Ei sinun tarvitse minun "tunnekuohuja" jakaa tai ymmärtää. Eikä minulla ole pahaa mieltä siitä että nuori menisi arvokisoihin. Ei minulla ole pahaa mieltä itseasiassa muusta kuin siitä että pitäisi lähteä kastelemaan kasveja tällä helteellä.En vain ymmärrä sinun negatiivista tunnekuohuasi tästä asiasta. Miksi sinulla on niin paha mieli siitä, että parikymppinen juoksija kehtaa yrittää päästä arvokisoihin? Ihan sama onko hänen nykytasonsa minuutin vain kaksi vai kolme Euroopan huipulta. Joku EM-kisaedustus voi olla vaikka kuinka ratkaiseva käänne nuorelle urheilijalle ja konkretisoi sen, että miksi niitä hommia tehdään myös marraskuussa räntäsateessa.
En tiedä seuraatko yleisurheilua kovinkaan tarkasti, mutta siinä on myös syynsä, että miksi EM-kisarajat ovat aika paljon hövelimmät kuin MM-kisarajat ja olympiarajat ovat olleet. Varsinkin kestävyysmatkoilla eurooppalaisilla pyyhitään lattiiaa MM-tasolla ja EM-kisat ovat monelle se ainoa realistinen paikka menestyä tai edes edustaa.
Sinulla on toki oikeus pitää pelleilynä sekä tätä kisarajan alitusyritystä, että Alisa Vainion touhuja muutenkin (vaikka sinulla ei omien sanojesi mukaan mitään häntä vastaan olekaan), mutta jos olet joskus ollut teini, niin ehkä muistat, ettei sekään ihan helvetin helppoa ollut. Voi teini-iän pahemminkin mokata kuin juoksemalla itseltään jalat alta. Onko se sitten liiallista intoa ja inhimillistä virheiden tekemistä ja opikseen ottamista vai "pelleilyä".
Kai sinä nyt ymmärrät että EM-kisarajan saavuttaminen on n. 2 minuuttia EM kisojen kärjestä, jos edes riittää? Se vastaa reilua kierrosta kymppitonnilla. Minua harmittaa se miten Vainiota on valmennettu, millaisessa mediakohussa hän on ja miten häneen suhtaudutaan. Mitä edemmäs ollaan menty niin sitä enemmän on urheilujohdon puheet osuneet maaliinsa ja sitä pahemmalta vaan tulevaisuus näyttää. Minua lähinnä harmittaa Vainion puolesta.