Yleinen pelikeskustelu

• 67 737
  • 400

kanttorit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puumat, LA Dodgers, HPK
Maceista en kovin paljoa tiedä, mutta saattaisin silti pystyä auttamaan, jos saisi tarkempaa tietoa siitä, että miten tuo "ei toimi" ilmenee? Eli mitä tapahtuu, kun peliä yrittää käynnistää/pelata?
Lisäosa ostettiin, ja ladattiin Origin verkkopalvelussa jossa itse Sims pyörii. Simsiä käynnistäessä se uusi "extension pack" (Maalaiselämä) ei vaan löydy mistään pelattavaksi ts. itse ladattu packki löytyy mutta kun käynnistän sen siitä niin sitä ei pääse pelaamaan? Jos siis vähääkään ymmärrän, niin tuo maalaiselämän pitäisi olla kokonaan uusi maailma tuohon perus Simsiin? Eli se ei käynnisty pelattavaksi... Hiton vaikea selittää :)

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Lisäosa ostettiin, ja ladattiin Origin verkkopalvelussa jossa itse Sims pyörii. Simsiä käynnistäessä se uusi "extension pack" (Maalaiselämä) ei vaan löydy mistään pelattavaksi ts. itse ladattu packki löytyy mutta kun käynnistän sen siitä niin sitä ei pääse pelaamaan? Jos siis vähääkään ymmärrän, niin tuo maalaiselämän pitäisi olla kokonaan uusi maailma tuohon perus Simsiin? Eli se ei käynnisty pelattavaksi... Hiton vaikea selittää :)
Ne uudet maailmat on suoraan pelattavissa kun lataat ihan sen sims4 pelin normaalisti

Ostin uuden Dualshock 4 -ohjaimen PS4-pelikonsolille, mutta ohjain ei suostu yhdistämään Playstationiin yhteyttä. Sininen valo vilkkuu vain, mutta ei jää pysyvästi. Kun USB-johdolla yritän yhdistää uuden ohjaimen kuten normaalisti niin ainoastaan keltainen valo syttyy ohjaimeen. USB-piuhalla pystyy kyllä lataamaan toisen ohjaimeni ja toinen ohjain toimii moitteettomasti.

kanttorit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puumat, LA Dodgers, HPK
Tuo pack ei sen takia toimi. Muuta en osaa sanoa
Näin sen minäkin tulkitsen Google kertoi, että käyttäessä tuota legendiä, ei kaikista uusimmat (lokakuu 2019 jälkeen) toimi. Sinne meni 40€. Peukut kaikille auttajille

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Näin sen minäkin tulkitsen Google kertoi, että käyttäessä tuota legendiä, ei kaikista uusimmat (lokakuu 2019 jälkeen) toimi. Sinne meni 40€. Peukut kaikille auttajille
Uutta konetta alle ja normiversio simsiin legacyn tilalle niin siinä ratkaisu :)

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Originin tuki todennäköisesti suostuu palauttamaan rahat tai vaihtamaan eri tuotteeseen, kannattaa kysellä.

Buster

Jäsen
Playstation Plus ja PS Now tosiaan fuusioituvat, ja tulevaisuudessa on vain kolmitasoinen Playstation Plus: All-new PlayStation Plus game lineup: Assassin’s Creed Valhalla, Demon’s Souls, Ghost of Tsushima Director’s Cut, NBA 2K22, and more join the service

Eka taso Playstation Plus Essential, mikä on sama kuin nykyinen PS Plus ja hinta pysyy 60e. Sitten on Playstation Plus Extra, joka lyö edellisen tason päälle jopa 400 PS4-PS5 pelin katalogin, josta ladata pelejä pelattavaksi. Vuosihinta satanen. Viimeisenä Playstation Plus Premium, jolla saa vielä jopa 340 peliä lisää ja esim. PS3 pelejä streamattavaksi. Sitten sillä tulee ladattavaksi tai streamattavaksi PS1, PS2 ja PSP -pelejä (Syphon Filter!!!!), sekä tietysti myös kykenee streamaamaan noita PS4-pelejä. Lisäksi on mahdollista kokeilla joitain pelejä 2 tuntia ennen ostoa, mutta noita oli alussa kirjaimellisesti vain pari. Hinta kalleimmalle kategorialle 120 euroa, eli sama kuin nykyinen PS Plus + PS Now.

Suomessa ja Euroopassa tuo tulee 22. kesäkuuta. Samaan tapaan tulee kuukausittain uusia pelejä valikoimaan.

Harmittaa vietävästi, kun vielä muutama vuosi sitten mulla oli PS Plus aikaa 3 vuotta eteenpäin. Nimittäin jäsenyydet päivittyvät nykyisistä tilauksista. PS Now + PS Plus tietää tilauksen päivittymistä tuolloin kesäkuussa kalleimpaan kategoriaan (koska sama hintahan niistä tulee). Tilauksen pituus taas määrittyy pisimmän voimassaoloajan mukaan. Eli varmaankin jos Plussaa olisi 10 vuotta reservissä ja Now'ta pari kuukautta, niin olisi kai tuo kallein hommeli sitten tuon 10 vuotta näin äärimmäisenä esimerkkinä? Tuon takia kumpaakaan jäsenyyttä ei voi tällä hetkellä tilailla tai siis ainakaan ostaa lisää voimassa olevan päälle ennen tuota uudistusta.

Sinänsä noista ensisysäyksellä tulevista peleistä on valtavan moni jo pelattu, mutta kyllähän tuota RDR 2:sta voisi alkaa vetämään ja klassikot kiinnostaa. Kai siellä myös RDR 1, joka PS Now'ssa on ollut pysyvänä, pysyy edelleen joukossa. Saisi vetää molemmat peräjälkeen, kunhan vain ratkoo kumman vetelee ensin. Kummastakaan ei muista juuri yksityiskohtia.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Lisäksi on mahdollista kokeilla joitain pelejä 2 tuntia ennen ostoa, mutta noita oli alussa kirjaimellisesti vain pari.
Sony on laittanut ukaasin että tämän pitäisi olla mahdollista kaikille peleille jotka maksavat yli $40 (eli täällä käytännössä 40€) - tuleeko tuo tapahtumaan, en tiedä, mutta se on tarkoitus. Sikäli ei pitäisi vaatia paljoa/yhtään lisätyötä kehittäjien toimesta, PS5:n käyttis voisi hoitaa tuon jokseenkin suoraviivaisesti.

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Uusi formulapeli taas hankittuna PS4:lle kuten joka vuosi. Nyt tuli kuitenkin sellainen ongelma eteen, jossa peli herjaa että pitäisi vaihtaa EA-tilin salasana jotta pääsee nettiin pelailemaan. Ei luonnollisesti mitään hajua, millä sähköpostilla olen EA-tilin linkittänyt PSN-käyttäjääni joskus. EA:n nerokas systeemi nimittäin on, että voit vain kerran linkittää EA-tilisi PSN-käyttäjään ja siinähän olet sitten. Kokeilin useampia eri sähköposteja, mutta ongelmana on, että pahaa aavistan sen oikean sähköpostin olevan sellainen mikä lopetti toimintansa jokin aika sitten, loin kyseisen sähköpostitilini varmaan melkein 20 vuotta sitten.

Sitten koitin vielä linkittää pääsähköpostini EA-accounttia PSN-käyttäjääni ja se antoi viestin joka oli tämmönen: "Sorry, your account has already been linked to *******@disabled.ea.com". Tässä kohtaa tipahdin kärryiltä ihan kokonaan. Tämän jälkeen vietin eilisillan yrittäen saada EA:n asiakastukea kiinni, mutta se onkin ihan oma savottansa se. Puhelinnumeroa ei saa mistään ja mikäli ongelman laadun täyttää EA-tuen kaavakkeeseen totuudenmukaisesti, vastaus on: "Sorry, no channels available" ilman mitään sen kummempia lisätietoja. Täytin kaavakkeen sitten tekaistuilla tiedoilla ja pääsin lähettämään sähköpostia, jonka jälkeen tuli viesti että laitappa englanniksi viestisi että suomeksi et palvelua saa. No sitten laitoin englanniksi viestin ja nyt odotellaan uusia juonenkäänteitä. Onneksi on lomaa tää viikko kun tää EA on niin mukava ja asiakasystävällinen lafka että sen kanssa saa mukavasti kulumaan tuntikausia.

Buster

Jäsen
Uusi formulapeli taas hankittuna PS4:lle kuten joka vuosi. Nyt tuli kuitenkin sellainen ongelma eteen, jossa peli herjaa että pitäisi vaihtaa EA-tilin salasana jotta pääsee nettiin pelailemaan. Ei luonnollisesti mitään hajua, millä sähköpostilla olen EA-tilin linkittänyt PSN-käyttäjääni joskus. EA:n nerokas systeemi nimittäin on, että voit vain kerran linkittää EA-tilisi PSN-käyttäjään ja siinähän olet sitten. Kokeilin useampia eri sähköposteja, mutta ongelmana on, että pahaa aavistan sen oikean sähköpostin olevan sellainen mikä lopetti toimintansa jokin aika sitten, loin kyseisen sähköpostitilini varmaan melkein 20 vuotta sitten.
Pikavilkaisulla netin kautta pääsee sisäänkirjautumaan EA-tiliinsä myös konsolin käyttiksellä ja salasanalla?

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Pikavilkaisulla netin kautta pääsee sisäänkirjautumaan EA-tiliinsä myös konsolin käyttiksellä ja salasanalla?
Tätä yritettäessä tulee viesti "Havaittiin virhe". Kai tuo mun EA-käyttäjä on jostain syystä poistettu tai jotain, erikoinen homma.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt tarvitsen hieman apua. Mulla on PS4 ja nyt pitäisi saada pelivinkkejä. Eli siis sellaisista peleistä, joita voi pelata kaksi pelaajaa samaan aikaan, samalta ruudulta. Olen erään 18- vuotiaan lievästi autistisen nuoren miehen "isoveli". Tää kaveri on kova pelaamaan, mutta hänellä ei ole tällä hetkellä pelikonetta. Ja haluaisi kovasti pelata kanssani. Peli voi olla genreltään mikä tahansa. Tykkää esimerkiksi Battlefieldistä ja Resident Evileistä.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Nyt tarvitsen hieman apua. Mulla on PS4 ja nyt pitäisi saada pelivinkkejä. Eli siis sellaisista peleistä, joita voi pelata kaksi pelaajaa samaan aikaan, samalta ruudulta. Olen erään 18- vuotiaan lievästi autistisen nuoren miehen "isoveli". Tää kaveri on kova pelaamaan, mutta hänellä ei ole tällä hetkellä pelikonetta. Ja haluaisi kovasti pelata kanssani. Peli voi olla genreltään mikä tahansa. Tykkää esimerkiksi Battlefieldistä ja Resident Evileistä.
It Takes Two ja Unravel 2 ovat sellaisia mitä on kiva pelata yhdessä. Varsinkin It Takes Two:lle erittäin iso suositus.

Toki varmat Minecraft ja Borderlands 3 menee myös.

Ja Rocket League on nykyään ilmanen ja voi hyvin pelata Split Screenillä.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
It Takes Two ja Unravel 2 ovat sellaisia mitä on kiva pelata yhdessä. Varsinkin It Takes Two:lle erittäin iso suositus.

Toki varmat Minecraft ja Borderlands 3 menee myös.

Ja Rocket League on nykyään ilmanen ja voi hyvin pelata Split Screenillä.
Helkkarin iso kiitos tästä.

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulee jokusen päivän myöhässä, mutta Resident Evil 5 lienisi tähän tapaukseen myös sopiva. Ei parhaita Resident Evileitä, silti loistavaa kaksinpeliviihdettä. Myös tämän lisäpelimoodissa viihtyy kaksin vallan mainiosti.

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Tätä yritettäessä tulee viesti "Havaittiin virhe". Kai tuo mun EA-käyttäjä on jostain syystä poistettu tai jotain, erikoinen homma.

Vähän tilannepäivitystä, eli umpikujassa ollaan F1 22:n kanssa. EA on poistanut käyttäjäni, jonka aikoinaan olen linkittänyt PSN-käyttäjääni, koska en ole käyttänyt sitä pitkään aikaan. Sähköpostini, jonka olen aikoinaan EA-käyttäjääni linkittänyt, on ikivanha ja nyttemmin poistunut käytöstä koska en ole sitäkään aikoihin käyttänyt. EA-tuki sanoo, ettei mitään ole tehtävissä, koska muita keinoja palauttaa käyttäjä ei ole. Käsittämätöntä, että EA-käyttäjää ei pysty PSN-tilin yhteydestä vaihtamaan ja sitten EA itse vielä poistelee niitä tilejä jos et muutamaan vuoteen pelaa EA-pelejä. Ei nyt kuulosta edes kovin tavattomalta tämä oma tapaus, luulisi että tätä tapahtuu ihan yhtenään. Että varotukseksi vaan muillekin kun EA:n tuotteita ostaa, nämä kaverit voivat viedä rahasi mutta tuotetta et saa.

Viimeiseksi vinkiksi asiakaspalvelija on nyt antanut, että rahoja kannattaa kysellä takaisin PSN supportista, koska ostin pelin PS Storesta. Ei nyt kovin suuret odotukset ole ettäkö rahat saisin vielä takaisin.

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen vähän jäänyt koukkuun Tennis Clash mobiilipeliin. Onko muita jotka ovat tutustuneet tähän?

Se mitä mietin on se että vastustajia löytyy lähes joka kerta, vaikka pelaisit kymmeniä pelejä putkeen. Mun mielestä noi on ihan oikeita ihmisiä joita vastaan pelit pelataan.

Saako nuo tyypit luuriinsa jonkun ilmoituksen että meikä haluiasi pelata? Maksullisen version ominaisuuksia? Vai miten nää menee?
Muutama vuoden takaa nosto.

Pelannut tätä Tennis Clashia nyt pari vuotta ja valitettavasti on täysin rahanteko sovellus.
Pystyt kyllä ilman rahaakin kehittymään, mutta taitotaso jää pyörimään 300-600 "pokaalin" alueelle.
Kerran ostin paketin 9,99€ testi mielessä ja tämän vaikutus pelin kulkuun oli järkyttävä. Ei karannut lyönnit enää sivurajojen puolelle ja menestyin sen viikon Turnauksessa TOP5 sijalle sekä voitin selkeästi paremmilla statseilla olevia pelaajia. Pokaalitaso nousi viikossa 350 --> 790 tasolle, hävisin maksimissaan 4 peliä.

Pikku hiljaa rahallisen panostuksen vaikutukset hävisivät ja palasin jälleen todellisuuteen. Turnaus menestys pelissä määräytyy peliin annetun rahamäärän mukaisesti. Turnauksissa on sama millä mailalla pelaat, voittaa vastustaja sinut etkä pääse käsiksi parempiin palkintopotteihin. Lopputurnauksessa vaaditun 20 ottelusta voitin 3. Käytännössä kaikki vastustajat heikoimmillakin statseilla pelasivat "liian" hyvin eikä lyönnit pysyneet sisällä vaikka yritin lyödä suoraan. Tällä yritetään houkutella pelaajia ostamaan paketteja - jotta menestystä tulisi.

Sykli on ilman rahaa käytettäessä aikalailla 50-50. Voittoprosentti on +-50%.

Muutaman pelin siellä täällä kun pelaa, pysyy vitutus loitolla.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muutama vuoden takaa nosto.

Pelannut tätä Tennis Clashia nyt pari vuotta ja valitettavasti on täysin rahanteko sovellus.
Pystyt kyllä ilman rahaakin kehittymään, mutta taitotaso jää pyörimään 300-600 "pokaalin" alueelle.
Kerran ostin paketin 9,99€ testi mielessä ja tämän vaikutus pelin kulkuun oli järkyttävä. Ei karannut lyönnit enää sivurajojen puolelle ja menestyin sen viikon Turnauksessa TOP5 sijalle sekä voitin selkeästi paremmilla statseilla olevia pelaajia. Pokaalitaso nousi viikossa 350 --> 790 tasolle, hävisin maksimissaan 4 peliä.

Pikku hiljaa rahallisen panostuksen vaikutukset hävisivät ja palasin jälleen todellisuuteen. Turnaus menestys pelissä määräytyy peliin annetun rahamäärän mukaisesti. Turnauksissa on sama millä mailalla pelaat, voittaa vastustaja sinut etkä pääse käsiksi parempiin palkintopotteihin. Lopputurnauksessa vaaditun 20 ottelusta voitin 3. Käytännössä kaikki vastustajat heikoimmillakin statseilla pelasivat "liian" hyvin eikä lyönnit pysyneet sisällä vaikka yritin lyödä suoraan. Tällä yritetään houkutella pelaajia ostamaan paketteja - jotta menestystä tulisi.

Sykli on ilman rahaa käytettäessä aikalailla 50-50. Voittoprosentti on +-50%.

Muutaman pelin siellä täällä kun pelaa, pysyy vitutus loitolla.
Juu, kyllä meikä tätä vielä on tahkonnut. En oo rahalla tosin kertaakaan pelannut. Kerran edennyt Masters-tasolle mutta alas tultiin äkkiä. Pokaaleja ollut parhaimmillaan joku 850. Voittoprosentti on ollut pitkään sama 45% ja ei se tuosta ilman luottokorttia varmaan ikinä nousekaan. Mutta,,, kiva peli höntsätä ja ihan jees ajanvietettä. Sitä tossa aikasemmin ihmettelin että mistä noi vastustajat löytyy lähes aina sekunneissa.. sen sain selville että ihan alatasolla vastustajana voi olla botteja mutta ei enää myöhemmin.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuinkahan toi kovasti kehuttu Disco Elysium mahtaa toimia tämmöselle jolla ei oo käytännössä mitään kokemusta roolipeleistä ja yleensä koko termistä tulee semmoset vmp-vibat. Toki paljonkin tullu pelejä pelattua missä on ns. lisukkeena jotain roolipelielementtejä, mutta oon kiertänyt perus rpg:t aina kaukaa. Kyseessä kuitenkin pienen lafkan tekemä mutta suuren yleisön kovasti kehuma tuotos sekä ymmärtääkseni pelissä ei kaiketi pitäsi hyppiä mitään helevetin menninkäisiä, lohkärmehiä, velhosia, taikatemppuja eikä muuta nörttifantasiahuttua, niin oon pistäny harkintaan.

Toi vaan kun oon lueskellut arvosteluja, niin tuntuu että ne on kirjotettu siten että odotetaan lukijan olevan jo tän genren veteraani eikä pelin mekaniikkaa selitetä lainkaan. Pistää väkisin miättiin että jääkö tässä jumiin jo alkumetreillä. Mää kun en tykkää mitään nettiapuja/walkthrougheja peleissä käytellä. Jos ei omat taidot riitä niin yleensä sitten hyväksyn "tappioni". Eipä tässä kyllä näyttäsi vararikkoon menevän kun pelin (pc) hintoja kattelee vaikkei sitten toimisikaan.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kuinkahan toi kovasti kehuttu Disco Elysium mahtaa toimia tämmöselle jolla ei oo käytännössä mitään kokemusta roolipeleistä ja yleensä koko termistä tulee semmoset vmp-vibat. Toki paljonkin tullu pelejä pelattua missä on ns. lisukkeena jotain roolipelielementtejä, mutta oon kiertänyt perus rpg:t aina kaukaa. Kyseessä kuitenkin pienen lafkan tekemä mutta suuren yleisön kovasti kehuma tuotos sekä ymmärtääkseni pelissä ei kaiketi pitäsi hyppiä mitään helevetin menninkäisiä, lohkärmehiä, velhosia, taikatemppuja eikä muuta nörttifantasiahuttua, niin oon pistäny harkintaan.

Toi vaan kun oon lueskellut arvosteluja, niin tuntuu että ne on kirjotettu siten että odotetaan lukijan olevan jo tän genren veteraani eikä pelin mekaniikkaa selitetä lainkaan. Pistää väkisin miättiin että jääkö tässä jumiin jo alkumetreillä. Mää kun en tykkää mitään nettiapuja/walkthrougheja peleissä käytellä. Jos ei omat taidot riitä niin yleensä sitten hyväksyn "tappioni". Eipä tässä kyllä näyttäsi vararikkoon menevän kun pelin (pc) hintoja kattelee vaikkei sitten toimisikaan.
Steamista kun ostat niin saat palautettua jos pelaat alle kaks tuntia ja kahden viikon sisään ostamisesta.

Muuten peli sinällään yksinkertainen toiminnoiltaan, mutta erilainen sitten kaikella muulla tavalla. Paljon luettavaa ja musta tuntuu että on ihan etuna vaan jos et ole paljoa RPGtä pelannut.

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara

Monessako pelissä pystyt keräämään hotelliyöhön vaadittavat muutaman rahayksikön lisää dyykkaamalla sateessa pulloja roskiksista ja viemään ne paikalliseen Alepaan pullonkeräykseen?

Ne rpg-elementit eivät ainakaan itselle olleet mitenkään luotaantyöntävät, kun tässä ne taisi enempi vaikuttaa hahmon persoonaan.

Pelin olen omistanut yli kaksi vuotta, mutta loppuun en ole vielä sitä saanut pelattua, kun pelin edistäminen vaatii rauhallisen illan ja kalsarikännejä hipovat antimet. Joka hetkestä on tullut kyllä nautittua ja jumiin jäänyt vain pariin kertaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy