Johan minä sanoin, että kukaan niitä ei ole kiistänytkään ja niistä tässä ei ole edes ollut kysymys.cobol kirjoitti:Pystytkö H16 kiistämään ne kohdat 1-7 vai et?
cobol kirjoitti:Hartwall halusi jatkaa sopimusta, mutta ei tarjotuin ehdoin. Niinpä konsernia kiinnostaa muut vaihtoehdot saadakseen enemmän taloudellista etua. Näistä isoista sopimuksista on siis tulossa rahaa konserniin sisään ensi vuoden alussa. Maksujen painotusta en tiedä, mutta koko 10 vuoden ajalta puhutaan miljoonista.
hull16 kirjoitti:Pyydän sen sijaan anteeksi, että olen saanut sellaisen kuvan tai minulle oli jäänyt sellainen muistikuva, että väitit ettei hartwall olisi kiinnostunut jatkosta. Tässä kirjoituksesti tuolta toisesta ketjusta.
Tappiot olivat siis suunniteltuja? Hmm... mahtaisinko tuon ihan purematta niellä? Toisaalta, kun kyseessä on Virmanen niin eihän sitä koskaan tiedä. Minun järkeni sanoo, että suunnitelmissa oli päästä vähintäänkin nollatulokseen.hull16 kirjoitti:Viime kauden tappiot olivat kovat, mutta eivät sunnitelemattomia. Ne eivät syntyneet vahingossa ja niihin oli "varaa".
No eivät varmasti olleet suunniteltuja, mutta kyllä luulen ettei masakaan niin tyhmä ole ettei tajuaisi että tappiota tulee monien pelaajahankintojen ja huonon menestyksen kautta, eli varmasti masakin ymmärsi jo kauden aikana että tappiota tulee ja otti sen riskin että ostaa uusia pelaajia tappion uhalla.Dynamo kirjoitti:Tappiot olivat siis suunniteltuja? Hmm... mahtaisinko tuon ihan purematta niellä? Toisaalta, kun kyseessä on Virmanen niin eihän sitä koskaan tiedä. Minun järkeni sanoo, että suunnitelmissa oli päästä vähintäänkin nollatulokseen.
hull16 kirjoitti:On eri asia jos sponssori jakaa lippuja ilmaiseksi kuin Cobolin käyttämä termi Jokerit jakaa lippuja ilmaiseksi.
Ihmettelen vaan, että minä asiakkaana saan toimittajalta jotakin, lounaan, saunaillan, liikelahjan tms. niin on kai päivän selvää, että minä en joudu maksamaan siitä mitään. En myöskään ole koskaan ajatellut niin, että tämä toimittaja saisi nämä palvelut ja tavarat joltain kolmannelta osapuolelta ilmaiseksi. Sama pätee näihin lippuihin.
Itse kun olen saanut Cobolin kirjoituksista sen kuvan että molemmat jakavat ilmaisia lippuja. Vai miten asia pitäisi ymmärtää:hull16 kirjoitti:On eri asia jos sponssori jakaa lippuja ilmaiseksi kuin Cobolin käyttämä termi Jokerit jakaa lippuja ilmaiseksi.
Johannes kirjoitti:Ei siis jaeta pelkästään risuja Jokereille, joka taistelee sm-liigapelille liian ison hallinsa kanssa. Palatkaa takaisin Nordikselle. : ) Kyllä se Hjallis keksii keinot täyttää entertainment-viihdehallinsa konserteilla ja Horse Show-tyyppisillä tapahtumilla. Maaottelut ja mm-kisat voidaan tietysti edelleen pelata Ilmalassa.
Cobolhan väittää täällä juuri sitä, mikä on eduksi hänen ajamalle asialle eli Virmasen mollaamiselle.matti&teppo kirjoitti:Itse kun olen saanut Cobolin kirjoituksista sen kuvan että molemmat jakavat ilmaisia lippuja. Vai miten asia pitäisi ymmärtää:
1. Sponsori saa 1000 lippua otteluun sponsoripalkkiota vastaan jotka se sitten jakaa eteenpäin.
2. Jokerit jakaa sponsorille 1000 lippua lisää ilmaiseksi jotka se sitten jakaa eteenpäin.
Onhan tämäkin tietysti huumoria, mutta jos joku ihan oikeasti ajattelee, että iso oma halli olisi ongelma Jokereille niin pakkohan ne hymiöt on loppuun laittaa. Sitä paitsi maailmallahan on ihan yleistä turhautua isoihin omakotiasuntoihin ja muutta kaupungin vuokrakaksioon ja tähän sitten se hymiö ;-)Johannes kirjoitti:Ei siis jaeta pelkästään risuja Jokereille, joka taistelee sm-liigapelille liian ison hallinsa kanssa. Palatkaa takaisin Nordikselle. : ) Kyllä se Hjallis keksii keinot täyttää entertainment-viihdehallinsa konserteilla ja Horse Show-tyyppisillä tapahtumilla. Maaottelut ja mm-kisat voidaan tietysti edelleen pelata Ilmalassa.
hull16 kirjoitti:Cobol on täällä saanut jo paljon enemmän vahinkoa Jokereiden imagolle kuin Virmanen ikinä koskaan.
cobol kirjoitti:1. Jokerien käyttökateprosentti on ollut jo pitempään reilusti miinuksella ja siten erittäin heikko.
2. Tämä kertoo erittäin heikosta tulorahoituksesta.
3. Myös liikevoittoprosentti on kymmeniä prosentteja miinuksella ja viittaa selvästi helvetin matalaan katteeseen.
4. Kate on romahtanut parissa vuodessa täysin.
5. Kaikkien edellä kuvattuja talousfaktojen kanssa yhteinen nimittäjä on se, että katsojille täysin ilmaisia lippuja on jaettu yrityksiin kymmeniä tuhansia kauden aikana.
6. On epäoleellista, maksaako yritys keskimäärin euron tai pari per ilmaislippu, aivan kuten kohdista 1-4 kiistatta selviää.
7. Jokerien talouteen vaikuttaa monta muuta asiaa. Ilmaislippujen valtavalla jaolla on kuitenkin kiistatta syöty katetta viime vuosina ja tulevaisuudessa, koska yhä vaikeampi on saada katsojia maksamaan 25-30 euroa lipustaan (virallinen hinta parempiin katsomoihin).
Pystytkö H16 kiistämään ne kohdat 1-7 vai et? Jos et pysty, se on sitten siinä. Paljon tuli sulta tekstiä, mutta kun pitäisi käsitellä faktoja, loppuu eväät kesken.
hull16 kirjoitti:Johan minä sanoin, että kukaan niitä ei ole kiistänytkään ja niistä tässä ei ole edes ollut kysymys.
Motiiveja voi tietysti olla vaikka mitä, mutta sponssori lippujen idea on saada veroja alas. Sponssori sopimuksen veroprossahan on tuo normaali 22%, mutta pääsylippujen vain 8% joten aikamoisesta hyödystä on kysymys.yyz kirjoitti:Voisiko olla niin, että Jokerien motiivi jakaa huomattava määrä ilmaislippuja otteluihin...
hull16 kirjoitti:Motiiveja voi tietysti olla vaikka mitä, mutta sponssori lippujen idea on saada veroja alas. Sponssori sopimuksen veroprossahan on tuo normaali 22%, mutta pääsylippujen vain 8% joten aikamoisesta hyödystä on kysymys.
Kaikkihan laskutaitoiset ymmärtävät, ...
hull16 kirjoitti:Motiiveja voi tietysti olla vaikka mitä, mutta sponssori lippujen idea on saada veroja alas. Sponssori sopimuksen veroprossahan on tuo normaali 22%, mutta pääsylippujen vain 8% joten aikamoisesta hyödystä on kysymys.
Ole Fart kirjoitti:Ja jotta saataisiin tähän ketjuun jotain positiivistakin, niin on pakko kysyä cobolilta että mikä on se ohjelma jolla olet ajatellut Jokereiden talouden tervehdyttää (paitsi siis tuo boikotti?). Aiemmin ketjussa lainasinkin jo ajatuksiasi toiselta saitilta, eli esitit siellä että joku liikemiesryhmä ottaisi Jokerit hallintaansa ja veisi joukkueen vanhaan halliin. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko tämä sinun oma näkemyksesi ja jos on, perusteluita sille, miksi Jokerit pärjäisi tuossa tilanteessa nykyistä paremmin.
cobol kirjoitti:Jokerien brändi
Nuorempi Nelson kirjoitti:Mikä/mitä on Jokerien brändi?
Ole Fart kirjoitti:Cobol todistaa Virmasen tuhonneen Jokereiden talouden seitsemän kohdan ketjulla, jonka mukaan Jokereiden kate on romahtanut, samaan aikaan on ilmaislippuja jaettu reilusti. Tämä on syynä katteen romahdukseen.
cobol kirjoitti:Aika monta kertaa on tullut todettua, että sä et ymmärrä oikeasti luvuista & taloudesta mitään. Yllä oleva on sitten aivan helmi!
Ei kai vaan Virmanen sanonut sulle tuota - menisi viimeinenkin usko saman tien :)