Tämä viesti on kuin demarien, vihreiden jne. suusta. Paljon on parannettavaa, mutta ei kehitysehdotuksia.
Miten korvaisit menetetyt tulot, jos pelimäärää laskettaisiin?
Ruotsissa ja Sveitsissä on 14 joukkuetta, näistä 10 parasta pääsee playoffeihin, Saksassa 15, joista 10 pääsee. Tsekeissä 14, joista 12 pääsee. Ruotsissa kaksi viimeistä karsii, Tsekeissä viimeinen, Saksassa kaksi viimeistä tippuu, Sveitsissä ei kaiketi karsintaa. (Tiedot Livetuloksista)
Suomen osuus playoff-joukkueista on siis Euroopan sarjojen pienin yhdessä Saksan kanssa. Karsintapuoli toki on asia erikseen, mutta Suomi on todella köyhä maa esimerkiksi Saksaan ja Ruotsiin verrattuna. Lisäksi urheilukulttuuria ei käytännössä ole. Ja eihän tämä kilpailullisuuden puute pitäisi näkyä kuin vasta keväällä niissä peleissä, missä toinen joukkue on menettänyt mahdollisuutensa playoffeihin? Koska kaikilla muilla joukkueilla on kyllä panosta, on paljon parempi olla top-6 kuin aloittaa sääleistä.
Otteluohjelmasta osittain samaa mieltä, mutta joukkueet itse haluavat pelata pe-la-otteluita mahdollisimman paljon, joten sen takia välillä ohjelma on vähän hassu. Toki Jukureiden kohdalla tilanne on naurettava, kun muutoksia ei tehty.
Ei ongelma ole pelitapa, vaan tuomarilinja. Kannattaa katsoa Jalosen kommentit eilisestä studiosta, olikohan toinen erätauko (tai ensimmäinen). Tuomarilinja on suurempi ongelma, träppi olisi paljon huonompi, jos et saisi estää esimerkiksi kiekollista pelaajaa luistelemasta päätykiekkoon. Nyt se on helppoa estää, ja sillä välin pakki poimii kiekon rauhassa, myös jos mailahäirintään olisi nollatoleranssi, olisi paljon vaikeampi puolustaa vauhdilla keskialueen yli tulevaa joukkuetta vastaan.
Itse olen ihan tyytyväinen TV-lähetyksiin, mutta ymmärrän, että monet eivät ole. Sivut tosiaan ovat ihan järkyttävät, koko toteutus siitä, mitä kaikkea sivulle ladataan jokaisella latauskerralla jne. on ihan käsittämätön purkkateippikasaus. Täysin samaa mieltä tästä.