Lusikka soppaan, jottei pääse palamaan pohjaan.
Tuli käytyä Etelä-Pohjanmaalla. Selailin paikallista maakuntalehteä Ilkkaa ja silmään iski Jokereiden logo seinäjokisen urheiluliikkeen mainoksessa. Siinä luvattiin kampanjapäivän nopeimmille luistimien/lätkämailan ostajille lippuja Jokereiden kotimatsiin (en muista mihin). Lisäksi bongasin edellisessä Jokereiden kotiottelussa eteläpohjalaisen kiekkoseuran (Kauhavan Hela-Kiekko) junnuja Jokereiden lippujen kansssa matsissa. Eli näyttää siltä, että markkinointi on puremassa koko Suomen Jokereiden suuntaan ainakin Pohjanmaan suunnalla.
Toinen, mitä mietin on markkinointi. Liigan puolella tuskaillaan jokasyksyiseen tapaan yleisömäärien kanssa, mutta meillä ei ainakaan ensimmäisissä matseissa ole sitä ongelmaa ollut. Vaikka meillä osa menee uutuudenviehätyksen piikkiin, niin ei tuon ison markkinoinnin ja medianäkyvyyden rooliakaan voi unohtaa. Ehkä juuri ne yhdessä ovat tuoneet kansaa halliin. Ja on tuomassa edelleen. Katselin juuri Vitajz-matsin lipunmyyntiä ja ihan mukavaltahan tuo näyttää, kun huomioi, että vastassa on tiistaina pitkän tauon jälkeen tuntematon vastustaja. Tuskin jää alle 8000 tälläkään kertaa, meneekö jopa 9k rikki?
Muutenkin Jokereiden kanssa diilaaminen juuri Etelä-Pohjanmaalla on sekä hassua että osoitus markkinointitaidosta: Vaasa olisi paljon lähempänä ja siellä on tuore liigajoukkue. Jos lapsiperhe innostuu sarjasta, olisi Vaasa paljon lähempänä kuin Helsinki. Markkinoinnin voimaa ei pidä kyseenalaistaa.