Ei ole Kuopio tosiaan kiekkokaupunki. Täällä ollaan ainoastaan kiinnostuneita, jos joku NHL:ssä ~1000 peliä pelannut oma kasvatti palaa KalPaan. Sekin kiinnostus kestää korkeintaan puoli kautta.
Pelitavalla on uskoakseni erittäin pieni vaikutus katsojamääriin. Itse kyllä tykkään tuosta kiekkokontrollista ainakin silloin kuin se toimii. Mikäs sen hienompaa kun nähdä vastustajan olevan kiekon saadessaan niin puhki, että jaksaa vaivoin heittää roikun kohti kattoa ja valua vaihtoon. No tästä on jo pari vuotta vierähtänyt.
Markkinoinnin puolella olisi enemmänkin tehtävää. KalPa ei vaan ole tästä kiinnostunut. Ne luulee, että kun Somessa heittää pari päivitystä päivässä niin se riittää. Muuten se onkin ihan hyvä markkinointikanava, mutta Pertti Perusjuntti ei edes tiedä mikä se on ja Somea käyttävät yleensä nuoret, jotka tietävät muutenkin koska pelataan. Näitä Perttejä varten tarvittaisiin sitä katumainontaa, joka todella hyökkää silmille kun ohi köröttelee. Ja en tarkoita mitään isoissa valomainoksissa 10 sek. Näkyvää mainosta vaan vanhan ajan pahvisia mainoksia, jotka töröttävät siinä paikoillaan ainakin koko ottelupäivän. Oikein vihmeriä kun olisivat niin pelin aikana vaihtaisivat hallin lähelle mainokset, joissa kiitetään kannatuksesta ja toivotetaan tervetulleeksi taas, vaikka torstaina. No ei varmasti tule tapahtumaan. On vain minä ja pari tuhatta muuta aktiivia, jotka löytävät sinne halliin kerta toisensa jälkeen näytti sarjataulukko tai peliotteet miltä tahansa.
Tarkistin tuossa, että kuuden pelin jälkeen keskiarvo on jotain 2850 katsojaa ja viimekauden ekoissa kuudessa pelissä se oli yli 3400. Se on sellainen ero, että konkurssilta ei vältytä, jos ei jostain 500 katsojaa saada lisää.