Mainos

Yleisömäärät kaudella 2014–2015

  • 354 817
  • 1 703
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara-Blues 6970 eli 330 katsojaa vajaa oli tänään tuo kirkko.
 

sorbo82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tappara-Blues 6970 eli 330 katsojaa vajaa oli tänään tuo kirkko.

Oliko Tapparalla otteluun jonkin sortin kampanja (esim. vapaalippuja kausikorttilaisille)? Paikallispelissä hieman yli 6000 ja nyt Bluesia vastaan 7000. Vaikea yhtälö jos ihan maksullisista lipuista puhutaan.

Hieno määrä kuitenkin ja pelikin varmasti viihdytti kotijoukkueen kannattajia.
 

Anzi

Jäsen
Oliko Tapparalla otteluun jonkin sortin kampanja (esim. vapaalippuja kausikorttilaisille)? Paikallispelissä hieman yli 6000 ja nyt Bluesia vastaan 7000. Vaikea yhtälö jos ihan maksullisista lipuista puhutaan.

Taisi olla Tapparalla tässä Blegu-pelissä ns. Kohelo- tyylinen kampanja, eli suunnilleen joidenkin Narrien kotiotteluiden kampanjahinnalla pääsi katsomoon?
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Tapparan peliin taisivat liput olla 8€ kpl riippumatta paikasta. En ymmärrä mikseivät liigajoukkueet tee näitä useamminkin. Toki jos lipun keskihinta on 20€ ja katsojia olisi vaikkapa 4000, niin tuotto olisi huomattavasti suurempi kuin se että lippu maksaisi tuon 8€ ja katsojia olisi 7000. Mutta suurin syy näiden järjestämisessä ei ole niinkään se yhden pelin katsojamäärä, vaan uusien katsojien houkutteleminen tuleviin peleihin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tapparalla oli lasten tapahtuma kaikki liput kympin. Hyvä kamppis imo, isoja mainoksia ja paljon väkeä halliin..
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oliko Tapparalla otteluun jonkin sortin kampanja (esim. vapaalippuja kausikorttilaisille)? Paikallispelissä hieman yli 6000 ja nyt Bluesia vastaan 7000. Vaikea yhtälö jos ihan maksullisista lipuista puhutaan.

Hieno määrä kuitenkin ja pelikin varmasti viihdytti kotijoukkueen kannattajia.
Lasten päivä. 8€ liput ihan minne vain hallissa. Anyway, hyvä määrä ja hyvä esitys tuolle yleisölle ja tulevaisuuden yleisölle. Se on kuitenkin lipputuloina yli 55000€ - kausikorttilaiset. Ei paha Blues pelistä.

Lisäksi näytti olevan Pandan maskottia ja jotain muutakin maskottia paikalla Tapsun lisäksi. Ei nuokaan tuonne ilmaiseksi ole päässeet itseään myymään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ja kirsikkana kakun päälle kotijoukkueen 6 maalia. Niin se vaan on, että parasta myyntiä rivikatsojalle ovat maalit. Tapparan viimeisen kolmen pelin maaliero 14-2 ja lisäksi joukkueen ympärillä positiivinen vire. Ihme on, jos ei yleisökeskiarvo ala nousta.
 
En ymmärrä mikseivät liigajoukkueet tee näitä useamminkin. Toki jos lipun keskihinta on 20€ ja katsojia olisi vaikkapa 4000, niin tuotto olisi huomattavasti suurempi kuin se että lippu maksaisi tuon 8€ ja katsojia olisi 7000. Mutta suurin syy näiden järjestämisessä ei ole niinkään se yhden pelin katsojamäärä, vaan uusien katsojien houkutteleminen tuleviin peleihin.

Juuri näin.

Ja kyllähän 7000 lompakkoa jättää halliin enemmän rahaa kuin ne 4000. Eiköhän näitä kaikki joukkueet jo tee ja jatkossa varmasti vielä enemmän. Ainakin nämä Treen viimeaikaiset kampanjat ovat olleet ilmeisen menestyksekkäitä.

Parasta markkinointia on kuitenkin peli/tulokset, kuten Virvelöijäkin jo totesi.
 

Vatso

Jäsen
Ei se ihan noinkaan mene, koska tuossa 4000 katsojassa on mukana kausikortit kuten myös 7000 katsojassa. Jos kausikorttilaisia on vaikka 2000, niin toisessa tapauksessa irtolipun 20 eurolla ostaa 2000 katsojaa ja toisessa 8 eurolla 5000 katsojaa -> lipputulot ovat samat, mutta 7000 katsojan tapauksessa muita positiivisia vaikutuksia sitten roppakaupalla vielä tuohon päälle.

Olen siis asiasta ihan samaa mieltä kuin edeltävät kirjoittajat ja pyrin tuomaan vielä paremmin esille sen, kuinka hyödyllisiä nämä kampanjat saattavat olla, onnistumisen edellytyksenä tietysti on se, että tupa saadaan noilla halvemmilla lipuilla myytyä lähes täyteen.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Tuollaisia kampanjoita olisi ollut varmasti useammin ja muuallakin, mutta oman rajoituksen tuovat kausikorttilaiset. Ei seurat viitsi ottaa sitäkään riskiä että "kanta-asiakkaat" pahoittavat mielensä tai huomaavat ettei olisikaan pitänyt ostaa kausikorttia, kun irtolipun ostajille ottelut alkavat olemaan puoli-ilmaisia ja siten jättäisivät kausikortin uusimatta seuraavaan kauteen. Jyväskylässäkin on jotain kampanjan tynkää ollut, esimerkiksi sarjalippu neljään otteluun suht huokealla hinnalla. Kausikorttilaisten mielenrauhaa taasen on koitettu hoitaa muun muassa tuotepalkinnolla mikä arvotaan joka matsissa kausikorttilaisten kesken.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eiköhän näitä kaikki joukkueet jo tee ja jatkossa varmasti vielä enemmän.

Toisaalta noissa on pidettävä kohtuullisuus mielessä. Vaikka lyhyellä tähtäimellä toiminta voi olla kannattavaa, liian säännöllisillä ale- tai ilmaislipuilla voidaan myös totuttaa porukka "liian halpaan". Tällöin normihintaisten lippujen myynti voi kärsiä ihmisten odottaessa seuraavia alehintaisia tikettejä ja matseja jää tästä syystä väliin. Toki itse olen eri pakettien ja vastaavien suuri fani, mutta varsinkin alekampanjoissa on syytä pitää maltti mukana.

Mun oma kaava lipunmyyntiin on varsin simppeli:
* Hinnoitteluun enemmän variaatioita. Vaikka jokaisesta matsista saa samat pisteet, tietyt matsit kiinnostavat enemmän kuin toiset. Perjantaina HIFK on todennäköisesti myyvempi nimi kuin tiistaina pienempi häntäpään jengi. Miksi noissa ei kylmän viileästi tehtäisi selkeää pesäeroa hinnoittelun suhteen, eikä vain lisättäisi parin kolikon lisää toiseen matsiin? Jokereilla myös dynaaminen hinnoittelu on toiminut varsin mukavasti ja uskoisin tämän toimivan Liigassakin: käytännössä tuo kannustaa ostamaan lipun hyvissä ajoin ja kynnys näille "ulkona sataa, en lähdekään" pienenee.

* Miksi jengeillä on niin vähän variaatiota lippuihin? Miksi esimerkiksi Blues ei myy "HIFK-kausaria", luulisi ainakin tuovan Nordiksen suunnalta mukavan potin kirstuun. Tuo voisi olla varsinkin opiskelijapaikkakunnilla kiva juttu, sillä monen muualta tulleen kohdalla suosikkijoukkue on juurikin vierailija. Kahden tai useamman lajin paikkakunnalla voisi myöskin hakea synergiaetuja eri lajien välillä, vähän kuten HIFK teki tuon "futiskausarinsa" kanssa. Ajatusta voisi kuitenkin laajentaa siten, että aktiivisesti hakea eri lajeista kumppaneita myös oman seuran ulkopuolelta jos seurarajat siihen mitenkään taipuvat.

* Ticketmasterin (vai mikä se nyt olikaan...) kaltainen systeemi tuskin haittaisi kausarimyyntiä: oletettavasti ostokynnys esimerkiksi vuorotyötä tekevälle tai lapsien kanssa eläville olisi pienempi, jos "epäsopivan" matsin "katseluoikeuden" saisi myytyä pientä korvausta vastaan. Nopeasti katsottuna esimerkiksi Tapparan kausareista "keskitason" lippu maksaa 569e eli karvan vajaa 19e per matsi. Jos muutaman matsin missaaminen esimerkiksi lapsen sairauden tai työkiireiden ei automaattisesti tarkoittaisi useamman setelirahan maksamista turhaan, olisi kiinnostusta varmasti enemmän.

* Show pitää saada kuntoon. Kohtuullisella hinnalla jokaisen matsin näkee kotisohvalta ja kaupasta ostettu kalja on joko halvempaa tai ainakin parempaa kuin hallista ostettu. Eri paikoissa ja ympäristöissä toimivat eri asiat, joten en nyt mene tarkempiin yksityiskohtiin millä konkreettisilla keinoilla tämä tapahtuisi. Ja sivuhuomiona vielä sen verran, että Jokerien KHL-taipaleen aikana suurin Jokerien käsissä olevaan asiaan kohdistuva kritiikkini koskee juurikin showta.

* Taustat kuntoon. Ilveksen sotkut, TPS:n temppuilut ja taannoin esimerkiksi Harkimon twitteröinti eivät ehkä suoraan vaikuttaneet showhun tai peliesityksiin, mutta kumman paljon pahaa verta nämä ovat herättäneet aktiivisen väen suunnilla. Tuossa aivan turhaan ajetaan vitutuksen partaalle sitä aktiivista väkeä, joka käy säännöllisesti hallissa, ehkä jopa pitää ääntää, tuo kavereita mukanaan ja puhuu seurasta muuallakin kuin tällä palstalla. Paska fiilis ja meininki seuran sydämessä säteilee ulospäin ja kohta kellään ei ole hyvä olla.

* Jengin identiteetin vaaliminen ja kehittäminen. Urheilu on elämysbisnestä ja yleensä rahoja ei käytetä vain parhaaseen vaihtoehtoon: oman jengin takana seisoo väkeä, vaikka jopa samassa kaupungissa olisi parempi jengi. Tunnetta omaan jengiin pitää pystyä vaalia sen verran, että vaikeampinakin aikoina kannattaja pystyy samaistumaan jengiin, kokee sen omakseen ja seisoo sen takana. Jokereilla esimerkiksi oli tuossa 2000-luvun synkempinä vuosina melkoisia ongelmia tämän kanssa ja sen entisen narrilauman sijaan meno oli pahimmillaan varsin surkuhupaisaa. Tällä kaudella moni on kehunut sitä, kuinka tuo jengi taas näyttää Jokereilta ja pelaa jokerikiekkoa. Samaan aikaan Nordiksen suunnilta kuulee puhetta siitä, kuinka Törmäsen HIFK menestyksestä huolimatta ei miellytä kaikkia tiettyjen pelillisten seikkojen takia. Tämä toki on aina tasapainoilua ja kaikkia ei voi ikinä miellyttää.

Mitä ottelumääriin, tuomarilinjaan, rangaistuksiin tai vastaaviin tulee, niin noiden kohdalta en lähtisi aivan heti liikkeelle. Ne ovat sarjan yhteinen asia ja seurat voisivat näistä huolimatta parantaa yleisömääriään omalla tekemisellään.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Aina väkeä halliin vetävä ja tunteita herättävä HIFK sai houkuteltua hakametsään tiistaina sen 4300 katsojaa. Vaikka Ilves rämpinytkin niin onhan toi todella ala-arvoinen luku Ilvekseltä, seuralta joka on rämpimisestään huolimatta kerännyt ihan hyvän keskiarvon.

Tapparan Blues 8€ - ottelun tuloissa varmaan myös fanikrääsämyynti teki aikamoisen töräyksen, lapset ovat hurahtaneet täysin siihen jokseenkin naurettavaan Tapsu-maskottiin. Nyt kun sieltä vielä pamahti aivan järkyttävä single pihalle niin sen sai ilmeisesti kylkiäisenä kun osti käytännössä mitä tahansa fanikrääsää.

Jonot oli jokaiselle myyntipisteelle järjettömät ja karkkia sekä kahvia meni. Tappara ja Restel kiitti.

Ilves- HPK pelihän oli täysin ilmainen katsojille joten ilmeisesti yhteistyökumppanit maksoivat osan lippujen hinnoista, mutta uskoisin että vähemmän jäi lapaseen kun Tapsun kanssa tanssimisesta.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Jep, jännä kyllä ettei edes IFK kiinnostanut. Aitioissa oli onneksi kohtuu hyvin jengiä.

Tuo HPK-peli oli shellin miesten mukaan ihan kannattava temppu.

Kyllä mää uskon myöskin että se oli kannattava temppu, kyllähän aina joku ne liput maksaa. Tuskin Ilveksenkään toimistolla niin tyhmiä olla että jaetaan 4500 lippua ilmaiseksi vaan kyllä sinne joku maksaja taakse on löytynyt aina, olihan siinä mainoksessakin useamman firman nimi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kelpo yleisömäärä tänään Porissa, eli yli 5000. Mikä tärkeintä, ottelu oli hyvää mainosta lätkälle, varmasti moni paikalla ollut haluaa tulla uudelleenkin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tulikuuma Blues kohtaa kotonaan sarjakärjen, joka vilisee nimimiehiä ja paikalla oli varmasti etäkärppiäkin nostamassa yleisömäärää. Silti 3164 katsojaa. Yli 250.000 asukasta ja ainoastaan 3164 katsojaa. Tän täytyy olla sen länsimetron syytä. Tai pakkasen.

Jotain tarttis tehdä..
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Tulikuuma Blues kohtaa kotonaan sarjakärjen, joka vilisee nimimiehiä ja paikalla oli varmasti etäkärppiäkin nostamassa yleisömäärää. Silti 3164 katsojaa. Yli 250.000 asukasta ja ainoastaan 3164 katsojaa. Tän täytyy olla sen länsimetron syytä. Tai pakkasen.

Jotain tarttis tehdä..
Paikalla olleena voin todeta, että yleisöä oli ainakin päälle 4000, ehkä n.4500, ilmoitettuun lukuun ei otettu nyt esim. kausikorttilaisia, ilmaislippulaisia tai yhteistyökumppanin kautta lipun saaneita mukaan. Taisi Kauppakalenteri olla mukana sponssaamassa illan peliä ja sitä kautta oli jotkut työntekijät yms. saaneet lippuja.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Paikalla olleena voin todeta, että yleisöä oli ainakin päälle 4000, ehkä n.4500, ilmoitettuun lukuun ei otettu nyt esim. kausikorttilaisia, ilmaislippulaisia tai yhteistyökumppanin kautta lipun saaneita mukaan. Taisi Kauppakalenteri olla mukana sponssaamassa illan peliä ja sitä kautta oli jotkut työntekijät yms. saaneet lippuja.

Espoossa kausikorttilaisia ei lasketa mukaan yleisömäärään? Miksi ei nyt otettu?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Liigan tuotehan on kunnossa, kysy vaikka toimistolta tai nelosen asiantuntijoilta. Vika on siis Espoolaisissa.

Oli tuote kunnossa tahi ei, niin Espoossahan on paljon lätkäfaneja, ongelma on se, että moni kannattaa muita joukkueita kuin Bluesia ja tämä näkyy Baronan yleisömäärissä.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Oli tuote kunnossa tahi ei, niin Espoossahan on paljon lätkäfaneja, ongelma on se, että moni kannattaa muita joukkueita kuin Bluesia ja tämä näkyy Baronan yleisömäärissä.

Niin on ollut aina ja tulee olemaankin. Ei tuo selitä katsojamäärien putoamista viime kaudesta. Kyllä yleisömäärään lasketaan sitäpaitsi mukaan vierasjoukkueenkin kannattajat.

ilmoitettuun lukuun ei otettu nyt esim. kausikorttilaisia, ilmaislippulaisia tai yhteistyökumppanin kautta lipun saaneita mukaan.

Mistä tiedät?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös