Ihan hyvin Juha Junnokin voisi olla myymättä Kärppien pelipaitoja täyteen mainoksia, koska kannattajien mielestä ne näyttävät lähinnä oksennukselta ja tilkkutäkiltä.
Hyvä, että otetaan raha pois kuleksimasta ja mielestäni Vesalaiselta hyvin myyty idea asiakkaan näkökulmasta.
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Me, katsojat, olemme ne asiakkaat joita pitäisi kuunnella ja joita varten liigan arvokkuus on se tärkein juttu.
Se, että liiga on kohta täynnä naurettavia nimipelleilyitä, joukkueiden paidat ovat tilkkutäkkejä ja kiekkoa ei tahdo erottaa mainoksia täynnä olevasta jäästä, ei ole merkki liigan kiinnostavuudesta vaan juuri päinvastaisesta.
Ihmettelen, että jotkut tuulettelevat täällä kun joku jämäfirma saa oman nimensä meidän pelimme ykköstuotetta raiskaamaan. Hieno juttu tosiaan.
Kauniita ajatuksia, idealismia, mutta ymmärrät kai, että pelaajat vaativat entistä kovempia palkkoja pelaamisestaan? Voidaan tietysti pudottaa tasoa Suomi-sarjan tasolle ja katsella amatöörikiekkoa ilman mainoksia.
Vai ammattimainen markkinointi ja uskottava brändi ovat nykyään idealismia. Kommenttisi ehkä kertoo enemmän siitä osaamattomuudesta mikä niin SM-liigan kuin joukkueiden markkinointipuolella muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vallitsee.
On hyvin harmittavaa ettei mainoksia tehdä ottelutapahtumaa varten. Puhutaan kuitenkin urheilutapahtumasta, johon ei sovi vakuutusmainos, jossa monotoonisella äänellä kerrotaan yrityksen taustoista. Ennemmin pitäisi ajatella, että mainos palvelee urheilutapahtumaa, esim. ostamalla aikaa hidastuksille ja laittaisi niiden kylkeen yrityksen logon tai "hidastuksen tarjosi" jne. Näitä on jonkin verran käytössä.
– Idean tausta on siinä, että jääkiekkoilijat taitavat olla ainut ammattikunta, jotka eivät halua lähteä lomalle, SM-liigan myyntijohtaja Joni Vesalainen taustoittaa MTV Sportille.
– Tässä on tarkoitus esitellä myös uutta kumppania. Se on positivinen juttu. Jos kausi päättyy, niin heidän kauttaan pääsee lomille sutjakasti ympäri Suomen, Vesalainen lisää.
– Villi kortti -kierroksen nimi on ollut ongelmallinen. Säälipleijareilla on negatiivinen sävy. Sitä yritetään nyt häivyttää. Tässä ei ole todellakaan tarkoitus halventaa pelaajia tai sarjaa, myyntijohtaja vastaa kriitikoille.
– Ilmeisesti nimi meni aika hyvin läpi. Vahvalla liikkeellä pitää aina olla oppositio. Ensimmäisen playoff-kierroksen markkinointi on nähtävästi onnistunut, Vesalainen pohtii.
Sääntökirja taitaa sanoa, että 6 pelaajaa pitää olla(joista yhden maalivahti) tai muuten tulee luovutusvoitto.Onko liigassa joku rajoitus kuinka vähillä pelaajilla, esim 6 hyökkääjää, 4 pakkia ja maalivahti, voidaan peleihin lähteä? Yläraja (18+2) on kyllä määritelty mutta onko mitään alarajaa?
Sääntökirja taitaa sanoa, että 6 pelaajaa pitää olla(joista yhden maalivahti) tai muuten tulee luovutusvoitto.
Onko Ilves ja Tappara päässeet ikinä playoff-kierroksille, siten että molemmilla olisi joko kotietu tai ei kummallakaan ja otteluohjelmaa olisi pitänyt rukata? (Tai Helsingissä ennen Hartwallia)
Vesalainen kaikessa yksinkertaisuudessaan on sitä mieltä, että pudotuspelien ensimmäisen kierroksen maine paranee sponsorinimen myötä. Minä taas olen sitä mieltä, että mainosnimet vasta lisäävät negatiivista sävyä.
Minkäs ihmeen takia nää holidayringit pitää muuten pelata päällekkäin? Kyllä toi Narrit-Kerhokin kiinnostaisi, ja tallennukseen ottaminen turhaa kun vähän väliä kuuluu lähetyksessä BLING... :(
Milloin viimeksi on pelattu puolivälierävaihe ilman kumpaakaan, Jokereita tai IFK:ta?