Aivan loistava kirjoitus kertakaikkiaan. Henkilökohtaisesti onnistuisin noissa tuloshaasteissa 100 metrillä,pituudessa ja korkeudessa vaikka ovat aktiiviaikoina olleet höntsäilykamaa. Nyt kun ollut vuosia taukoa saisi pistää parastaan.Muut lajit kyllä utopiaa.
Jep, nuo Pitkämäen tulokset ovat aivan mielettömiä. Joskushan taisi olla juttua, että Pitkämäki teki mm. 30 km palauttavia hiihtolenkkejä. Pitkälti juuri tuon hyvin hoidetun palauttavan harjoittelun ansiosta sitten välttyi harvinaisen pitkään vammoilta.
Tommi Evilä sai mm. rivessä 140kg mikä taas kielii pituushyppääjien räjähtävän voimantuoton tasosta. 140 kg on kuitenkin paljon tavalliselle kuntosaliharrastajalle, minä sanoisin, että jo 100 kg raakana on kova tulos ihan kenelle tahansa aktiiviliikkujalle.
Moukaria en ole tainnut itse kokeilla mutta lienee selvää, että keskivartalon ja jalkojen on oltava todella vahvat, sillä paitsi, että vaatii voimaa lähettää se 7 kg 80 metrin päähän, niin siinähän jylläävät aikamoiset voimat jo ringissä.
Mitä tulee noihin linkissä mainittuihin tavoitteisiin niin lasken, että keihäs ja kuula ovat sellaiset johon voisin pystyä. Muiden kanssa ei sitten yhtään mitään toivoa, tai no 100 metriä olisi kiva joskus koittaa, mutta tuskin 12,5 tulee siltikään.
Naisten keihästä olen heittänyt yhden kerran (samalla ainoa kerta koskaan, kun olen oikeaa keihästä heittänyt) ja silloin sain 48 metriä ja risat. Naisten kuulaa työnsin muistaakseni 13 tai 14 metriä.
Pyrintö järjesti Tampereella jokamiehen 7-otteluita vielä ainakin joku aika sitten ja siellähän nuo tulokset tuli tehtyä. Muuten kyllä totesin ettei ole J.Grönvallista yleisurheilun moniottelijaksi, sen verran vietiin miestä muissa lajeissa. Se alkaa olla tuo 200 metriäkin vähän perkeleen pitkä matka, kun pitää juosta kaasu pohjassa. Korkeutta pääsin sentään 120 cm tyylillä jonka ristimänimeksi tuli "sohva". Eli voitte siitä päätellä kuinka hyvin sitä rimaa ylitettiin.
Se olisikin hyvä tavoite laittaa vaikka vuoden päähän, että osallistuisi samaan ja koittaisi rikkoa kaikki ennätykset.
EDIT.
Löytyivät ne pisteetkin, niin kuulassa sain 729 pistettä (13,02) ja keihäässä 822 pistettä (48,01). Muina huippuhetkinä mainittakoon 100 metrin aitojen häikäisevä 23,26.
Olin toki erittäin ylpeä siitä, että olemustani luonnehdittiin sepporätymäiseksi, mikä nyt jo yksinään nosti päivän annin voiton puolelle.