Mainos

Yleinen pelikeskustelu

  • 65 219
  • 395

Kuura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal, Titaanit
Moikka kaikki!

Meillä ois ensi vuoden puolella tulossa ulos omanlainen jääkiekko/tappelupeli nimeltä PuckOff:





Pelattava demo on viimeistelyä vaille valmiina ja jos halukkaita löytyy, niin meidän Discord-yhteisössä pääsee antamaan palautetta sekä ilmoittautua pelitestaajaksi.

PS. Emme käytä tätä alustaa mainostuksen spämmimiseen. Jos haluaa päivityksiä pelin tilasta, Discordissa ollaan aktiivisesti siitä kertomassa. Koitettiin keskustelualustan sääntöjä noudattaa tämän viestin kanssa. :)

Meille saa laittaa palautetta, yhteistyökyssäreitä tai mitä vaan mieleen tulee. Kiitoksia!
 

npc

Jäsen
NHL-pelisarja. Pelasin pleikkarilla -98 ja tietsikalla -96 ja -93.

Haluaisin ehkä kokeilla jotain versiota tästä 2000-luvun vuosikerroista. Pöytäkone näppis+hiiri-meiningillä.

Mikä olisi sellainen hyvä versio minkä voisi Steamista imutella? Grafiikat ja tämmöset ei ole tärkeintä vaan sellainen järkevä toteutus. Muistan kun niitä editioneita 90-luvulla tuli niin aika nopeasti opin sen, että ei ollut tarkoituskaan tehdä yhtä hyvää vaan aina joku "uutuus" seuraavaan versioon samalla kun poistaa jotain minun mielestäni hyviä ominaisuuksia edellisestä. Tällä kierrättämisellä voitiin lanseerata taas joku uudistus parin kolmen vuoden kuluttua kun oli jo uudet jonnet kuolaamassa sellaista.

Joku on varmaan pelannut 2000-luvun pelit läpi ja todennut jonkun vuosikerran olleen paras ja toimivin mihin ei olisi tarvinnut tehdä muuta muunnelmaa kuin päivittää pelaajat ja upgreidata ehkä grafiikka. Vai onko oikeasti uusin paras?

Minkä ostaisin? ja onko pelisarja vielä jännä?
 

npc

Jäsen
@redpecka 2004 oli muistaakseni aika hyvä peli, jostain syystä jäänyt mieleen vaikka muuten ei ole mitään muistikuvia toisistaan erilleen. Vaikka 2000 - luvun änäreistä tuli pelattua jokaista.
Niin, selvennyksenä, tarkoitan koko 2000-lukua, en pelkästään ekaa kymmenlukua. Saako tuollaisia -04-pelejä edes?

Mulle pointti on ainoastaan järkevästi toimiva lätkäpeli omaan viihdekäyttöön, millään ajantasaisilla rostereilla ei ole merkitystä vaan pelattavuudella (tietsikkaa vastaan) kuten vuonna -98 kun oli Bostonissa ne stümppelit sun muut.

Edelleen otan suosittelemuksia vastaan.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Jossei muisti pahasti reistaile niin uusin EA:n NHL-sarjan versio PC:lle on 2009, joka saattaa olla tuolla EA:n omassa Origin palvelussa tarjolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Buster

Jäsen
NHL-pelisarja. Pelasin pleikkarilla -98 ja tietsikalla -96 ja -93.

Haluaisin ehkä kokeilla jotain versiota tästä 2000-luvun vuosikerroista. Pöytäkone näppis+hiiri-meiningillä.
2004 on varmaan yksi useimmin kehutuista ja fanit on sitä päivitelleet vuosien saatossa, eli nykyään puhutaan vissiin NHL 04 Rebuiltista. Saa ajantasaiset porukat, rosterit ja kaikki muut, ja löytää myös erinäisiä kausimodeja. Pikasilmäyksellä 93-94 - 98-99 ainakin ja jopa KHL:n.

Itsellä ei toki ole kokemusta tuosta, mutta ehkä pitäisi joskus. Ihan hyvältähän tuo näyttää. Monia niitä asioita, joita kaipaa nykyänäreissä. Kyllä sen muistaa, että tuolloin esim. näki kun vastustajan ykkönen oli kentällä, sillä se kiekko kanssa pysyi omalla alueella.

 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo 2004 on hyvä änärivuosikerta. Olen näitä kausi/franchisemoodeja pelaillut sieltä änärin alusta asti ja 2004:ssä muistuu vieläkin mieleen kaikista jännimmät playoffit tähän asti, kun pelasin SM-Liigaa Tapparalla. Ilves kaatui välierissä todella vuoristoratamaisten vaiheiden jälkeen voitoin 3-2 (alkuperäinen peli mallintaa vuotta 2003 jolloin oli puolivälierät ja välierät paras viidesta ja finaalit paras seitsemästä). Finaaleissa nousin seiskapelissä HIFK:ta vastaan 2-4 häviöltä haudan partaalta viimeisen 3 minuutin aikana 6-4 voittoon.

Jossei muisti pahasti reistaile niin uusin EA:n NHL-sarjan versio PC:lle on 2009, joka saattaa olla tuolla EA:n omassa Origin palvelussa tarjolla.

Tämäkään ei ollut huono ja tosiaan viimeisin PC:lle tehty. Myös tässä vaikeutason ollessa tapissa oli nitropelejä ja hermoja raastavia pudotuspelisarjoja. Nykyänäreissä hyvän vaikustason löytäminen tekoälyä vastaan on hankalampaa, kun se mikä vaikeuttaessa lähinnä paranee on vastapuolen kyky naulata väkisin maait ja itse voittaa vedot parhaimmillaan tyyliin 60-20.

Pöytäkone näppis+hiiri-meiningillä.

Suosittelen padiohjaimen hankkimista PC:llekin, kyllä se sen melkein vaatii, eikä ne halvimmat edes maksa paljoa.

ja onko pelisarja vielä jännä?

On se vielä jännä tuoreimmissakin versioissa, nyt pelaan pleikkarilla NHL19 franchise modea Ottawalla ekaa kautta ja kun neljäsosa kautta on pelattu, niin turpaan on tullut enemmän, kuin voittanut (Ottawa on tässä alussa ehkä tosin huonoin rinki koko sarjassa). Tossa mulla on tyylinä simulaatio, tasona tähtipelaaja ja laukaustarkkuutta on hieman kasvatettu normaalista molemmille osapuolille, itselle ja tekoälylle. Tekoälyn vaikeus on vuosien mittaan kasvanut, mutta kuten todettua ei se suoranaisesti ole realistista vaikeutta, vaan mitä vaikeammalle laitat, niin tuntuu, ettei vastapuolta paranisi päästää edes laukomaan. Mutta kuitenkin hatunnosto, että peliä voi nykyään säätää näköisekseen monilla säätömahdollisuuksilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

npc

Jäsen
Okei. Kitokset kaikille vastanneille. Ilmeisen yksiselitteisesti vuoden -04 vuosikerta on hyvä tässä NHL-saagassa. Ja jos oikein ymmärsin niin -09 jälkeen ei olla PC:lle edes tehty näitä enää.

Peliohjaimen hankkiminen sinänsä ei olisi ongelma jos sen saa kytkettyä vaikka usb-tyyppisesti koneeseen. Varmaan parempi ja olenhan sellaisella puoli vuotta pelaillutkin vuonna -98. Tosin lähtökohtaisesti pelaisin hiiri-näppis -pohjalta.

Täytynee tässä mennä steamin tarjontaa katsastaa.. - vai mistä náitä kenties ostetaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei. Kitokset kaikille vastanneille. Ilmeisen yksiselitteisesti vuoden -04 vuosikerta on hyvä tässä NHL-saagassa. Ja jos oikein ymmärsin niin -09 jälkeen ei olla PC:lle edes tehty näitä enää.

Peliohjaimen hankkiminen sinänsä ei olisi ongelma jos sen saa kytkettyä vaikka usb-tyyppisesti koneeseen. Varmaan parempi ja olenhan sellaisella puoli vuotta pelaillutkin vuonna -98. Tosin lähtökohtaisesti pelaisin hiiri-näppis -pohjalta.

Täytynee tässä mennä steamin tarjontaa katsastaa.. - vai mistä náitä kenties ostetaan?
Ei noita vanhoja NHL-pelejä saa steamista, eikä taida saada mistään muualtakaan. Niiden myynti ja tuki on täysin loppunut, jonka vuoksi niitä jaetaan joillain sivustoilla ilmaiseksi. Kovin laitontakaan tuo ilmainen jakaminen ei ole, kun on kyse ns. "abandonwaresta", eli peliyhtiöiden hylkäämistä peleistä.

Itse pelasin NHL98 lähtien ja NHL08 saakka kaikkia PC:n NHL-pelejä näppiksellä. Silloin se ei tuntunut ollenkaan oudolta tai huonolta vaihtoehdolta, mutta toki sittemmin olen konsoleilla tottunut padilla pelaamaan ja nykyään ajatus näppiksellä pelaamisesta tuntuu kovin oudolta. Hiirtähän siinä ei käytetty, vaan pelkkää näppistä. En tiedä olisiko ollut mahdollisuus valita joku hiiri+näppis -combo, mutta itse pelasin pelkällä näppiksellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

npc

Jäsen
@redpecka Näyttäisi lähtevän ilmaiseksi, esim täältä: NHL 2004 - Old Games Download

Modi sitten erikseen täältä: NHL04 Rebuilt 2020
Hyvä. Laitoin tämän sivun kirjainmerkkeihin ja palaan yrittämään latauksia ensi viikolla selvinpäin. Gracias.

Itse pelasin NHL98 lähtien ja NHL08 saakka kaikkia PC:n NHL-pelejä näppiksellä. Silloin se ei tuntunut ollenkaan oudolta tai huonolta vaihtoehdolta, mutta toki sittemmin olen konsoleilla tottunut padilla pelaamaan ja nykyään ajatus näppiksellä pelaamisesta tuntuu kovin oudolta. Hiirtähän siinä ei käytetty, vaan pelkkää näppistä. En tiedä olisiko ollut mahdollisuus valita joku hiiri+näppis -combo, mutta itse pelasin pelkällä näppiksellä.
En minäkään ihan tarkkaan muista miten nämä meni alkuaikoina.. Mutta kaverin luona -96 pelattiin PC:llä toisiamme vastaan ja siinä jaettiin toiselle toinen puoli näppiksestä ja toiselle toinen.. En muista oliko hiirtä mukana - tuskin, sillä niitähän nyt ei missään tapauksessa ollut kuin yksi.

Mutta vuoden-93 versioo muistan pelanneeni hiirellä että näppiksellä. Sitähän ei monipelata voinutkaan - saati verkossa kaveria vastaan. Ne oli ne yliopiston netit varattu muuta liikennettä varten silloin.
 

npc

Jäsen
...nyt pelaan pleikkarilla NHL19 franchise modea Ottawalla ekaa kautta ja kun neljäsosa kautta on pelattu, niin turpaan on tullut enemmän, kuin voittanut (Ottawa on tässä alussa ehkä tosin huonoin rinki koko sarjassa).
Ok. Olin itse aika ottawana osapuolena alussa kun en vielä haldannut näppistä ja näitä ja peli vaikutti toosi haastavalta. Sittemmin pelasin LA Kingsillä; Sandstrom ja Robitaille teki paljon maaleja Gretzkyn syötellessä. Ja tässä editionissa oli se Jarrod Skalde, joka oli jopa Gretzkyä parempi. Siitäköhän tuli se yksi huhu SM-liigaan, että tällainen kannattais ottaa kun tietsikkapeliarvot näin sanoo? Tepsiin muistaakseni huhuttiin.

Tästä pelisarjasta ja versiosta -93 vielä sellainen anekdootti, että runkosarjaotteluita pystyit simuloimaan eteenpäin, mutta pleijareita ei voinut enää. Ouch! - kyllä pelotti. Ja neljälle korpulle mahtui tämä. Ja oikeasti - sen jälkeen ei ole menty eteenpäin muussa kuin grafiikassa. (No okei, tekoäly tietty varmaan ottanut harppauksia, mutta sekin on...)
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä pelisarjasta ja versiosta -93 vielä sellainen anekdootti, että runkosarjaotteluita pystyit simuloimaan eteenpäin, mutta pleijareita ei voinut enää. Ouch! - kyllä pelotti. Ja neljälle korpulle mahtui tämä. Ja oikeasti - sen jälkeen ei ole menty eteenpäin muussa kuin grafiikassa. (No okei, tekoäly tietty varmaan ottanut harppauksia, mutta sekin on...)

Joo alkuperäinen 93 PC:lle oli kovassa käytössä ja kesti aikaa tosi pitkään. Vasta 99 oli oikeasti hyvä ns. 3D versio. Vieläkin joskus miettii, että alkuperäinen NHL onnistui kyllä aikansa peliteknologian huomioon ottaen aivan hämmentävän hyvin. Sitä toki piinasi ne tietyt tavat, joilla maalin sai lähes aina ja toisaalta tekoäly ei muutenkaan haastanut riittävästi. Editoinkin sitä peliä aika paljon mm. rostereita ja pelipaitaeditorikin siihen oli. Siinä olisi ollut myös jonkinlainen mahdollisuus, jos osasi, lyödä tietokoneelle kerrointa, millä tietokoneen joukkueen pelaajien arvoja nostetaan, niin että peli vaikenee, mutta totesin sitten, että aika siirtyä eteenpäin. Silti tuotakin voisi joku koittaa faceliftata, ei sellaista hyvää arcademaisempaa lätkäpeliä olla aikoihin nähty.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Onkos PS4:n Gran Turismo Sport tuttu kellekään? Onko olemassa jokin keino parantaa lähtöruutuaan noissa GT Leaguen kisoissa? Monesti on turkasen kova homma taistella itsensä ruutulipulle kun on joutunut lähtemään jonon hänniltä. Vanhassa GT4:ssa oli sentään aika-ajot, joiden mukaan lähtöruutu määräytyi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
2004 on varmaan yksi useimmin kehutuista ja fanit on sitä päivitelleet vuosien saatossa, eli nykyään puhutaan vissiin NHL 04 Rebuiltista.
Pleikkari kakkosella tuli kyllä tutuksi. Pelasin joskus kokonaisen kauden Detroitilla, koska se oli lähtökohtaisesti pelin parhaita nippuja. Yllätys olikin suuri, kun tekoäly hallitsi pelistä toiseen. Kausi tosin päättyi mestaruuteen Hasekin unelmapelien ansiosta. Josephilla tai Legacella pelit menivät huomattavasti heikommin, joten heitä ei tolppien väliin uskaltanut laittaa. Hyökkäyspäässä ei paljoa merkinnyt, oliko kentällä Steve Yzerman vai Darren McCarty, molemmilta rannari lähti suurin piirtein yhtä napakasti.

Jos 04:ssa olisi saanut paidan jäädytettyä, Hasekin paita olisi noussut kattoon alta aikayksikön.
 

Buster

Jäsen
Onkos PS4:n Gran Turismo Sport tuttu kellekään? Onko olemassa jokin keino parantaa lähtöruutuaan noissa GT Leaguen kisoissa? Monesti on turkasen kova homma taistella itsensä ruutulipulle kun on joutunut lähtemään jonon hänniltä. Vanhassa GT4:ssa oli sentään aika-ajot, joiden mukaan lähtöruutu määräytyi.
On pelattu antaumuksella, mutta ei muista. Jos tarkoitat offline-kisoja, eli tekoälyä vastaan kisaamista, niin ei ole tarjolla kuin se yksi ainoa lähtöpaikka. Se viimeinen lähtöruutu ja rajoitettu kierrosmäärä toimivat omalta osaltaan vaikeustasona pelisarjassa.

Siinä pitää vain opetella ajamaan ko. rata ja totutella alla olevaan autoon. Juuri tuo on se pelisarjan henki, että yrittää kerta toisensa jälkeen jotain kisaa - tai aikarajaa - voittaa. Sportissa oli kyllä muutamia kisoja, jotka olivat aika hankalia. Mieleen on kuitenkin jäänyt unohtumattomimpana täyspitkän Nurburgringin ajaminen alle tietyn kulta-aikarajan. Kiva yrittää, kun rata on niin pitkä, ettei millään tahdo muistaa jokaista mutkaa ja se on vielä niin kapea, että on helppo lipsauttaa ulos. Kiva kun siinä kahdeksan minuutin kohdalla lipsauttaa ulos ja ei muuta kuin uutta yritystä sisään, menee äkkiä pari iltaa.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Joo, kaikkiaan pelin henki on aikalailla toisenlainen kuin PS2:n GT4:ssa. Vanhassa pelissä jonkun Sunday Cupin kisat pystyi voittamaan suunnilleen silmät kiinni kunhan oli saanut hankituksi jonkun kelvollisen kiesin ja siihen pikkuisen viriviriä. Nyt vastuksen taso määräytyy ihan sen mukaan mikä auto on alla.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä lätkämanageripeliä suosittelette? Nyt löytyy FHM 6.

Ei kai noita vaihtoehtoja juuri ole kuin mainitsemasi FHM ja Eastside Hockey Manager on Steam

Itse en ole FHM:ää ikinä pelannut, joten vertailemaan en pysty. EHM parissa kuitenkin tullut vietettyä useampi sata tuntia, ja tasaisin väliajoin tulee aina pelin pariin palattua... Vähän helpoksihan se käy, kun viimeisessä tallennuksessakin on tullut voitettua Stanley Cup neljästi viiden vuoden sisällä, mutta pelaajien kehitys on silti yhtä koukuttavaa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa minulla näyttää olevan tuo EHM ostetttuna jo 2016, joten latasin siihen uusimman päivityksen. Vaihtoehtonahan olisi nyt FHM 7, hinta on vain vielä kovin suolainen 39,90 €. Onko kellään kokemuksia FHM 7:sta?
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onkos kukaan ehtinyt pelaamaan Mundaun -nimistä peliä jo? Metacritics-pisteet osuu sinne "ihan ok" -sektoriin, eipä tuo maksaisi PS4:lle kuin 19,90 euroa, ja tällaiset indie-setit yleensä kiinnostaa mut tuosta ei nyt oikein ota selvää, että onko hyvä vai ei..
 

Undrafted

Jäsen
Mitä mieltä olette pelaamista auttavista jutuista peleissä esim. minikartta, reititykset ja vastaavat. Viime kuukausina tullut pelattua paria peliä, missä ei ollut niin tarkkaa minikarttaa eli joutui erilailla pelaamaan. Samoin puuttunut suunnistuksen apuja, mitä osassa pelejä on eli seuraavaan kohteeseen johtava viiva tai vastaava. Aiemmin kokeilin yhtä peliä vaikeimmalla tasolla ja huomasin pelistä katoavan hitpoint-mittarin. Kertoi vasta kun olit 1-2 osuman päässä kuolemasta.

Olen alkanut tykkäämään tälläisestä ei niin avustetusta pelaamisesta, koska se pakottaa minut pelaajan tekemään mutakin kuin vain painelemaan nappeja. Toisaalta pelissä tulee olla sitten muita vinkkejä, joilla realistinen mahdollisuus päästä eteenpäin. Tulitaistelusta tulee jännempi, kun vihuja ei merkkaa tai minikartta ei kerro missä vihut liikkuvat. Osinhan keinot toki samoja, mitä pvp-onlinepelaajat kokevat jatkuvasti. Itsellä suurin pelikokemus vain konetta vasten, koska vähemmän tullut online-pelejä pelattua.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Mitä mieltä olette pelaamista auttavista jutuista peleissä esim. minikartta, reititykset ja vastaavat. Viime kuukausina tullut pelattua paria peliä, missä ei ollut niin tarkkaa minikarttaa eli joutui erilailla pelaamaan. Samoin puuttunut suunnistuksen apuja, mitä osassa pelejä on eli seuraavaan kohteeseen johtava viiva tai vastaava. Aiemmin kokeilin yhtä peliä vaikeimmalla tasolla ja huomasin pelistä katoavan hitpoint-mittarin. Kertoi vasta kun olit 1-2 osuman päässä kuolemasta.

Olen alkanut tykkäämään tälläisestä ei niin avustetusta pelaamisesta, koska se pakottaa minut pelaajan tekemään mutakin kuin vain painelemaan nappeja. Toisaalta pelissä tulee olla sitten muita vinkkejä, joilla realistinen mahdollisuus päästä eteenpäin. Tulitaistelusta tulee jännempi, kun vihuja ei merkkaa tai minikartta ei kerro missä vihut liikkuvat. Osinhan keinot toki samoja, mitä pvp-onlinepelaajat kokevat jatkuvasti. Itsellä suurin pelikokemus vain konetta vasten, koska vähemmän tullut online-pelejä pelattua.

Ghost of Tsushimassa huomasin ainakin kun ei ollut minikarttaa käytössä, vaan touchpadia hipaisemalla tuuli näytti minne piti mennä, että ympäristöä tuli paljon enemmän seurattua. Helposti esim. GTAn tyylisissä peleissä paikasta toiseen siirryttäessä katse on vain siinä minikartassa ja ympäristöä seuraa vain toisella silmällä. Tulipahan vain mieleen yksi esimerkki.
 

Buster

Jäsen
Mitä mieltä olette pelaamista auttavista jutuista peleissä esim. minikartta, reititykset ja vastaavat.
Mielestäni pitäisi tarjota aina pelaajalle mahdollisimman paljon valinnanvaraa. Tuo vaatii pelisuunnittelussakin järkeä, että sitten olisi oikeasti mahdollista suunnistaa maamerkkien, kompassien tai muiden avulla halutessaan kohtalaisesti. Ettei sitten menisi ihan täydelliseksi haahuiluksi ja vaikka ketjutettujen tehtävien - tai tehtävänosien tekeminen katkonaiseksi, kun ei osaa löytää paikalle. Pakko kyllä myöntää, että itse en ole koskaan tuota kokeillut - sen ajanviemisen vuoksi... Ehkä pitäisi joskus... Witcher 3:sen kartalla ainakin osaisin jo suunnistaa aikas hyvin sokkona, mutta siinä pelissä on tiettynä esteenä se, että löydät itsesi alueelta, jossa on noita punaista pääkalloa kantavia vihulaisia, joita on lähes mahdoton voittaa edes helpoimmalla tasolla.

Monesti on peleissä tullut tuskastuttua tuohon, että kuinka helvetisti tavaraa siihen hud:iin saadaan ahdettua ja kuinka monimutkaisia saavat tehtyä käyttöliittymistä, sekä kuinka paljon eri ominaisuuksia saadaan mukaan (kartat on täynnä monenlaista keräilyä, miljoonia minitehtäviä, on craftausta, kaikenlaista kehitystä ja psyykemittareita, stamina-mittareita hp-mittareita, stressi-mittareita jne.). On ihan totta, että siinä harvoin tulee ihailtua itse sitä miljöötä enää ja ehtii fiilistelemään, kun juokset paikasta toiseen suorittamassa noita asioita ja sivusilmällä vilkuilet minimappia, mittareita, sekä ties mitä muuta. Mutta samaan aikaan kun peli kestää 60 tuntia muutenkin, niin ei nyt ihan heti kiinnosta tuplata sen kestoa piilottamalla noita apuja.

On myös jostain pienistä asioista on tullut hajottua, kuten RDR 2:sen kaupassa sen esityslehtisen animoitu sivujen kääntäminen. Kun joudut käymään kaupoissa miljoona kertaa ja aina odottelet siihen lehtiseen zoomausta, sekä sitten sitä hiton sivujen kääntelyä animaatioineen, niin kyllä sitäkin kautta saat immersion kadotettua. Tosin se tapahtuu sitä kautta, että olet tottunut asioiden tapahtuvan heti muissa peleissä kun painat nappia, mutta nyt sä joudut odottamaan. Sama kuin ammuksia napsiessa taputtelee taskuja ja odotetaan montako patia löytyy. Osittain asenne- ja tottumiskysymyskin.
 

Undrafted

Jäsen
Täytyy varmaan rohkeammin katsella pelin valikoista, että millaisia ”tyhmennyksiä” voisi tehdä ja siten luoda itselle haastavampaa tilannetta. Far cry vitosess tosin meinasi pari kertaa hermostua, kun ei kaadettua elukkaa löytänyt. Osa syy ei tosin ollut minikartan puuttuvat merkinnät, vaan bugittava peli ja aidosti katoavat eläimet. Taannoin Controllia pelatessa tykkäsin, kun tuli luettua kylttejä rakennuksen sisällä ja niiden mukaan suunnistettua kohti tavoiteltua paikkaa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura

Housemarque tosiaan virallisesti nyt liittyi mukaan Sonyn talliin. Eihän tässä hirveän isoa muutosta tule ainakaan ensi alkuun, ovat pitkän aikaa tehneet yhteistyötä ja suurin osa julkaisuista on ollut PS-jollekin. Jatkossa voi olla paljon isompi budjetti käytössä. Mutta silti hieno uutinen - ei noita first-party studioita silti liiaksi ole, ja nyt saadaan ihan kotimainen versio aiheesta mukaan. Torille!
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Ghost of Tsushimassa huomasin ainakin kun ei ollut minikarttaa käytössä, vaan touchpadia hipaisemalla tuuli näytti minne piti mennä, että ympäristöä tuli paljon enemmän seurattua. Helposti esim. GTAn tyylisissä peleissä paikasta toiseen siirryttäessä katse on vain siinä minikartassa ja ympäristöä seuraa vain toisella silmällä. Tulipahan vain mieleen yksi esimerkki.

Toi Ghost of Tsushiman juttu oli mielestäni loistava. Olikos niin, että Horizon: Zero Dawnissa ei myöskään ollut minimappia?

Aikoinaan Ps2:selle julkaistussa The Getaway pelissä oli korvattu minimapin reittiohjeet autojen vilkuilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös