sitoutumisen jopa yli viidentoista eli mitään koiraa ei tule ostaa hetken huumassa vaan ennen ostopäätöksen tekoa on kysyttävä itseltä todella monasti, että "onko minusta koiranomistajaksi ja voinko sitoutua koiraan yli vuosikymmeneksi" - jos pahemmin ryhtyy jo tämän kysymyksen kohdalla epäilemään niin se koira kannattaa jättää ostamatta.

Ja kun sen koiran on ostanut, luettelit todella monia syitä jotka omistajan on huomioitava - jos niihin ei kiinnitä huomiota ja antaa sen koiran olla isäntänä talossa - tulos on se, että minä monien muiden oheen alkaa inhota sen omistajan ohella myös sitä koiraa vaikka se koira on syytön tilanteeseen. Syy on sen omistajan ja hänen kyvyttömyytensä hallita ja kouluttaa koiransa.

Oikeastaan, kuten TosiFani toi esille, eniten kyllä ärsyttävät ne epäonnistuneet koiranomistajat koirien sijaan mutta liian usein suuren yleisön silmissä ne koirat joutuvat sijaiskärsijöiksi vaikka se omistaja se suurin syyllinen kuitenkin on.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
KK
Lähinnä vituttaa, kun täällä hakutaan koiria, vaikka koirissa harvoin on vikaa. Kyllä se vika löytyy hihnan toisesta päästä. Kyllähän se harmittaa, että kun joku taulapää ottaa koiran, eikä saa sitä koulutettua, ei hän edes vie sitä tottelevaisuus- tai muihinkaan koulutuksiin. Sitten tapahtuu näitä ylilyöntejä tai jopa koiran hyökkäyksestä johtuvia vammoja ja jopa kuolemia.
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos et saa koiraa kuriin, tulee se joko a) viedä ammattilaisen katsottavaksi/koulutettavaksi, b) antaa pois (jos itse ei osaa/jaksa kouluttaa) tai c) lopettaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No vaikka siksi että ne ovat liian usein kimpussa. Hyppivät päälle. Sinä et näistä tiedä, kun et koskaan lenkkeile. Käypä lenkillä, niin huomaat asian. Toki minä saatoin juosta kolmen minuutin kilometrivauhdilla, niin siihen et kai kykene. Mitä lujempaa menee, sen varmemmin ne hyppivät kimppuun. Sitä ei tapahdu joka kerta eikä joka toinen kerta, mutta sitä tapahtuu aivan liian usein. Eikä tartte juosta noin kovaa, mutta varmemmin ne ovat kimpussa, kun juoksee kovempaa.
Todella mielenkiintoinen dilemma. Minä käyn ahkerasti lenkillä, mutta koskaan ei ole koirat käyneet kimppuun. Enkä ole nähnyt käyvän kenenkään muunkaan kimppuun. Tuohon käytökseen täytyy olla joku syy. Ehkä se on henkilökohtaista? Testataanko vaikka silleen, että lähdetään yhdessä lenkille ja katsotaan, tuleeko ongelmia? Mielestäni tuo olisi aukoton tapa todistaa, että vika on todellakin sinussa. Kai olet muistanut joka kerta katsoa koiraa tiukasti silmiin ja hymyillä koko hammasrivistölläsi? Se nimittäin auttaa tuohon kimppuun käymiseen. Mitä lähempänä koiraa tuon tekee, sitä varmemmin se auttaa koiraa käymään kimppuusi.

Kerran kyllä yksi koira haukkui minulle lenkin päätteeksi. Sanoin sille, että "turpa kiinni, minä se vain tulin kotiin, poikkeuksellisen hikinen olen, mutta edelleen sinun isäntäsi". En vienyt piikille.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Todella mielenkiintoinen dilemma. Minä käyn ahkerasti lenkillä, mutta koskaan ei ole koirat käyneet kimppuun. Enkä ole nähnyt käyvän kenenkään muunkaan kimppuun.
Eihän tuollaista sitten ole sitten ikinä tapahtunut, kun sinä et ole semmoista nähnyt.
Ehkä se on henkilökohtaista? Testataanko vaikka silleen, että lähdetään yhdessä lenkille ja katsotaan, tuleeko ongelmia?
Ei minulle tuota tapahdu läheskään joka lenkillä, joten yksi lenkki menisi todennäköisesti ilman yhtään mitään tapahtumia. Sadan lenkin otoksella voisi jo jotakin tapahtua. Yksikin kerta on liikaa ja vuosien aikana tapahtumia kertyy. Nykyisen kämppäni lähellä on ainoastaan yksi sellainen reitti, jossa ei tarvitse juosta asfaltilla ollenkaan ja menen mieluiten sinne, ettei 11 vuota vanha välilevyn pullistumani ala oirehtia. Tuo lenkkireitti vaan vituttaa, kun siellä luontopolulla pidetään liian paljon koiria irrallaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin juosta asfaltilla ja saada niin paha välilevyn pullistuma aikaiseksi, että joutuisin selkäleikkaukseen. Siellä sitten pahimmassa tapauksessa pikku kämmi kirurgille tai sairaalabakteeri ja pahimmillaan jopa elinikäinen halvaantuminen. Mieluummin olen mennyt sinne "koirasaareen".
Kai olet muistanut joka kerta katsoa koiraa tiukasti silmiin ja hymyillä koko hammasrivistölläsi?
Kun näen koiran lenkilläni, niin en edes vilkaise niitä päin. Katson joko suoraan ja mieluiten hieman poispäin. Kohti en katso ikinä. Paitsi silloin kun kaukaa koiran huomaan, sitä on vaikea juosta katsomalla koko ajan sivulle. En minä esim. säiky veljeni rottweileria. Tai muitakaan tuttuja koiria. Lenkillä olevat irrallaan olevat tuntemattomat koirat ovat Saatanasta. Ja niiden omistajat vielä enemmän.
vika on todellakin sinussa
Tuo on tyypillinen koiraihmisten asenne ja se suurin ongelma, miksi koirista on ongelmia meille viattomille ihmisille ja miksi pahimpia koiraihmisiä pidetään suorastaan piittaamattomina kusipäinä. Tämän ketjun viestissä numero 13 on se linkittämäni uutinen, jossa koirat raatelivat ihmisen. Uutisessa todetaan: "raatelijakoirien omistaja syytti tilanteesta uhria.".
 
Viimeksi muokattu:

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Minusta koirat eivät ole niitä vihollisia vaan omistajat.

Meillä on myös 2 koiraa, venäjän lortto ja vanha rouva(nimet muutettu). Ja jos joku ei minusta välitä koirieni vuoksi se hänelle sallittakoon, minäkin inhoan/vihaan suurinta osaa maailmasta ja lähes avoimesti.

Mutta jotkut koirat/omistajat kyllä saavat vitutuksen nousemaan.
Yläpihan naapurilla oli sellainen valkea pölypallo, se juoksenteli vapaasti pihalla ja yleensä kävi paskalla sitten meidän tontille. Kerran huusin omistajalle pihaan, jotta jos kerran vielä löydän sen paskat pihalta, niin teen rukkaset. Omistaja veti päätään hartioiden väliin piiloon, mutta eipähän pölypalloa kyllä oo paskallakaan käynyt.
Naapurustossa tapahtui ero ja läski muutti koiransa kanssa äitinsä taloon tuohon naapuriin. No ulkoiluttaminen on sitä, jotta koirta lasketaan ovesta pihalle ja paskat välitettään mihin se ne paskansa tekee. yllättäen taas löytyy pihalta sen valkoisen rotan jätöksi'. Tästä olen sille taistelunorsulle sanonut, mutta kai se läski on tukkinut huokoset eikä viesti mene perille. Kai sitä sitten mennään virallista kautta seuraavaksi. Paitsi jos tulee se kylmä talvi ja tarttee rukkaset.
Sitten on nämä ääliöt jotka katsovat koko tien kuuluvan hänelle ja koirallee. Yritäppä ohi mennä pyörällä kun omistaja vetää keskellä tietä harha-askelin ja koira(t) säntäilee puolelta toiselle hajujen perässä. Sanon aika monesti pahasti ja saan katseita, voi hui.
Sitten on täällä Mäntsälässä muutama koiranulkoiluttaja joka lähtee koiransa kanssa hirveää vauhtia toiseen suuntaa kun tulee lenkillä vastaan. Voi elämä jos pääseekiin yllättämään ja joutuu sittenkin tulemaan vastaan. Pelko näkyy omistajan silmistä ja paskat todennäköisesti housussa. Pelkäävät mitä se oma murre tekee muille koirille lenkillä, kun ei vähän alusta ole jaksettu kouluttaa.

Ja kieltämättä kyllä ne paskat tuolla tontin rajalla tahi muuallakin vittuttaa, kun itse pyrkii omien karvakasojen jätökset siivoamaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä ketju on yksi vihaisimmista ketjuista Jatkoajassa. Ketju hehkuu koira- ja ihmisvihaa. Ketju on täynnä yleistyksiä ja joutavanpäiväisiä "vastakohtaispareja" kuten koira - kissa, koira - sika, koira - lintu, ihminen - koira.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä ketju on yksi vihaisimmista ketjuista Jatkoajassa. Ketju hehkuu koira- ja ihmisvihaa. Ketju on täynnä yleistyksiä ja joutavanpäiväisiä "vastakohtaispareja" kuten koira - kissa, koira - sika, koira - lintu, ihminen - koira.
Unohdit: ihminen - lintu!

Tai no sitä ei vielä ole, mutta toivoisin, että tuollainen vastakkainasettelu otettaisiin pramille pikaisesti.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Unohdit: ihminen - lintu!

Tai no sitä ei vielä ole, mutta toivoisin, että tuollainen vastakkainasettelu otettaisiin pramille pikaisesti.

Olisipahan ainesta jopa klassikkoketjun otsikoksi.

Monta kertaa on jo täällä mainittu se kivenkova fakta, että mikäli koiranomistajat pitäisivät aina koiransa koirapuistojen tms. ulkopuolella hihnassa ja tarkkailisivat muuta liikennettä, niin koirat eivät olisi kuin korkeintaan pelotteita ja ärsyttäviä. Eikä silloinkaan kuin pieni osa koirista, eli ne, joilla on jostakin syystä taipumus rähistä kaikelle liikkuvalle.

Myös kävyt olisi syytä laskettaa aina joko metsän tiheikköihin tai kerätä pois.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
En tiedä, olisiko sillä ihan haluamasi vaikutus koirien paskomisen vähentäjänä

Engalannissa on oiva keino vähentää koirien paskaa julkisilla paikoilla (puistot). Jos et kerää koiranpaskaa pois seurauksena on jopa 1000£ sakko!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Myös kävyt olisi syytä laskettaa aina joko metsän tiheikköihin tai kerätä pois.

On muuten huvittava huomata, että tietty koiranomistajien "kyllä minä voin"-puolue (eivät suinkaan kaikki) kokevat oikeudekseen kävellä sen murrensa kanssa talvisin yleisillä hiihtoladuilla, vaikka sähköpylväissä tuppaa olemaan omistajan koiran kokoisilla tauluilla ilmoitus, että talvisin koiran kanssa liikkuminen ladulla on kielletty. Silti, tähän silloin tällöin törmää ja vaikka omistaja keräisikin sonnat mukaansa, niin latupohja kärsii tästä koiran kanssa kävelystä.

Joskus näihin lujaluonteisiin koiran ulkoiluttajiin on saattanut törmätä ihan kesken hiihtolenkinkin, pari valittua sanaa on tällöin paikallaan, ihan sama oliko koiranomistaja kävellyt ladulla 50 metriä vai 5 kilometriä. Kaikista härskein temppu on se, että koiranomistaja on antanut koiran paskoa ladulle esim. alamäessä ja jos hiihtäjä tulee kovaa vauhtia ja suksen pohja tarttuu koiran uunituoreeseen jätökseen, niin suksen matka stoppaa välittömästi siihen paikkaan ja sen jälkeen hiihtäjä on pelkkä matkustaja seurauksien saattaessa olla pahimmassa tapauksessa vakavat. "Joo, mutta kun tää on niin ku meidän ympärivuotinen lenkki ja tää on lähel kotia".

On myös käsittämätöntä miten jotkut pahvit tuovat koiransa esimerkiksi urheilukentille, vaikka usein kieltomerkit pyrkivät ohjaamaan koiranomistajat jo porteilla poispäin. Vika edelleen yksinkertaisissa koiranomistajissa, ei koirissa sinänsä vaikka ovatkin yhtä fiksuja kuin kanarialinnut vähintään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lähinnä vituttaa, kun täällä hakutaan koiria, vaikka koirissa harvoin on vikaa.
Haukutaanhan täällä nuorisorikollisia, hippejä ja muitakin ongelmatapauksia vaikka eihän se tietyllä tavalla heidän oma vikansa ole, että ovat sellaiset mallit kotoa saaneet.
 
Suosikkijoukkue
KK
Haukutaanhan täällä nuorisorikollisia, hippejä ja muitakin ongelmatapauksia vaikka eihän se tietyllä tavalla heidän oma vikansa ole, että ovat sellaiset mallit kotoa saaneet.
No emmehän me voi tietää, onko näillä nuorisorikollisilla, hippeillä ja muillakin ongelmatapauksilla ollut minkälainen kasvatus vai onko he joka tapauksessa psyykkisesti sairaita. Koira kyllä yleensä on omistajansa kasvattama, joten ketä koiran käytöksestä tulee syyttää. Ja edelleen, jos koira käyttäytyy miten käyttäytyy, on irti tai puree jotain, on koiran sen hetkisen omistajan/lenkittäjän syy jos jotain tapahtuu. Ihminen kun on lähtökohtaisesti vastuussa omista teoistaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämä ketju on yksi vihaisimmista ketjuista Jatkoajassa. Ketju hehkuu koira- ja ihmisvihaa. Ketju on täynnä yleistyksiä ja joutavanpäiväisiä "vastakohtaispareja" kuten koira - kissa, koira - sika, koira - lintu, ihminen - koira.
Tuo yllä oleva kommentti on samaa sarjaa näiden kanssa:

- Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
- Pääsin sinun ihon alle.
- Vihapuhetta!

Moisiin älyttömyyksiin sortuvat lähinnä pölijät. Näemmä myös tolokut, jos ovat nk. koiraihmisiä. Nuo eivät edes ole asian perustelua, ne ovat täysin luokatonta yritystä nousta yläpuolelle asiassa, jossa ei haluta tai osata keskustella itse asiasta. Vihapuhe-korttia on tapana heilutella lähinnä Päivi Lipposen ja muiden pölhöjen keskuudesta. Se on halpamainen kortti, jonka painoarvo itse keskustelulle on tasan nolla.

- Naapurini nakkasi roskalaatikkoon säteilevää ydinmateriaalia. Todella ikävää, perseestä moinen käytös.
- Vihapuhetta!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Moisiin älyttömyyksiin sortuvat lähinnä pölijät. Näemmä myös tolokut, jos ovat nk. koiraihmisiä. Nuo eivät edes ole asian perustelua, ne ovat täysin luokatonta yritystä nousta yläpuolelle asiassa, jossa ei haluta tai osata keskustella itse asiasta. Vihapuhe-korttia on tapana heilutella lähinnä Päivi Lipposen ja muiden pölhöjen keskuudesta. Se on halpamainen kortti, jonka painoarvo itse keskustelulle on tasan nolla.

Sinähän tässä vihapuhe-kortin löit tiskiin. Minä kirjoitin aiemmin huomion, että tämä ketju on yksi Jatkoajan vihaisimmista, tein näin siksi, että tämä ketju on erittäin vihainen. Vihapuhe-kortti lanseerattiin noin kolme vuotta sitten laajaan käyttöön, kiitos Breivikin. Tapahtumaa ennen saattoi puhua aivan helposti vihaisuudesta, taisin elää aiemmassa viestissäni sitä aikaa. Olin unohtanut koko vihapuhe-ansan, johon nyt jouduin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sinähän tässä vihapuhe-kortin löit tiskiin. Minä kirjoitin aiemmin huomion, että tämä ketju on yksi Jatkoajan vihaisimmista, tein näin siksi, että tämä ketju on erittäin vihainen. Vihapuhe-kortti lanseerattiin noin kolme vuotta sitten laajaan käyttöön, kiitos Breivikin. Tapahtumaa ennen saattoi puhua aivan helposti vihaisuudesta, taisin elää aiemmassa viestissäni sitä aikaa. Olin unohtanut koko vihapuhe-ansan, johon nyt jouduin.
Kun sanoo, että ketju on yksi vihaisimmista ja ketju on täynnä vihaa yms. niin kyllä se on vihakortin lätkimistä pöytään isolla läiskeellä. Minä sitten totesin, että nyt sieltä (Uleåborgirilta) näemmä tuli vihakortti pöytään. Kuten tulikin.

Koiraihmisistä kertoo paljon sekin, että niiden kanssa ei voi keskustella samassa ketjussa koirien ja/tai koiraihmisten pöljyydestä vaan sitä varten pitää perustaa oma ketjunsa, ettei syytetä flametuksesta. Ja sitten siihenkin - eli tähänkin - ketjuun tulee niitä koiraihmisiä märisemään, että vihapuhetta ym. Keskustelu menee metakeskusteluksi eikä itse asiasta päästä puhumaan. Tietyllä tapaa ovelaa kääntää puhe ihan muualle. Putin tekee samaa Venäjällä, käännetään huomio sisäpoliittisista ongelmista ulkopoliittisiin asioihin, ei tarvitse sisäpolitiikasta niin porista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Koiraihmisistä kertoo paljon sekin, että niiden kanssa ei voi keskustella samassa ketjussa koirien ja/tai koiraihmisten pöljyydestä vaan sitä varten pitää perustaa oma ketjunsa, ettei syytetä flametuksesta. Ja sitten siihenkin - eli tähänkin - ketjuun tulee niitä koiraihmisiä märisemään, että vihapuhetta ym. Keskustelu menee metakeskusteluksi eikä itse asiasta päästä puhumaan. Tietyllä tapaa ovelaa kääntää puhe ihan muualle. Putin tekee samaa Venäjällä, käännetään huomio sisäpoliittisista ongelmista ulkopoliittisiin asioihin, ei tarvitse sisäpolitiikasta niin porista.
Ehkä tämä ketju tehtiin siksi, että siinä toisessa ketjussa on tarkoitus jakaa neuvoja tai kertoa omia koulutusniksejään tai muuten vaan koirastaan, ei haukkua koiria tyhmiksi, saastaisiksi tms..
Se että tänne sitten tulee puolustajia johtunee siitä, että te yleistätte kaikki koirat idiooteiksi, haukkuviksi, tappajaksi etc.. Edelleen, koska koirassa harvemmin se vika on.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Se että tänne sitten tulee puolustajia johtunee siitä, että te yleistätte kaikki koirat idiooteiksi, haukkuviksi, tappajaksi etc.. Edelleen, koska koirassa harvemmin se vika on.
Aika harva on tässä ketjussa yleistänyt kaikki koirat idiooteiksi. Koiranomistajiakaan ei ole kaikkia sellaisiksi yleistänyt. Miksi puhut paskaa, kun voisit puhua totta:
En minä esim. säiky veljeni rottweileria. Tai muitakaan tuttuja koiria. Lenkillä olevat irrallaan olevat tuntemattomat koirat ovat Saatanasta. Ja niiden omistajat vielä enemmän.
Sanotaanko siinä, että kaikki koirat ovat idiootteja tappajia. Jos sinusta edelleen sanotaan, niin et ymmärrä lukemaasi enkä voi mitenkään enää auttaa enempää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämä ketju on yksi vihaisimmista ketjuista Jatkoajassa. Ketju hehkuu koira- ja ihmisvihaa. Ketju on täynnä yleistyksiä ja joutavanpäiväisiä "vastakohtaispareja" kuten koira - kissa, koira - sika, koira - lintu, ihminen - koira.
Valitettavasti tässä ei ole päästy vielä alkua pidemmälle. Vastakkainasettelun perään huutavia parin puolikkaita ovat myös mm. lenkkeilijä, työmatkapyöräilijä, kuntohiihtäjä, avantouimari, salihirmu, yksi kaikkien puolesta ja huolestunut kansalainen.

Kun ihminen on päätynyt jonkin sosiaalisesti riittävän hyväksytyn tai jopa terveelliseksi mielletyn harrasteen pariin, niin esimerkiksi lenkkeillessään tai töihin pyöräillessään hän nousee kohti korkeinta hengenastetta. Lenkkiliturgiaa suorittavan ihmisen häiritseminen on suunnilleen yhtä paha juttu, kuin tiedustelisi rukoustaan suorittavalta muslimilta olkaan koputtamalla "notta tiijäkkö sie missä täällä mahtaa olla paskahuussi".

Työmatkapyöräilijä voi aina soittaa kelloa tai huutaa perkelettä, jolloin alhaison eli polkupyörättömien on syytä väistää kiireen vilkkaa. Koiran reagoiminen liikunnan pyhyydestä juopuneen herrarodun mölyämiseen on taas ennalta arvaamatonta.

Samoin ovat arvaamattomia koiran ja pöräilijän tai lenkkeilijän kohtaamisen seuraukset. Irrallaan liikkuvan koiran vastaantulo lenkkipolulla pysäyttää lenkkeilijän. Tulee katko suoritukseen, sykemittarin keräämä data tulee laakista käyttökelvottomaksi, kunto romahtaa, lenkkeilijä päätyy sairaalaan, sairaalabakteeri asettuu lenkkeilijään, lenkkeilijä joutuu krooniseen sairastelukierteeseen, lenkkeilijästä tulee entinen lenkkeilijä ja nykyinen työkyvytön, työkyvyttömästä tulee pitkäaikaistyötön, ja pitkäaikaistyöttömästä kehkeytyy lopulta vihainen sairauseläkeläinen. Valtiontalous ja sitä myötä koko yhteiskunta romahtavat.

Taidan mennä rakentamaan pihalleni vompatinpelätintä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Koirapuiston välittömässä läheisyydessä asuminen on perseestä, mutta se hyvä puoli ainakin on, että siihen ei rakenneta taloa. Aika hyvin jengi noukkii paskat mitä olen seurannut. Joskus on käynyt mielessä, että mitä jos joku joskus kävisi noukkimassa paskan jonka koiran omistaja jättää noukkimatta. Koputtaisi olkapäähän ja hieroisi paskan koiraihmisen naamaan. Oppisikohan läksynsä?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Samoin ovat arvaamattomia koiran ja pöräilijän tai lenkkeilijän kohtaamisen seuraukset. Irrallaan liikkuvan koiran vastaantulo lenkkipolulla pysäyttää lenkkeilijän. Tulee katko suoritukseen, sykemittarin keräämä data tulee laakista käyttökelvottomaksi, kunto romahtaa
On varmasti sellaisiakin, joita lenkin keskeyttäminen harmittaa mutta minä en kuulu niihin. Mielestäni on tosin ihan oikeutettua ärsyyntyä siitä, että ei anneta ihmisen liikkua rauhassa, oli sitten lenkillä tai ei. Minua harmittaa se uhka, että ei tiedä käykö se kimppuun vai eikö käy. Mukavan rentouttavasta lenkistä tulee stressaava kokemus jo etukäteen. Ja sitten se tietenkin stressaa, jos se käy kimppuun. Viimeksi toissa kesänä eräs irrallaan oleva koira oli tappaa äitini remmissä kiinni olevan pienen koiran. Minä olin se ulkoiluttaja. Ihan vaan sellainen lyhyt lenkki, että se koira sai kusta, kun olin talossa ainoana, niin käytin alle sadan metrin päässä sitä koiraa. Se oli aivan sekunneista kiinni, ettei äitini koiralta nirri lähtenyt. Ehkä jopa sekunnista. Mutta ilmeisesti tämä on ihan jees ja ok, että mikäs siinä. Tärkeää on saada olla vapaana ja ilman turhia rajoitteita. Hyvä pössis vaan päälle ja irrallaan olevan koiran kanssa metsään kirmaamaan. Jos koira puree toista koiraa tai ihmistä, niin syytetään lähtiissä uhria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös