Montaa joukkuetta tuossa ei minun mielestäni ole, jotka ovat realistisia voittamaan Stanley Cupin.
Lännessä minun mielestäni on yksi ylitse muiden, ja se on Edmonton. Oilers on minulle itseasiassa koko liigasta se ykkössuosikkini. Joukkue pysyi viime kaudesta hyvin kasassa, ja siinä on McDavidin johdolla tuolla ryhmällä nyt aivan valtava nälkä ottaa se kannu.
Lännestä kaksi muuta ehdokasta on Dallas ja Colorado. Näistä molempien pitää kuitenkin kauden aikana kyetä vahvistamaan joukkueitaan, tai muuten en usko että riittää pyttyyn asti. Dallas tarvitsee jonkun ison lohen puolustukseen ja Colorado hyökkäykseen, jos Landeskog ja Nischuckin eivät tule huippukunnossa takaisin.
Nashvillellä on nyt kovasti vahvistunut joukkue, mutta ei tuo Stanley Cupiin riitä. Konferenssin finaaleissa menee ihan ehdoton yläraja, johon asti voivat päästä.
Stanley Cup mestaria ei voi tietenkään sivuuttaa millään, joten idässä Florida on tietysti yksi iso suosikki. Paperilla edelleen kova, mutta ehkä tuohon puolustukseen olisi hyvä kauden aikana yksi selvä vahvistus vielä saada?
Toronto ja Boston on kaksi muuta vahvaa. Lännessa on muutama joukkue niin selvästi edellä muita, mutta idässä on minun mielestäni paljon tasaisempaa. Sieltä voi näiden kolmen takaakin aivan hyvin tulla joku joukkue, joka menee aina finaaleihin asti. On näitä yllätyksiä ennenkin nähty.
Torontolle tämä voisi nyt vihdoinkin olla se vuosi, kun menevät keväällä pitkälle. Nyt heillä olisi siihen erinomaiset mahdollisuudet.
Tällä haavaa arvailen, että mestari tulee löytymään viisikosta Edmonton, Dallas, Colorado, Florida ja Toronto.
Näistä Edmonton on minun papereissani se suosikki ylitse muiden.