Yliarvostetuimmat bändit

  • 105 262
  • 885

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tool nimiseen yhtyeeseen liittyen jollain yhtyeen faneilla on meemiarvoa kun kokevat yhtyeen olevan mieltä avaava progressiivisen metallin multihuipentuma. Ei se sitä progen faneille ole (sama koskee Opethia), mutta aika hyvä porttihuume. Tämähän riippuu siitä missä piireissä näkee keskustelua. Itse olen nähnyt aika pitkälti "lol Tool ja Fibbonacci most prog ever" meemiä niin en tiedä kuinka paljon sitä yliarvostetaan.

Tämä kommentti tehty Tool huppari päällä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nirvanaa on paljon dissattu tuolla aiemmin.

Tuossa voi olla semmoinen homma, että bändi vain sattui olemaan oikeaan aikaan, oikeassa paikassa. Smells Like Teen Spirit iski sopivassa saumassa kokonaiseen teinisukupolveen ja sieltä tuo heidän legendansa kumpuaa.

Teininä kuitenkin ihmiseen uppoaa semmoinen musa, missä on tärkeintä se, että on menoa ja jytkettä. Joku joka iskee tuonne tajuntaan kovaa, mutta on samalla riittävän yksinkertainen. Ja onhan tuossa biisissä kieltämättä sitä iskevyyttä.

Jos olet ollut juuri sopivassa iässä, kun Nirvana breikkasi, niin silloin olet ollut kaikkein potentiaalisinta maaperää tuolle bändille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oasis. Huh huh, mitä kuraa!
On niillä kaksi hyvää biisiä. Enemmän kuitenkin mollaisin bändin nokkamiestä kuin bändin musiikkia. Liam Gallagher vaikuttaa totaaliselta ihmiskyrvältä, mitä olen juttuja lukenut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nirvanaa on paljon dissattu tuolla aiemmin.

Tuossa voi olla semmoinen homma, että bändi vain sattui olemaan oikeaan aikaan, oikeassa paikassa. Smells Like Teen Spirit iski sopivassa saumassa kokonaiseen teinisukupolveen ja sieltä tuo heidän legendansa kumpuaa.

Teininä kuitenkin ihmiseen uppoaa semmoinen musa, missä on tärkeintä se, että on menoa ja jytkettä. Joku joka iskee tuonne tajuntaan kovaa, mutta on samalla riittävän yksinkertainen. Ja onhan tuossa biisissä kieltämättä sitä iskevyyttä.

Jos olet ollut juuri sopivassa iässä, kun Nirvana breikkasi, niin silloin olet ollut kaikkein potentiaalisinta maaperää tuolle bändille.
Mulla on kyllä sellainen käsitys, että Nirvana iski ihan aikuisiinkin ihmisiin. Teinit kuuntelivat jotain poikabändejä varmaankin. Pakkohan niiden oli, kun olivat tyhmiä teinejä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
On niillä kaksi hyvää biisiä. Enemmän kuitenkin mollaisin bändin nokkamiestä kuin bändin musiikkia. Liam Gallagher vaikuttaa totaaliselta ihmiskyrvältä, mitä olen juttuja lukenut.
Liam on kyllä muuttunut mies ja pyytänyt biisiensä kauttakin anteeksi aiempia mokiaan. Omia ehdottomia suosikkejani ja veikkaan, ettei bändiä koota enää ikinä. Pink Floyd kuuluu mun tämän ketjun listalle.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On niillä kaksi hyvää biisiä. Enemmän kuitenkin mollaisin bändin nokkamiestä kuin bändin musiikkia. Liam Gallagher vaikuttaa totaaliselta ihmiskyrvältä, mitä olen juttuja lukenut.
Liam on rehellinen mulkku, Noel on ovela mulkku. Ovelat mulkut on pahempia. Eli jos pitäisi valita niin #TeamLiam.

Toki Oasis on ylivoimaisesti maailman paras bändi, joten mun papereissa herroilla on lupa sekoilla mitä tahansa ja jatkan silti kuuntelua, niin Oasiksen kuin sooloprojektien. Tosin Liamin soolomateriaali on mielestäni helvetisti parempaa kuin Noelin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@nummenkallio Ne haukkuu Oasista täällä. :(
Koirat haukkuu, karavaani kulkee! Hauskaa, että Oasis herättää edelleen näin vahvoja tunteita.

On niillä kaksi hyvää biisiä. Enemmän kuitenkin mollaisin bändin nokkamiestä kuin bändin musiikkia. Liam Gallagher vaikuttaa totaaliselta ihmiskyrvältä, mitä olen juttuja lukenut.
On niillä kaksikymmentä hyvää biisiä, ja vielä enemmänkin. Se on toki totta, ettei Liam ole maailman mukavin mies, mutta mukavista miehistä harvemmin tulee rokkistaroja.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
On niillä kaksikymmentä hyvää biisiä, ja vielä enemmänkin. Se on toki totta, ettei Liam ole maailman mukavin mies, mutta mukavista miehistä harvemmin tulee rokkistaroja.
Dave Grohl on kyllä poikkeus tässä.

Mistä päästäänkin hienolla, ja täysin etukäteen suunnittelemattomalla aasin-sillalla Foo Fightersiin, joka sopii tähän ketjuun. Liian sliipattua ja ennalta-arvattavaa. Vaikka Dave Grohl onkin vitun hyvä muusikko ja mukava mies, niin Foo Fighters ei lähde, Everlongia lukuunottamatta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Koirat haukkuu, karavaani kulkee! Hauskaa, että Oasis herättää edelleen näin vahvoja tunteita.


On niillä kaksikymmentä hyvää biisiä, ja vielä enemmänkin. Se on toki totta, ettei Liam ole maailman mukavin mies, mutta mukavista miehistä harvemmin tulee rokkistaroja.


Montas biisiä niiden kahdella ekalla levyllä on? Ja niillä ei ole yhtään huonoa biisiä tai no ehkä toisen levyn eka single oli vähän diipaa ja daapaa. Ei kolmoslevykään ole huono, todellakaan. Laitankin Oasiksen soimaan.

Muuten olen sitä mieltä että proge joskus on vähän raskasta ja Pink Floyd etenkin, jos se nyt progea on. Rush on aika hyvä ja mikä sen avaruusrockbändin nimi oli, se on hyvä kans. Se missä oli Lemmy. Kyllä te tiedätte.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eput on vitun kova. Jännä juttu kyllä, että noin muuten en ole todellakaan suomirockin tai popin suurkuluttaja.
Joo ja jos/kun yli 40v sitten alottanut bändi täyttää katsomoja ja konserttipaikkoja vielä pitkälti 2000 luvulla, niin kovin vaikea pitää yliarvostettuna. Eppuja siis.
Tähän kyllä todellakin sama. Jos nyt pitäisi Eppujen kohdalla puhua arvostuksesta, niin pikemminkin aliarvostettu. Pitkä ura ja todella iso vaikutus suomalaiseen musiikkiin. Vaikka täällähän noin yleisesti ottaen mainitaan yliarvostetuiksi bändeiksi niitä, joista kommentoijat eivät henkilökohtaisesti satu pitämään. Ja sillä henkilökohtaisella mielipiteellä nyt ei ole mitään tekemistä bändin yleisen arvostuksen kanssa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Nirvanaa on paljon dissattu tuolla aiemmin.

Tuossa voi olla semmoinen homma, että bändi vain sattui olemaan oikeaan aikaan, oikeassa paikassa. Smells Like Teen Spirit iski sopivassa saumassa kokonaiseen teinisukupolveen ja sieltä tuo heidän legendansa kumpuaa.
Onko kukaan koskaan tavannut Nirvana-fania jonka lempibiisi tai top-3 olisi Smells like teen spirit?
Ei ole koskaan tullut vastaan vaikka itsekin elänyt Nirvana-vaiheen.
Muistan kyllä ihmetelleeni ensimmäisen levyn kuunneltuani että tästäkö kaikki hype on syntynyt.

Ketjun oikea vastaus on vahvasti Foo Fighters.
Kaikki levyt on niin perusrokkia ilman oivaltavia koukkuja. Osui vaan johonkin ihmeelliseen jatkumoon jolloin onnistui ihmeellä elvyttämään itsensä Best of Youn myötä, rakentaen jonkun naurettavan sukupolvikokemuksen. Sama lottolappu voitti myös Green Daylla, tosin bändinä on edes sen pienen hitusen parempi kuin Dave Grohlin vedätykset.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ja mikäkö? Banen Metalik on erittäin vahva kandidaatti tähän keskusteluun. Olen valitettavasti kerran nähnyt niiden keikan ja kyllä piti kesken poistua viinatiskille.


mutta niinkuin kuvasta näkyy niin suosittua paskaa on.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ole "eka demo oli paras" -possea, mutta Eppujen musa lähti jyrkkään alamäkeen Kahdeksas ihmeen jälkeen. Ja oli siinä hiukan heilumista tasossa jo sitä ennenkin. Arvostan siis Eppuja, mutten läheskään niiden koko tuotantoa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä Oasis on omasta mielestäni rankasti yliarvostettu. Spotifyssa kuudella biisillä vähintään 150 miljoonaa kuuntelua ja senkin jälkeen kymmenissä miljoonissa paljon biisejä.

Omasta mielestäni niillä on pari kuunneltavaa biisiä ja loput tylsää paskaa.

Ja tähän on turha lähteä väittämään vastaan, koska jokaisella on omat mielipiteet. Tämä ketjuhan ei perustu faktoihin, vaan mielipiteisiin. Itseasiassa ihan paska ketju.
 

Alejandro

Jäsen
Ja tähän on turha lähteä väittämään vastaan, koska jokaisella on omat mielipiteet. Tämä ketjuhan ei perustu faktoihin, vaan mielipiteisiin. Itseasiassa ihan paska ketju.
Faktoista on tylsää kiistellä, mutta turhanpäiväisistä ja voimakkaista mielipiteistä taas ei. Ihan paska argumentti! Tässä omaa listaa yliarvostetuimmista artisteista ja bändeistä (eivät ole missään loogisessa järjestyksessä):
- AC/DC
- Iron Maiden
- Maustetyöt
- Nirvana
- Jaakko Teppo
- Pyhimys
- Kaija Koo
- Red Hot Chili Peppers
- Juice Leskinen
- Haloo Helsinki
- Gasellit

Edit: Ed Sheeran unohtui.
 
Viimeksi muokattu:

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Ja mikäkö? Banen Metalik on erittäin vahva kandidaatti tähän keskusteluun. Olen valitettavasti kerran nähnyt niiden keikan ja kyllä piti kesken poistua viinatiskille.


mutta niinkuin kuvasta näkyy niin suosittua paskaa on.

No eipä tuosta kuvasta näe, kuin että pari liekkihihaa larppaa eturivissä kun bändi soittaa avausslotissa puolilta päivän järkyttävän isoilla metallifestareilla.

Aika kaukana tämän ketjun kamasta kun 1 promille kirjoittajista on ikinä bändistä kuullutkaan. Ennemminkin siis aliarvostettu.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ja tähän on turha lähteä väittämään vastaan, koska jokaisella on omat mielipiteet. Tämä ketjuhan ei perustu faktoihin, vaan mielipiteisiin. Itseasiassa ihan paska ketju.

Olen ehkä sanonut tässä ketjussa tämän aiemminkin, mutta yliarvostettu kääntyy todella helposti tuohon "moni tykkää, mutta minä en tykkää"-meininkiin. Minusta mielenkiintoisempaa olisi purkaa esim. edistyksellisinä tai erityisen vaikutusvaltaisina pidettyjen bändien myyttejä makuasioiden sijaan. Esim. voit joko tykätä tai sitten et Pink Floydista, mutta näkisin aika mahdottomana sen pitämisen yliarvostettuna jos otetaan huomioon adjektiivit, joilla sitä kuvataan. Pink Floyd oli edelläkävijä ja suunnannäyttäjä ja mullisti aikoinaan musabisnestäkin tavalla, johon harva taiderokkibändi on pystynyt (ja tykkään siitä kyllä myös helvetisti). Että tulehan @PeteX kertomaan perustelut sille, miksi Pink Floyd on yliarvostettu?

Toisaalta on sitten tosi paljon kuunneltuja bändejä, jotka ovat silti musapiireissä (enemmän fani- kuin tekijäpuolella) taiteellisesti aliarvostettuja. Esimerkki tällaisesta bändistä on vaikkapa The Beatles tai The Beach Boys, joilla oli yksinkertaisten pop-renkutusten jatkoksi enemmän uudistumiskykyä ja musikaalisuutta kuin monilla luovuudestaan tunnetuilla vähemmän suosituilla bändeillä yhteensä. Tämäkin on aika kiistatonta, tykkäsipä bändeistä tai sitten ei.

Itse asiassa itselläni on aika yleinenkin kokemus sellainen, että tämä kuulostaa kyllä taitavasti soitetulta ja hyvin tehdyltä ja omaperäiseltä musiikilta, mutta tunnereaktiota ei synny. Silloin voin samaan aikaan arvostaa bändiä ja olla kuuntelematta sitä, ei tarvitse lähteä kenenkään kanssa inttämään siitä, onko se oikeasti hyvä :)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mutta jollain Ed Sheeranilla on Spotifyssa varmaan miljardi streamausta, enkä minä edes tiedä kuka se on. Siinä vasta yliarvostettu gubbe.

Jos mulle näytettäis sen kuva niin kysyisin että kuka helvetti tuo on? Bonuksena en tiedä edes yhtään sen biisiä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Pink Floyd kuuluu mun tämän ketjun listalle.
... Esim. voit joko tykätä tai sitten et Pink Floydista, mutta näkisin aika mahdottomana sen pitämisen yliarvostettuna jos otetaan huomioon adjektiivit, joilla sitä kuvataan. ...
Herää väkisinkin ajatus, että @PeteX n suhteen kyseessä on lähinnä ikäkysymys. Liekö hän elänyt ja kokenut esim. "The Dark Side of the Moon" -albumin ilmestymistä 70-luvun alkupuolella. Jos on, mä olen "ko klapil päähä lyäty" moisen kannanoton edessä...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

Liitteet

  • Ed Sheeran.jpg
    Ed Sheeran.jpg
    65,6 KB · kertaa luettu: 139
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös