Yli 500 kannattajaa boikotissa Virmasta vastaan

  • 79 231
  • 414

raipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ulkopuolisena on tietysti aina vähän hankala tulla mukaan ja sotkeutua vieraan joukkueen ketjuun. Tämä on kuitenkin mielenkiintoinen ketju ja siksi pakko laittaa vähän lusikka soppaan.

Ensinnäkin minusta tilanne ei Jokereissa ole sellainen, että mihinkäänboikotteihin kannaaisi ryhtyä. Ymmärrän boikotin jossain tapauksissa, kun seura käyttäytyy tavalla, jolla se aliarvioi tai halveeraa kannattajia tai on menossa ihan metsään.

Tästä ei Jokereissa mielestäni ole kysymys.

Mutta toisaalta on minusta kiistatonta, että cobolin esittämät arviot Jokereitten taloudesta, fanimyynnistä, lipunmyynnistä, yleisökeskiarvosta jne ovat aika lailla faktaa.

Siksi Jokereitten kannatien ei minusta pitäisi sulkea silmiään niiltäja kiistää tosiseikkoja, vaan todella tehdä jotakin, mitä nyt pystyy, vaikuttaakseen siihen, että näitä asioita saataisiin paremmalle mallille. Jokainen pystyy aina tekemään edes vähän auttaakseen joukkuetaan. Se voi olla reklamaatioviesti seuran johtohenkilöille tai vastaavaa.

Se pitäisi kuitenkin tehdä tavalla, joka ei vahingoita seuraa. se on tärkeää.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ikijokeri kirjoitti:
Tottahan se on, että lipunmyynti on perseestä Jokerien kohdalla. Toisaalta, itse varasin pari päivää ennen kauden kotiavausta liput lippupalvelu.fi:stä ja hain päivää ennen peliä. Ei minkäännäköistä ongelmaa.
Ymmärtääkseni ongelma on niillä jotka ottelupäivänä yrittävät varata lippuja otteluun ja minun mielestäni siinä ei ole mitään järkeä ja sen ei tarvitsekkaan toimia. Lippuluukut avataan pari tuntia ennen peliä ja sieltä saa varata jollakin maksuvälineellä paikan itselleen.
On myös päivän selvää, että jos katsoja tulee hallille aikomuksena ostaa lippu hyvään peliin (esim edellin Tappara ottelu) vajaa tunti ennen peliä siellä on runsaasti muitakin. Ymmärrän hyvin lippupalvelun kannalta asiaa koska he saavat sisään aina saman verran tuloja riippumatta kuinka paljon henkilökuntaa istuu siellä myymässä ja viime lauantaina siellä olisi saanut olla kymmenkertainen määrä henkilöitä. Lippupalvelu kuitenkin saa per lippu huimat 50 senttiä ja 1000 lipun myynnistä saaduilla tuloilla ei montaa tytteliä voi sinne laittaa istumaan. Huvittavaa tosin viime lauantai jonoissa oli se, että ylätoimistossa oli leveä 50m jono ja alakerrassa jono mahtui sisään, joten ihmiset eivät näyttäneet tietävän alakerran myyntipisteen olemassa olosta tuon taivaallista.
Eihän tämä epäkohta ole tietysti mukavaa, mutta Jokereilla on sopimus lippupalvelun kanssa ja heitä voisi asiasta Jokereiden taholta painostaa ja varmasti on painostettukin.
Tämän sopimuskauden jälkeen olisi varmastikin järkevää siirtyä vanhaan malliin, että areenalla ei olisi lainkaan lippupalvelun pistettä vaan hallin väki hoitaisi lipunmyynnin.
Tietääkseni ottelupäivänä saa lippuja kaikista lippupalvelun pisteistä (myös R-kiskat) ihan noutamalla. Pitääkö paikkansa?
Sitä en ymmärrä jos päättä lähteä peliin ottelupäivänä, miksi lippu pitäisi saada varattua? Joku voisi selittää...
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
hull16 kirjoitti:
Tietääkseni ottelupäivänä saa lippuja kaikista lippupalvelun pisteistä (myös R-kiskat) ihan noutamalla. Pitääkö paikkansa?
R-kiskalta saa vain noudettua lippupalvelun lippuja, jotka on esim. netistä tilattu, mutta se ei onnistu Jokereiden peleihin enää samana päivänä. Itsellä ärrä on työpaikan ja himan vieressä, kun taas lippupalvelupisteet kilsojen päässä. Monta peliä on jäänyt katsomatta tämän takia, koska en todellakaan missään areenan jonoissa seiso.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Markkinatalous korjasi virheet FC Jokerien kohdalla...
Tuskin se oli markkinatalous joka sai haukut hanskojen tiskiin laittamisesta vaan Hjallis.
Taatusti jos FC Jokereiden homma olisi jatkunut niin noutaja olisi nyt lähellä.
Jääkiekko on kuitenkin tehnyt vain muutamana kautena pahasti negatiivisen tuloksen ja nyt kun konsernin (minusta konserni on jo vanhentunut käsite kunjäljellä on enää kiekkojoukkue ja Areena) rönsyilyt (lue turhat kulut) on karsittu ja kiekkojoukkue marssii kohti hyvää kautta on tilanne hyvä, varsinkin hallin nimi myydään keväällä uudestaan.
Jos sinun maalaamat talouden uhkakuvat olisivat totta niin Hjallis ei olisi niin rauhallinen kuin on ja on aivan eri asia puhua Jokereiden kuolemasta kuin huonosta taloustilanteesta. Tilannehan ei ole tietenkään hyvät mutta tässäkin esille tulleet asiat joilla homma on laitettu hallintta ovat alkaneet jo kaksi vuotta sitten ja sinä itket niistä vasta nyt kun asiat ovat menossa jo parempaan suuntaan kun sattumalta olet nyt hermostunut Virmaseen.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Lager Lager kirjoitti:
R-kiskalta saa vain noudettua lippupalvelun lippuja, jotka on esim. netistä tilattu, mutta se ei onnistu Jokereiden peleihin enää samana päivänä.

Ei myöskään Bluesin tämänpäiväiseen peliin saa enää Lippupalvelun nettipalvelun kautta varattua lippuja. Ei tämä siis yksistään Jokereiden ongelma ole, jos se ylipäätään on ongelma.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Lager Lager kirjoitti:
Monta peliä on jäänyt katsomatta tämän takia, koska en todellakaan missään areenan jonoissa seiso.
Siis lippupalvelun jonossa...
Tämähän on tietysti ikävää, mutta ei sinulta ole voinu montaa peliä jäädä näkemättä koska vain muutamassa pelissä on ollut luukulla jonoa.
 

Vihta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
hull16 kirjoitti:
Sitä en ymmärrä jos päättä lähteä peliin ottelupäivänä, miksi lippu pitäisi saada varattua? Joku voisi selittää...

Näin 150km päässä Helsigistä asuvana, olisi hyvä jos lipun saisi varattua vaikka vielä ottelupäivänäkin, ettei turhaa ajele edestakaisin. Toki tuskimpa nykyään kovinkaan usein halli on loppuunmyyty.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
hull16 kirjoitti:
Ymmärtääkseni ongelma on niillä jotka ottelupäivänä yrittävät varata lippuja otteluun ja minun mielestäni siinä ei ole mitään järkeä ja sen ei tarvitsekkaan toimia.
Tämä on ilmeisesti eksaktisti sama asenne joka Virmasella on asiaan. Järkyttävää. Mitään järkeähän ei ole lipunostamista tehdä maksavalle asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. En olisi moista kuvitellut keneltäkään muulta kuin Virmaselta kuulevan.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
yki kirjoitti:
Olisikohan Törmänen kiinnostunut Jokerien TJ:n paikasta, jos sattumoisin uutta haetaan?

Törmänen juuri kertoili jossain lehdessä olevansa kiinnostunut valmentamisesta ja on nykyään Bluesin B-junnujen kakkosvalmetaja. Että tuskin.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
Gags kirjoitti:
Tämä on ilmeisesti eksaktisti sama asenne joka Virmasella on asiaan. Järkyttävää. Mitään järkeähän ei ole lipunostamista tehdä maksavalle asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. En olisi moista kuvitellut keneltäkään muulta kuin Virmaselta kuulevan.
Asiakkailla on muuttuvat tarpeet ja menemiset, Jokeri-ottelut ovat "vain" yksi osa Matin asiakkaiden vapaa-ajasta. Päätös matsiin menosta ei siis Matin logiikan mukaan voi syntya ex tempore -pohjalta, vaan se on suunniteltava hyvissä ajoin.

Esim. aikatauluni muuttuivat juuri äsken ja Areenalle siirtyminen olisi ajankäytöllisesti mahdollista, mutta viime lauantain kokemuksista viisastuneena tuskin vaivaudun lippua tuulessa ja tuiskeessa tuntitolkulla jonottamaan.

Tyydyn siis Canalin tarjontaan....
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Metro4ever kirjoitti:
Esim. aikatauluni muuttuivat juuri äsken ja Areenalle siirtyminen olisi ajankäytöllisesti mahdollista, mutta viime lauantain kokemuksista viisastuneena tuskin vaivaudun lippua tuulessa ja tuiskeessa tuntitolkulla jonottamaan.

Tuntitolkulla? Tuskin siellä tänään on mitään jonoa.

Sinänsä olen aivan samaa mieltä, että netistä pitäisi pystyä varaamaan pelipäivänäkin lippuja. Se helpottaisi monien päätöstä lähteä peliin. Kuten aiemmin kirjoitin, Bluesilla on sama juttu, ainakin tänään. Tämä siis tuskin on yksin Jokereiden (Virmasen) keksimä kiusa satunnaisille katsojille. Tarkemmin en tiedä mistä kiikastaa, joten parasta olla ottamatta kantaa enempää.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Mitään järkeähän ei ole lipunostamista tehdä maksavalle asiakkaalle mahdollisimman helpoksi.
Tästä lippu showsta ei kovin paljon enää jaksa kirjoitella kun sen kuntoon saamiseksi ei mikään tunnu auttavan. Lainasin tuon Gagsin lausuman sen johdosta, että edelleen vissiin Jokereissa pätee se Virmasen julkisuudessa lausuma "Jonottakoon sateessa". Tuo ylimielisyys oksettaa edelleen.

Jokerit on menettänyt paljon katsojia siksi, että lipunmyynti areenalla on suorastaan perseestä. Olen itse ollut mukana isossa seuruessa, joka päätti kohtuuttoman pitkien ja vetämättömien lippujonojen takia jättää pelin väliin. Eihän se tappio tuosta ollut varmasti kuin reilu satanen, mutta yhtään noista kavereista en sen jälkeen ole areenalle viitsinyt edes pyytää eivätkä he peleissä ole käyneetkään.

Tämä nyt vaan on näin. Tuossa se Jokerien vastaus.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Lager Lager kirjoitti:
R-kiskalta saa vain noudettua lippupalvelun lippuja, jotka on esim. netistä tilattu, mutta se ei onnistu Jokereiden peleihin enää samana päivänä.

Yleinen käytäntö lippupalvelussa, että varaukset on noudettava ennen tapahtumapäivää. Usein varaus on voimassa vain 3 päivää, mutta muistaakseni ainakin Blues-Jokerit otteluun varaamani lippu oli voimassa juurikin edelliseen päivään asti (4pv). Lippupalvelusta pitäisi kyllä saada vielä tapahtumapäivänä lippu, mutta varausta ei voi tehdä.

Vihta kirjoitti:
Näin 150km päässä Helsigistä asuvana, olisi hyvä jos lipun saisi varattua vaikka vielä ottelupäivänäkin, ettei turhaa ajele edestakaisin. Toki tuskimpa nykyään kovinkaan usein halli on loppuunmyyty.

Siitä vaan lippupalveluun palautetta, että haluat Jokereiden otteluun muttet jonottaa areenalla tai hakea lippua etukäteen esim. edellisenä päivänä.


Se, että lippuluukkuja on Areenalla vähän on tietenkin ihan yksinomaan Jokereiden ongelma, mutta eipä sinna paljon enempää lippuluukkuja enää mahdu. Siitä vaa areenan suunnitelleelle insinöörille palautetta, jos närkästää. Alakerran lippuluukku on tällä kaudella ollut kovissa matseissa käytössä, mutta kukaan ei tunnu tajuavan sitä käyttää.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Metro4ever kirjoitti:
Esim. aikatauluni muuttuivat juuri äsken ja Areenalle siirtyminen olisi ajankäytöllisesti mahdollista, mutta viime lauantain kokemuksista viisastuneena tuskin vaivaudun lippua tuulessa ja tuiskeessa tuntitolkulla jonottamaan.

Asenne, joka on ihan syvältä. Varsinkin, kun tänään tuskin edes mitään jonoja on. Jos ei jaksa 5min odottaa lippua, niin silloin on syytä katsoa peiliin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Happis kirjoitti:
Alakerran lippuluukku on tällä kaudella ollut kovissa matseissa käytössä, mutta kukaan ei tunnu tajuavan sitä käyttää.
Mistähän ihmeestä tämä käsitys on peräisin ? Aina kun olen itse tullut sisään alaovista on lipunmyynnissä ollut jono (silloin kun se on auki). Esimerkkinä vaikkapa Tappara peli, johtuen epätavallisen kovista ruuhkista saavuin paikalle noin 5 minuuttia ennen pelin alkua. Tässä vaiheessa alakerran lipunmyynnin jono oli sille ovelle asti mistä parkkihallista tullaan ulos, siis helvetin pitkä.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Gags kirjoitti:
Tämä on ilmeisesti eksaktisti sama asenne joka Virmasella on asiaan. Järkyttävää. Mitään järkeähän ei ole lipunostamista tehdä maksavalle asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. En olisi moista kuvitellut keneltäkään muulta kuin Virmaselta kuulevan.
Tarkoitin nimeen omaan sitä, että kun varaat liput niin joudut kuitenkin jonottamaan samassa jonossa yhtä pitkää kuin normaali lipun ostaja.
Siis miksi on järkeä varata liput ottelupäivänä etukäteen.
Sen ymmärrän, että varataan liput kuukautta ennen, että saadaan hyvä paikka tai paikka tietystä paikasta ja noutaa ne sitten sopivana ajankohtana ennen ottelupäivää.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
bozik kirjoitti:
Esimerkkinä vaikkapa Tappara peli, johtuen epätavallisen kovista ruuhkista saavuin paikalle noin 5 minuuttia ennen pelin alkua. Tässä vaiheessa alakerran lipunmyynnin jono oli sille ovelle asti mistä parkkihallista tullaan ulos, siis helvetin pitkä.
Minä tulin paikalle noin 40min ennen pelin alkua ja silloin jono mahtui sisään ja yläkerrassa oli tuo mainitsemani 50m jono.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Happis kirjoitti:
Se, että lippuluukkuja on Areenalla vähän on tietenkin ihan yksinomaan Jokereiden ongelma, mutta eipä sinna paljon enempää lippuluukkuja enää mahdu. Siitä vaa areenan suunnitelleelle insinöörille palautetta, jos närkästää. Alakerran lippuluukku on tällä kaudella ollut kovissa matseissa käytössä, mutta kukaan ei tunnu tajuavan sitä käyttää.
Eiköhän niitä luukkuja ole tarpeeksi kun niitä on kymmenkunta, mutta tietääkseni miehitystä niissä ei kaikissa ole ja miehittäjä ei ole areenan porukka vaan lippupalvelun porukka.
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Ikijokeri kirjoitti:
Asenne, joka on ihan syvältä. Varsinkin, kun tänään tuskin edes mitään jonoja on. Jos ei jaksa 5min odottaa lippua, niin silloin on syytä katsoa peiliin.

Asenne joka on myös hyvin yleinen, yhden negatiivisen kokemuksen jälkeen harva jaksaa lähteä uudestaan yrittämään, harva satunnaiskatsoja osaa arvata ne pelit joihin pääsee jonottamatta sisään. Näitä katsojia jotka ovat kerran jo kunnolla turhautuneet on vaikea saada takaisin, vaikka asiat saataisiin kuntoon. Jokereiden toimistolla voidaan katsoa kyllä peiliin jos ja kun katsojatavoitteista jäädään. Katsojat maksavat pääosin lystin ja heitä pitäisi palvella, asiakas kun tuppaa ainakin omasta mielestään olemaan aina oikeassa. Tällainen yksinkertainen asia pitäisi kyllä jollain keinolla saada kuntoon ja siihen pitäisi suhtautua vakavasti.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Mikä on alakerran ja mikä yläkerran lipunmyyntipiste? Minä en tiedä kuin sen, joka on parkkihallin yläkerran ovien tasanteella vasemmalla ennen halliin sisään vieviä ovia.
 

scholl

Jäsen
Itseäni kiinnostaa tuo ilmaislippuasia. Olen sitä mieltä, että moni laji pilataan ilmaislipuilla. Jalkapallolla ja koripallolla on Suomessa riittävästi siitä kokemusta. Harva on valmis maksamaan, jos ilmaiseksikin pääsee ja toisaalta koko laji tai seura saa säälittävän maineen, kun ihmiset kuulevat, että ilmaislippuja jaetaan. Hjallis sanoo, että tällä kaudella ihmiset maksavat lipuistaan, mutta jos niin ei ole niin, mistä se sitten johtuu:

- hallin sijainti. Voiko syrjäinen sijainti vaikuttaa niin paljon negatiivisesti ettei ex tempore kävijöitä juuri tule. Ainakin pikalaivaliikenteessä Superseacatit hyötyvät paremmasta satamasijainnista vrt. Tallinkin rouskut Länsisatamassa

- hallin väärä suunnittelu. Tontin pieni koko on ilmeisesti johtanut siihen, että on pitänyt tehdä erittäin ahdas kokonaisuus. Jos on täyttä niin käytävät ovat liian ahtaat ja foodcourtien puuttuminen aiheuttaa sen, etteivät ihmiset löydä ainakaan istumapaikkoja, jos tahtovat syödä jotain. Se voi vaikuttaa jonkin verran ihmisten haluun käydä otteluissa

- lippujen liian korkeat hinnat. Kumpi on todennäköisempää: a) se, ettei enempää ihmisiä löydy, jotka tahtovat nähdä jokerikiekkoa vai b) se, että lippujen pitäisi olla halvempia, jotta halli täyttyisi. Noin suurella areenalla pelattaessa tupa voitaisiin täyttää laskemalla lippujen hintoja sillä tavalla, että saataisiin vaikkapa 12000 katsojalla samat pääsylipputulot kuin 9000 katsojalla. Kaikilta paikoiltahan kuitenkin näkee, joten jos tunnelma on hyvä ja hinnat sopivat niin ihmisiä luulisi tulevan ja kun tällainen meininki on vuosien myötä luotu niin sitten ajan kanssa voi nostaa lippujen hintoja

- lippujen hankala ostaminen pelipäivänä on tietysti osaltaan vaikuttamassa

Jokerit voittaa pelejä ja on sarjassa toisena. Silloin se ongelma on nimenomaan tapahtuman myynnissä, eikä sisällössä.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Mikä on alakerran ja mikä yläkerran lipunmyyntipiste? Minä en tiedä kuin sen, joka on parkkihallin yläkerran ovien tasanteella vasemmalla ennen halliin sisään vieviä ovia.

Yläkerranlipunmyyntipiste on siellä mistä mennään sisään 300 katsomoihin ja se on aivan alakerran pisteen yläpuolella. Eli sinun lipunmyyntipiste on alakerran myyntipiste.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
scholl kirjoitti:
Jokerit voittaa pelejä ja on sarjassa toisena. Silloin se ongelma on nimenomaan tapahtuman myynnissä, eikä sisällössä.
Kyllähän viime kausi vielä katsojamääriä verottaa ja sen lisäksi tuote (siis SM-liiga) ei välttämättä elä ihan parhaita aikojaan.
Mielestäni tiistaipelit ovat kärsineet ehkä eniten tästä SM-liigan suhdanteen laskusta ja osalta syy voi myös olla TV-tarjonta kun on kiva katsoa peleja "ilmaiseksi" kotisohvalta rankan päivän päälle. Torstait myös, mutta silloin selvästi näkyy lähestyvä viikonloppu ja meno on tiheämpää ja kosteampaa.
 

scholl

Jäsen
Aika harvoin se oma joukkue kai kuitenkaan tv-ruuduissa esiintyy. Nykyään tulee niin paljon urheilua televisiosta, jos on kaikki kanavapaketit, joten ei kai niitä otteluita kukaan katso, jos oma joukkue ei pelaa. Mielummin sitä katsoo testikuvaa kuin jotain ottelua, jossa on kaksi joukkuetta vastakkain, jotka eivät katsojaa millään tavalla kiinnosta. Eli ei niitä C+ pelejä kovin montaa kaudessa keskivertokatsoja katso. Sama koskee NHL:ää, NFL:ää jne. Aika harvoin tulee katsottua, kun joku muu on se, joka on ne ottelut valinnut.

Olen miettinyt myös sellaista asiaa, että miksi on vaihtoehtoina vain kausikortti tai irtolippu. Miksei olisi mahdollista esim. ostaa neljän matsin paketti. Nykyäänhän on tapana myydä tuotteessa kuin tuotteessa volyymiä, joten luulisi, että intoa löytyisi myydä esim. IFK otteluun pakettia, jossa olisi siitä ympäriltä muitakin matseja, jolloin asiakas saisi esim. 20% alennuksen vrt. ovh ja Jokerit enemmän katsojia niihin muihin kuin HIFK matseihin.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
Ikijokeri kirjoitti:
Asenne, joka on ihan syvältä. Varsinkin, kun tänään tuskin edes mitään jonoja on. Jos ei jaksa 5min odottaa lippua, niin silloin on syytä katsoa peiliin.
Yeah, tämänkin maksavan asiakkaan asenne on ihan syvältä ja poikittain. Vika ei voi olla muualla kuin siinä.

Testataanpa sitten tänään onko ne kaikki lipunmyyntipisteet miehitettyinä näinkin hiljaisena pelipäivänä.
Itse olen asiakaslähtöiseen palveluun päässyt tutustumaan työni puolesta, ja aika harvoin se syyllinen sieltä asiakkaan peilistä löytyy. Pääsääntöisesti haasteita on palveluntarjoajan tarvekartoituksessa, tarpeiden täyttämisessä, lisämyynnissä sekä viestinnässä asiakkaansa suuntaan.

Mutta mitäs minä näistä mitään tiedä, kunhan asennevammaisena marisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös