Katos kun jäikin eräs asia kirjoittamatta edellisessä viestissäni.
Livenä YUP toimii mielestäni upeasti. Martikaisen energia ja pullistuvat otsasuonet herättävät ainakin minun adrenaliinineritykseni. Tosin uskoisin, että keikasta nauttimiseksi vaaditaan kappaleiden tuntemista, sillä niistä ei välttämättä saa minkäänlaista otetta kertakuulemalta edes kuulokkeiden kanssa, saati sitten riehuvan ja huutavan yleisön seassa. Minä olen myyrä on minunkin mielestäni melko lailla räjähtävä kokemus livenä.
Fläppis:
"Live-esiintymisistä sen verran, että mielestäni Yup on selkeästi keskitason huonommalla puolella näkemistäni livekeikoista. On niitä lauluja ihan hauska kuunnella ja hoilata mukana, mutta ei bändi juuri minkäänlaista meininkiä saa yleisössä aikaan."
Olet luultavasti ollut väärässä paikassa kuuntelemassa, jos et meininkiä ole huomannut. Oikeastaan vain Jyväskylän Lounaispuiston konsertti joskus vuodelta -96 oli tylsä, muut näkemäni alun toistakymmentä taas ovat olleet hyvin reipashenkisiä kokoontumisia. Mutta nämä muut ovatkin olleet klubikeikkoja (jos Lutakko lasketaan klubiksi, kaipa se). Ulkotiloissa voi hyvinkin olla niin, ettei yleisö oikein lähde mukaan.