Sentenced, suomalaista metallia parhaimmillaan. Monet eivät tajua sitä vieläkään kuinka kova bändi Sentenced oli aikoinaan kansainvälisesti (lukekaa vaikka Riekin kirja Sentenced - Täältä pohjoiseen). Harmi vain, että itse bändi ei ollut kiinnostunut menestyksestä. Itse olin onnekas ja olin bändin kuoppajaisissa viimeisellä keikalla Teatrialla vuonna 2005, pääsylippu on laminoitu kuinka ollakaan. Pala on kurkussa vieläkin kun muistelee sitä keikkaa. Onneksi siitä keikasta on live-taltiointi (Buried Alive), se auttaa jonkin verran.
Crimson on Sentencedin huonoimpia levyjä mutta silti levyltä löytyy hyviä biisejä ala "Bleed in My Arms", "Dead Moon Rising","Broken" ja "Killing Me, Killing You". "Bleed in My Arms" toimii aina, mutta ei silti ole Sentencedin parhaimpia joten kappaleelle
7 1/2 (Kuvaajatuttuni oli muuten valaisemassa tuota levyn "Killing Me, Killing You"-videota Norjassa. Hauska yksityiskohta mitä ei ole itse kirjassa on se, että Laihialalla jäätyi leuka niin paljon kuvauksissa ettei hän pystynyt liikuttamaan suutaan yhtään sanojen tahdissa. Eli pakko sulatella....)
Seuraavaksi jotain aivan muuta,
Slayerin ns. hittibiisi.