Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 268 849
  • 28 700

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vai niin. Minä olen keskustellut kanssasi tasan kaksi kertaa. Molemmat kuluneelle viikolla. Molemmilla kerroilla olet alkanut vittuilemaan päin naamaa ilman syytä heti kättelyssä. Molemmilla kerroilla olet itse tehnyt jotain virheellisiä päätelmiä teksteistäni ja se seuraksena aloittanut suorat solvaukset. Ei erityisemmin rohkaise keskustelemaan kanssasi jatkossakaan.

Minusta molemmat keskustelumme ovat olleet täysin turhia. Sinä innokkaana postaat mitä tahansa juttua, joka näyttää myönteiseltä turvapaikanhakijoiden sopeutumisessa ja työllistymisessä. Haukut muut joka on kanssasi eri mieltä alentuvalla sanalla "öyhöttäjä". Pikahaulla olet käyttänyt tätä 49 kertaa. Vasta.

Mä taas kuulun niihin jotka hakevat faktoja ilman sopivaa, agendaan osuvaa tilastopoimintaa ja olen myös sen takia puolustanut systemaattisesi sitä, että Suomen tulee ottaa pakolaisia. Olen näkemyksen perustellut yksityiskohtaisesti määriä, kotouttamistapoja jne myöten. En lähde itkemään jos joku antaa takaisin. En kuitenkaan käytä muista samanlaisia keskustelijaa halventamaan pyrkiviä nimityksiä sytemaattisesti kuten sinä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä siis ihan yleisesti, ei välttämättä @Anssi #5:lle, koska hänen viesteistään ei nyt ihan varmasti pysty sanomaan näkeekö hän turvapaikanhakijat jotenkin taloudellisesti kannattavana.
Mä olen useampaan kertaan todennut, että turvapaikanhakijat otetaan humanitäärisistä syistä. Ei taloudellisista, kulttuurisista, poliittisista tai mistään muustakaan. Vain ja ainoastaan siksi, koska me ollaan niin vitun hienoja ihmisiä, että autetaan avun tarpeessa olevia. Kun niitä pakolaisia tänne sitten tulee, niin tietysti kannattaa toimia niiden kanssa niin, että tuokin porukka alkaa pikkuhiljaa osallistumaan valtion pohjattoman kassan kartuttamiseen. Tähän ymmärtääkseni myös pyritään.

Mamujen työllistymiseen, oli ne sitten pakolaisia tai jotain muuta, vaikuttaa huomattavan paljon se, onko niitä työpaikkoja tarjolla vai ei. Talousviisaat ovat kovasti kertoneet, että nykyisen laman pohja on nyt ohitettu ja nousukausi olisi edessä. En lähde täällä ennustelemaan tai kinastelemaan onko tuo totta vai ei, kun en jaksa noista aiheista dystoopikkojen kanssa vääntää. Öyhöttäjissä on mulla ihan tarpeeksi työsarkaa. Noilla mun tilastoilla en yrittänyt osoittaa mitään sen kummempaa, kuin että myös Somalit, Irakilaiset ja Afgaanit saadaan töihin, jos niitä töitä vaan riittää. Täällähän öyhöttäjät tyypillisesti esittää, että em porukkaa ei töihin saa, kun mielummin notkuvat sossun rahoilla itäkeskuksessa. Jos noista jo aiemminkin tänne tuomistani tilastoista jotain voi päätellä, niin sen itsestäänselvyyden, että Somali ja Irakilainen on työnteon suhteen samanlainen kuin pottunokat. Jos töitä on ja palkka on edes jotenkin järkevä, niin kyllä niitä töitä sitten tehdään. Nähdäkseni siis Suomen talousongelmien ratkaisussa siis kolme tärkeintä asiaa ovat työpaikat, työpaikat ja työpaikat.

Talouden nousu ja työpaikat muuten ratkaisivat jo 90-luvulla Itä-Helsingissä vaikuttaneiden skinien aiheuttaman potentiaalisen ongelman. Kun lama loppui, niin skinitkin meni töihin, perustivat perheen ja lopettivat häiriköinnin, kun siihen ei riittänyt enää aikaa. Osa noista toki öyhöttää netissä edelleen. Eli Odinin idiootitkin todennäköisesti lopettaa siihen, kun töiltä ja perheeltä ei jää enää aikaa harrastukseen. Just nyt niillä on vaan liikaa vapaa-aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta molemmat keskustelumme ovat olleet täysin turhia.
Tohon olis auttanut, jos olisit vaivautunut lukemaan, mitä kirjoitin.

Haukut muut joka on kanssasi eri mieltä alentuvalla sanalla "öyhöttäjä". Pikahaulla olet käyttänyt tätä 49 kertaa. Vasta.
No mitä sitten? Kutsun öyhöttäjiä öyhöttajiksi. Opettele elämään sen kanssa....tai ole opettelematta. Ei tarkemmin ajatellen erityisemmin kiinnosta.

En kuitenkaan käytä muista samanlaisia keskustelijaa halventamaan pyrkiviä nimityksiä sytemaattisesti kuten sinä.
Tarkoitako nyt sellaisia, kuten uskonnollinen propagandisti sen jälkeen, kun olet itse ollut väärässä. Tai ehkä sellaisia, että vastapuoli postaa tutkimuksia joita ei lue, tai ymmärrä, heti sen perään, kun itse olet keskustelussa ainoa, joka ei ole ymmärtänyt lukemaansa? Vai oliko tuon pätkän pointtina vain se, että minun pitäisi keksiä vaihtelevampia solvauksia, kuten sinä teet?

En viitsi enempää metakeskustelua ja off-topicia vääntää, joten tämä saa tästä aiheesta riittää sinun kanssasi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tohon olis auttanut, jos olisit vaivautunut lukemaan, mitä kirjoitin.

Luin kyllä. Kuten aina. Ongelmahan oli siinä, että sulla oli vanhat luvut ja itse nostin uudet esille, joissa oli sekä pakolaisten että kaikkien ulkomaalaisten tilastoa työllistymisestä (työllisyysaste) ja työttömyydestä. Se että haluat käsitellä vain menneitä aikoja ja väittää niihin lukuihin nojautuen että hyvin menee, on toki ymmärrettävää.


No mitä sitten? Kutsun öyhöttäjiä öyhöttajiksi. Opettele elämään sen kanssa....tai ole opettelematta. Ei tarkemmin ajatellen erityisemmin kiinnosta..

Toisin sanoen olet ylentänyt itsesi halveeramaan muita kymmeniä kertoja, mutta kun minä kerran vähän liipasen siistillä nimityksellä propagandasta, se onkin jo solvaamista.

Uskomatonta! Vähän kuin sarjamurhaaja itkisi täydellisen epäoikeudenmukaista kohteluaan kun sai pienen näpäytyksen sormille. Tämä öyhöttäjä nimitys on siinä mielessä mielenkiintoinen, että nimittelyn yksi tarkoitus on osoittaa vastapuoli natsiksi ja siitä oikealle sekä korostaa nimittelijän paremmuutta kaikin tavoin.

Otetaas asiaa:

1. Todellisuudessa suunnilleen 70-90 prosenttia suomalaista on valmis ottamaan pakolaisia vastaan kunhan se tapahtuu järjestäytyneesti ja kunhan heitä varten on kotouttamissuunnitelmat, jotka myös yhdessä laitetaan toimimaan.

2. Mutta suomalaiset vastustavat samalla prosenttiarviolla suunnilleen 70-90 sitä, että maan rajat on auki tai lähes auki ja että ihmisiä kuskataan kymmeniä tuhansia vokkeihin vailla keskelle ei mitään tekemään ei mitään. Tiedämme, että tällainen kohtelu homekouluin ja -hotelleihin ei edistä kenenkään asiaa vaan tulee maksamaan ison laskun väkivaltana, raiskauksina jne.

3.UNHCR:n edustaja totesi syksyllä Suomessa käydessään, että Suomen määrä olisi ollut 6 000, ei yhtään enempää. Hän tiesi, että nykymeno johtaa kriisiin ja turvattomuuteen.

4. YK:n edustaja totesi eilen, että pakolaisia syötetään Eurooppaan tiettyjen maiden toimesta tarkoituksenaan vahingoittaa Eurooppaa. Hän pyysi että tässä tilanteessa ei oltasia naiiveja vaan nähtäisiin mitä laajemmin tapahtuu.

Sanoisin että erittäin iso määrä suomalaisia on yllä olevista asioista ja UNHCR:n sekä YK:n edustajan näkemyksistä samaa mieltä. He ovat valmiita auttamaan, mutta näkevät asiat samoin kuin YK:n ja UNHCR:n edustajat. Nämä hallitusta fiksummat suomalaiset eivät todellakaan ole mitään öyhöttäjiä vaan vastuuntuntoisia suomalaisia.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Kutsun öyhöttäjiä öyhöttajiksi. Opettele elämään sen kanssa....
Sinänsä kun viestejäsi lukee, ei sinulla siihen hirveästi olisi varaa. Olet yksi maahanmuutto-keskustelujen pahimpia öyhöttäjiä...
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huvikseni aloin vertailla USA<>Meksiko ja Eurooppa<>Afrikka siirtolaisten lukumääriä nyt kun toinen on kuuma peruna täällä ja toinen Ameriikassa, eli tuoretta mielipidettä ja faktaakin asiasta on nyt internetit pullollaan.

Tässä yksi tutkimus by Pew Research.

Kiinnostava huomio on se, että liikenne Meksikon ja USA:n välillä on kääntynyt Meksikoon palaavaksi (välillä 2009-2014), ja entistä kiinnostavampaa se on siksi, että valtaosa lähtijöistä lähti omasta tahdostaan. Vain 14% kengittiin. Minä näen tämän mielenkiintoisena siksi, että vertailua voi tehdä Euroopan tilanteeseen: nyt on pakolaisilla himassa tukalat oltavat, mutta jos tilanne kotimaassa paranee, yhä useampi lähtenee takaisin kotimaahansa.

Vertailun vuoksi siis vuosien 1995 ja 2007 välisenä aikana dokumentoimattomien Meksikolaisten määrä USA:ssa kasvoi 2.9 miljoonaa => 6.9 miljoonaa. Eli 12 vuodessa 4 miljoonaa maahanmuuttajaa, "pakolaista", yksinään Meksikosta, ja siihen päälle vielä muualta maailmalta tulleet... kuinka ne kestää? No, ei mennä siihen, lukuja vain vertailun vuoksi.

Pointtina se, että lukumäärä on kääntynyt laskuun, sekä laittomien että laillisten siirtolaisten osalta. Syitäkin on arvailtu ja kyselty; vahva Peso, paremmat työmarkkinat Meksikossa, palaavista Meksikolaisista 61% ilmoitti paluunsa syyksi halun palata perheensä luo tai aloittaa perhe. Olettaisin että sama vietti on vahva Afrikasta/Lähi-idästä tulijoilla, joten tässäkin valossa olisi entistä tärkeämpää saada alue taas ns. hallintaan, jotta voisimme nähdä saman Euroopassa; mahdollisesti useampi miljoona tulijaa seuraavien 10-15 vuoden aikana - mutta tuon jälkeen, jos Afrikan tilanne saataisiin kääntymään, virtakin kääntyisi takaisin Afrikkaa kohti.

Siksikin tuo Meksiko<>USA tilanne on aika erikoinen, että Meksikossa edelleenkin on suhteellisen väkivaltaista, mutta jengi silti nyt haluaa palata takaisin. Ehkei USA (Eurooppa) olekaan niin auvoinen, mutta muilta kuin henkensä heittämisen uhkaa pakenevilta tulijoilta tulee kestämään muutama vuosi tajuta se minkä meksikolaiset alkavat nyt hiffata Jenkeissä?

Toinen kiinnostava asia minkä - kieltämättä varsin pikaisella - lukaisulla erinäisiltä foorumeilta, uutisten tai PEW:n kommenttiosioista huomasin on että Ameriikkalaiset ovat maahanmuutosta ihan yhtä kriittisiä kuin mitä tälläkin palstalla ollaan, mutta siellä pääasiallinen huoli näyttää olevan se että nynne tulee ja vie meidän työpaikat (tai siis, on vienyt jo, perkele), kun taas täällä on ihan päinvastainen meininki, että eivät perkele varmasti edes halua mitään töitä tehdä, loiset. Lisäksi tällaista maailmanlopun meininkiä en lukenut juuri ollenkaan, että ensin hajoaa EU, sitten hajoaa Suomi, sitten meidät kaikki
häädetään Suomesta pois.

Toki luulen tietäväni, että suurin vyöry Meksikosta USA:n tuli kaiketi ihka oikeasti töiden perässä eikä pakosta, laputtomat mehicolaiset eivät saa Jenkkilässä juurikaan mittään avustuksia valtiolta Suomen tapaan joten siellä purnataan vain siitä että ne vie meidän työt eikä niinkään veronmaksajalle aiheutuneista kuluista, ja osasyy siihen miksi Meksikosta ei enää liikennettä suuntaudu kohti USA:ta on aika saatanasti tiukentunut rajavartiointi (mikä tietysti vaikuttaa +/- lukuun), mutta silti: myös "ihan kunnolliset" meksikaanit enenevässä määrin palaavat kotimaahansa, joten sopii toivoa että myös täällä tilanne siihen suuntaan kääntyy, ennemmin tai myöhemmin. Ellei Afrikan tilanne käy mahdottomaksi. Toki jos Keski-Amerikan tilanne sekin vielä pahenee, niin saavat Euroopan ja Ameriikan päättäjät yhdessä miettiä konsteja.

Eikä mennyt edes hirveästi OT:ksi, koska otsikossa ei sittenkään puhuttu vain ja ainoastaan Euroopan pakolaispolitiikasta.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se että haluat käsitellä vain menneitä aikoja ja väittää niihin lukuihin nojautuen että hyvin menee, on toki ymmärrettävää.
Mä itse asiassa jo kerroin sen miksi nuo numerot keskusteluun toin. Missään vaiheessa en ole väittänyt noihin lukuihin vedoten, että hyvin menee. Tuo on sinun puoleltasi puhdasta valehtelua. Tai no, voihan se kai olla puhdasta ymmärtämättömyyttäkin.

Voisit pikkuhiljaa ehkä jo harkita niiden minun kirjoitusteni lukemista. Jos ongelma on ymmärryspuolella, niin pyydä rohkeasti lisäselvitystä. Voi olla, että joku sivullinenkin vaivautuu taas parilla viestillä selventämään sinun väärinymmärryksiäsi. Niitä kun tuntuu riittävän jokaiseen viestiin niin, että yksi rulla rautalankaa ei riitä selittämään.

Toisin sanoen olet ylentänyt itsesi halveeramaan muita kymmeniä kertoja, mutta kun minä kerran vähän liipasen siistillä nimityksellä propagandasta, se onkin jo solvaamista.
Sinä väitit, että: "En kuitenkaan käytä muista samanlaisia keskustelijaa halventamaan pyrkiviä nimityksiä sytemaattisesti kuten sinä".
Minä vain osoitin, että sinä ainakin käytät vastapuolesta halventavia nimityksiä. Samanlainen ja systemaattinen toki jäi osoittamatta, mutta enpä siihen pyrkinytkään.

Tämä öyhöttäjä nimitys on siinä mielessä mielenkiintoinen, että nimittelyn yksi tarkoitus on osoittaa vastapuoli natsiksi ja siitä oikealle sekä korostaa nimittelijän paremmuutta kaikin tavoin.
Höpsistä, Mä kutsun öyhöttäjiä öyhöttäjiksi ja natseja natseiksi. Katsos kun öyhöttäjä on ihan eri asia kuin natsi. Google auttaa asiassa eteenpäin.


Otetaas asiaa:
Jos nyt sitten kuitenkin päätät ihan aikuisten oikeasti alkaa lukemaan mun juttuja, niin saatat yllättyä. Mä olen esim noista listaamsistasi asioista ihan samaa mieltä. Ihan kaikista kohdista. Kaikkea ne ennakkoluulot aiheuttaakin, vai kuinka?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kamenski, OT-lyhyesti. Erään USA:ssa asuvan tuttuni mukaan kyse on siitä, että meksikolaisten työpanoksesta tuli liian kallis ja heidät korvataan Väli- ja Etelä-Amerikan siirtolaisilla. Lisäksi keskiluokan alimpaan portaaseen osin päässeet meksikolaiset kärsivät siitä, että keskiluokan köyhtyminen kuristaa. Omana näkemyksenä lisäisin, että USA on liittovaltio ja sen talouspolitiikkaa on helpompi ohjata kuin EU:n. EU:ssa ei ole mitään yhtenäistä, sitovaa linjaa oikeastaan mihinkään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos nyt sitten kuitenkin päätät ihan aikuisten oikeasti alkaa lukemaan mun juttuja, niin saatat yllättyä. Mä olen esim noista listaamsistasi asioista ihan samaa mieltä. Ihan kaikista kohdista. Kaikkea ne ennakkoluulot aiheuttaakin, vai kuinka?

Mikäli näin on, pärjäämme hyvin jatkossa. En vaan uskonut kaikkien tekstiesi perusteella, että kannatat rajojen välitöntä sulkemista ja kymmenien tuhansien pakkopalauttamista tai vapaaehtoista palauttamista ja noin 6 000 pakolaiselle kunnolllisen kotouttamissuunnitelman rakentamista 3-8 vuodeksi opiskeluineen. Jatkossa Suomi ei voi enää tukea maita, jotka pyrkivät aiheuttamaan sekasortoa Euroopassa, joten ainoastaan esim. Turkin leireiltä voi siirtyä Suomeen ehkä 1 000 pakolaista vuodessa kunnes suma on purettu, kotoutettu ja voidaan taas lähteä alusta.

Luen kyllä juttusi kuten kaikkien muidenkin. Myönnän auliisti, että koska käytit vanhaa lukuapohjaa eikä uudempi sopinut, oikaisin toki tyyliin "ei käy uudemmat koska niissä väärä tulos" ja "vanhemmat sopii kaunisteluun, koska kaikki vielä hyvin."

Osaltani vastaan sinulle asiallisesti jatkossa jos vastaamiseen on muuten syytä.
 
Viimeksi muokattu:

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Otetaas asiaa:

1. Todellisuudessa suunnilleen 70-90 prosenttia suomalaista on valmis ottamaan pakolaisia vastaan kunhan se tapahtuu järjestäytyneesti ja kunhan heitä varten on kotouttamissuunnitelmat, jotka myös yhdessä laitetaan toimimaan.

Itse kuulun tähän joukkoon. Järjestäytyneesti pitää tarkoittaa sitä, että Suomi valitsee ketä ja mistä tänne pakolaisia otetaan. Keillä on parhaat edellytykset sopeutua yhteiskuntaamme. Esimerkiksi kuten Kanada ja Kerava tekee.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ennen taloudellista romahdusta uskoisin että tullaan näkemään melkoisia levottomuuksia ja ne saattaa karata hyvinkin äkkiä käsistä ja levitä pitkin eurooppaa.
Joko tämä taloudellinen romahdus ja "melkoiset levottomuudet" on nähtävissä Ruotsissa?
 

gasp

Jäsen
Eikö siihen valkoisen Suomen kannattamiseen kuulu se vajakkius vähän niin kuin annettuna? Vai oletko sinä sitä mieltä, että kyllä sitä ihan täysipäisetkin ihmiset saattavat natsiksi ryhtyä?

Mulle henk.koht on outoa jos kansallissosialismia pidetään vajakkien aatteena. No mielipiteitä on monia.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Joko tämä taloudellinen romahdus ja "melkoiset levottomuudet" on nähtävissä Ruotsissa?

No ei nyt sentään. Ruotsissa niin paljon vanhaa pääomaa, joka on pysynyt isänmaalleen uskollisena vuosisatoja. Talous ei kovin nopeasti romahda.

Miksi SDn kannatus on kuitenkin noussut? Kuningaskunnassahan ei ole ongelmia????
 

gasp

Jäsen
Tämä lienee vallitseva näkemys. Kenen aate se sitten sinun mielestäsi? Kysyn vaikka edelleenkin minun on vaikeaa uskoa, että kirjoittelet tosissasi.

Juu on vallitseva näkemys, koska juutalaiskapitalistit voittaessaan sodan pyrkivät murskaamaan kansallissosialismin ja melko hyvin ovat onnistuneet.

Itse pidän anarkisteja ja äärivasemmistoa, jos en vajakkeina, niin ainakin erittäin typeränä sakkina. Ja tosissani kirjoitan kyllä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Koska joka maasta löytyy omat vajakkinsa.

Tai joka maasta löytyy tavallisia, palkankorotusta ahneena mankuvia, mutta veronsa maksavia rauhalliseen tylsään elämäänsä tyytyviä skandidemareita, jotka alkavat ihmetellä maailmanmenoa. Uhkaavasti vittuuntuen.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Toinen kiinnostava asia minkä - kieltämättä varsin pikaisella - lukaisulla erinäisiltä foorumeilta, uutisten tai PEW:n kommenttiosioista huomasin on että Ameriikkalaiset ovat maahanmuutosta ihan yhtä kriittisiä kuin mitä tälläkin palstalla ollaan, mutta siellä pääasiallinen huoli näyttää olevan se että nynne tulee ja vie meidän työpaikat (tai siis, on vienyt jo, perkele), kun taas täällä on ihan päinvastainen meininki, että eivät perkele varmasti edes halua mitään töitä tehdä, loiset.

Tämä on ihan luonnollista. Cobol jo asiaan puuttuikin, mutta kehitys tulee todennäköisesti olemaan samanlainen Suomessa. Ensin arabimaista tuleva massa romuttaa Suomessa minimipalkat, ammattiliitot ja työntekijän oikeusturvan, jolloin matalammin koulutetuilla suomalaisilla ei ole mitään asiaa enää nykyisille tulotasoille. Seuraava valtava massa lähtee sitten liikkeelle viimeistään seuraavalla vuosikymmenellä pimeästä Afrikasta. Sieltä tulee jengiä, satoja tuhansia, jotka ovat valmiita tekemään kaikki työt vielä halvemmalla. Tässä vaiheessa alkaa oletettavasti muuttoaalto täältä takaisin lähi-itään. Kuten nyt Meksikon kohdalla on käynyt.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jenkeissä asiaan vaikuttaa myös meikäläisittäin olematon sosiaaliturva. Niiden on pakko tehdä töitä. Täällä taas saa lähes saman kuin mitä tienaa matalapalkka-aloilla tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Mutta palataan asiaan kunhan nykysysteemi on romutettu, eiköhän muuttoliike ole sitten täältäkin ulospäin.

Hämärää, vielä joku ottaa esille huoltosuhteen.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Joko tämä taloudellinen romahdus ja "melkoiset levottomuudet" on nähtävissä Ruotsissa?

Piti varmaan minua lainata tai sitten pakki kirjoitteli samalla tavalla...

Monikulttuurinen pehmeiden arvojen paratiisi vuodatti jo talvella kyyneleitä että enää ei pysty.. Katsotaan mitä ne tekee kun tämän vuoden massat asettuu taloksi. Levottomuuksista ei taas pysty sanomaan mitään kun Pohjois-Korea mallinen tiedotus on valkopessyt kaiken maahanmuuttajiin liittyvän. Palataan aiheeseen kunhan aletaan saamaan OIKEITA lukuja ja tietoja.
 
Mielenkiintoisiä nämä tekaistut syytökset Ylivieskassa ja Vihdissä. Jossain kohtaahan itsekin nostin tämän mahdollisuuden esille, että noinkohan koitetaan asioihin vaikuttaa näiden kautta - näköjään.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mikähän on se turvisten määrä minkä Suomi käytännössä pystyy ottamaan vastaan. Jos tänä vuonna uhkana olisi se jopa 100k ihmistä niin mitenkähän asian kanssa toimittaisiin?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoisiä nämä tekaistut syytökset Ylivieskassa ja Vihdissä. Jossain kohtaahan itsekin nostin tämän mahdollisuuden esille, että noinkohan koitetaan asioihin vaikuttaa näiden kautta - näköjään.
Luonnollisesti tämä asia on tässä ketjussa sivuutettu lähes täysin, koska tällä kertaa turvikset eivät ole pahiksen roolissa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Piti varmaan minua lainata tai sitten pakki kirjoitteli samalla tavalla...

Monikulttuurinen pehmeiden arvojen paratiisi vuodatti jo talvella kyyneleitä että enää ei pysty.. Katsotaan mitä ne tekee kun tämän vuoden massat asettuu taloksi. Levottomuuksista ei taas pysty sanomaan mitään kun Pohjois-Korea mallinen tiedotus on valkopessyt kaiken maahanmuuttajiin liittyvän. Palataan aiheeseen kunhan aletaan saamaan OIKEITA lukuja ja tietoja.
Joo sun tekstiä oli tarkoitus lainata. Pahoittelut erehdyksestä.

Ymmärrän kyllä jossain määrin kipuilut tiedotuksen suhteen, sillä ihmiset ovat selvästikin herkkiä ylireagoimaan uutisotsikoihin, joissa profiloidaan rikollisia. Tälläkin foorumilla on muutama ketju, jotka heräävät eloon heti, kun iltasanomat raportoi maahanmuuttajan tekemästä rikoksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös