Yli-/aliarvostetut bändit

  • 13 811
  • 123

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Onko mielestäsi maailmassa yli-/aliarvostettuja bändejä?Jätetään nyt pois nää ziljoonia myyvät Shakirat ja Linkin Park:it.

Yliarvostettuja:

CMX, Nirvana, Elvis

Ei ne Nirvanan biisit kaksisia ole, sattuivat oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.
Elvis ei käsittääkseni tehnyt yhtäkään biisiään itse.
Yrjänä ei ole laulaja, lausuja kenties? Punk-aikojen jälkeen kaikki levyt ovat kuullostaneet samalle

Aliarvostettuja:

Turbonegro, Naplam Death

Turbonegro on Action-rock:in edelläkävijöitä, mutta helvetin pieneen nurkkaan ovat norjan pojat jääneet (hellacopters ja muut vieneet shown). Toisaalta fanikunta uskollisempaa kuin muilla.
Napalm Death on aikamoinen ovien aukoja metallimaailmassa, mutta kukaan ei tunnu bändistä puhuvan.
 
Viimeksi muokattu:

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viestin lähetti Demon Allbran
Tällaista ketjuahan joskus yritettiin... Lopputulos: "listataan kaikki suositut bändit, joista emme pidä, sitten tapellaan".

Hyvä on sitten. Anteeksi että olen olemassa. Sulkekaa pois.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elvis on joissain biiseissä mainittu tekijänä, esim. Heartbreak Hotel ja Love Me Tender, mutta selitys tuohon taisi olla se, että levy-yhtiö sai sillä tavalla kupattua itselleen ylimääräisiä rojalteja tai jotain. Mitenköhän muuten tuohon aikaan tekijänoikeudet olivat niin heikkoja, että useita Elviksen biisejä saatiin kokonaan jenkkiläisten biisinkirjoittajien nimiin, vaikka ne olivat vanhoja eurooppalaisia sävellyksiä? It's Now Or Never, Surrender ja Can't Help Falling In Love ainakin.

Juuri siitä syystä, että Elvari ei ollut biisinkirjoituspuolella lahjakas, en arvosta häntä läheskään yhtä korkealle kuin esim. Chuck Berryä. Olkoot kuinka hyvä laulaja ja kuinka suosittu tahansa. Loistavia biisejä ja tulkintoja toki vaikka kuinka paljon. En siis missään nimessä pidä Elvistä huonona.

Ehkä olen aiemminkin vastannut vastaavaan ketjuun, mutta tulkoon toistoa sitten. Sanotaan nyt yliarvostetuksi Radioheadia ja aliarvostetuksi sen paikallisvastustajaa Supergrassia. Radiohead saa kriitikot ja paksusankarillit valumaan hunajaa vaikka mitä kohinaa ja suhinaa julkaisisi ja Supergrass taitaa valitettavasti olla useimmille edelleen vain se bändi, joka teki kesäisen renkutuksen "Alright". Ainakin UK:n ulkopuolella. Uusi levy pitää hankkia jossain vaiheessa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Moto


Juuri siitä syystä, että Elvari ei ollut biisinkirjoituspuolella lahjakas, en arvosta häntä läheskään yhtä korkealle kuin esim. Chuck Berryä. Olkoot kuinka hyvä laulaja ja kuinka suosittu tahansa. Loistavia biisejä ja tulkintoja toki vaikka kuinka paljon. En siis missään nimessä pidä Elvistä huonona.

Ehkä olen aiemminkin vastannut vastaavaan ketjuun, mutta tulkoon toistoa sitten. Sanotaan nyt yliarvostetuksi Radioheadia ja aliarvostetuksi sen paikallisvastustajaa Supergrassia. Radiohead saa kriitikot ja paksusankarillit valumaan hunajaa vaikka mitä kohinaa ja suhinaa julkaisisi ja Supergrass taitaa valitettavasti olla useimmille edelleen vain se bändi, joka teki kesäisen renkutuksen "Alright". Ainakin UK:n ulkopuolella. Uusi levy pitää hankkia jossain vaiheessa.

Elvis olikin esittäjänä omaa luokkaansa.

Muuten kuinka moni nykyisistö "huippu" artisteista tekee biisinsä itse, ilman apua. Todella harva, vaikka niin saatetaan kaikissa medioissa vakuuttaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Yliarvostettuja ainakin mm. Radiohead ja Beatles.

Perusteluja:

Radiohead on mielestäni tekotaiteellista sitä itteään, jossa äijä monkuu ja mankuu eläimellisesti härön musiikkitaustan päälle. Taidemusiikkia. Heh, tätäkö se on? Kaukana siitä. Variksenpelättimet voitaisiin korvata Radioheadin musiikilla. Saisi puutarhat olla sen jälkeen rauhassa.

Beatlesin hypetystä en ole ikinä ymmärtänyt, enkä tule ymmärtämäänkään. Mitä ihmeellistä ne neljä liverpoolilaista tyyppiä sai aikaiseksi? Ei mitään muuta kuin ärsyttäviä ralleja, joita joudutaan pitämään musiikin toteemipaaluina, joita muka kuuluu kunnioittaa. Jos et pidä Beatlesista, niin olet täysin idiootti tolvana, joka ei ymmärrä kunnon musiikin päälle. Sitä varmaan minä sitten olen, sillä minä en todellakaan arvosta pätkääkään tätä kvartettia.


Onhan näitä yliarvostettuja useita, kuten myös aliarvostettuja, mutta nämä nyt ensin tulivat mieleeni.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Beatlesistä sen verran - mitenkään aliarvioimatta heitä, heidän 60-luvun puolivälin jälkeinen tuotantonsa on mahtavaa - että he olivat ensimmäinen, joka teki tuollaista musiikkia. Siinä on mielestäni se perussyy. Lisäksi he osasivat tuon ajan pop-kulttuurissa tarvittavan mediaseksikkyyden.

Yliarvostettuja artisteja: Anssi Kela, J.Karjalainen

Aliarvostettuja: Pohjannaula
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yliarvostettu: Anssi Kela

Karvainen mies joka käyttää mustia vaatteita ja on punaiset hiukset ja laulaa vielä päin vittua!

Aliarvostettu: Kaikki Rap-artistit

Rap-musiikki on täällä suomessa aivan liian aliarvostettua. Sanotaan että siinä lauleta eikä siinä ole musiikkia. Sanojen takia minäkin suurimmaksi osaksi sitä kuuntelen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Yliarvostettuja:

CMX, Nirvana
[/B]

Hear, hear! Lisään perään vielä jo mainitun Radioheadin ja Smashing Pumpkinsin, onneksi jo edesmennyt bändi. Ja taatusti saa vihat päälleen kun herjaa Beatlesia mutta herjaanpa kuitenkin. Enkä laita minkäänlaisia perusteluja.
Aliarvostettuja bändejä taasen ovat Thin Lizzy ja Golden Earring, sekä Kanadanihme Cowboy Junkies. Osaltaan aliarvostukseen voi kahden jälkimmäisen kohdalla vaikuttaa se että näistä bändeistä ei ole juuri kukaan ikinä kuullutkaan...
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Yliarv.

Dream Theater ja vastaavat "olen fani ja seisompa tässä miksaajan pöydän vieressä kädet puuskassa ja tarpeentullen neuvon sitä koska olin kerran itsekkin BÄNDISSÄ" -yhtyeet

Omituisen aliarvostettu:

Limonadi Elohopea


Riitelemisiin!
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Pakko purkaa patoutumia.
Yliarvostetut:

-Rap: Ei selvästikään myy itse musiikilla, vaan muodilla, meiningillä ja muulla pikkupoikiin vetoavalla. Median väkivaltapainotteisuus on takuulla ollut suuri tekijä rapin menestyksen suhteen. Melodiatonta uhoamista.

-Poikabändit tyyliin Backstreet Boys: Eipä tarvitse paljon miettiä mistä pikkutytöt yleensä pitävät.

-Britney Spears/Christina Aquilera: Eipä tarvitse näistäkään miettiä mistä nuoret miehet yleensä pitävät.

-Nu-metal: Tästäkin on jollakin ihmeen keinolla tullut muotia ja siksi se myy. Aivan järkyttävän epämusiikaalista musiikkia muuten.

-Nirvana: Cobain on aivan liian arvostettu kitaristi. Miten tällaisella kolmen soinnun räminällä on päästy ihmisten suosioon?


Aliarvostettua on sitten taas kaikki musiikkia tekevät bändit. Ulkomaalaisista mainittakoon King Crimson, suomalaisista YUP.
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nirvanasta

Kaikki ovat dissailleet nirvanaa bändinä joka "soittaa vaan kolmen soinnun biisejä". Musiikissa aina ei ole tärkeintä musikaalinen osaaminen vaan se minkä kuuloisia biiseistä tulee. Onhan juttu kyllä niin että jokainen osaa Nirvanan biisejä soittaa, mutta ei osaisi tehdä vastaavaa musiikkia itse. Jokainen voi koettaa kotona tehdä pari kolmen soinnun biisiä ja nousta koko maailman suosioon.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Yli arvostetuista tulee ensimmäisenä mieleen ainakin UltraBraa, joka on uskomatonta shittiä. Ja skandinaavian musiikki ryhmä, joka ratsastaa täysin edellisen bändin voimalla.

Ali arvostettu: No tietysti vaasalaisten iki oma Klamydia, jota ei koskaan kuule radiostakaan soitettavan.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ääh...

Viestin lähetti CMX
Pakko purkaa patoutumia.
Yliarvostetut:

-Rap: Ei selvästikään myy itse musiikilla, vaan muodilla, meiningillä ja muulla pikkupoikiin vetoavalla. Median väkivaltapainotteisuus on takuulla ollut suuri tekijä rapin menestyksen suhteen. Melodiatonta uhoamista.


Jep jep, pelkkää pikkupoikien musiikkiahan tämä on juu aivan.. Itse en ole mikään hip hopin suurfani, mutta pidän aika monesta kyseisen tyylin artistista. Ja käsittääkseni en enää ihan niin pikkupoika ole, kun tuota ikää alkaa olemaan jo päälle kahdenkymmenen.

Itse pidän erittäin paljon Eminemin, Cypress Hillin, Beastie Boysin ja Seremoniamestarin tuotannoista. Uhoamisen liittäminen aina rapin negatiivisiin puoliin alkaa olla jo liian naurettavaa. Esimerkiksi Seren uhoaminen on kieli poskessa -meininkiä, ei mitään totista vääntämistä. Ei se musiikki aina tarvi olla niin totista ja vakavaa.

Mitä melodioihin tulee, niin jotkut voivat väittää rapartistien samplaavan vain ja ainoastaan muilta melodiansa. Ihan sama mulle, pääasia on se, että se kuulostaa hyvältä ja se varastettu melodia sopii siihen. Toki olen kuullut sampleja, jotka eivät tunnu sopivan mitenkään.

Tranceartistit ovat nykyään melkein vielä kovempia samplaajia kuin rapparit. Ja trance on huomattavasti enemmän lähellä sydäntäni kuin rap.




Viestin lähetti CMX
-Nu-metal: Tästäkin on jollakin ihmeen keinolla tullut muotia ja siksi se myy. Aivan järkyttävän epämusiikaalista musiikkia muuten.


Epämusikaallista..? Eh, selvä. Linkin Parkilla on ainakin todella hyviä melodioita, eikä löydy sampleja ja ainoastaan yhdessä kappaleessa mainitaan "motherfucker" muutamaan kertaan. Siksi ei LP:n levy saanut aikoinaan varmaankaan "Parental Advisory"-tarraa kanteensa.


Turhaa tämä vääntäminen on, että mikä on yli- ja aliarvostettua, kun ihmisillä on omia mielipiteitä. Ei kaikkia voi aina miellyttää. Kukin valitsee oman (musiikki)polkunsa, mitä pitkin kulkee.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Yliarvostettua on ainakin 80% siitä listapaskasta mitä Radio Nova ja Kiss FM soittavat. Mafialla on välillä vaihteluakin biisien suhteen, siksi sapettaakin kun se lopetetaan ja tilalle tulee Kiss FM2.

Aliarvostettua ainakin täällä tuntuu olevan Nirvana. Biisit ovat ehkä yksinkertaisia, mutta tehkää itse uusi Smells like teen spirit (jossa jo säkeistössä on muuten neljä! sointua...) pari muuta aliarvostettua ovat Pearl Jam ja Soundgarden.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Arnold: Minun kuin myös varmaan CMX:kin mielestä pikkupoikiin kuuluu kaikki joiden ikä on 16-23. Se on kahtos kiinni siitä kuinka vanha itse on. 20-vuotiaana räkänokkana pidin itseäni jo miehenä , mutta jälkeenpäin katsottuna olin tosiaan pikkupoika.

Yliarvostetut: Kaikki paitsi Iron Maiden
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti tombraider
Arnold: Minun kuin myös varmaan CMX:kin mielestä pikkupoikiin kuuluu kaikki joiden ikä on 16-23. Se on kahtos kiinni siitä kuinka vanha itse on. 20-vuotiaana räkänokkana pidin itseäni jo miehenä , mutta jälkeenpäin katsottuna olin tosiaan pikkupoika.

Yliarvostetut: Kaikki paitsi Iron Maiden

Heh, eipä nyt liikoja luulla. Olen minäkin pikkupoika tuolla sinun mittakaavallasi. Tuo pikkupoika oli vain vertauskuva sellaiselle henkilölle, jolla puuttuu yleensä iän mukana kehittyvä kriittisyys kaikenlaista mainontaa ja mediaa kohtaan. Juuri sellaiset henkilöt ostavat yleensä rap-levyjä. Juuri niinkuin minä joskus ala-asteella.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Mukavaa, että joku on jo vetänytkin herneen nenäänsä mielipiteestääni ja ristiriitaisesti vielä samaan viestiin todennut kaikilla olevan omat mielipiteensä. Tälle Arnoldille kuitenkin vielä, että kritisoit sitä, että sanon nu-metallia yliarvostetuksi ja edellisessä viestissäsi haukut Radioheadia yliarvostetuksi. Aika mielenkiintoista. Radiohead on musiikillisesti 100 kertaa osaavampi bändi kuin Linkin Park x100 ja Limp Bizkit x100 yhteensä.
Tuo yliarvostuskysymys tiivistyykin yleensä juuri niihin artisteihin, joiden musiikkia mm. Kiss FM ja NRJ soittavat.
Kyllä on syytä huolestua siitä, että rap tai nu-metal myy. Jos rahaa saa enemmän osaamatta soittaa/tietämättä musiikin teoriasta pätkääkään kuin osaamalla soittaa/hallitsemalla teorian, niin vähitellen kaikki oikeat ja sitkeimmätkin muusikot vetäytyvät alalta. Kyllä se on jo ihmismielen sanelemaa.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti CMX
Mukavaa, että joku on jo vetänytkin herneen nenäänsä mielipiteestääni ja ristiriitaisesti vielä samaan viestiin todennut kaikilla olevan omat mielipiteensä.


Niin, olin kahden vaiheilla, että pistänkö sen edellisviestini loppujutun siihen edelliseen viestiin vai mahdolliseen tulevaan viestiin. Olisi siis pitänyt säästää tähän asti - näköjään. Demon Allbran sen sanoikin jo ketjun alussa, että tälläisestä aiheesta tulee vain tappelua (ja herneiden vetämistä sieraimiin).


Viestin lähetti CMX
Tälle Arnoldille kuitenkin vielä, että kritisoit sitä, että sanon nu-metallia yliarvostetuksi ja edellisessä viestissäsi haukut Radioheadia yliarvostetuksi. Aika mielenkiintoista. Radiohead on musiikillisesti 100 kertaa osaavampi bändi kuin Linkin Park x100 ja Limp Bizkit x100 yhteensä.


Sinä et pidä Linkin Parkista, minä en Radioheadista. Sinun mielestäsi Radiohead soittaa hyvin, minun mielestäni kamalaa mankumista koko tuotanto. Sinun mielestäsi Linkin Park ei osaa soittaa, minun mielestäni Linkin Parkin musiikki on omaan korvaani hyvää melodista musiikkia.

Makuasia tämäkin.


Viestin lähetti CMX
Kyllä on syytä huolestua siitä, että rap tai nu-metal myy. Jos rahaa saa enemmän osaamatta soittaa/tietämättä musiikin teoriasta pätkääkään kuin osaamalla soittaa/hallitsemalla teorian, niin vähitellen kaikki oikeat ja sitkeimmätkin muusikot vetäytyvät alalta. Kyllä se on jo ihmismielen sanelemaa.


Syytä huolestua, että rap tai nu-metal myy? Lasketko konemusiikin samaan kastiin?

Anteeksi vaan, että on muutakin musiikkia kuin joku perinteinen kitara-basso-rummut -yhdistelmää esittävät yhtyeet. Kitara-basso-rummut -yhdistelmä on sellainen peruspaketti, johon tarvitaan vain kolme soittotaitoista tyyppiä, jotka osaavat tehdä kappaleita, joista saattaa tulla hittejä. Vaihtelua ja väriä tuovat nämä muut tyylit, esimerkiksi juuri rap. Siinä ei tarvitse samalla tavalla osata soittaa, mutta riimejä pitää osata viljellä. Ei se ihan kaikilta onnistu siten, et myisi maailmanlaajuisesti kymmeniä miljoonia levyjä. Luojan kiitos maailmassa on monia vaihtoehtoja eri musiikkilajeista.

Oikean musiikin ja oikeiden muusikoiden määritelmä on aivan perseestä. Kaikki voidaan laskea oikeaksi musiikiksi, mikä vain on musiikkia. Onhan perinteisessä sähkökitarassa myös sähköä yhtä lailla kuin jonkun DJ:n laitteistossa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti tombraider
Arnold: Minun kuin myös varmaan CMX:kin mielestä pikkupoikiin kuuluu kaikki joiden ikä on 16-23. Se on kahtos kiinni siitä kuinka vanha itse on. 20-vuotiaana räkänokkana pidin itseäni jo miehenä , mutta jälkeenpäin katsottuna olin tosiaan pikkupoika.


Heh, no minä taasen kuvittelin, että CMX tarkoitti lähinnä jotain ala- ja yläasteikäisiä tässä kohtaa pikkupojilla. Sen ikäisethän yleisesti leimataan eniten raplevyjä ostavaksi ikäryhmäksi, ja niinhän se onkin.

Joo, enkä todellakaan pidä itseäni vielä aikuisena. Nuori aikuinen tässä vasta ollaan, vaikka pienimuotoinen kolmenkympin kriisi kummittelee jo oven takana. Hymiö.... Elämä tässä vielä edessä on.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti CMX
Radiohead on musiikillisesti 100 kertaa osaavampi bändi kuin Linkin Park x100 ja Limp Bizkit x100 yhteensä.


Tässä ketjua seuratessani minulle heräsi vain sellainen ajatus, että mitä väliä sillä on, onko Radiohead sata kertaa osaavampi bändi, kuin esimerkiksi Linkin Park? Minua ei nimittäin musiikkia kuunnellessani todellakaan kiinnosta se, kuinka osaavia soittajia bändistä löytyy, vaan se kuinka musiikki minua miellyttää. Tämän vuoksihan nämä ovat juuri makuasioita. Itse en voi sietää Radioheadia ja mielestäni bändin musiikki on surkeaa. Kyse ei ole siitä osaavatko he vai eivät soittaa vaan siitä, että heidän musiikki ei vain miellytä minua.

Kyllä on syytä huolestua siitä, että rap tai nu-metal myy. Jos rahaa saa enemmän osaamatta soittaa/tietämättä musiikin teoriasta pätkääkään kuin osaamalla soittaa/hallitsemalla teorian, niin vähitellen kaikki oikeat ja sitkeimmätkin muusikot vetäytyvät alalta. Kyllä se on jo ihmismielen sanelemaa.

Mielenkiintoisia ajatuksia. Minkä vuoksi siitä pitäisi olla huolissaan, että rap tai nu-metal myy? Minkä vuoksi minua pitäisi kiinnostaa se, osaako artisti musiikin teorian? Ja minkä vuoksi oikeat ja sitkeimmät muusikot vetäytyvät alalta? Mikä on oikea muusikko ja jos on olemassa oikea muusikko niin kuka tai mikä on väärä muusikko? Minkä vuoksi joku on oikea muusikko?
 

yzerfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings
Yliarvostettua on kaikki musa, mikä tulee kanavilta kiss, nova ja energy. Näiden sisään kuuluvana, mutta erikoismaininnan ansaitsevana on Brittinaukupop. (Oasis pahimpana)

***yrjöän***
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Arnoldin kanssa ei ole enää kinasteltavaa, koska mielipideasioista tässä aika pitkälti keskustellaan.
Onpa silti taas hauskaa, että joku toinenkin veti niitä pieniä vihreitä vihanneksia nenäänsä.
Vastauksia Timin mietteisiin:

"Tässä ketjua seuratessani minulle heräsi vain sellainen ajatus, että mitä väliä sillä on, onko Radiohead sata kertaa osaavampi bändi, kuin esimerkiksi Linkin Park? Minua ei nimittäin musiikkia kuunnellessani todellakaan kiinnosta se, kuinka osaavia soittajia bändistä löytyy, vaan se kuinka musiikki minua miellyttää. Tämän vuoksihan nämä ovat juuri makuasioita. Itse en voi sietää Radioheadia ja mielestäni bändin musiikki on surkeaa. Kyse ei ole siitä osaavatko he vai eivät soittaa vaan siitä, että heidän musiikki ei vain miellytä minua."

Tässä onkin eräs huolestuneisuuteni aihe. Linkin Park on laskettavissa ns. easylistening -musiikiksi, kuten lähes kaikki muukin listamusiikki. Tarkoitan sitä, että se ei kestä pitkää kuuntelua, mutta sitä on helppo kuunnella ja sisäistää heti. Ymmärrettävästikin se myy. Tällaista musiikkia on myös huomattavasti helpompi tehdä, kuin esimerkiksi Radioheadia, jonka tekeminen on vaatinut paljon enemmän aikaa, vaivaa ja tietämystä musiikin teoriasta. Näin ollen Radioheadin musiikki vaatii paljon enemmän paneutumista ja perehtymistä asiaan.
Toisaalta, Radiohead on aika huono esimerkki, koska se on mm. Toolin ohella näitä hyvin myyneitä vaikeampiselkoisia yhtyeitä, vaikkei kuitenkaan parhaita (siis mielestäni). Olen huolissani kuitenkin tästä yleisestä suuntauksesta, että itse musiikki ei myy, koska vähitellen musiikin tavoitteeksi tulee pelkästään raha (joka ei sovellu mielestäni musiikkiin) ja kukaan ei jaksa enää opiskella teoriaa ja opetella soittamaan, koska sitä rahaa saa paljon enemän helpompaakin tietä.

"Mielenkiintoisia ajatuksia. Minkä vuoksi siitä pitäisi olla huolissaan, että rap tai nu-metal myy?"

-Siis itse olen juuri sen takia, koska pelkään, että musiikillisesti hyvää musiikkia on vähemmän tarjolla tulevaisuudessa.

"Minkä vuoksi minua pitäisi kiinnostaa se, osaako artisti musiikin teorian?"

-Mikäli ei ole itse kiinnostunut musiikin teoriasta/vaikeammasta musiikista, niin ei tarvitsekaan kiinnostaa.

"Ja minkä vuoksi oikeat ja sitkeimmät muusikot vetäytyvät alalta?"

-Sanoinhan sen jo. Siksi koska rahaa saa enemmän osaamatta soittaa/tietämättä teoriasta mitään. Tai ei välttämättä vetäydy alalta. Ehkä hekin käyttävät hyväksi näitä aivopestyjä lapsia.

"Mikä on oikea muusikko ja jos on olemassa oikea muusikko niin kuka tai mikä on väärä muusikko?"

-Itse laskisin "oikeaksi muusikoksi" sellaisen, joka tekee musiikkia musiikkina ja kiinnostuksesta kyseiseen asiaan, ei setelinkuvat silmissä.

"Minkä vuoksi joku on oikea muusikko?"

-Mikä tämän kysymyksen pointti on? Onko sitä? Jos on niin miksi? Onko tuolla jossakin elämää? Jos on niin miksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös