Yli-/aliarvostetut bändit

  • 13 842
  • 123

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti korkki
pari muuta aliarvostettua ovat Pearl Jam ja Soundgarden.

Samaa mieltä. Tämän päivän 15-vuotiaista harva enää tietää Pearl Jamia kun eivät MTV-musiikkivideoita nykyisin tee. Mutta tekevät edelleen loistavaa musiikkia.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Viestin lähetti Abu

Osaamisen puute haittaa lähinnä muita muusikkoja. Kaikkia vituttaa kun Anssi Kelan kaltainen paska myy yli 100000 levyä vaikka jokainen tekee parempia biisejä, soittaa paremmin ja laulaa paremmin. Näin ainakin olen ymmärtänyt, saatan olla väärässäkin. Minusta sillä ei tietenkään ole mitään väliä, osaako bändi soittaa vai ei jos musiikki vain miellyttää korvaa.

Jep, näinhän se loppupeleissä on. Hyvää musiikkia on se mistä itse pitää, se mistä ei pidä, on huonoa. Ei ole olemassa mitään mittareita joilla mitata jollakin tavalla musiikillista tasoa.

Se mistä en itse pidä on "massan mukana kulkeminen". Tarkoitan tällä paitsi näitä pelkkää Top40-musiikkia kuuntelevia, myös niitä jotka kuuntelevat Ugrkomptnorz-bändiä Norjasta vain niin kauan kun sen levyjä ei saa lähikaupasta, mutta heti bändin "kaupallistuttua" (eli levyjä myydäänkin 50 kahden asemasta) bändi muuttuukin paskaksi.

Itse olen myös aikanaan ollut "seuraaja", en uskaltanut tykätä mistään levystä ennen kuin joku suurempi instanssi (lehti / vanhempi kaveri) oli sen hyväksi julistanut.

Jos joku saa samanlaiset fiilikset Britneyn Sometimes-biisistä kuin joku muu In the court of the crimson kingistä, niin onko siinä jotain pahaa? Onko erilaisten musiikkimakujen esiintyminen joltakin pois?

Ne jotka eivät pidä Anssi Kelasta, voivat miettiä seuraavaa:
Mies on myynyt käytännössä demobiiseistä kasattua soololevyään ilman sen kummempaa promootiota (toisin sanoen biiseillään) n. 160000 kappaletta. Jos Anssi on mielestäsi paska soittaja, kuunteleppa vaikka miehen vetäisema 12-minuutin kitarasoolo biisissä "Näkemiin" Rod of Moses-yhtyeen Dallas-levyllä.

Lopuksi vielä viittaus sm-liigakeskustelun puolella esitettyyn näkemykseen. Jos räppiä kuullessasi haluat kuulla vain idioottien uhoamista, sitä kuulet. Jos haluat Britneytä kuunnellessasi kuulla vain aivottoman muovisen tissipimun yltiötuotettua hittipaskaa, sitä kuulet. Jos Dream Theateria pidät pelkkinä soittotaitonsa esittelijöinä, sellaiselta heidän musiikkinsa kuulostaa.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin....


op777
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Tpip
Rap/Hiphop - Tältä alalta löytyy varmasti paljon paskaa, mutta miksi leimata koko musiikkilaji sen perusteella mitä radiossa soitetaan? Moni rapin/hiphopin kuutelija ei arvosta esim. Eminemin tuotannosta muutakuin alkupäätä, uusi levy on oikesti huono.

Minkä takia uusi levy on niin huono? Sanoitukset ovat lähes yhtä nerokkaita ja hyviä kuin edellisillä levyillä. Itse olen rapin suurkuluttaja, ja Eminemin marshall matters on paras koskaan kuulemani levy. Itse en pidä eminemin vanhoista teoksista niin paljoa kuin uusista.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Milhouse Nixon
REM - muutamaa hyvää biisiä lukuunottamatta aivan uskomatonta tuubaa. Sitä laulajan inisevää ääntä!&%#@£! Miten on mahdollista ettei kukaan ole vielä avannut kirosanavarastoaan tämän täysin kiistattomasti maailman yliarvostetuimman bändin kohdalla?

Minun mielestä taas REMiltä löytyy reilut kymmenen aivan loistavaa levyä ja muutama hyvä kaupan päälle. Loistavia biisejä likimain 100. Harvoja bändejä, joka on jaksanut tehdä monta vuosikymmentä loistvaa musiikkia sortumatta mihinkään ylimainontaan/perseennuolemiseen. Omalla tyylillä, muista välittämättä musiikkia niille jotka sitä haluavat kuunnella.Toiset tykkää, toiset ei. En usko, että heitä heilauttaa pahemmin paljonko levyt myyvät.

Miten muuten inisevä ääni liittyy mihinkään muuhun, kuin siihen ettet pidä bändistä. No ei vaan, kyllähän REM on maailman yliarvostetuin bändi kun se laulaja sillee inisee...
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Viestin lähetti pelimanne


Minkä takia uusi levy on niin huono? Sanoitukset ovat lähes yhtä nerokkaita ja hyviä kuin edellisillä levyillä. Itse olen rapin suurkuluttaja, ja Eminemin marshall matters on paras koskaan kuulemani levy. Itse en pidä eminemin vanhoista teoksista niin paljoa kuin uusista.

No itse en vain The Eminem showsta pidä. Toki herran flow on yhtä hyväää kuin ennenkin( oikeastaan loistavaa), mutta vitseiksi tarkoitetut linet ovat kuivia, ja muutenkin biisit kuullostavat tylsiltä. Mielummin kuuntelen juurikin Eminemiltä Marshall Mattersiä, vaikken muutenkaan mikään todella suuri Eminemin fani olekkaan.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti Cube
CMX:

Pakko vielä vähän kysyä. Onko väärin kuunnella musiikkia ihan huvin vuoksi? Ei eläytyääkseen, eikä nauttiakseen, vaan pelkästään taustamusiikkina tjsp.. Kaikilla ei varmaankaan riitä aikaa tai edes halua paneutua taidokkaaseen musiikkiin, vaan on helpompi ja mukavampi kuunnella juuri joku helppo listahitti läpi ja siirtyä sitten seuraavaan.
Vaikken itsekään tätä toimintaa ymmärrä, en ihan heti kuitenkaan ole valmis nostamaan itseäni jonkinlaiselle musiikilliselle jalustalle, josta voin tuomita "alempiarvoisen musiikin" kuuntelijoita (kuten sinä tunnut usein tekevän). Jotenkin mun mielestä on ironista, että sinä, suurena kauhuleffojen ystävänä, tuomitset muita yksinkertaisen musiikin kuuntelemisesta. Eiköhän jokaisella kuitenkin ole oikeus kuunnella mitä haluaa.

Musiikki on taidetta, eikä taide voi olla oikeaa tai väärää.



Pahoittelen sekavaa ulosantia.

Musiikkia saa kuunnella aivan miten tykkää. Minä teen sitä omalla tavallani, kuten kaikki muutkin. Tietenkin.
Ja mitenkähän nämä kauhuleffat liittyy aiheeseen? Mistä lähtien musiikki ja elokuvat ovat kulkeneet käsi kädessä? Sitä paitsi harrastan musiikkia paljon enemmän kuin elokuvia. Paitsi, että tottakai pidän myös paljon muistakin elokuvista kuin kauhuelokuvista. Siitä voimme keskustella sitten toisen otsikon alla. Tämäkin keskustelu lienee järkevintä lopettaa, koska tässä ei ole mitään itua.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Ja on se kumma kun aina kun sanoo mielipiteensä, niin joku ihme alkaa siihen aina puuttumaan ja purnaamaan vastaan. Olen ilmaissut oman mielipiteeni ja sitä on turha yrittää horjuttaa, koska se ei mihinkään muutu. Tämän otsikon alla on ollut ainakin 10 kohtaa, josta olisi itsekin tehnyt mieli purnata vastaan.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti CMX
Ja on se kumma kun aina kun sanoo mielipiteensä, niin joku ihme alkaa siihen aina puuttumaan ja purnaamaan vastaan. Olen ilmaissut oman mielipiteeni ja sitä on turha yrittää horjuttaa, koska se ei mihinkään muutu. Tämän otsikon alla on ollut ainakin 10 kohtaa, josta olisi itsekin tehnyt mieli purnata vastaan.

Hmm.. eikös keskustelupalstan tarkoitus ole se, että keskustellaan aiheesta, vaihdetaan mielipiteitä ja perustellaan niitä omia? Ei se mielestäni ole purnausta jos esittää kysymyksiä tai vastaväitteitä. Se on keskustelua. Minusta Jatkoajan turhimmat ketjut ovat juuri niitä, missä jokainen esittää oman mielipiteensä, mutta kukaan ei keskustele mistään. Vaikka tässäkin ketjussa on kyse makuasioista, niin miksei niistä voisi yrittää keskustella?
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti CMX
Mutta eikös se niin ollut, että makuasioista on turha väitellä?

- Eli tällä palstalla pitäisi jokaisen mielipiteen pohjautua absoluuttiseen totuuteen?
Kyllä kaikesta pitäisi pystyä keskustelemaan rakentavasti ja perustellen, ennenkaikkea muistaen tuon perusteluiden osan kirjoitusten kivijalkana.

Kyllähän makuasioistakin voi väitellä/keskustella, jos vain jokainen yrittää edes perustella mielipiteensä ja kantansa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
edit:
kämmi
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Police don't handle people like Johnson

Viestin lähetti Tpip
Aliarvostetut:
Don Johnsson Big Band - Pojat väätävät uskomatonta musiikkia ja ensimmäiselle levylle ei löytynyt levytyssopimusta? Mielestäni paras suomalainen keikkabändi.

Aivan samaa mieltä. Viimeksi reilu viikko sitten puolentoista tunnin täydellinen keikka. Yleisö mukana joka keikalla jonka olen nähnyt. Ja eka levy tehty vielä "levyn tekoa harjoitellessa".

Ulkomailla yhtyettä kyllä arvostetaan.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti CMX
Mutta eikös se niin ollut, että makuasioista on turha väitellä?

Makuasioista syntyy herkullisimmat väittelyt. Se miten ihmiset niistä väittelevät on toinen asia. Kun makuasioista keskustellaan,
pitää asioita pystyä perustelemaan. Suurin osa täälläkin käytävistä asioista perustuu makuasioihin, ihmisten subjektiivisiin näkemyksiin tietyistä asioista. Niistä pitää vain pystyä sitten perustellen keskustelemaan.

Eräänä esimerkkinä tästä voitaisiin vaikka mainita keskustelu jääkiekkotappeluista. Se aihe kuitenkin herättää suhteellisen usein keskustelua ja se jos mikä on makuasia. Eli itse en pidä tappeluista kiekko-ottelussa, mutta jonkun toisen mielestä ne taas ovat oleellinen osa jääkiekkoa. Tästä aiheesta voidaan sitten keskustella kahdella eri tavalla.

A: Tappelut on tosi jees!
B: Tappelut on ihan perseestä!

Tai sitten niin, että tuon yhden lauseen jälkeen yritettäisiin kertoa, miksi ollaan jotain tiettyä mieltä tästä aiheesta.

Mistä asioista sinä sitten haluaisit väitellä, jos et makuasioista? Se, että toinen on eri mieltä ei tarkoita sitä, että se on vetänyt herneen nenään. Makuasioista voi ainakin minun mielestäni keskustella ihan järkevästikin.
 

Cube

Jäsen
CMX:
Musiikki ja elokuvat kulkevat siinä mielessä käsi kädessä, että molemmat ovat taidetta. Itu oli siinä, että joku voisi tuomita elokuvamakusi paskaksi ja leimata sut sivistymättömäksi samoin perustein kuin sinä "higher road" -asenteen turvin tuomitset muita musiikkimaun perusteella.

Mutta mun puolesta voidaan kyllä tosiaan todeta tämä aihe loppuunkäsitellyksi.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti Cube
CMX:
Musiikki ja elokuvat kulkevat siinä mielessä käsi kädessä, että molemmat ovat taidetta. Itu oli siinä, että joku voisi tuomita elokuvamakusi paskaksi ja leimata sut sivistymättömäksi samoin perustein kuin sinä "higher road" -asenteen turvin tuomitset muita musiikkimaun perusteella.

Mutta mun puolesta voidaan kyllä tosiaan todeta tämä aihe loppuunkäsitellyksi.

Olenko minä tuominnut? Olen sanonut mielipiteeni musiikkia kohtaan, enkä ole mitenkään halveksinut ketään, joka kuuntelee esim. listamusiikkia. Jokainen kuuntelee mistä tykkää ja siitä on turha väitellä. Olen vain huolissani kehityksestä musiikin markkinoinnin suhteen.
Itse olen sentään perustellut mielipiteeni, kun huomioidaan, että täällä on ollut kommentteja tyyliin "jazz on täyttä paskaa". Näihin puuttuisin paljon mielummin kuin perusteltuihin mielipiteisiin, vai mitä olet mieltä? Eikö tuollaiseen "x musiikki on paskaa" -kommentteihin sisälly paljon enemmän ylimielistä asennetta ja vähemmän perusteita? Tekisi mieli puuttua niihin, mutta kun olen tietoinen siitä mihin keskustelu siitä johtaa, niin en puutu. Voidaan me silti minun puolestani vielä jatkaa väittelyä. Onhan se luonnollista, että joku hermostuu siitä jos joku leimaa pitämänsä musiikin vähempiarvoiseksi. Aina minäkin näen punaista kun joku haukkuu vaikkapa YUP:tä tai CMX:ää tai Pink Floydia tai muuta vastaavaa mistä pidän.
Tuohon elokuva-aiheeseen puutun vielä sen verran, että vaikka olen kauhuelokuvien ystävä, niin olen myös 10:n muunkin elokuvatyylin ystävä ja lähes kaikkiruokainen elokuva-alan suhteen, joten minun yltyiöpäisestä kauhufriikkeydästäni on turha puhua. Esimerkiksi, minä jumaloin mm. lähes kaikkia Lynchin elokuvia, Dyyniä lukuunottamatta (joita monet pitävät korkeatasoisena taiteena), mutta en sen takia, että imagoni kohoaisi siitä, vaan yksinkertaisesti sen takia, että pidän kyseisistä elokuvista. Joten minulle on aivan sama mitä muut ajattelevat ja tykkäisinpä aivan mistä tahansa, niin aina löytyy ihmisiä, jotka sanovat sitä vaikkapa tekotaiteelliseksi ja taas löytyy niitä, jotka pitävät sitä merkittävänäkin. Ehkä tämä elokuva-aihe vähän karkasi käsistä, mutta tarkoitukseni on vain sanoa, että en yritä kohottaa imagoani/asettaa muita alempiarvoiseen asemaan sen perusteella, että mistä itse pidän/mitä en voi sietää. Pyydän anteeksi pikimmiten, mikäli joku on pahoittanut mielensä mielipiteistäni.
Aivan yhtähyvin, Cube, voisin sanoa sinulle, että miten julkeat moisella ylimielisellä asenteella kyseenalaistaa mielipiteeni (joka tosiaankin on siis vain mielipide) ja pitää vielä faktana omaa kielteistä mielipidettäsi (joka myöskin on vain mielipide) minun mielipidettäni kohtaan. Hyihyi. Pitäisiköhän vähän vedellä herneitä sieraimiin?
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti CMX

Olenko minä tuominnut? Olen sanonut mielipiteeni musiikkia kohtaan, enkä ole mitenkään halveksinut ketään, joka kuuntelee esim. listamusiikkia. Jokainen kuuntelee mistä tykkää ja siitä on turha väitellä. Olen vain huolissani kehityksestä musiikin markkinoinnin suhteen.
Noh, kenties olin vähän liian hätäinen tässä tapauksessa.. alkoi vain tuntua siltä, että yrität jotenkin linkittää musikkimakua älyyn, sivistystasoon tjsp.. Ei musiikkimaku mikään helvetin mensan testi kuitenkaan ole!

Viestin lähetti CMX

Itse olen sentään perustellut mielipiteeni, kun huomioidaan, että täällä on ollut kommentteja tyyliin "jazz on täyttä paskaa". Näihin puuttuisin paljon mielummin kuin perusteltuihin mielipiteisiin, vai mitä olet mieltä? Eikö tuollaiseen "x musiikki on paskaa" -kommentteihin sisälly paljon enemmän ylimielistä asennetta ja vähemmän perusteita? Tekisi mieli puuttua niihin, mutta kun olen tietoinen siitä mihin keskustelu siitä johtaa, niin en puutu.
Jonain toisena päivänä olisinkin saattanut puuttua, mutta tänään ei ole aikaa/mielenkiintoa moiseen. Sitä paitsi, enhän mä makuasioista sunkaan kanssa väittele, ainakaan omasta mielestäni.

Viestin lähetti CMX

Voidaan me silti minun puolestani vielä jatkaa väittelyä. Onhan se luonnollista, että joku hermostuu siitä jos joku leimaa pitämänsä musiikin vähempiarvoiseksi. Aina minäkin näen punaista kun joku haukkuu vaikkapa YUP:tä tai CMX:ää tai Pink Floydia tai muuta vastaavaa mistä pidän.
Tuskin tässä pahemmin enää väiteltävää on.
En muuten puuttunut viesteihisi sen takia, että olisit leimannut jotain pitämääni genreä/bändiä.. no, rappia kylläkin, mutta se ei ole enää niin lähellä sydäntäni, että jaksaisin hermostua. Luulempa, että siihen vaaditaan jo aika paljon, esim. Toolin dissausta. Tosin enpä ole tällaiseen pahemmin jostain syystä törmännyt. Tai olihan sitä tietty se yksi MTV:n arvostelu, jossa haukuttiin Ænima aivan pystyyn :) Ja taisi P.O.D:kin jossain välissä kritisoida Maynard James Keenania..


Viestin lähetti CMX

Tuohon elokuva-aiheeseen puutun vielä sen verran, että vaikka olen kauhuelokuvien ystävä, niin olen myös 10:n muunkin elokuvatyylin ystävä ja lähes kaikkiruokainen elokuva-alan suhteen, joten minun yltyiöpäisestä kauhufriikkeydästäni on turha puhua. Esimerkiksi, minä jumaloin mm. lähes kaikkia Lynchin elokuvia, Dyyniä lukuunottamatta (joita monet pitävät korkeatasoisena taiteena), mutta en sen takia, että imagoni kohoaisi siitä, vaan yksinkertaisesti sen takia, että pidän kyseisistä elokuvista. Joten minulle on aivan sama mitä muut ajattelevat ja tykkäisinpä aivan mistä tahansa, niin aina löytyy ihmisiä, jotka sanovat sitä vaikkapa tekotaiteelliseksi ja taas löytyy niitä, jotka pitävät sitä merkittävänäkin. Ehkä tämä elokuva-aihe vähän karkasi käsistä, mutta tarkoitukseni on vain sanoa, että en yritä kohottaa imagoani/asettaa muita alempiarvoiseen asemaan sen perusteella, että mistä itse pidän/mitä en voi sietää. Pyydän anteeksi pikimmiten, mikäli joku on pahoittanut mielensä mielipiteistäni.
Aivan yhtähyvin, Cube, voisin sanoa sinulle, että miten julkeat moisella ylimielisellä asenteella kyseenalaistaa mielipiteeni (joka tosiaankin on siis vain mielipide) ja pitää vielä faktana omaa kielteistä mielipidettäsi (joka myöskin on vain mielipide) minun mielipidettäni kohtaan. Hyihyi. Pitäisiköhän vähän vedellä herneitä sieraimiin?
Usko pois, rapin jonkinasteisena ystävänä ymmärrän paremmin kuin hyvin tämän taiteen ja viihteen paradoksaalisuuden..
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Tarkoitus ei ollut aityä haukkumaan ketään. Mikäli omia aivoituksiani osaan ruudulta lukea, niin en haukkunut/väittänyt yhtäkään mielestäni yliarvostettua bändiä paskaksi. Kaikkien em. yhtyeiden/artistien matskua löytyy omasta hyllystä.

Ja ne linkin parkit, eikös ollut puhe, ettei sotketa niitä tähän...

Tai haukkukaa ketä vi**u lystäätte, mutta mua on sitten turha osoitella sormella...
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Ihan vaan tiedoksi, vaikkei ketään kuitenkaan kiinnosta:

13.11.2002 Nosturi ja Naplam Death
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avataan sitten varasto...

Viestin lähetti Milhouse Nixon
REM - muutamaa hyvää biisiä lukuunottamatta aivan uskomatonta tuubaa. Sitä laulajan inisevää ääntä!&%#@£! Miten on mahdollista ettei kukaan ole vielä avannut kirosanavarastoaan tämän täysin kiistattomasti maailman yliarvostetuimman bändin kohdalla?

Avataan nyt sitten kirosanavarastoa. Taitaa perkele R.E.M. olla yksi viimeisen kahdenkymmenen vuoden tärkeimmistä bändeistä. Meinaan helvetti sillä tavalla, että miten paljon muut bändit ovat imuroineet vaikutteita R.E.M.:ltä.

Jotkut, kuten maineikas Live Throwing Coppereineen ovat perkele suoria kopioita ja veikkaan, että myös nämä saatanan Soul Asylumit ja muut sen osaston bändit kuulostaisivat pikkuisen erilaisilta ilman R.E.M.:män olemassaoloa. Nythän tässä on saanut radiosta kuunnella sitä yhtä helvetin suomalaista pilipalibändiä, joka tekaisi kopion R.E.M.:män Great Beyondista.

En myöskään kaipaa lisävalaistusta aiheesta, koska minulla on hallinnassa kaikki R.E.M.:män levyt. "Muutama hyvä biisi", voi helvetin perkeleen vittu. Kuunnelkaapa vaikka Lifes Rich Pageant tai Document tai Automatic For the People -levyt ajatuksen kanssa läpi.

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että rock-laulamisessa on tyyli vapaa, eikä ole mitenkään helppoa arvioida kuka laulaa ärsyttävästi inisten ja kuka on maailman mahtavin vokalisti. Se on kuuntelijan korvasta kiinni, koska laulutyylejä on yhtä monta kuin laulajiakin. Tuskin joku Hendrixkään olisi itseään laulajana elättänyt, mutta kaiken kaikkiaan lavaesiintyjänä ja biisinikkarina ja joidenkin lähteiden mukaan myös kitaristina mies oli ihan mukiinmenevä. Tai vaikka Dylan tai Tom Petty tai... Mielestäni myöskään yksikään Juicen biisi ei kuulosta kenenkään muun laulamana yhtä hyvältä kuin Juicen.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: Avataan sitten varasto...

Viestin lähetti Dave
Jotkut, kuten maineikas Live Throwing Coppereineen ovat perkele suoria kopioita ja veikkaan, että myös nämä saatanan Soul Asylumit ja muut sen osaston bändit kuulostaisivat pikkuisen erilaisilta ilman R.E.M.:män olemassaoloa.


Ööh, nyt olen vilpittömän hämmästynyt. Siis Live on suora kopio REMistä? Satun olemaan molempien bändien suuri ystävä ja nyt ei kyllä heti raksuta, että mikä biisi olisi esimerkiksi kopio? Tai edes hyvin samanlainen?



Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että rock-laulamisessa on tyyli vapaa, eikä ole mitenkään helppoa arvioida kuka laulaa ärsyttävästi inisten ja kuka on maailman mahtavin vokalisti.


Jep jep, se on tulkintaa. Välillä vain tulee mieleen ohjelmoijien lause:"Ei se ole bugi, se on ominaisuus" Eli kyllä minulla ainakin välillä särähtää korvassa kun kuulen jonkun bändin biisejä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Laitetaan lista perusteluilla..

Yliarvostettuja..
- Radiohead (tekotaiteellista tuubaa)
- CMX (tekotaiteellista tuubaa)
- Zen Cafe (tekotaiteellista tuubaa, CMX-plagiaatio)
- Ismo Alanko (tuubaa, jätkä sekasin päästään ja yrittää myydä tota tuubaansa taiteena)

Kaikkia ko. orkestereita yhdistää kuuntelijat.
Se tietty ryhmä. Juuri ne hipit, kommarit, sivarit ja kettutytöt. Pohjasakat. Ne ketkä haluavat olla erilaisia ja pelastaa maailman. Ne keiden mielestä George W. Bush on idiootti. Ne ketkä ostavat vaatteensa UFF:stä. Ne ketkä ovat kouluissa olleet hiljaisia, ne keitä on koulussa hiukan kiusattu. Ne todellakin, ketkä haluavat olla erilaisia. Ne ketkä luulevat ymmärtävänsä tätä "erikoista" musiikkia. Yleensä vielä näiden musiikkien kuuntelijat asuvat kaukana.. sivistyksestä. Eli vedän tässä rajan Kehä III:n sisäpuolelle.

Muuta yliarvostettua..
- Pearl Jam (hei me ollaan sekasin, tehdään vitun upeeta musaa ja meidän kitaroissa on paskat soundit)
- Dream Theater (tilulilu trallallei)
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
Viestin lähetti Tommy
Laitetaan lista perusteluilla..

Yliarvostettuja..
- Radiohead (tekotaiteellista tuubaa)
- CMX (tekotaiteellista tuubaa)
- Zen Cafe (tekotaiteellista tuubaa, CMX-plagiaatio)
- Ismo Alanko (tuubaa, jätkä sekasin päästään ja yrittää myydä tota tuubaansa taiteena)

Kaikkia ko. orkestereita yhdistää kuuntelijat.
Se tietty ryhmä. Juuri ne hipit, kommarit, sivarit ja kettutytöt. Pohjasakat. Ne ketkä haluavat olla erilaisia ja pelastaa maailman. Ne keiden mielestä George W. Bush on idiootti. Ne ketkä ostavat vaatteensa UFF:stä. Ne ketkä ovat kouluissa olleet hiljaisia, ne keitä on koulussa hiukan kiusattu. Ne todellakin, ketkä haluavat olla erilaisia. Ne ketkä luulevat ymmärtävänsä tätä "erikoista" musiikkia. Yleensä vielä näiden musiikkien kuuntelijat asuvat kaukana.. sivistyksestä. Eli vedän tässä rajan Kehä III:n sisäpuolelle.


Tommy voisit mainita sitten niitä yhtyeitä mitä sinä pidät aliarvostettuina. Kiinnostaisi vaan tietää... Sun perustelut oli kyllä todella mestarillisen tyhjentävät.

Et ole tainnut pahemmin kuunnella CMX:ää saatikka sitten Zen Cafeta jos väität että ZC on CMX-plagiaatio. Kaukana siitä!

Ja tuntuu oudolta että pystyt leimaamaan minut pohjasakaksi edes tuntematta minua. Yksikään noista luettelemistasi "vioista" ei osu minuun, vaikka Zen Cafesta pidänkin. Nuo muut yhtyeet ovat kyllä minunkin mielestä sitä mainitsemaasi "tuubaa".
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Tommy
... Ne keiden mielestä George W. Bush on idiootti.
En suuremmin pidä mainituista yhtyeistä enkä mielestäni kuulu noihin mainitsemiisi ryhmiinkään, mutta silti George W. motherfucking Bush on mielestäni täysi idiootti. Ja isänsä ja äitinsä kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti BigRedBob
En suuremmin pidä mainituista yhtyeistä enkä mielestäni kuulu noihin mainitsemiisi ryhmiinkään, mutta silti George W. motherfucking Bush on mielestäni täysi idiootti. Ja isänsä ja äitinsä kanssa.

Ehkä sinussakin asuu pieni hippikommari-CMX -fanaatikko?
J
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös