Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

  • 204 715
  • 1 326

Myyräasema

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Panthers
Sait minut muistamaan, miksen halua muistella 90-lukua. No doubt, Alexia, Coco Jambot yms... Tässä biisissä oli kuitenkin sen verran ideaa, että oli soitettu soittimilla riffejä. Ei vaan auta, Stefanin naama on kuin Tori Spellingillä, tulen kyllä, mutta viiveellä.

Seuraavaksi jotaim klassista. Itse olen kova Willie Nelsonin fani, ja tämä biisi on hänen laulamanaan tutumpi, mutta alkuperäinen on alkuperäinen. A Whiter Shade Of Pale - Procol Harum - YouTube
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Seuraavaksi jotaim klassista. Itse olen kova Willie Nelsonin fani, ja tämä biisi on hänen laulamanaan tutumpi, mutta alkuperäinen on alkuperäinen. A Whiter Shade Of Pale - Procol Harum - YouTube
Tästä biisistä tuli mieleen mies joka ajaa amerikanraudallaan ja kuuntelee samalla yöradiota. Itse en pidä tälläisistä hidas tempoisista biiseistä, mutta tämä tuntui hyvältä rauhottumiseen. Sanat kelvolliset. Antaisin kouluarvosananaksi 7 1/2.
Tässä mun biisi: http://www.youtube.com/watch?v=q5CaQ37VYvw White dead-Sabaton Löysin tämän biisin muutama päivä sitten, ja olen aivan hurahtanut siihen tuon alun kitarariffin takia, joka soi myös onneksi myöhemminkin.

Anteeksi että linkki on noin, mutta olen tyystin unohtanut miten sai tuollaisen linkin kuin mikä Myyräaseman viestissä on.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tässä mun biisi: http://www.youtube.com/watch?v=q5CaQ37VYvw White dead-Sabaton Löysin tämän biisin muutama päivä sitten, ja olen aivan hurahtanut siihen tuon alun kitarariffin takia, joka soi myös onneksi myöhemminkin.
Sabaton on mielenkiintoinen bändi, soturiheviä perkele. Päälle vielä mielenkiintoiset aiheet sodista ynnä muista. Itse "löysin" bändin näin myöhemmin. Heroes-albumi on ollut ihan hyvässä kulutuksessa (kiitos varmaan Radio Rockille, kun To Hell and Back soi aikoinaan joka tunti). Näitä aikaisempia on sitten tullut youtubesta kuunneltua kohtalaisesti. Kyseisessä kappaleessa on kyllä mukaan tempaiseva kitarariffi. Taattua Sabaton laatua. Arvosanaksi 8-.

Heitetään ilmoille seuraavaksi A7X alkuajoilta puhtaasti laulettua, vailla videota, eli Avenged Sevenfold - Warmness on the Soul (lyrics)
 

A Siente

Jäsen
Heitetään ilmoille seuraavaksi A7X alkuajoilta puhtaasti laulettua, vailla videota, eli Avenged Sevenfold - Warmness on the Soul (lyrics)

Alun hienon laulun kruunaa pieni välisoitto jonka jälkeen laulu jatkuu, ehkä biisin hienoin hetki. Oikein tunnelmallinen ja kaunis kappale. En oikein osaa ymmärtää sanoja, en saa niistä oikein mitään mihin tarttua. Tuntuu melkoiselta toistolta alusta loppuun. Mutta oikein mukava fiilistely biisi jota kuuntelee oikein mielellään. Tarkoitus oli muutenkin tutustua sevenfoldin tuotantoon tarkemmin ja tämän jälkeen aion niin myös tehdä.

9-


Parkway Drive - "Crushed" - YouTube
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Ihan ok meininkiä, munkkialku +loistava jatko!. Kummeli huumoria? Biisille 6-

Seuraavaksi vähän rankempaa...... Lost Society! Thrashia, nuoriso osaa!

Edit: bonus: Ziisus................

Lost Society on ihan paras. 10++ Biisistä. On kyllä kivaa tuo nuorison tekemä 80-luku rässi. On kaikki elementit kunnossa kummassakin biisissä. Syystäkin pojat maailmaa kiertää.

Omana itsenäni pistä arvosteluun Dog Fashion Disco nimisen yhtyeen sivuprojektin nimeltään Polkadot Cadaver ja heidän biisin Pure Bedlam For Halfbreeds
 
Omana itsenäni pistä arvosteluun Dog Fashion Disco nimisen yhtyeen sivuprojektin nimeltään Polkadot Cadaver ja heidän biisin Pure Bedlam For Halfbreeds

Onhan tää kyllä aika karmeaa "muka jännittävää" musaa. joku on kuunnellu Dead Kennedyssiä paljon (DK on hyvä tosin). Tulee lähinnä epämiellyttävä fiilis tästä. Musiikillisesti onhan tuolla ihan hauskoja kikkoja ja muutama mukava melodiakin, mutta vaikka kuinka proge on parasta, niin tarpeeksi kun mustaa ja valkoista sekottaa tulee harmaata. Aika valju fiilis jäi koko biisistä, ihan ku olis vähän liikaa yritetty ja vähän liikaa sekotettu. Lisäksi tuo Scarface quote "say hello to my little friend" sai aikaan meikäläisessä pientä myötähäpeän tunnetta, oli tahallinen lyyrinen ratkaisu tai ei. Ihan osaavalta porukalta yhden biisin perusteella kuitenkin vaikuttaa ja jos tuollaisesta pitää, niin mikäs siinä. Itselleni ei uponnut. Annetaan nyt pisteet vielä 5½ pojoa.

Laitetaas tästä täysin erilaista settiä: Bastille-Remains(Subtítulos/Lyrics) - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Laitetaas tästä täysin erilaista settiä: Bastille-Remains(Subtítulos/Lyrics) - YouTube
Ihan ok-settiä, en ole kuullut biisiä aikaisemmin. Itse sävellys on aika tasapaksua ja ennalta-arvattavaa eli ei mitään mullistavaa maan päällä. Sille tasaiset 6 pistettä. Sen sijaan nautin kovasti solisteista, varsinkin kun kuulin "Skinin" (Skunk Anansie) äänen niin nousi hymy. Naisella on oma tunnistettava soundi ja huomasin, kuinka paljon olenkaan kaivannut naisen laulantaa. Harmi, että Skin on vähän jäänyt unholaan viime vuosina, naisella kun on jumalainen ääni (kuten huomaat alempana). Solistit nostivat biisin arvosanaa 7 1/2:een.

Jatkan rässilinjalla palaten takas 80-luvulle (hipetihopparit älkööt vaivautuko arvostelemaan, heh)

Bonuksena meikän suosikkibiisi Skunk Anansielta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Damn, hyvä ketju on tippunut näin alas. Unohdetaan tuo aikaisempi biisi. Arvostelussa.....

Blackfoot -Teenage Idol.

Hieno, ei pelleilyä vaan rehellistä menoa kunnon melodioineen ja lyriikkoineen. Tuli Rainbow mieleen mikä on pelkästään hyvä asia. Vähän voisi joku valittaa laulun suttuisuudesta mutta itselle se tuossa sivuseikka, kuuluu tavallaan tyyliin. Ken Hensley jo kertoo laadusta. 4/5

Jatketaankin tästä suoraan tähän: Uriah Heep - Pilgrim https://www.youtube.com/watch?v=ylwT6-FiuWM
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Jatketaankin tästä suoraan tähän: Uriah Heep - Pilgrim https://www.youtube.com/watch?v=ylwT6-FiuWM
Biisin alku kuulostaa Nightwishilta, lienekkö Holopainen lainannut, heh. Tuo kappaleen alku nostaa karvat pystyyn joka paikassa, varsinkin kun biisi on tehty vuonna 1973, naiskuorot ja kaikkea! No vakavasti ottaen biisi on....

...aivan jotain uskomattoman kaunista musiikkia. Itse olen "vanhan liiton" metalliäijiä, mutta Uriah Heep on jostain syystä aina jäänyt kuuntelematta muutamaa biisiä lukuunottamatta. Olen aina ajatellut, että bändi on enemmän sellaista muniin puhaltelua. En ajattele enää. Tutustun bändiin ehdottomasti enemmän. Biisille 9/10.

En ole ikinä oikein välittänyt "We Will Rock You"-biisistä, se on ihan ok, kovin puhkikulutettu. Tämä versio on jotain aivan muuta: Queen - We Will Rock You - Rock Montreal 1981

(Btw, kannattaa katsoa koko live Montreal 1981, upea keikka. Sorry offtopic.)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Alkuperäinen on kyllä menevä veisu, vaikkakin puhkikulunut. Normaalisti nuo liveversiot ei nappaa, mutta tuossa on kyllä vähän toisenlaista meininkiä ja yritystä mitä studioversiossa. Solidi kasi.

Sitten pistetään kiertoon 2010-luvun ehkä yksi kauneimmista (vokaali)trance-kipaleista. Sen tarjoaa meille Gareth Emery ja Christina Novelli:
Gareth Emery feat. Christina Novelli - Concrete Angel [Official Music Video] - YouTube
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Sitten pistetään kiertoon 2010-luvun ehkä yksi kauneimmista (vokaali)trance-kipaleista. Sen tarjoaa meille Gareth Emery ja Christina Novelli:
Gareth Emery feat. Christina Novelli - Concrete Angel [Official Music Video] - YouTube
Aika vähän tällä on trancen kanssa tekemistä. Kivaa ja sujuvaa auto-iskelmää kyllä, mutta ei trancea lähelläkään. Pelkästään tuon virheellisen lokeroinnin vuoksi syytän viestin kirjoittanutta harhaopista. Biisissä ei mitään vikaa, jos sen laittaa autoilupopiksi.

Tässä taasen rakkauslaulu: High on fire - snakes for the divine
 

Baldrick

Jäsen

Alku lähtee kikkeli-hevimäisellä otteella, mutta sitten laulu muuttaa ko. kappaleen kuolemaa läheisemmäksi. Menisi ehkä taustalla, mutta ei tätä varten oikea ihminen keskity, valitettavasti. 6/10, koska metalli menee, mutta tämä ei kuulu siihen hyvään kastiin. Kuunneltava kuitenkin.

Itse livautan liikenteeseen vähän aistillisemman virren viime vuosien FIFA-soundtrackiltä: The Chain Gang Of 1974 - Miko [Official Lyric Video] - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Itse livautan liikenteeseen vähän aistillisemman virren viime vuosien FIFA-soundtrackiltä: The Chain Gang Of 1974 - Miko [Official Lyric Video] - YouTube
Ei toimi meikälle. Tasapaksu biisi alusta loppuun, mikään osa-alue ei eroitu toisestaan. Voin kuunnella esim. Fifa16 pelin taustalla alkuvalikossa, mutta muuten aivan turha biisi. Kappaleelle 5/10.

Oletko bimbo?

Bonuksena Creep. (Linda Sunblad on muuten laulanut esim. Apocalyptican biisissä.)
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämähän oli ihan nasta veto, onko tämä biisi soinut jossain tv:ssä, kuulostaa tutulta. Hiukan kertakäyttöistä mutta diggailen suoraviivaisista riffeistä jotka jyrää mutkitta, laulajakin semihyvä. Lopulla meni vähän purkkapopin puolelle. Mutta arvosana kiva 8- , siis ennen kuin tähän kyllästyy parin kuuntelun jälkeen, heh.

Nyt suoraan Linnan Jatkoilta Anthraxin Frank Belloa mukanaan Megadethin Ellofson
Altitudes & Attitude with Frank Bello and Dave Ellefson play, "Here Again" on EMGtv - YouTube

_
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt suoraan Linnan Jatkoilta Anthraxin Frank Belloa mukanaan Megadethin Ellofson
Altitudes & Attitude with Frank Bello and Dave Ellefson play, "Here Again" on EMGtv - YouTube

Olen aikalailla kaikenlaisen metallimusiikin ystävä, mutta tässä on yksi niistä tyyleistä joista en pidä: juuri tämän tyylinen rasittava jenkkimetalli. Periaatteessa tässäkin on sinällään oma viehätyksensä (pidän esimerkiksi tuosta tanakasta riffittelystä) tiettyyn rajaan asti, mutta kun se raja tulee hyvin nopeasti vastaan, ja sen jälkeen tämä on vain rasittavaa kuunneltavaa. Selvennyksenä sanottakoon, että en pidä edes Metallicasta kovinkaan paljoa, voisi sanoa että myöskin vain siihen tiettyyn rajaan asti

Ei tällaista kamaa levyllistä jaksa kuunnella kerralla, ja siksi omastakaan levyhyllystä ei tällaista löydy. Sopii hyvin esimerkiksi jäähalleissa pelikatkojen taustamusiikiksi, niin tulee lyhyinä annoksina eikä siitä ehdi häiriintyä.. 4/10


Omasta puolestani pistän kappaleen, josta olen ollut hurmioitunut viimeiset pari kuukautta. Kotimaisen rockin oikeastaan jo veteraaniyhtyeenä pidettävä Apulanta julkaisi uuden levynsä tässä tänä vuonna, jonka ensimmäinen(?) single on kenties jopa hienoin kappale jonka bändi on koko urallaan tehnyt. Jollei nyt aivan hienoin, niin aivan 150% TOP-3 hienoimpien listalla kuitenkin. Lyriikat ovat aivan poikkeuksellisen hienot, tuntuu että Toni Wirtanen sanoo tässä kappaleessa asioita, jotka hänellä niinikään jo veteraanimuusikkona on "varaa" sanoa

Apulanta - Valot pimeyksien reunoilla (Official) - YouTube
 
Lyriikat ovat aivan poikkeuksellisen hienot, tuntuu että Toni Wirtanen sanoo tässä kappaleessa asioita, jotka hänellä niinikään jo veteraanimuusikkona on "varaa" sanoa

Minusta lyriikat ovat Wirtasen kirjoittamiksi sikäli poikkeuksellisen hienot, että niistä saa tällainen yksinkertaisempikin ihminen jotain tolkkua. Aiemmin Apulannan sanoitukset ovat menneet yli hilseen, mutta tässä laulussa oli aika suoraa puhetta. Ensimmäisen säkeistön teemaan ovat saattaneet vaikuttaa Nick Hornbyn melankolisen pop-musiikin vahingollisuutta pohdiskeleva romaani High Fidelity sekä The Smithsin kappale Rubber Ring: "A sad fact widely known: the most impassionate song to a lonely soul is so easily outgrown." Kyllä tämä mielestäni Apulannan 20 vuoden takaisen rääkymisen hakkaa ihan sata-nolla, vaikkei kappale käsittelemiinsä itsensä etsimisen kysymyksiin minusta mitään kovin yllättäviä näkökulmia tarjonnut. On hyvä, kun osaa vähän laulaakin (toisin kuin Hynynen), niin voi sujuvammin vaihtaa sen nuoruuden angstiraakkumisen keski-ikäisen seesteiseen tunnelmointiin. Pisteitä kaheksan ja puoli.

Tämä on mielestäni kaunis kappale:
Laura Veirs - "July Flame" Official Video - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Biisi on tuttu ja olen samalla linjalla linkittäjän kanssa, kaunis kappale. Vaikka toistaakin itseään, biisi kasvaa edetessään. Kaunis laulu, kaunis melodia ja kauniisti "kasvava" biisi, mitä se ikinä tarkoittaakaan. En ole kuullut tätä biisiä varmaan pariin vuoteen ja nyt kun kuulin, tuli hyvä fiilis heti alusta saakka. Se kai on hyvän biisin merkki? Biisille vankka 8.

Plussaa arvosteluun ehdottomasti siitä, että joku muukin sanoo suoraan Wirtasen "sanoitukset" sekavaksi höpötykseksi, jossa ei ole mitään punaista lankaa. Ystäväni 14-vuotias tytär tekee parempia tekstejä ja liukuhihnalta. Sorry, olin vähän väärässä. Se tytär on 15-vuotias.

Nyt rankempaa shittiä, thrash-metallin esi-isiä. Siis Cavalera bros aikoihin. Nykyinen "Sepultura" on täysin vitsi.

Bonus: Pernarutto - Intiaanit.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt rankempaa shittiä, thrash-metallin esi-isiä. Siis Cavalera bros aikoihin. Nykyinen "Sepultura" on täysin vitsi.
Bonus: Pernarutto - Intiaanit.
Nyt ollaan vihaisuuden ytimessä mikä itsellenikin aukeaa musiikin välityksellä, erittäin hyvin soitettua metallia, napakkaa, toimii, Cavalera osaa tämän. Pitemmittä puheitta vihaiset 9+ pojoa. Bonuksellekin samat, anthrax toimii aina, varsinkin Nosturissa missä nähty 10 vuotta sitten.

Annetaan vinkki thrash-metallin ystäville jotka vierailevat helsingissä ja pitävät drinkeistä tai ihan viinasta, aikatalon Sling Innin baarimikot soittavat mielellään koko tämän katalogin läpi Sepultura, Pantera, Anthrax jne. Tulee itse asiassa melkein aina aloitettua baari-illat tuolta.

Laitetaan tähän väliin RATM:in parasta antia reilun 20v takaa.
rage against the machine - Township rebellion - YouTube

_
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Hienoimpia bändien nimiä ikinä meikän mielestä, Rage Against The Machine! Vittu että toimii! Harmi että itse musiikki ei vain nouse samalle tasolle minun mielestäni. Sanoitukset ovat 10/10 monessakin bändin biisissä, mutta itse musiikki onkin sitten vähän saman kaavan toistelua. Tämäkin biisi on ihan ok, ei mikään mestariteos mutta ei silti paskakaan. Kappaleelle musiikillisesti 6 1/2 ja sanoituksille 8 1/2, se tekee yhteensä noin 7 1/2

En ole Ghostin faneja, mutta jotenkin tässä biisissä on jotain 70-luvun rockin tunnelmaa ja taikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Sokea Vartija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Ässät, HIFK

Puoliksi arvasin mikä biisi sieltä tulee, kun tuo on ainut Ghostin biisi, jota on tullut hieman enemmän kuunneltua. Hyvä kappale, josta tulee hyvälle mielelle. Plussaa laulajan miellyttävästä äänestä. Annetaan 8+

Löysin jokin aika sitten uudestaan tämän bändin ja etenkin tätä biisiä on tullut kuunneltua paljon: https://www.youtube.com/watch?v=16Vm9yb3hZ8
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
No joo, viimeksi jäi arvostelu kesken. Tämä Antheman biisi voisi olla paljon parempi, jos siinä olisi enemmän......munaa! Mielestäni aivan liian nössö meininki. Bändiltä löytyy niin paljon parempia kappaleita. Tälle kappaleelle silti 7-

Seuraavaksi Nero. (That Bass WTF) Volume 10/10.

Bonus: Promises
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Hei haloo? Jottei ketju vaivu unholaan...... <------- eli edelliseltä sivulta biisi arvosteltavaksi: Nero - Guilt
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös