Nännimäinen
Jäsen
Siirtomaatehtävää analysoin etnosentrismin ja etnoromantiikan kautta, mitä ei hyvässä vastauksessa näemmä tehty.
No ei todellakaan ole väärin. Kannattaa muistaa, ettei näissä ole vain yhtä & oikeaa lähestymiskulmaa.
Siirtomaatehtävää analysoin etnosentrismin ja etnoromantiikan kautta, mitä ei hyvässä vastauksessa näemmä tehty.
Jos haluat oppia englantia, mutta koulukirjojen lukeminen maistuu puulta, kannattaa lukea vaikkapa The Hockey Newsia tai Sports Illustratedia. Siinä sitä kieltä oppii. Myös suosikkiyhtyeen lyriikoita lukemalla voi oppia paljon. Tämä toki toimii paljon paremmin Toolin ja Tom Waitsin kuuntelijoilla kuin One Direction -faneilla.
Kättä pystyyn, kuka muu aloitti tekstitaitoon valmistautumisen (vapaa-ajalla) tänään?
Hep! Taas mennään. Kättä pystyyn, kuka muu aloitti tekstitaitoon valmistautumisen (vapaa-ajalla) tänään?
Onkohan omista kirjoituksista jo niin pitkä aika vai onko maailma muuttunut taas (huonompaan suuntaan tietenkin!) kun tuo tekstitaito ei sano minulle mitään?
Yleisarvosanaahan ei nykyään merkitä mihinkään eli virallisesti sitä ei ole olemassa. Yleisarvosanan voi laskea ns. puoltoäänien perusteella (I=0, A=2, B=3 ... L=7), joten tavoittelemiesi arvosanojen perusteella tulokseksi saadaan 7+7+6+5+4+4=33, joka jaettuna kokeiden määrällä on 33/6=5,5. Normaalien pyöristyssääntöjen perusteella tuo pyöristetään ylöspäin, jolloin puoltoäänien keskiarvoksi saadaan 6 eli E.@GreatNoillahan sitä tulisi hissan ollessa C yleisarvosanaksi E (vai M? Kumpaan suuntaan tuo pyöristetään? Ja eikös yleisarvosana ole noiden keskiarvo?)
Yleisarvosanaahan ei nykyään merkitä mihinkään eli virallisesti sitä ei ole olemassa. Yleisarvosanan voi laskea ns. puoltoäänien perusteella (I=0, A=2, B=3 ... L=7), joten tavoittelemiesi arvosanojen perusteella tulokseksi saadaan 7+7+6+5+4+4=33, joka jaettuna kokeiden määrällä on 33/6=5,5. Normaalien pyöristyssääntöjen perusteella tuo pyöristetään ylöspäin, jolloin puoltoäänien keskiarvoksi saadaan 6 eli E.
Asia on vähän tulkinnanvarainen, koska yleisarvosanaa ei tosiaan virallisesti ole olemassa. Itse olen tottunut laskemaan mukaan kaikki aineet.Eihän tuohon yleisarvosanaan käsittääkseni lasketa kaikkia aineita, jos noin monta ainetta kirjoittaa?
Asia on vähän tulkinnanvarainen, koska yleisarvosanaa ei tosiaan virallisesti ole olemassa. Itse olen tottunut laskemaan mukaan kaikki aineet.
Kun minä osallistuin yo-kirjoituksiin yhdeksäntoistasataa ja kahdeksankymmentäyhdeksän, niin siihen maailman aikaan tutkintotodistukseen räntättiin yleisarvosana. Yleisarvosana laskettiin niin sanottujen puoltoäänten perusteella, joita sai nollasta kuuteen. Hylätty arvosana eli improbatur tuotti tuon nolla puoltoääntä, ja laudaturilla niitä sai 6. Magnasta sai 5, cumusta 4, beestä 3 ja approsta 2 puoltoääntä. Yleisarvosana annettiin puoltoäänten summan perusteella. Eximiaa ei minun lukioaikoinani tietysti vielä jaettukaan.Tänne voisi nyt tulla joku iällä oleva kertomaan, kuinka se yleisarvosana oikeasti aikanaan laskettiin. Googlella tietoa löytyy tästä aika huonosti.