Henrik Skoog jäi kuitenkin esteissä päälle 20 sekuntia vajaan kuukauden vanhasta kauden parhaastaan.
No kerrataan viela idea.
Tallakin palstalla on moneen kertaan kerrottu miten suomalaisilla ei paa kesta arvokisoissa. Varmaan yhta monta kertaa on (varsinkin hannes_ko:n kirjottamana) "selitetty" suomalaisten suorituksia olosuhteilla ja miten arvokisoissa harvoin paastaan siihen kesan parhaaseen.
Koska itse kuulun niihin jotka epailevat suomalaisten epaonnistuvan useammin arvoikisoissa kuin esim. ruotsalaiset, haluaisin jollain tavalla verrata ja todistaa etta olen oikeassa/vaarassa.
No milla tavalla sitten verrataan?
Laitan tahan nama omat saantoni viela kerran mutta selitetaan muutama kohta.
Koska hanneksen mielesta oman parhaan saavuttaminen kisoissa on jo hyva saavutus niin mikas sitten on se normaali onnistunut tulos? Itse paadyin tahan: Oma kesan paras -5%. Jonnekihan se raja on pistettava.
Mielestani pelkka mitskukaan ei voi taata ylisuoritusta, esmes Pitkamaen jaadessa hopealle kesan parasta huonommalla tuloksella, antaisin hanelle vain onnistuneen suorituksen. Tosin tietysti jos voittaja heittaa yli Pitkamaen parhaan eli vain parantamalla kesan parastaan olisi han voittanut, annan hanelle ylisuorituksen. Sama muuten patee Kluftiin.
Kuulostaa varmaan monimutkaiselta.
Varmaan tulee tapauksia jossa nama rajat ei ihan "reiluja" ole mutta varmaan aika hyvan yleiskuvan talla saa.
Eli tassa saannot viela kerran.
Ylisuoritus
- kulta
- hopea tai pronssi (jos tulos parempi kuin kesan paras -5%)
- henkilokohtainen kauden paras
Onnistunut suoritus
- hopea tai pronssi (mikali kulta olisi tullut oma kesan paras -5% tuloksella tai urheilijalla on kauden maailman karki lajissaan)
- tulos vahintaan oma kauden paras -5%.
- finaalissa
Alisuoritus
- Ei tulosta, hylkays
- tulos < oma kauden paras -5%.
Tuo Skoogin tulos muuten on alle 5% huonompi kuin hanen kesan parhaansa eli menee sinne onnistuneiden joukkoon...
Toisaalta onhan siella myos Rinne onnistuneiden joukossa.