Sotilasarvo ja tehtävä

  • 85 007
  • 422

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
1. Res. Kersantti, KesPionP, Keuruu I/90?
2. Ryhmänjohtaja, Pasi-johtaja, Tiedustelu (tai siis miksi sitä nyt kutsutaan kun tiedustelu-AUK on käyty) aliupseeri
 

Fordél

Jäsen
1. Tykkimies

2. TMTK:n sihteeri, joten sodanaikainen tehtävä lienee jossain tiedotushommissa yms.

Ja mitä tulee itse varusmiesaikaan niin peekauden jälkeen lunkkia, niin lunkkia. Kerran viikossa oli oikeesti tekemistä kun piti järkätä lomakuljetukset ja sitten pari viikkoa meni alokkaan avun tekemiseen. Muuten se oli sellaista toimistolla ja kaupungilla hengailua kun piti kuluttaa TMTK:n rahaa. Ulospäin pidettiin kulisseja pystyssä niin että oltaisiin muka tehty jotain. Parasta hommassa oli se, että siihen valittiin aina saman kylän poikia eli pidettiin varuskunnan lunkein homma vuodesta toiseen hallussa.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
1. Korpraali
2. Sotilaspoliisi

Vekara 1/03

2/08 ei kotiudu koskaan! *wink
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
1. Res. alikersantti (I/03)

2. Jääkäriryhmänjohtaja
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
1) Ylimatruusi, I/03 Upinniemi/Pansio/KA Valas

2) Huoltoaluksen taisteluvälinemies joka teki kaikkea ampumisesta miinojen virityksen kautta taloushommiin.

ps. Kiikalassa on aina kylmä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
1) Jääkäri (olin sotilaspoliisinakin aluksi mutta pääsin/jouduin urheilun ansiosta/johdosta hommasta pois)

2) PohPr. Olen vissiin täydennysmies tjsp. Olin lähes aina lomilla, ei oikein muistikuvia, että mikä se tehtäväni lopulta olisikaan. Tykinruokaa varmaankin.
 

Glove

Jäsen
1. Res. kers.

2. Kenttätykistö, mittausaliupseeri, tykin-/raketinheittimenjohtaja. (Taitaapa olla aika harvinainen tämä jälkimmäinen, muistaakseni joka kolmannesta ikäluokasta koulutettiin osa porukasta.)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
1. Res.Vänk
2. Panssaritiedusteluryhmän johtaja, jee.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
1. Lentosotamies
2. Lentokonepolttoaineajoneuvonkuljettaja
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
1. Res. vänrikki
2. TulenJumala

Kertauskutsua ei ole vielä tullut, vaikka periaatteessa voisi olla ihan jees käydä kertaamassa. En tiedä sitten miten muutama kk ylikersanttina vaikutti noihin kertauskutsuihin, sota-ajan sijoitusta ne eivät muuttaneet.

Ei varsinaisesti liity tähän keskusteluun, mutta minä arvostan RESERVISSÄ alipäällystöä lähtien ylikersantista ja päällystöä alkaen kapteenista.
 

julle-jr

Jäsen
Ei varsinaisesti liity tähän keskusteluun, mutta minä arvostan RESERVISSÄ alipäällystöä lähtien ylikersantista ja päällystöä alkaen kapteenista.
What? Tarkoittaako tämä sitä, että muut ovat mielestäsi turhia? Miksi vitussa pv on sitten kouluttanut heidät? Miksi johtamistehtävät olisivat jotenkin arvostettavampia kuin vaikkapa piuhan vetäminen metsässä? Johtaminenhan on yksi tehtävä muiden muassa.

-Res. alik.
-Sodanajan tehtävästä ei hajua
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1. Korpraali
2. Spolle

JPr

Ei varsinaisesti liity tähän keskusteluun, mutta minä arvostan RESERVISSÄ alipäällystöä lähtien ylikersantista ja päällystöä alkaen kapteenista.
Harmi etten pääse nauttimaan herrrrrrra vänrrrrikkkin arvostuksesta.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Ei varsinaisesti liity tähän keskusteluun, mutta minä arvostan RESERVISSÄ alipäällystöä lähtien ylikersantista ja päällystöä alkaen kapteenista.

Ei varsinaisesti liity tämäkään, mutta itse en arvosta paskan vertaa yhtäkään armeijan leivissä olevaa. Lähtökohtaisesti kaikki jotka ovat vapaaehtoisesti armeijan leivissä yli 6kk ovat psyykkisesti enemmän tai vähemmän sairaita.

Tykkimies Dustwallow
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
What? Tarkoittaako tämä sitä, että muut ovat mielestäsi turhia? Miksi vitussa pv on sitten kouluttanut heidät? Miksi johtamistehtävät olisivat jotenkin arvostettavampia kuin vaikkapa piuhan vetäminen metsässä? Johtaminenhan on yksi tehtävä muiden muassa.

-Res. alik.
-Sodanajan tehtävästä ei hajua

En tietääkseni puhunut miehistöstä mitään? Lähinnä arvostelin johtotehtäviä, kun nykyään noilla nappuloilla monet pitävät itseään lähes Mannerheimin kaltaisena sotilaana. Ja minusta se arvostus ei lähde sotilasarvosta, vaan siitä miten itse tuntee itsensä ja omat taistelutaitonsa.

Joku "entisajan" sotilasmestari herättää minussa enemmän kunnioitusta, vaikka itse olisin vanhempi sotilas häntä kohtaan.

EDIT: Arvostan kaikkia armeijan käyneitä ja myös johtajakoulutuksen käyneitä, mutta ehkä oikea sana olisi jonkinlainen kunnioitus alkaa vasta kun on parit kertaukset ja ylenemiset takana johtajilla. Kyllä minusta voidaan puhua nohevasta aliupseerista ylik lähtien ja sama reservin upseeristossa ylil/kapteeni arvoista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En tietääkseni puhunut miehistöstä mitään? Lähinnä arvostelin johtotehtäviä, kun nykyään noilla nappuloilla monet pitävät itseään lähes Mannerheimin kaltaisena sotilaana. Ja minusta se arvostus ei lähde sotilasarvosta, vaan siitä miten itse tuntee itsensä ja omat taistelutaitonsa.

Ensin julistat täällä, että arvostat alipäällystöstä vain niitä, jotka ovat arvoltaan ylikessuja tai sitä ylempiä ja päällystöstä vain kapteeneita tai sitä ylempiarvoisia. Ja sitten kuitenkin toteat, ettei se arvostus lähdekään sotilasarvosta.

Ja tämä sama nimimerkki väittää minun nolaavan itseni asevelvollisuusarmeija -ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös