En tiedä kovista USA-faneista mutta sun osaltasi asia näyttää olevan päinvastoin, vaikutat USA-antifanilta.
Eli siis joltain muulta maalla löytyy ihan 2000-luvulta täysin vastaava doping-ohjelma tai "doping-saldo" Balcoineen, THG:eineen ja peittelyineen? Sitäkö tarkoitat? En minä ole semmoisesta kuullut ja koska en ole kuullut, niin olen todennut, että Jenkit ovat tässä suhteessa toistaiseksi ainut valtio. Eikä sen toteamisessa ole yhtään mitään ihmeellistä, paitsi tietysti niille, joille tämmöisestä lukeminen on syystä tai toisesta jotenkin kova paikka. Minua ei kuitenkaan tällaiset kiinnosta. Sitten kun lähdetään spekulaatio linjalle, siis siitä kuka/ketkä käyttää ja missä määrin, niin se on sitten taas eri asia, niistä kun ei ole mitään vielä todistettu. Se, mitä olen kommentoinut Jeteristä, tai Jenkkien nykymeiningistä yleensä, on luonnollisesti spekulaatiota, koska ei ne ole kiinni jääneet. Aika näyttää kenen näkemys oli kaikkein lähimpänä todellisuutta.
Mitä ihmisten "faniuteen" tulee, niin yritäppä miettiä realistisesti sitä mitä mieltä olisit asiasta, jos Balco- ja THG-jutut olisikin paljastuneet vaikka Jamaikalla ja olisin tällöin aikaisemmissa teksteissä todennut täsmälleen samat asiat koskien Jamaikaa? Asia on nimittäin niin, että minä olisin todennut kyseisen asian täsmälleen samalla lailla olisi kyseessä ollut mikä maa tahansa, koska se edustaa sitä miten asia on todistetusti ollut. Toinen seikka, mistä erilainen fanitus yleensä paljastuu on se, kun arvioidaan sitä, missä määrin ja kuinka kauan edellä mainitun kaltaisen dopingskandaalin pitäisi vaikuttaa siihen miten ko. maan urheilijoita ja niiden puhtautta arvioidaan? Jos kyseessä olisi ollut Valko-Venäjä, niin varmaan ikuisesti muistuteltaisiin tapauksesta, mutta kun kyseessä oli Jenkit, niin joidenkin mielestä ne oli varmasti kaikki puhtaita jo seuraavana päivänä. Asiaa pitäisi kuitenkin pystyä arvioimaan realistisesti ja pyrkiä etsimään merkkejä, että asiat ovat maassa muuttuneet tai että asiat eivät ole muuttuneet. Todellisuus tässä asiassa on kuitenkin se, että Jenkeillä on todella pitkät perinteet tällä saralla ja minä en ole nähnyt merkkejä, että siellä olisi muutunut mikään sitten edellisen doping-vyyhdin. Niiden dopintestaus vaikuttaa aivan yhtä "tehokkaalta" kuin mitä se oli ennen doping-paljastuksia. Juuri mitään ei kuulunut tältä saralta ennen Balco-juttua ja juuri mitään ei ole kuulunut Balco-jutun jälkeen. No, kuten sanottua, niin ehkäpä tulevaisuudessa kuullaan miten asia on.
Mitä muuten sanot, onko ohessa olevissa kuvitteellisissa tapauksissa, jossakin/joissakin muita suurempi syy epäillä dopingia? Miksi? Onko joku muita todennäköisemmin puhdas? Miksi? Tähän ei sitten haeta mitään "kaikki on nollia, koska kenenkään ei ole todistettu käyttäneen" -juttuja, vaan tämmöisen ajatusleikin avulla kukin voi yrittää hakea objektiivisuutta omaa näkemykseensä sekä todentaa sitä, mitkä seikat omaan mielipiteen muodostukseen todellisuudessa vaikuttaa. Sitä voi myös miettiä, että mitkä seikat näkemyksen muodostukseen nimenomaan pitäisi vaikuttaa silloin kun haetaan kaikkein todennäköisintä dopingin käyttäjää.
Australialainen Sally Pearson rikkoo ME. Epäiletkö dopingia (0-10)?
Carmelita Jeterin näköinen ja saman kehityskäyrän omaava Jenkki "Sally Pearson" rikkoo ME. Epäiletkö dopingia (0-10)?
Jamaikalainen "Sally Pearson" rikkoo ME. Epäiletkö dopingia (0-10)?
Valko-venäläinen "Sally Pearson" rikkoo ME. Epäiletkö dopingia (0-10)?
Amerikkalainen "Sally Pearson" rikkoo ME. Epäiletkö dopingia (0-10)?