Yli 500 kannattajaa boikotissa Virmasta vastaan

• 79 226
  • 414

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
On lähinnä säälittävää pestä Virmasta puhtaaksi sillä, että eihän se Virmanen olisi sitä tehnyt, mutta kun Hjallis käski.
Säälittävää tai ei, mutta myös minä olen tottunut tekemään niin kuin esimies käskee enkä koe itseäni mitenkään säälittäväksi.

Kävi tuossa ottelun aikan mieleen, että jos kerran olet niin varma, että hallitus antaa kenkää Virmaselle kun se on toteuttanut ohjeitaan niin miksi vaivaudut tälläiseen typerään "boikottiin" miekikuvituskavereittesi kanssa?
Olisikohan taas niin, että olet mielessäsi kuvitellut mitä hallitus tekee kun olet tuijottanut muutaman tunnin jokereiden surkeita tilinpäätös tietoja ja esität taas omia mielipiteitäsi faktoina.

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällanen boikotointi, sekä kaikki tämäntyyppiset negatiiviset kirjoitukset eivät varmasti tuo lisää katsojia ja sen kautta rahaa joukkueelle! En voi välttyä kysymyksiltä miksi tällaisiin näin agressiivisiin hyökkäyksiin käydään täällä tällä hetkellä!
Joukkue pelaa hyvää kiekkoa, menestyy. Yleisömäärät ovat olleet laskussa koko hallin 9 vuoden jaksolla, tuskin kukaan saa keskiarvoksi 9500 katsojaa tämänpäivän liigaan!
Tiedän tappiolliset kaudet ym, mutta mielestäni kirjoitukset täällä Virmasesta ja boikoteista ym eivät aja sitä asiaa mitä me Jokeri-kannattajat toivomme. Itselleni ainakin nämä asiat jättävät pahan maun suuhun! Itsekin kuitenkin toivon joukkueen tarkastelevan kriittisesti omaa toimintaansa, ja että tekevät tarvittaessa isojakin muutoksia jopa organisatioon.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
eagle kirjoitti:
MUTTA jos Virmanen on niin ammattitaitoinen TJ kuin jotkut tahtovat antaa ymmärtää...
Ihan vain tiedoksi sinulle ja miksei muillekkin, joka et varmaankaan ole seurannut tätä keskustelua kovinkaan pitkää. Keskustelua on nimittäin käyty jo vuoden verran ja tuskin täällä kukaan väittää, että Virmanen olisi huippuammattilainen.
Suurin osa meistä ei pidä Cobolin tavasta jankutta asioita joita hän on poiminut sopivasti ajamaan omaa missiota Virmasta vastaan.
Reilu vuosi sitten hän monesti kertoi soittaneen Virmaselle kysellen sitä ja tätä ja esitti sitten asioita täällä faktoina. Virmasen kommentti asiasta oli "Ei se mulle soittele. Se vaan keksiin noita juttuja." Pian tämän jälkeen Cobol ryhtyi agressiivisesti mollaamaan Virmasta.
Minun mielestäni Cobol syyttää Virmasta aivan vääristä asioista ja Virmasen korvaajaksi hän haluaisi kokeneen kielitaitoisen korkeasti koulutetun yritysjohtajan kuorutetuna kiekkotietämyksellä ja jokeritaustalla.
Kaikki ymmärtävät, että tuollaista ihmistä todennäköisesti ei edes ole olemassa saatika pystyisi toimimaan edes yhtä kautta Hjalliksen kanssa.
Virmasella on omat virheenä ja monet ne tietää, mutta eipä tulisi mieleenkään ryhtyä täällä niitä käymään läpi.

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
hull16 kirjoitti:
Virmasen korvaajaksi hän haluaisi kokeneen kielitaitoisen korkeasti koulutetun yritysjohtajan kuorutetuna kiekkotietämyksellä ja jokeritaustalla.
Kaikki ymmärtävät, että tuollaista ihmistä todennäköisesti ei edes ole olemassa
En nyt sano että huomiseksi olisi tällaista korvaajaa, mutta miten esimerkiksi herrat Törmänen, Säilynoja tai Wahlsten? Löytyy muodollista pätevyyttä, teoreettista pätevyyttä, kielitaitoa ja kultaisen 90-luvun jokeritaustaa, mitä varmasti tässä jokeritaustalla haetaankin. Toki kuitenkin erilaisia herroja siviilipuolella, mutta itse ottaisin avosylin vastaan kenet tahansa heistä jos ja kun Virmaselle haettaisiin seuraajaa.

Cobol: miten voi yksiselitteisesti päätellä tappiosummista mitään, kun kerran tiedetään että raha liikkuu konsernissa siten miten tilikirjoja kannattaa kulloinkin keitellä? Vai onko Sinulla käytössäsi kaikkia olennainen tieto asiaa koskien kokonaisvaltaisen johtopäätöksen tekemiseksi?

Ihan näin hihasta ravistaen Jokereilla tuntuu kuitenkin edelleen oleva millä mällätä, mikä on vaikeaa yhdistää jatkuvien tappiolukemien oletettuun negatiiviseen vaikutukseen. HIFK on nostettu esimerkiksi katsojamäärissä verrokiksi, mutta miten nyt Shedden draftattiin noordikselta "väkisin" Jokereihin, jos Jokereiden talous onkin niin kuralla kuin on väitetty ja DDR:n vakiobroilerijengi tuo Penalle tasaista hillovirtaa (heh, tahaton konnotaatio ajankohtaiseen, ei Jokereihin liittyvään - hillo.fi ja para porisee eikö niin;-) ?

Kuulun tällä hetkellä rajoittuneen vapaa-ajan ja yleisen SM-liigan oman pesän liikamisen ansiosta niihin satunnaisiin, mutta en kuitenkaan takinkääntäjiin, niin kuin täällä jokin morttipoika linjasi. Pakko sanoa, että kun tietää, lukee täältä ja kuulee kavereilta miten helvetillisen hankalaa se irtolippujen hakeminen tiskiltä ennen peliä on, laittaa miettimään haluaako mennä sinne sateeseen väijymään ehtisikö jo ekan erän puoliväliin. Siihen nähden että 90-luvun alussa ne liput sai noordikselle kuin lennosta ja mitä mahdollisuuksia matkapuhelimet, Internet ja vaikka kotitietokoneen tulostimet tarjoavat, tämä epäkohta on täysin anteeksiantamaton ja käsittämättömän epäpätevyyden ja osaamattomuuden tulosta. Huomatkaa, että en tarkoita tässä välttämättä (pelkästään) toimitusjohtajaa, vaan taustajoukoillahan voi olla ties mitä kytkydiilejä ja niihin ohjailua, joilla fiksataan lipunmyynti ja sen hallinta tietylle taholle vaikka henki menisi.

Itse olen ollut Virallisessa Boikotissa sen turkkuse mulkukan ajan, mutta en ole toistaiseksi tuntenut tarvetta moiseen. Jälleen korostettakoon SM-liigan kategorista omaan pussiin paskaamista (vai mitä ry-lintumäki, katellaan milloin Tibbets kilahtaa ja mistä suunnasta sitten tuulee) ja yleistä kiinnostuksen lievenemistä, eli sitä tunteen paloa ei riittäne juuri nyt. Kuitenkin minuakin on aina vituttanut Virmasen suhtautuminen nyt vaikka nettisivuihin, jotka ovat tällä hetkellä jotain perseilyn ja fiaskon välimaastosta. Samoin ne "pienet jutut", eli pelaaja-esittelyjen ryssimiset ja muut, tuntuu ettei nappaa hoitaa tuollaisia perusasioita kuntoon.

Joutuu poistumaan lepuuttamaan, mutta sanottakoon vielä että en tänä päivänä panisi todellakaan pahakseni jos V(&H) laitettaisiin kiertoon tai lähtisivät "uusien haasteiden perään". Cobolille on kuitenkin pakko nostaa hattua, koska noilla viestimäärillä ja intensiteetillä ei voi olla mitään muuta kuin todellinen ja oikea fani.

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipa cobolin kampanjasta muuten mitä mieltä hyvänsä, niin ainakin on hyvä nostaa esille seuran toimintaan ja tulevaisuuteen liittyviä asioita. Ne kun vaikuttavat suuresti myös siihen minkälainen joukkue siellä kentällä esiintyy. Lainaanpa tähän cobolin tekstiä tuolta leukaperä-sivustolta:

Jos Virmasesta ja Hjalliksesta päästään siististi eroon, Jokerit voidaan siirtää esimerkiksi eräälle ammattitaitoiselle rahoittajaryhmälle. Ryhmällä on taloudellisia resursseja riittävästi, samoin jääkiekkopuolen tuntemusta noin 1000 kertaa nykyisiä omistajia enemmän. Jos näin kävisi, Jokerit lähtisi Areenalta ja palaisi vanhaan halliin. Odotellaan.

En tiedä onko tämä cobolin visio Jokereiden tulevaisuudesta mutta ei tunnu minusta vakuuttavalta. Hjallis ja Virmanen ovat tuttuja pahiksia mutta mikä se tällainen rahoittajaryhmä olisi? Mikä takaisi että toiminta jatkuisi jos sitä ei saataisikaan kannattavaksi? Ja DDR-halliin siirtyminen ei tunnu lainkaan hyvältä. Sitä on räätälöity IFKoon tarpeisiin ja silti monet sillä puolella haikailevat uutta hallia. Jokerit jäisi auttamatta huutolaispojan asemaan hallissa.

Näillä kaavailuilla ei minua vielä boikotteihin vakuuteta.

Mabo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Barnaby kirjoitti:
En nyt sano että huomiseksi olisi tällaista korvaajaa, mutta miten esimerkiksi herrat Törmänen, Säilynoja tai Wahlsten? Löytyy muodollista pätevyyttä, teoreettista pätevyyttä, kielitaitoa ja kultaisen 90-luvun jokeritaustaa, mitä varmasti tässä jokeritaustalla haetaankin. Toki kuitenkin erilaisia herroja siviilipuolella, mutta itse ottaisin avosylin vastaan kenet tahansa heistä jos ja kun Virmaselle haettaisiin seuraajaa.

Parastahan toki olisi että seuraaja (mieluummin jopa pari) olisi Jokeritaustainen, mutta kyllä ainakin sitten pitäisi vaatia alan koulutusta äijiltä. Siitä vaan markkinoinnin perusteita lukemaan.

Paljon heräsi aatoksia tätä lukiessa enkä kaikkia enää muista, mutta vastataan nyt alkuun #12:n kysymykseen banderolleista. Ei ollut bandiksia, kyseessä kun ei ollut mitenkään aktiivinen porukka Eteläpäädystä, vaan aktiiviset(?) seuraajat jostain päin areenaa.

Sitten siihen minut herättäneeseen kohtaan. Minähän ymmärrän cobolia, voisin melkein todeta olevani samoilla linjoilla, mutta en kuitenkaan. Pari suurempaa voimaa estää tämän. Ensimmäinen on huvittuneisuus cobolin äkillisestä ajojahdin aloittamisesta Virmasta kohtaan ja johtamista tähän. Jotenkin minulle astetta epäaktiivisemmalle janariajan seuraajalle tuli ihan puskista ja eteni pirun nopeasti. Tämä vain maistuu liian henkilökohtaiselta. Lisäksi rakkaus seuraa kohtaan on liian palavaa saadakseen minut jäämään kokonaan areenalta ulos.

Sanotaanpa joku sana vaikka boikotoinnista.

500 missä pelaa? Cobol ei ole alun jälkeen kommentoinut asiaa toistuvista suorista ja epäsuorista kysymyksistä huolimatta enää yhtään. Eipä vaan jaksa yhtään uskoa. Toisaalta Jokerikannattajien joukosta saattaa hyvinkin löytyä 500 boikotoijaa tällä hetkellä. Jotkut boikotoivat areenaa, jotkut Hjallista (esimerkiksi monet Boyssit kun kävi niin kuin kävi), jotkut taas jostain muusta syystä.

Olen ollut itsekin osallisena ulosmarssissa viime kaudella kun peli oli täyttä perseilyä (juoksin inttivermeissä lomille ehtiäkseni katsomoon ennen kiekon pudottamista ja käännyin heti kantapäilläni lähteäkseni), tahto oli vain suuri osallistua. Lisäksi muutamia poistumisia oman ryhmän puolesta on tehty, mutta niihin olen nähnyt suoran syyn. Tässä on nyt isommat syyt kyseessä, mutta tällä hetkellä en näe tarpeelliseksi boikottiin, vaikka syytä ehkä olisi? Ollappa italiassa tai vastaavassa, jossa faneilla on oikeasti valtaa saada joku pois hallituksesta.

Sitten muutaman viimeisen kappaleen yhteenveto. Ajatus hakeilee, mutta ymmärrän kyllä cobolin pointin ja ehkä syyn, mutta en hyväksy tekoa tässä vaiheessa kun joukkue pärjää. Lisäksi minulla on pieni pelko perseessä että uusi TJ ei olisikaan niin suvaitsevainen meidän (lue: UJ) suhteen, tämä johtaisi pahimmillaan koko fanikulttuurin taantumiseen ajalle jolloin sitä ei käytännössä ollut. Siihen en enää halua palata. Nykyisellään touhu on minulle aika lailla tärkein asia elämässä, on sitä kaikenlaisia tuhoojia tämän asian tiimoilta kuunneltu ja Virmaselle voi tässä antaa pisteet hyväksymisestä ja mm. areenan tilojen antamisesta käyttöön tifovalmistelussa. On minulla siis oma lehmä ojassa.

Mitä tulee kotisivuihin, niistä on ilmeisesti tulossa uutta versiota julki. http://www.jokerifanit.net/n/?m=forum&a=viewtopic&t=3710&id=0#msg87702 oli se palaute sen verran tylyä.

Jumbosta samaa mieltä että sen käyttö on naurettavaa ja siihen saisi helposti osaajan tilalle. Pitäisi vaan herättää jotenkin kiinnostus Jokerien suunnalla.

Sponssiliput ymmärrän, mutta ylenpalttisen ilmaislippujen jakamista en.

Vähän tuolla katsojaluvuissa sivuttiin tätä mielenkiintoista tilannetta, että voiko Suomestakin tulla jalkapalloyhteiskunta. Minulla ei tätä vastaan sinällään ole mitään, mutta futisfanien ylimielisyys on hieman rasittavaa. Mikäs siinä, itse olen seurannut molempia lajeja pienempänä ensin HJK:ta ja myöhemmin sitten FC Jokereita. Tämän jälkeen tuli väli ja nyt sitten mietin että voiko oikeasti Honkaa kannattaa. Mutta ettei ihan ot:ksi tämä kohta mene niin pointti oli kai se että vähän pelottaa kun ei ole omaa seuraa, ja miksi ei ole? Koska Hjallis oli aikaansa edellä. Hän koitti nostaa Suomifutiksen suosta siinä onnistumatta. Nyt aika voisi olla otollisempi EM-kisoja silmällä pitäen, jos Suomi pääsee skaboihin allekirjoittanut ainakin ostaisi mielellään jonkin mänttikuulatiimin ja odottelisi sormet ristissä yleisöryntäystä futisbuumin myötä. Jos kisoihin mennään saattaa Jokereilla oikeasti koittaa kovemmat ajat, sinäänsä sääli sillä Suomessa näitä lajeja pelataan niin eri aikoina että niiden ei pitäisi olla poissulkevia keskenään.

Nooh, ajatuksia vähän sieltä täältä, mutta tulipahan sanottua että saa nukuttua rauhassa. Yöt.

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Mabo kirjoitti:
Parastahan toki olisi että seuraaja (mieluummin jopa pari) olisi Jokeritaustainen, mutta kyllä ainakin sitten pitäisi vaatia alan koulutusta äijiltä. Siitä vaan markkinoinnin perusteita lukemaan.
...no tämän verran vielä: onko sinulla mitään käsitystä esim. Törmäsen ja Wahlstenin koulutuksesta? Wahlstenin korkea koulutus ei tosin ole kaupallisen alan, mutta kansainvälinen profiilipaikka isolla kirkonkylällä konpensoi loistavasti - ja jos verrataan siihen nykyiseen toimariin. Säilynojahan on töölöläisen pankkikonttorin johtaja ja pelaajayhdistyksessä korkeassa asemassa.

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Onko Jokerit edes houkutteleva työpaikka uudelle toimitusjohtajalle, jos Harkimo huseeraa taustalla?

Aatos

Jäsen
hull16 kirjoitti:
Säälittävää tai ei, mutta myös minä olen tottunut tekemään niin kuin esimies käskee enkä koe itseäni mitenkään säälittäväksi.

Mie koen. Hävettää siun puolesta. Mut kylhän myö tää klaarataan.

Mikkee siinä Virmasessa niin kauhiasti pännii, jotta oikkeen erroon ?

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Barnaby kirjoitti:
Säilynojahan on töölöläisen pankkikonttorin johtaja ja pelaajayhdistyksessä korkeassa asemassa.
Ei muuten ole enää, vaan on samaan konserniin kuuluvan henkivakuutusyhtiön palveluksessa nykyään. Mutta kuten todettua näitä potentiaalisia korvaajia toimitusjohtajaksi kyllä löytyisi ja kun hull16 aina nimiä perää niin jatketaan Barnabyn listaa nimillä Mika Sulin, Jarmo Koskinen Anssi Melametsä, Markus Lehto ja Jussi Lepistö. Nämä siis Jokeritaustaisia ja tarvittaessa löytyy lisää.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Gags kirjoitti:
Mika Sulin, Jarmo Koskinen Anssi Melametsä, Markus Lehto ja Jussi Lepistö.
Kukapa näistä haluaisi jättä nykyisen pestinsä ja lähteä kokeilemaan yhteiseloa Hjalliksen kanssa? Sulinilla ja Koskisella on ainakin kokemusta.

Gandalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Eikös nämä satunnaiskatsojat ole niitä, jotka ymmärtävät jääkiekosta yhtä paljon kuin sika tähtitieteestä?
Joten minkä helvetin takia heidän mielipiteestä pitäisi olla huolissaan? Nämä samat random tyypit kun itkevät, kun lordi ei mene linnaan ilman maskia, pistävät seiskaa vastaan boikotin pystyyn kun sen kannessa oli Putansuun kuva, eivät pidä liikennesääntöjä niin tärkeänä yms.
Nämä jantterit ovat siis ns. tuuliviirejä joidenka mielipiteet voi ottaa yhtä tosissaan, kuin Halmeen vaalilupaukset.
Ja sitten voisi myös kysyä, mitä nämä satunnaiskatsojat edes jääkiekkopuolen sekoiluista ymmärtävät?

Lasken itseni nykyisin satunnaiskatsojaksi kun ei enää ehdi/viitsi/huvita mennä matseihin niin kuin ennen, koska elämän tilanteet ja ajat muuttuvat. En kuitenkaan tunnista itseäni millään muotoa kirjoituksestasi. Aloin käymään Jokeri-matseissa 70-luvun alussa, kenties ennen kuin repe olit syntynytkään ? Tuuliviiri... just. Hyvä poika !
Ehkei kannata ihan näin räikeästi yleistää ?

Oli hauska huomata kun JA:n Jokeriosio heräsi hieman hiljaisemman parin viikon jälkeen eloon, kun cobol palasi kehiin.

Ja sitten itse otsikkoon. Boikotoikoon ken haluaa, näkyykö se tai tuntuuko se missään muualla kuin tällä JA:n areenalla on toinen juttu. Onpahan ainakin joku yrittänyt omalta osaltaan jotain.
Syitä boikotin puolesta ja vastaan täällä on ansiokkaasti listattu enkä lähde siihen enää mukaan sotkemaan. Heräsi vaan sellainen ajatus että varmasti kaikki jokerihenkiset täällä ovat samaa mieltä siitä että meidän jengi pitää olla paras ja voittaa kannu (vaikka ei se tietenkään käytännössä ole aina mahdollista, mutta sitä tavoitellaan). Paras jengi kaukalossa ja parhaat fanit. Se hieman ihmetyttää ettei samaa ajattelua uloteta joukkueen johtoon asti. Useita meitä hiertävät epäkohdat on lueteltu tässä kuin muissakin ketjuissa moneen kertaan. Tyytymättömyyttä kannattajakunnassa tuntuu olevan melko paljon, toki myös tyytyväisiä kun "kaikki menee taas hyvin jäällä".
No, takas siis tähän ollaan parhaita ajatteluun. Miksei sitä samaa tosiaan voida vaatia johdolta ? Hjallis teki 90-luvulla niin Jokereille kuin suomalaiselle kiekolle niin suuren palveluksen että siitä voi vannoutunut (satunnais)katsoja olla kiitollinen ikuisesti. Mutta 2000-luvulla homma jotenkin on jämähtänyt eikä uusiutumista tunnu tapahtuvan. Johtuuko sitten siitä että kiekkotietämys katosi Leksa Äikkään, Koskisen jne. mukana "kokonaan" ? Talouspuolella sentään H&V pitäisi olla kova kaksikko mutta luvut näyttävät ihan toista... Sitten otsikossa mainittuun Virmaseen. Hän tekee varmasti osan duunistaan hyvin tai jopa kiitettävästi. Eihän kaikki tämmöiselle satunnaiskatsojalle edes näy. Mutta joissakin, itse asiassa aika monessa, jutuissa Jokereissa mättää. Koska Virmanen on tj, niin hän on loppupeleissä vastuussa niistä. Kun arvosana tietyillä osa-alueilla on välttävä tai jopa huono, niin keskiarvona Virmanen on ehkä "keskinkertainen". Jos ja kun me halutaan parasta, niin miksi Suomen parhaan jengin, parhaan hallin ja isoimman talousalueen johdossa istuu keskinkertaisuus ?

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tehdään anti-boikotti. Täytetään areena ääriään myöten muutamassa pelissä, niin talousoppineet näkisivät miten raha liikkuu, kun homma toimii.

Omalaatuinen suhde tässä Virmanen- hallitus akselilla. Normaalisti tj tekee tj:n hommat ilman että hallitus puuttuu asiaan. Lopputuloksena on sitten optiot tai potkut. Vaikean tästä tilanteesta tekee tuote; viihde.
Jos tj tekee vain niin kuin hallituksen pj käskee, voidaan toimari heittää hittoon ja tilalle joku alipalkattu kopiokonevastaava. Tai hyvin koulutettu koira.
En edelleenkään ulostaisi ketään, vaan hankkisin enemmän ihmisiä hoitamaan hommat. Ja Virmaselta löytyy SE kuuluisa Jokeri-sydän joka sykkii Jokereille, joskus vähän liikaakin. Muutama menneiden vuosien paniikkiratkaisu olisi voinut jäädä tekemättä pelkällä kylmällä bisnesajattelulla.
Jääkiekkopuoli näyttää toimivan helvetin hyvin, lipunmyynti ei. Olemmeko tottuneet liian hyvään? Joukkueesta on yleensä aina löytynyt yksi pelaaja joka hullaannuttaa fanit. Oli Otto, Rosa, Ville ja Metro. Nyt ei sellaista ole, vai? Hirso- paras kotimainen pistepörssissä, Matikaisen hätäapu lahjoitus meille viime kauden jälkeen. Rita- on tehnyt pari maaliakin. Listaa voi jatkaa. Ja tammikuuta on vielä 21 päivää jäljellä, timantteja tuskin on tarjolla mutta vahvistuksi kylläkin. Paino sanalla tarjolla.
Onneksi ei sentään johdeta sarjaa olisi voinut jäädä tämäkin antoisa ketju avaamatta. Keskustelu avartaa, aina.

Tulkoon vaikka ämmiä niskaan, mutta:
OLEN TORSTAINA PAIKALLA

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Target kirjoitti:
Jos tj tekee vain niin kuin hallituksen pj käskee, voidaan toimari heittää hittoon ja tilalle joku alipalkattu kopiokonevastaava. Tai hyvin koulutettu koira.
tai autokauppias...

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olisikohan Törmänen kiinnostunut Jokerien TJ:n paikasta, jos sattumoisin uutta haetaan?

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Täällähän jotkut ovat huudelleet Sulinia Jokereiden toimariksi. Nyt olisi mies vapaana, vai mikä lie Sulinin uusi osoite?

Eikös Sulinia huhuiltu jopa Kalervoksi Kalervon paikalle, kun tämä ylähuuli vihdoin tajuaa väistyä? Sellanen perstuntuma mulla on, korjatkaa toki jos ammun päin honkia...

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mabo kirjoitti:
Ensimmäinen on huvittuneisuus cobolin äkillisestä ajojahdin aloittamisesta Virmasta kohtaan ja johtamista tähän. Jotenkin minulle astetta epäaktiivisemmalle janariajan seuraajalle tuli ihan puskista ja eteni pirun nopeasti. Tämä vain maistuu liian henkilökohtaiselta.

Mistään ajojohdista ja tai henkilökohtaisesta asiasta ei ole kysymys. Arvioin Virmasta pelkästään tekojen ja tulosten suhteen. Tee samoin sinäkin:

1. Testaa ja tutki se, miten Jokerien lipunmyynti toimii ja vertaa sitä muihin seuroihin.
2. Testaa ja tutki miten Jokerien fanikamamyynti ja niiden kehitys toimii ja vertaa sitä muihin seuroihin.
3. Testaa ja tutki miten Jokerien www-sivut ja webbipalvelut ja niiden kehitys toimii ja vertaa sitä muihin seuroihin.
4. Testaa ja tutki miten Jokerien yleisömäärät 1999-2007 ovat muuttuneet ja vertaa sitä muihin seuroihin.
5. Testaa ja tutki miten Jokerien oman lippunsa itse maksavien katsojien määrä 1999-2007 on muuttunut ja vertaa sitä muihin seuroihin.

Jokaisesta yllä mainitusta aiheesta ja sen toteutuksen tasosta huokuu täydellinen välinpitämättömyys Jokereita ja Jokerien kannattajia ja katsojia kohtaan. Ei kukaan joka Jokereista oikeasti välittää ryssisi näitä asioita näin lahjakkaasti. Ja Virmaselle vielä maksetaan siitä, että asiat pelaisivat.

Jokainen juttu on yksinkertaisesti täysin perseseelleen hoidettu.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
cobol kirjoitti:
Jokaisesta yllä mainitusta aiheesta ja sen toteutuksen tasosta huokuu täydellinen välinpitämättömyys Jokereita ja Jokerien kannattajia ja katsojia kohtaan. Ei kukaan joka Jokereista oikeasti välittää ryssisi näitä asioita näin lahjakkaasti. Ja Virmaselle vielä maksetaan siitä, että asiat pelaisivat.

En kyllä usko, että Virmanen on välinpitämätön Jokereita ja sen kannattajia kohtaan. Pikemminkin kyse on tietyntason ammattitaidon ja ehkä myös resurssien puutteesta. Kyllä nämä samat ongelmat ovat olleet tiedossa jo vuosia ja niistä on kirjoiteltu täälläkin suht kiitettävästi. Itseäni huolestuttaa myös tämä taloudellinen puoli, sillä 0+-1 ei voi olla +1 eli tappiokierre olisi saatava poikki mahd. pikaisesti ja siinä tarvitaan ehkä myös henkilövaihdoksia.
MUTTA boikotti tällä hetkellä ei kuitenkaan ole oikea ratkaisu. Jokereille on elintärkeää sekä taloudellisesti että urheilullisesti pärjätä tällä kaudella jo pelkästään tulevaisuutta ajatellen. Ja mitä järkeä on boikotoida otteluja ja samalla väkisinkin myös hienosti pelaavaa joukkuetta juuri nyt? Mitäköhän pelaajat ajattelevat, jos katsojat jäävät kotiin ja he joutuvat pelaamaan tyhjälle hallille? Varmasti myös pelaajien joukosta löytyy toimintaan tyytymättömiä, mutta eivät he silti laita lekkeriksi vaan laittavat kaiken peliin joukkueen, ei siis Jokerijohdon, puolesta. Fanit tukevat joukkuetta ja joukkueen omistajien tehtävä on vetää johtopäätökset johdon tekemisistä. Jos heidän johtopäätöksensä ovat vääriä, niin he joutuvat kärsimään tästä taloudellisesti ja tällöin on myös siellä tehty virheitä. Luotan siis siihen, että markkinatalous korjaa virheet.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
PeteX kirjoitti:
Luotan siis siihen, että markkinatalous korjaa virheet.

Amen. Tämä ei ole mikään puna-armeija, jossa huutoäänestyksellä valitaan johtajat, kuten Lammio Tuntemattomassa Sotilaassa osuvasti toteaa.

Joukkue pelaa hienosti ja voittaa illasta toiseen. Jopa sarjan piikkipaikka on ulottuvissa. Olisi aivan typerää vetää yhden Virmasen takia joukkueelta tuki, kun se on tehnyt ja tekee niin hienoa duunia. Otteluiden boikotointi on nimittäin mitä suurimmassa määrin pyllistys joukkueelle.

Kannustuksen joukkue on ansainnut, joten kansoittakaamme lehterit jo tänä iltana.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tottahan se on, että lipunmyynti on perseestä Jokerien kohdalla. Toisaalta, itse varasin pari päivää ennen kauden kotiavausta liput lippupalvelu.fi:stä ja hain päivää ennen peliä. Ei minkäännäköistä ongelmaa. Ei tämä ongelma täällä netissä itkemällä oikene. Eikä kyllä boikotoimallakaan. Parasta olisi kohdistaa kritiikki suoraan toimistolle jollain tavalla.

Toisaalta, kausarilaisten ei ole liiemmin syytä valittaa. Heidän asiansa Masa on hoitanut mitä mainioimmin. Fanikausari on edullinen ja halpa. Kuten Mabo ylempänä totesi; Jonkun muun toimarin alaisuudessa areenalla ei välttämättä olisi samanlaista tunnelmaa, kuin nyt. Johtuen siitä, että Virmasen ansiosta Eteläpääty on kyennyt kansoittumaan nykyisen malliseksi kattaen käytännössä koko päädyn.

Tänään taas hallille. Toivottavasti en ole siellä ihan kahdestaan Vakion kanssa!

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
PeteX kirjoitti:
Luotan siis siihen, että markkinatalous korjaa virheet.

Markkinatalous korjasi virheet FC Jokerien kohdalla ja 30 vuotta seuraa kannattaneena yritän estää markkinatalouden tekemästä samaa HC Jokereille. Mitä kauemmin Virmasen annetaan puuhastella ja jättää hoitamansa asiat puolitiehen, sitä kauemmaksi normaalin lipun hinnan irtona tai kausarina maksavat katsojat karkaavat. Sen jälkeen markkinatalous todellakin hoitaa loput. Normaaliin tapaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy