Toki halleilla käy ne viiskybäset, jotka eivät nykyviihdettä muutenkaan osaa liiemmin kaivata, heillehän maailma ei ole samalla lailla muuttunut. Nuoret käyvät hallilla koska pääsevät fanikatsomoon hyppimään, mutta entäs se valtava massa, joka on kasvanut netin parissa ja tottunut siihen, että kaiken saa ilmaiseksi tai halvalla ja silloin kun itse haluaa? Niistä pitäisi muodostua se seuraavien vuosikymmenten vakiokatsojaporukka, enkä ihan heti näe näin käyvän.
Kiteytettynä siis:
1. Viihdetarjontaa on saatavilla enemmän kuin koskaan, halvempana kuin koskaan. Ja juuri silloin kun sitä itse haluaa.
2. Lätkä kiinnostaa edelleen, mutta SM-liigaa ei koeta tuon hinnan arvoiseksi.
--------
Lopputulema: hintoja ei välttämättä tarvitse laskea, mutta SM-liigasta on tehtävä jälleen niin kiinnostava, että se oikeuttaa lippujen hinnat. Jos näin ei tapahdu, on lopun alku edessä.
Tuossa olen samaa mieltä että ne 30-50 vuotiaat muodostavat sen lipuista maksavan massan. Hehän mahdollisesti hyppivät nuorempana fanikatsomossa noin 10 euron hintaan ja nyt pitäisi maksaa perheen kanssa 30-100 euroa ottelusta riippuen tuleeko yksin yksi muksu sylissä vai isomman familyn kanssa.
Tuota että Liigan kiinnostus ratkaisisi ongelman laskematta ottelutapahtuman hintaa en osta. Voitko kertoa milloin Liiga oli viimeksi kiinnostava ja mikä siihen oli syy?
Itse toki katselen tätä hyvin punaisten lasien läpi ja mutuilen koko kansan tilanteesta, mutta meillä Nordiksella tällä hetkellä pelataan parasta lätkää vuosiin, on potentiaalinen tuleva huippukoutsi joka nostaa jo nyt päätään suomen osaavimpien valmentajien joukossa, on Zaborskya, Puustista maalintekijöiksi, uusia nuoria vastuunkantajiksi jne. Täydellinen paketti ja vielä jos härmän taso ei riitä niin eilen tuli hyvä haaste hurreilta, eli CHL tuli kuin tilauksesta että pääsee mittaamaan tasoa ruotsalaisiin huippuihin, odotan hyvää matsia 7.10 kun saapuvat nordikselle. Ja ettei pointti unohdu niin hallilla tyhjää, en nyt heti keksisi miten IFK:n Liiga-matseista saisi kiinnostavampia näillä ottelutapahtuman hinnoilla. Sen toki myönnän että Narrit jätti aukon, mutta ei se selitä kaikkea. Kova päänahka ainakin omasta näkövinkkelistä oli hallitsevan mestarin voittaminen raksilassa vaikka kyseessä olikin alkukausi.
_