Melko Huonon tekstejä lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että verta valuu taatusti ikenistä, niin kovaa siellä päässä intternettiä purraan hammasta. Toinen juttu on että uskooko hän itsekään tuohon kirjoittamaansa. Joka tapauksessa, kun puhutaan laadusta, ei puhuta menneisyydestä, vaan nykyhetkestä. Laatu ei tarkoita, tai sen ei pitäisi tarkoittaa eri brändejä, ja niiden tunnettuutta Suomessa.
Liiga myy katsojille suomalaista jääkiekkoa. Tässä on kaiken ydin. Tuotteen laatu ei ehkä tällä hetkellä vastaa hintaa, jota siitä pyydetään. Laatua voi parantaa monella tapaa, mutta kaksi keskeisintä asiaa on paikallisuus ja voittaminen. Ensimmäinen on Liigan tärkein valtti ja jälkimmäinen kunkin joukkueen. KHL:llä tai Jokereilla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen, että Liigassa pelaa vain suomalaisia joukkueita, jotka suomalaiset tuntevat. Samoin on mahdotonta vaikuttaa siihen, miten kukin joukkue Liigassa pärjää. Esimerkiksi HIFK:lla menee nyt Liigassa hyvin. Sitä pitäisi rummuttaa yötä päivää, jotta katsojat tietäisivät, ettei ole pakko mennä Jaffalaan katsomaan voittavaa ja laadukasta lätkää. Siihen päälle spesiaalitapaukset ja erikoispäivät hieman halvemmilla hinnotteluilla (vitonen pois, kun teet sitä ja tätä), niin varmasti saadaan lisää katsojia Nordiksellekin. Nyt ongelma vain on se, että markkinointia on aivan helvetin vähän näkyvissä.
Ajoin toissa viikonloppuna läpi seuraavista kaupungeista: Tampere, Vaasa, Pori, Rauma, Turku. Näin yhden Tapparan mainoksen, yhden Sportin mainoksen (Laihialla) ja muutamia Ässät-mainoksia lampputolpissa. Esimerkiksi Äijänsuon vieressä ei ollut mitään viitettä Lukkoon. Turussa oli keskustassa yksi iso TuTon mainos ja that's it. Nyt ei ole myöhäistä heittää ilmoille sellaista rumputulta, ettei ole ennen nähty. Suomalaista jääkiekkoa pitäisi melkein ylikorostaa, jotta ihan joka iikka tajuaisi mihin sillä viitataan. Hallille voitaisiin kehoittaa eksymään talvisodan hengessä jne. Hiljaisuudella ja korkeilla hinnoilla ei voiteta mitään.