Yllätyin, kun lopussa alkoi lauluakin tulemaan. Ihan perusnätti biisi. Akustiseksi kitaroinniksi liian simppeli. Oliko tää nyt sitten kantria? Jotenkin minulla on sellainen ajatusmaailma, ettei naiset osaa soittaa kitaraa ja tätä biisiä kohtaan oli heti sellainen asenne. Laitetaan arvosana 6.Tästä biisistä tulee aina hyvä mieli, simppeliä kitarointia. Btw, Nancy Wilson on Heart-yhtyeen kitaristi jos joku ei sitä tiedä, ihana nainen.
Yhteiskunnallisesti tärkeä aihe, jää varmasti päähän, nosti hymyn huulille. Musiikilliset perusteet eivät loistaneet, mutta se tuskin oli tarkoituskaan. Näillä perusteilla lätkästään seiska paperiin.Jääkiekon MM-kisojen kunniaksi laitan tähän ylivoimaisesti parhaan kuulemani Suamel leijjonien kannustus laulun:
Kiakkokulta 2008 - YouTube
Johan pomppas. Tämä oli siihen asti kelpo matskua kunnes alkoi örinä, en vain sulata tuollaista örinää ja pilaa biisit mun mielestä. Musiikillisesti ihan ok mättöä, bassarit toimi jne. Arvosana on tasapaksu eli 7/10.Behemoth - Chant for Ezkaton 2000 e.v. - YouTube
Ihan hyvää settiä, itse musiikin suhteen suhteellisen kaikkiruokainen. Toimii ainakin näin aamusta hyvin ja saa energiat tappiin. 7,5/10Johan pomppas. Tämä oli siihen asti kelpo matskua kunnes alkoi örinä, en vain sulata tuollaista örinää ja pilaa biisit mun mielestä. Musiikillisesti ihan ok mättöä, bassarit toimi jne. Arvosana on tasapaksu eli 7/10.
Örinää ehkä tämäkin jonkun mielestä mutta rokimpi tatsi.
Kvelertak - Bronsegud [OFFICIAL VIDEO] - YouTube
_
Ihan hyvää settiä, itse musiikin suhteen suhteellisen kaikkiruokainen. Toimii ainakin näin aamusta hyvin ja saa energiat tappiin. 7,5/10
Laitetaan itse sitten ihan eri genreä ja varmaan monelle tuntematonta settiä
Koura & TBI - Purjehdittiin Kuuhun - YouTube
Seuraava saakin arvostella nuoriso musaa, jost tulee ainaki mulle kylmii väreitä:
Evelina: Kylmii väreitä
Folk-tunnelmointia, laadukastakin, mutta ei välttämättä se omin juttu sieltä Seattlen suunnalta. Kyllä tässä näkyy Neil Young vaikutteita, hiotumpaa materiaalia kuitenkin eikä mennä liiaksi kitara edellä. Harmoniat ihan kohdallaan, tyylilaji kuitenkin itselle väärä joten pisteitä tältä vakiojäseneltä "vain" 8- / 10 .Fleet Foxes - Fool's Errand (Official Video) - YouTube
Aika paljon erillaista soundi-maailmaa saatu mahtumaan neljään ja puoleen. Alun du-du-dudu-duu jäi kyllä hauskasti päähän takomaan. Kitara soolosta ja jammailusta plussaa.
Jotenkin itselle tuli mieleen sekoitus leirinuotiota, Radio Novan ah niin ihanaa soittolistaa ja jonkun kasariporrnoleffan soundtrackia. Tämä siis ekan minuutin puolella. Sitten meni rockimpaan ja raskaampaan suuntaan. Kyllähän tää ihan hyvin näinkin uppoaa, mutta ois se voinut pysyä tuossa rauhallisemmassakin tempossa. 7+.Tässä sitten instrumentaalia. Plini - Selenium Forest - YouTube
Tämä R&B biisi vuodelta 1998 taas toimii itselleni. Toisille ehkä ei.
Seuraavaksi aivan jotain muuta, electro swingin legendaarisia biisejä. Videossa on muuten aika loistava juoni, joten katsohan uudestaan.
Seuraava sitten edellisen kirjoittajan nimimerkin innoittamana
Save Ferris - New Sound (featuring Neville Staple)
Seuraava sitten edellisen kirjoittajan nimimerkin innoittamana
Save Ferris - New Sound (featuring Neville Staple)
Ihanan tumma ääni naisella, tykkään. Itse biisi taas on aikalailla tavallista kauraa eli ei mitään erikoista. Plussaa tottakai siitä, että biisillä on musavideo ja video on ihan....ok. Eli kokonaisuudelle 6 1/2 Parempi biisi niin tuolla äänellä saisi paljon paremman arvosanan.
Loistava biisi loistavasta elokuvasta. Tunnelma on kohdillaan. Lasken tämän siihen laadukkaaseen elektromusan aaltoon, sopii todella hyvin musascoreksi. Täytyy tutustua enemmänkin tuohon bändiin. Hiukan vastaavaa tunnelmointia löytyy nykyään monista tv-sarjoista vaikkapa uudesta Twin Peaksista. Pointsit ehdottomasti kiitettävää osastoa 9 / 10
Chilipippurit ei ole ikinä kasvanut meikän mieleen vaikka pidänkin joistakin heidän biiseistään. Olen varmaan väärä ihminen arvostelemaan tätä kappaletta, en vain jaksa kuunnella tällaista jammailua montaakaan biisiä. Hienoja jippoja bassolla, kitaralla jne, propsit siitä. Silti ekana tulee mieleen Kummeli-vitsi "nyt muuten sattu Juhaa leukaan". Ok kappale, mutta liikaa kikkailua eli biisille 6-