Barnaby kirjoitti:
En nyt sano että huomiseksi olisi tällaista korvaajaa, mutta miten esimerkiksi herrat Törmänen, Säilynoja tai Wahlsten? Löytyy muodollista pätevyyttä, teoreettista pätevyyttä, kielitaitoa ja kultaisen 90-luvun jokeritaustaa, mitä varmasti tässä jokeritaustalla haetaankin. Toki kuitenkin erilaisia herroja siviilipuolella, mutta itse ottaisin avosylin vastaan kenet tahansa heistä jos ja kun Virmaselle haettaisiin seuraajaa.
Parastahan toki olisi että seuraaja (mieluummin jopa pari) olisi Jokeritaustainen, mutta kyllä ainakin sitten pitäisi vaatia alan koulutusta äijiltä. Siitä vaan markkinoinnin perusteita lukemaan.
Paljon heräsi aatoksia tätä lukiessa enkä kaikkia enää muista, mutta vastataan nyt alkuun #12:n kysymykseen banderolleista. Ei ollut bandiksia, kyseessä kun ei ollut mitenkään aktiivinen porukka Eteläpäädystä, vaan aktiiviset(?) seuraajat jostain päin areenaa.
Sitten siihen minut herättäneeseen kohtaan. Minähän ymmärrän cobolia, voisin melkein todeta olevani samoilla linjoilla, mutta en kuitenkaan. Pari suurempaa voimaa estää tämän. Ensimmäinen on huvittuneisuus cobolin äkillisestä ajojahdin aloittamisesta Virmasta kohtaan ja johtamista tähän. Jotenkin minulle astetta epäaktiivisemmalle janariajan seuraajalle tuli ihan puskista ja eteni pirun nopeasti. Tämä vain maistuu liian henkilökohtaiselta. Lisäksi rakkaus seuraa kohtaan on liian palavaa saadakseen minut jäämään kokonaan areenalta ulos.
Sanotaanpa joku sana vaikka boikotoinnista.
500 missä pelaa? Cobol ei ole alun jälkeen kommentoinut asiaa toistuvista suorista ja epäsuorista kysymyksistä huolimatta enää yhtään. Eipä vaan jaksa yhtään uskoa. Toisaalta Jokerikannattajien joukosta saattaa hyvinkin löytyä 500 boikotoijaa tällä hetkellä. Jotkut boikotoivat areenaa, jotkut Hjallista (esimerkiksi monet Boyssit kun kävi niin kuin kävi), jotkut taas jostain muusta syystä.
Olen ollut itsekin osallisena ulosmarssissa viime kaudella kun peli oli täyttä perseilyä (juoksin inttivermeissä lomille ehtiäkseni katsomoon ennen kiekon pudottamista ja käännyin heti kantapäilläni lähteäkseni), tahto oli vain suuri osallistua. Lisäksi muutamia poistumisia oman ryhmän puolesta on tehty, mutta niihin olen nähnyt suoran syyn. Tässä on nyt isommat syyt kyseessä, mutta tällä hetkellä en näe tarpeelliseksi boikottiin, vaikka syytä ehkä olisi? Ollappa italiassa tai vastaavassa, jossa faneilla on oikeasti valtaa saada joku pois hallituksesta.
Sitten muutaman viimeisen kappaleen yhteenveto. Ajatus hakeilee, mutta ymmärrän kyllä cobolin pointin ja ehkä syyn, mutta en hyväksy tekoa tässä vaiheessa kun joukkue pärjää. Lisäksi minulla on pieni pelko perseessä että uusi TJ ei olisikaan niin suvaitsevainen meidän (lue: UJ) suhteen, tämä johtaisi pahimmillaan koko fanikulttuurin taantumiseen ajalle jolloin sitä ei käytännössä ollut. Siihen en enää halua palata. Nykyisellään touhu on minulle aika lailla tärkein asia elämässä, on sitä kaikenlaisia tuhoojia tämän asian tiimoilta kuunneltu ja Virmaselle voi tässä antaa pisteet hyväksymisestä ja mm. areenan tilojen antamisesta käyttöön tifovalmistelussa. On minulla siis oma lehmä ojassa.
Mitä tulee kotisivuihin, niistä on ilmeisesti tulossa uutta versiota julki.
http://www.jokerifanit.net/n/?m=forum&a=viewtopic&t=3710&id=0#msg87702 oli se palaute sen verran tylyä.
Jumbosta samaa mieltä että sen käyttö on naurettavaa ja siihen saisi helposti osaajan tilalle. Pitäisi vaan herättää jotenkin kiinnostus Jokerien suunnalla.
Sponssiliput ymmärrän, mutta ylenpalttisen ilmaislippujen jakamista en.
Vähän tuolla katsojaluvuissa sivuttiin tätä mielenkiintoista tilannetta, että voiko Suomestakin tulla jalkapalloyhteiskunta. Minulla ei tätä vastaan sinällään ole mitään, mutta futisfanien ylimielisyys on hieman rasittavaa. Mikäs siinä, itse olen seurannut molempia lajeja pienempänä ensin HJK:ta ja myöhemmin sitten FC Jokereita. Tämän jälkeen tuli väli ja nyt sitten mietin että voiko oikeasti Honkaa kannattaa. Mutta ettei ihan ot:ksi tämä kohta mene niin pointti oli kai se että vähän pelottaa kun ei ole omaa seuraa, ja miksi ei ole? Koska Hjallis oli aikaansa edellä. Hän koitti nostaa Suomifutiksen suosta siinä onnistumatta. Nyt aika voisi olla otollisempi EM-kisoja silmällä pitäen, jos Suomi pääsee skaboihin allekirjoittanut ainakin ostaisi mielellään jonkin mänttikuulatiimin ja odottelisi sormet ristissä yleisöryntäystä futisbuumin myötä. Jos kisoihin mennään saattaa Jokereilla oikeasti koittaa kovemmat ajat, sinäänsä sääli sillä Suomessa näitä lajeja pelataan niin eri aikoina että niiden ei pitäisi olla poissulkevia keskenään.
Nooh, ajatuksia vähän sieltä täältä, mutta tulipahan sanottua että saa nukuttua rauhassa. Yöt.