Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

  • 205 290
  • 1 326

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ihan ok biisi, ei mitään pahaa sanottavaa. Ihan ok tarkoittaa sitä, että vähän tasapaksu kappale. Tempo muuttui välillä ja olisin juuri siinä kohdassa kaivannut thrashimaista menoa biisin loppuun saakka, kappale olisi kaivannut just sitä ja olisi ollut hieno. Valitettavasti näin ei käynyt, joten biisille puhdas 7.

Beach Boysin uudempi 80-luvun versio Mamas&Papasin biisistä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset

Minä kuulun niihin, joiden mielestä alkuperäinen on parempi, mutta kyllä Beach Boysin versiointikin tekee kunniaa tälle kuolemattomalle melodialle. Ihan uskomaton biisi, jonka yksinkertainen rakenne ja sointukulku luovat suorastaan hypnoottisen miellyttävän kuunteluelämyksen. Kestää lähes loputtomasti kuuntelua.

Laitetaan lisää wanhaa musiikkia, sittemmin coveroituakin:
Blue Oyster Cult - Astronomy - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
No lyhyesti sanottuna hieno biisi. Olen aina tykännyt tästä kappaleesta ja tulen aina tykkäämään. Jokainen "osa-alue" toimii täydellisesti ja.... ei kai sitä tarvitse enempää selitellä? Loistava biisi ja se siitä. Kappaleelle 9+

Cranberriesiltä jotain muuta kuin Zombieta....
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi tuttavuus. Aika melankolista meininkiä. Itse laitan Ghostin uuden biisin. Hyä uusi levy.

Ghost - Majesty

Ei hassumpaa. Tiedän yhtyeen, mutta sen musiikkiin en ole satunnaisia biisejä lukuunottamatta tutustunut. Soundimaailma on lähellä omaa musiikkimakuani. Ensikuunteluksi ehkä aavistuksen vaisu, mutta vaikuttaa sellaiselta kappaleelta joka voi parantua useamman kuuntelukerran jälkeen. Ei iskenyt ihan kuin miljoona volttia, mutta iski kuitenkin kuin sähköpaimen kusipaikalla.
Arvosanaksi 8+

Seuraavalle
Throes Of Dawn - The Great Fleet Of Echoes - YouTube
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tästä vähän tuntemattomampaa tunnelmointia:Here With Me - Susie Suh x Robot Koch - YouTube
Blacklist- tv-sarjasta bongattu
Epäilemättä sopii hyvin tv/elokuva-soundtrackiksi. Hienoa tunnelmaa, mutta vaatii ehkä sen kuvallisen tarinan, en oikein saa kappaleesta irti jotain x-factoria mikä erottaisi sitä muista vastaavista tunnelmoijista.

Jatketaan tv-sarja teemalla, nyt uudempaa Gil Scott Heronia Luckin upeasta pilotista.
Gil Scott-Heron - 'Me And The Devil' (Official HD Video) - YouTube

_
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät

"Vaikea pähkinä purtavaksi". Neljä kertaa biisin kuunnelleena ja katsoneena itse kappale on kaikkine sävyineen ja sanoituksineen noin 7 1/2. Mutta kun tuo biisi yhdistetään tuohon videoon, niin tulos on aivan loistava. Todellakin halutti katsoa kyseinen video loppuun. Silti todella sääli että tuo videon loppu "heiluvine zombeineen" pilasi hyvän kokonaisuuden aivan loppusuoralla. Siihen saakka biisin ja videon synteesi oli aivan loistava. Silti biisille ja videolle yhteensä 8 1/2

Amorphiksen uudelta levyltä, "puhdas laulu on vähän rosoisempaa ;)"....
 
Viimeksi muokattu:

A Siente

Jäsen
edit: edellinen linkki deletoitu Youtubesta, tässä uudempi.

Paska on paskaa. Ihan kiva alku, mutta tuo laulaja on niin hirveetä paskaa ettei sitä jaksa kuunnella, Laulajan jos olis jättänyt pois, niin soittoa sinällään olisi jaksanut kuunnella uudestaan ja uudestaan. Kokonaisuudessaan vähän sellaista et soitetaan hyvin, mutta laulaja(t) tulee ja raiskaa mikrofonin huutamalla siihen jotain mistä kukaan ei saa mitään selvää. 5+

Alborosie - Global war - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Bob Marley on hieno artisti ja jamaikalainen legenda. Reggae toimii parhaimmillaan todella hyvin, mutta tämä biisi on..... tasapaksu. Koko biisi on tasapaksua levyä, jossa ei ole mitään ideaa. Reggae on parhaimmillaan aivan loistavaa, mutta tämä biisi ei vain toimi joten kappaleelle 4- Btw, Itse osaan arvostella muitakin genrejä olematta typerä.

Seuraavaksi Stratojen uudelta levyltä viimeinen biisi. Pitkä kappale, mutta koitahan jaksaa loppuun, sen verran vaihtelua biisissä.
 
Viimeksi muokattu:

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mitä, näin hieno ketju vaipunut lähes unholaan. Asiaan on saatava korjaus.

Seuraavaksi Stratojen uudelta levyltä viimeinen biisi. Pitkä kappale, mutta koitahan jaksaa loppuun, sen verran vaihtelua biisissä.

Jaksoin loppuun. Helposti. Tosiaan vaihtelua biisissä oli mukavasti. En ole paljon Stratovariuksen tuotantoon tutustunut aikaisemmin. Meno tässä muistutti vähän Nightwishin kaltaista settiä. Biisi käynnistyi hienosti ja oli menokas tuohon 5-6min kohdille, jonka jälkeen hieman rauhallisempi osuus pohjustamassa nopeampaa ja raskasta loppurevittelyä. Biisissä ei ollut mitään suurempaa vikaa kuin se, että se ei kuitenkaan kolahtanut järisyttävästi. Tästä biisistä annan 7½ eli hyvä, mutta jokin vielä puuttui.

Sitten akustista liveä: Dave Matthews & Tim Reynolds - Live At The Radio City - Two Step - YouTube . Biisihän loppuu tuossa 6 minuutin paikkeilla.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Sitten akustista liveä: Dave Matthews & Tim Reynolds - Live At The Radio City - Two Step - YouTube . Biisihän loppuu tuossa 6 minuutin paikkeilla.

Alun vingutus sai melkein lopettamaan kuuntelun, mutta hyvä että jaksoin läpi kärsimyksen. Kun kummatkin skebat rupesi oikesti soittamaan, niin hyvältähän se kuulosti ja laulajakaan ei mikään fiasko ollut. Mukava 70-80 - luvun rock henkinen soittelu. 7½ arvosteluna. Ja maininta että bändiin voisi yrittää tutustua enemmänkin, jos saman tyylistä soittelevat.


2000-luvun alun Brittiläistä möyhimistä itsenenäni tähän laitan. Koska silloin oli hyvä meininki saarella. Arvostelun kohteenana on Bändi nimeltä Raging Speedhorn kappaleella Iron Cobra.
 

A Siente

Jäsen
2000-luvun alun Brittiläistä möyhimistä itsenenäni tähän laitan. Koska silloin oli hyvä meininki saarella. Arvostelun kohteenana on Bändi nimeltä Raging Speedhorn kappaleella Iron Cobra.

Tässä biisissä on ainakin asennetta. Ihan helvetin hyvä! Tulee sellainen vähän väkivaltainen ja innokas fiilis tästä. Tämän laitan jatkossa soimaan ennen suosikkijoukkeeni matsia. Harmittavasti vain loppuu hieman kesken, voisi tuota soittoa kuunnella vaikka sen minuutin lisääkin. Ainoa huono puoli on pieni yksipuolisuus biisissä. Eli se on melkein sitä samaa alusta loppuun, mutta toisaalta se kylläkin toimii ihan helvetin hyvin. Pitääkin tutustua kyseiseen bändiin hieman tarkemmin. 9+

Seuraavaksi vanha klassikko:

Take me home,country roads/John Denver with lyrics - YouTube
 
John Denver on nimenä ollut aina tuttu, mutta vielä jokin kuukausi sitten en olisi pystynyt yhdistämään tätä kappaletta kyseiseen artistiin. Nyt on tullut kuunneltua hänen tuotantoaan enemmän ja kyllähän sieltä ihan hienoja biisejä löytyy, tosin tämä ei ihan niihin suosikkeihini kuulu. Aika useinhan tämä soi jääkiekko-otteluissa, varmaan etenkin Coloradon peleissä. Kyllähän biisi on aina onnistunut, jos se on tarttuva ja vielä hyvällä tavalla, jota tämä mielestäni on, joten annetaan pisteiksi 8.

Jatketaan saman aikakauden musiikilla:

Danny Kirwan Dust 1972 - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ihan ok hippimeininkiä, aika vaikea sanoa muuta. Kirwanin kitarointi toimii ihan ok ja itse biisikin tuo mieleen "rakkauden kesän", vielä kun itse olisi ollut siellä siihen aikaan, heh. Biisille tasan 7.

En välitä Foo Fightersista kovinkaan paljoa, toki heillä on joitain hyviäkin biisejä. Tässä mielestäni yksi. Videossa on muuten sama meininki kuin leffassa Falling Down (Rankka päivä) (linkki Imdb) joka on ihan katsottava leffa.
 
Viimeksi muokattu:

Sokea Vartija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Ässät, HIFK
En välitä Foo Fightersista kovinkaan paljoa, toki heillä on joitain hyviäkin biisejä. Tässä mielestäni yksi. Videossa on muuten sama meininki kuin leffassa Falling Down (Rankka päivä) (linkki Imdb) joka on ihan katsottava leffa.

Tyylikäs video ja biisikin ihan ok. Silti Foo Fighters on yhä synonyymi sanalle keskinkertainen. Annetaan 7+.

Mites toimii puolalainen Lebowski? https://www.youtube.com/watch?v=xyZoOEM6Ebs

Tyylillisesti liikutaan jossain progressiivisen rockin ja leffasoudtrackien välimaastossa.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ihan hyvä biisi. Niinkuin itse kerroit, progressiivisen rockin ja leffasoudtrackien välimaastossa. Miinusta ranskalaisen miehen höpötyksistä välillä. Mielestäni kyseiset "puheet" eivät sopineet itse biisiin joten siitä miinusta. Kokonaisuudessaan kappaleelle jopa 7 1/2. Ei mitenkään erikoinen, proget olivat plussaa.

Itse tykkään helvetisti leffamusiikista, esim. ala Hans Zimmer. Siksi seuraavaksi loistavasta leffasta "Gladiator" biisi "Now we are free"
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Sorry tuplat. Olin ilmeisesti linkannut tuon biisin aikaisemminkin, joten vaihdetaan kappaletta.

Jotain kaunista...(linkin äänentaso aika alhainen, joten pistähän volua isommalle)

Bonuksena: Tämä on jo vanha pätkä, mutta pentu osaa soittaa rumpuja 12-vuotiaana, jessus! Btw, tuo videon alkun 3 ja puoli minuuttia on vasta lämmittelyä, katsohan loppuun ;) Varsinkin yhden käden rumpalointia kohdassa 5:35! Mahtaa monta aikuista rumpalia masentaa sen jälkeen, kun katsoo tämän videon.
 
Viimeksi muokattu:

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tykkään helvetisti leffamusiikista, esim. ala Hans Zimmer. Siksi seuraavaksi loistavasta leffasta "Gladiator" biisi "Now we are free"

Gladiator on loistava elokuva kuten elokuvan musiikkikin. Hanz Zimmer ei tunnu epäonnistuvan koskaan. Loistava elokuvaa varten loistava kipale ja kaunis kuin mikä. Ei tätä oikein muuten voi kuvailla enempää kun iskeä arviot tauluun: .
Sorry tuplat. Olin ilmeisesti linkannut tuon biisin aikaisemminkin, joten vaihdetaan kappaletta.

Jotain kaunista...(linkin äänentaso aika alhainen, joten pistähän volua isommalle)
No tämä biisi taas oli joskus lukioikäisenä se biisi jota tuli kuunneltua toistuvasti, varsinkin sen päräyttävää alkua tuli sahattua uusiksi ja uusiksi. Loistava ja kaunis biisi kaikkinensa, omasta mielestä yksi Nightwishin parhaista. Live ei kuitenkaan laadultaan ollut hyvä. (Biisi: 9 ½, + liveveto: 7 ½ ) / 2 = 8,5

Itse valitsen seuraavaksi suomalaisen bändin biisin: The Exploding Eyes Orchestra - Crazy Heart - YouTube
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Hienoa huomata, että täällä on muitakin leffa-musiikin ystäviä: Zimmer, Williams, Goldsmith, Elfman, Silvestri, Shore jne....

Crazy Heart on täysin tuntematon kappale meikälle ja samalla täysin tuntematon bändi. Kolme kertaa biisin kuunnelleena huomaan että kappale toimii. Pidän erityisesti naisen laulusta ja hänen englannin kielen lausunnasta. Bändin soitanta ja itse biisin tunnelma on todella lämmin. Tämä biisi saa arvosanan 7 1/2

Seuraavaksi "ysäriä". No Doubt ja Aasian markkinoille tehty video...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös