HockeyForLife
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Wild
Eilen ainakin teksti tv:n kisa-aikataulussa ilmoitettiin erikseen keihäsfinaalin näkyvän YLE Areenasta klo 14 - 15.20.
En valitettavasti tiedä niistä sen enempää kuin, että viime vuosina asiaan on panostettu Ruotsissa. Ja kannattaa muistaa, että vesieste on vain yksi este kierroksen aikana. Toki sen ylityksessä ei ole tapahtunut vaadittavaa kehitystä. Eriksson tulee edelleen tasajalkaa alas, minkä vuoksi vauhti pysähtyy, juoksuryhmi rikkoontuu ja energiaa kuluu. Pekingissäkin joka kerta vesiesteellä metrin parin etumatka kuihtui ja takaa tultiin ohi. Sen sijaan muilla esteillä mielestäni ylitystekniikka on parantanut vuosien varrella. Ennen hän meni enemmän jalat sivuttain yli, kun nyt jalat ovat suoremmassa juoksulinjan mukaisesti. Niilläkin tulee edelleen liikaa sipsutusta, joten esteiden lukemisessa on vielä paljon kehitettävää.
... Katsokaapa vaikka sitä Göteborgin kisan viimeistä kierrosta kuinka ylivoimaisesti kilpailijoitaan paremmin Keskisalo sai ylläpidettyä ennen ja jälkeen esteiden omaa vauhtiaan, mikä sitten johti tunnettuun lopputulokseen..
Miten muuten Keskisalo sijoittuu tuollaisessa estetekniikan vertailussa yleisesti ottaen? Olen ymmärtänyt, että tämä oli hänen vahvuutensa? Olenko ymmärtänyt oikein?
Mielestäni muuten aliarvioit suomalaisten kiinnostuksen nähdä muidenkin heittoja ja ennen kaikkea suorana lähetyksenä, eikä siten, että selostajat "näyttelevät" studiossa yllättynyttä selostaessaan jälkilähetystä.
Pelkkä keihäs näkyy Areenasta täältä (lähetys alkaa klo 14.00):
Yle Areena | TV | Areena | yle.fi
Minä aloin jo mielessäni pyörittelemään semmoista että olisikohan tällä Yegolla potentiaalia hätyytellä jopa Zeleznyn ME-tuloksia? Täydellisissä olosuhteissa ja nappiheitto niin niin... ei se mahdotonta ole.
Minä aloin jo mielessäni pyörittelemään semmoista että olisikohan tällä Yegolla potentiaalia hätyytellä jopa Zeleznyn ME-tuloksia? Täydellisissä olosuhteissa ja nappiheitto niin niin... ei se mahdotonta ole.
Niinhän tuo taitaa olla että tällä hetkellä ei nykyisten huippujen takana suomalaisissa ole oikein ketään tulossa. Näin olen ymmärtänyt. Tai sitten pitää hankkia paremmat dopingit...
Tosiaan. Röhlerin tulos olisi riittänyt kultaan kaksissa edellisissä MM-kisoissa. Käsittämätöntä, että kisassa peräti viidesti yli 86 metriä heittänyt Röhler jäi lopulta kokonaan ilman mitalia.Vieläkin hämmentää tämä tulostaso, joku Röhlerkin jäi ilman mitalia, vaikka kisasi timanttisen kilpailun.