Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 269 248
  • 28 700

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Onko sulla jokin ongelma vastata selvään kysymykseen? Mistä sä tiedät keitä tai millaisia ihmisiä epäillään po. rikoksista? Onko sulla joku lähde joka pääsee esim poliisin rekistereihin, murhainfon huhut vai teetkö ihan vaan omia johtopäätöksiä omien tuntemustesi perusteella vai ootko hankkinut tietoa vangituista. Tämän nyt käsissä olevan mamuaallon aikaisista raiskauksista ei ole vissiin vielä tuomioita tullut, korjaa toki jos oot väärässä.

En tiiä mitä takut tai rasmukset ovat, vissiin jotain "suvakkeja". Miksi ja millä perusteella sä luulet, että mä niitä seuraisin? Heititko muuten myös ton paljon parjatun mutkunoikin-kortin?

Mä olen vastannut sun kysymykseen. Jos epäillyistä ei anneta sen tarkempia tuntomerkkejä niin kyseessä on suurella todennäköisyydellä joku muu kuin Suomalainen. Sä voit todeta tämän ihan itse seuraamalla uutisia. Siitähän tässä oli kyse. Eikö? Ei mistään tuomioista vaan lehdistön tavasta ilmoittaa asioista, johon sä itse puutuit sanomalla jonkun vetäneen "oman" johtopäätöksen uusimmasta raiskauksesta.
Muutama esimerkki:
Kaksi teinityttöä raiskattu hotellissa Oulussa - Kotimaa - Ilta-Sanomat (asialla pottunenä)
Lähijunassa naista ahdistellutta poikajoukkoa epäillään raiskauksesta Helsingissä - Seksuaalirikokset - Kaupunki - Helsingin Sanomat (asialla rikastuttajat, joka selvisi myöhemmässä uutisoinnissa)

Muistan tapauksia joissa ensimmäisessä uutisessa ei kerrota epäilyistä sen tarkemmin, mutta myöhemmin annetaan tuntomerkit joissa etsitään hoonosti suomea puhuvaa henkilöä. Mutta mä en jaksa sun kanssa vängätä tästä aiheesta yhtään enempää, mutta kannattaa kiinnittää uutisointiin huomiota enemmän tulevaisuudessa.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Mä olen vastannut sun kysymykseen. Jos epäillyistä ei anneta sen tarkempia tuntomerkkejä niin kyseessä on suurella todennäköisyydellä joku muu kuin Suomalainen. Sä voit todeta tämän ihan itse seuraamalla uutisia. Siitähän tässä oli kyse. Eikö? Ei mistään tuomioista vaan lehdistön tavasta ilmoittaa asioista, johon sä itse puutuit sanomalla jonkun vetäneen "oman" johtopäätöksen uusimmasta raiskauksesta.
Muutama esimerkki:
Kaksi teinityttöä raiskattu hotellissa Oulussa - Kotimaa - Ilta-Sanomat (asialla pottunenä)
Lähijunassa naista ahdistellutta poikajoukkoa epäillään raiskauksesta Helsingissä - Seksuaalirikokset - Kaupunki - Helsingin Sanomat (asialla rikastuttajat, joka selvisi myöhemmässä uutisoinnissa)

Muistan tapauksia joissa ensimmäisessä uutisessa ei kerrota epäilyistä sen tarkemmin, mutta myöhemmin annetaan tuntomerkit joissa etsitään hoonosti suomea puhuvaa henkilöä. Mutta mä en jaksa sun kanssa vängätä tästä aiheesta yhtään enempää, mutta kannattaa kiinnittää uutisointiin huomiota enemmän tulevaisuudessa.

Miksi sä ton Tapanilan jutun kaivoit esiin, sopiiko se hyvin sun salaliittoteoriaan. Miksi et ottanut Yöivieskan juttua, Töölön tapausta tai taannoista Espoon juttua? Jos en nyt ihan väärin muista, niin näissä jutuissa kävi uutisoinnista heti ilmi, että epäilty ei ole kalkkilaivan kapteeni.

Väännetään nyt ratakiskosta, kun ei tunnu muuten sulle aukenevan. Suomessa uutisoidaan epäillyn nimi äärimmäisen harvoin, käytännössä kyseessä pitää olla "julkkis". Jos vaikka Hesarissa lukee, että "mies raiskasi naisen". Millä vitun lihaksilla sä voit väittää varmaksi, että kyseessä on ei-kantis? Vaikka näitä epäiltyjä on saatu kiinni, niin kuinka sä tiedät että kyseessä on ollut ei-kantis? Tuomioita ei ole vielä tullut. Ootko selvittänyt keitä on vangittu, vai teetkö omia päätelmiäsi tai luet netistä minfosta tms. huhuja.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Miksi sä ton Tapanilan jutun kaivoit esiin, sopiiko se hyvin sun salaliittoteoriaan. Miksi et ottanut Yöivieskan juttua, Töölön tapausta tai taannoista Espoon juttua? Jos en nyt ihan väärin muista, niin näissä jutuissa kävi uutisoinnista heti ilmi, että epäilty ei ole kalkkilaivan kapteeni.

Väännetään nyt ratakiskosta, kun ei tunnu muuten sulle aukenevan. Suomessa uutisoidaan epäillyn nimi äärimmäisen harvoin, käytännössä kyseessä pitää olla "julkkis". Jos vaikka Hesarissa lukee, että "mies raiskasi naisen". Millä vitun lihaksilla sä voit väittää varmaksi, että kyseessä on ei-kantis? Vaikka näitä epäiltyjä on saatu kiinni, niin kuinka sä tiedät että kyseessä on ollut ei-kantis? Tuomioita ei ole vielä tullut. Ootko selvittänyt keitä on vangittu, vai teetkö omia päätelmiäsi tai luet netistä minfosta tms. huhuja.

Herra pyysi töölön tapuksen, joten herra saa sen.
Joo, heti sen uutisoinnista näki, että kyseessä oli ulkomaalainen:
Poliisi tutkii törkeää raiskausta Helsingin Hesperian puistossa - Seksuaalirikokset - Kaupunki - Helsingin Sanomat
Poliisi tutkii törkeää raiskausta Helsingin Töölössä - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Jos ei vittu seuraa uutisia niin ei seuraa vaan muistellaan vähän sinne päin.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Herra pyysi töölön tapuksen, joten herra saa sen.
Joo, heti sen uutisoinnista näki, että kyseessä oli ulkomaalainen:
Poliisi tutkii törkeää raiskausta Helsingin Hesperian puistossa - Seksuaalirikokset - Kaupunki - Helsingin Sanomat
Poliisi tutkii törkeää raiskausta Helsingin Töölössä - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Jos ei vittu seuraa uutisia niin ei seuraa vaan muistellaan vähän sinne päin.

Kyllähän tosta Hesarin jutusta normaalijärkiselle ilmenee, että kyseessä ei ole Suomen kansalainen tai täällä pidempään oleskellut. Miksi et muuten kaivanut sitä Iltalehden juttua esiin?

Ihan turhaan sä muuten alat hermostumaan. Ota ihan lungisti ja yritä saada perusteesi jätjestykseen.

Sulta ei sit vissiin löydy mitään muuta kuin huhua ja mutua tohon jälkimmäiseen kappaleeseen kirjoittamassani viestissä?
 

Rankkari

Jäsen
Kanervalle lienee ok, että tapahtui yli 10 tänä vuonna, ja tulee tapahtumaan kymmeniä mutiaisten raiskauksia ensi vuonna?
On sitä tapahtunut kantasuomalaisissa ennenkin.. ja on se niin rikastuttavaa sanonnoilla ja perusteluillasi?
Ilkka Kanervan rikkautta siis, vai mitä lie?
 
Viimeksi muokattu:

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kanervalle lienee ok, että tapahtui yli 10 tänä vuonna, ja tulee tapahtumaan kymmeniä mutiaisten raiskauksia ensi vuonna?
On sitä tapahtunut kantasuomalaisissa ennenkin.. ja on se niin rikastuttavaa sanonnoilla ja perusteluillasi?
Ilkka Kanervan rikkautta siis, vai mitä lie?

Yli 10 VOK:n asukin tekemää raiskausta, mutta kaikki ulkomaalaiset ovat rikastuttaneet helvetisti enemmän tänä vuonna.
Tilastojen mukaan n.4% väestöstä on vastuussa n.33% raiskauksista, joten pientä yli edustusta havaittavissa......
 

Rankkari

Jäsen
Yli 10 VOK:n asukin tekemää raiskausta, mutta kaikki ulkomaalaiset ovat rikastuttaneet helvetisti enemmän tänä vuonna.
Tilastojen mukaan n.4% väestöstä on vastuussa n.33% raiskauksista, joten pientä yli edustusta havaittavissa......
Huomioitava, että potentiaalisia raiskaajia tuli paljon, vasta loppuvuodesta 2015. Kesällä, ilmojen lämmetessä tämä tilasto räjähtää käsiin, ja taas suvaitsevaiset + pellepolitikot ihmettelevät, että mitenhän se näin oikein kävi.
Jälleen kerran, ei pakolaisasioiden suhteen, voi muka ennakkon tehdä mitään, vaikka todennäköisyys on tarjolla.
Voi voi, ja mitenkäs tässä taas näin kävi.
Nami nami, ja on niin ihanaa olla Marco tyyliin kaikkea suvaitsevainen, kunnes paska on naamassa.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kanervalle lienee ok, että tapahtui yli 10 tänä vuonna, ja tulee tapahtumaan kymmeniä mutiaisten raiskauksia ensi vuonna?
On sitä tapahtunut kantasuomalaisissa ennenkin.. ja on se niin rikastuttavaa sanonnoilla ja perusteluillasi?
Ilkka Kanervan rikkautta siis, vai mitä lie?

Morjens, lienee rehtiä tägätä kun toisesta puhuu.

Otappa nyt pää pois ahteristasi ja kertaa mistä mä olen puhunut. Mä en ole missään vaiheessa sanonut, että raiskaukset olisivat okei tai missään määrin ymmärrettävissä. Mun mielestä on siis aivan yhtä ikävää ja tuomittavaa, raiskaisipa sut vaikka Pekka tai Ahmed.

Mä vain kysyin perusteita väitteelle, että mediassa tarkoituksenmukaisesti salaillaan tietoa, että mamu on jonkin rikoksen tekijänä.

Sinä ja sun potentiaaliset raiskaajasi. Tiedätkö mun naapurissa asuu opettajapariskunta ja kolme lasta. Viisi potentiaalista raiskaajaa, laitan turvaketjun kiinni.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Niin tai sitten kyse on vain siitä, että ärsyttää persujen ja persuhenkisten kaksinaamainen retoriikka. Kun tummaihoista epäillään raiskauksesta, täyttyy some persujen päivittelyistä. Kun raiskauksesta epäillään persuissa vaikuttanutta kantasuomalaista eläkeukkoa, saamme nähdä persujen kunnallisvaikuttajan kommentoivan Facebookiin, että "aika viriili mies".

Minulle on ihan sama, onko raiskaaja mamu vai suomalainen, yhtä vastenmielistä ja tuomittavaa se on. Joillekin ns. isänmaallisille asia tuntuu olevan toisenlainen, ikään kuin olisivat ensisijaisesti harmissaan siitä, että mamut ovat tulleet meitin reviirille.

Näköjään ihminen voi ajautua täysin kujalle tiiratessaan maailman menoa siitä seetanan pienestä, luultavasti vielä isän poraamasta tirkistysreiästä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jos elämäntaparaiskaajilta aletaan viedä pois tasa-arvoa, niin sehän voi lähteä myös itseltäkin ja sekös pikku suomalaista helvetisti pelottaa. Täten anti-rasismin kaavussa esiintyvät ovat itse pahimman luokan rasisteja.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Jos elämäntaparaiskaajilta aletaan viedä pois tasa-arvoa, niin sehän voi lähteä myös itseltäkin ja sekös pikku suomalaista helvetisti pelottaa. Täten anti-rasismin kaavussa esiintyvät ovat pahimman luokan rasisteja.

Kuinka lausumasi koskettaa esimerksi minua tai esimerkiksi nimimerkkiä @Rankkari a, kun emme ole ikinä ketään raiskanneet? Jos olisimme taas elämäntaparaiskaajia, niin miksi meidät pitäisi asettaa eriarvoiseen asemaan toisten elämäntaparaiskaajien kanssa?

Saisko sulta muuten jonkin sortin rapsaa mamun arjesta, etkö sä ole jonkinlainen surffari?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kuinka lausumasi koskettaa esimerksi minua tai esimerkiksi nimimerkkiä @Rankkari a, kun emme ole ikinä ketään raiskanneet?

Tasa-arvo koskee kaikkia. Ei pelkästään raiskaajia.

Jos olisimme taas elämäntaparaiskaajia, niin miksi meidät pitäisi asettaa eriarvoiseen asemaan toisten elämäntaparaiskaajien kanssa?

Teidät kaikki voitaisiin aivan tasa-arvoisesti karkottaa.

Saisko sulta muuten jonkin sortin rapsaa mamun arjesta, etkö sä ole jonkinlainen surffari?

Saa, taggaan vaikka sut erikseen raporttiini sitten kun vaimoni saapuu Suomeen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä en pysty nimeämään yhtään irakilaisen, somalin tai Afgaanin luomaa vientieteollisuuden työpaikkaa, Pystytkö sinä?

Oli ilmeisesti mulle tarkoitettu kysymys. Ei minun tarvitse nimetä. Antaa Abdi Osmanin kertoa mitä ongelmia Suomessa on ja miten hän ne ratkaisisi:

"Minulla on tänään kuutisenkymmentä ihmistä töissä. Jos he saisivat huomenna sosiaaliturvaa, kukaan ei saapuisi töihin. Pahinta rasismia Osmanin mielestä on, että maahanmuuttajia ei kannusteta töihin, vaan heille opetetaan tukilomakkeiden täyttöä."

Yrittäjä Abdi Osman: Sosiaaliturva pois turvapaikanhakijoilta - Kotimaa - Keskisuomalainen
Somaliasta tullut yrittäjä ehdotti kaksi vuotta sitten: Tuet pois turvapaikanhakijoilta | Länsiväylä

Somalikulttuurissa työn tekeminen ns. pohjoismaisessa moodissa ei ole ylipäätään asia johon miespuoliset henkilöt pyrkivät. Ylipäätään heidän integroiminen Suomeen vastikkeellisesti on vaikeaa. Sama pätee todennäköisesti afgaaneihin. Irakilaisia on ollut suomalaisissa vientivetoisissa pörssiyhtiöissä asiantuntijatehtävissä. Olen 6-7 vuotta sitten ollut kouluttamassa muutamaa.

Menneitä virheitä Suomen turvapaikanhakija- ja pakolaispolitiikassa voidaan nostaa esille ja täällä on me kaikki olemme niitä nostaneet. Kysymys kuitenkin kuuluu niin, että miten tästä eteenpäin. Olen osaltani koittanut useamman kerran tähän kysymykseen vastata.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näin, mutta mitä on sen ijaan tehty ja mihin on satsattu kaikki panokset? On keskitytty hokemaan kaikkien mahdollisten "asiantuntijoiden" voimin, miten tärkeää hädänalaisten sotaa pakenevien auttaminen on, ja nielty purematta kaikki 17-vuotiaiden kauhukertomukset. Kriittiset kommentoijat vaimennettiin. Sensuurinomainen uutispimento ehti ennen päättymistään antaa vaihtoehtomedialle kaikki aseet käteen.

Totta. Siksi on perusteltua sanoa, että ei pitäisi puhua pakolaiskriisistä vaan koko EU:ta koskevasta media- ja hallituskriisistä turvapaikanhakija- ja pakolaispolitiikassa. Vaikka YK varoitti julkisesti ja Suomessakin kohtuullisia otsikoita saaden isosta liikehdinnästä yli vuosi ennen sen alkamista, ketään ei kiinnostanut.

Tapahtuneessa on ollut paljon aitoa hätää, mutta vielä paljon enemmän organisoitua salakuljetusta jonka järjestäjät lupasivat isot rahat kaikille käteen mm. Suomessa, jossa odottaa maanpäällinen paratiisi ilman työtä ja veroja. Näin haalittiin kasaan elintasopakolaisiksi nuoria, perheettömiä miehiä, jotka salakuljettajien valheellisen propagandan tuloksena näkivät helpon mahdollisuuden elämälleen: otetaan aikansa tuolta rahat pois.

Ikävä että hyvin harva osasi nähdä mitä oli tapahtumassa. Esimerkiksi kesällä 2015 Suomen hallitus persuineen toisteli mantraa auttamisen velvollisuudesta ja kansainvälisistä sopimuksista ja Jatkoajassa mm. sivullekirjoittanut nimimerkki sai vääntää vähintäänkin kymmeniä viestejä persu- ja muiden puolueiden kannattajien sekä sitoutumattomien kanssa siitä mistä todellisuudessa on kysymys ja mitä pitäisi tehdä.

Vielä ei ole liian myöhäistä toimia, mutta aika vähenee koko ajan. Edellisessä kirjoituksessani lainaamani somaliyrittäjä kertoo erään toimenpiteen osalta mitä pitäisi tehdä. Rajua tekstiä, mutta vaihtoehtoja ei enää ole. Lisäksi ne rajat olisi saatava kiinni ja alettava vihdoin toimimaan kuten EU:n ulkorajavaltion tulee toimia. Ja edelleen, hallituksen tulisi nyt jumakauta vihdoin laatia todellinen kotouttamisstrategia joka tähtää mm. ammattilliseen koulutukseen ja työskentelyyn ammatissa myöhemmin.
 

pp33

Jäsen
Vielä ei ole liian myöhäistä toimia, mutta aika vähenee koko ajan. Edellisessä kirjoituksessani lainaamani somaliyrittäjä kertoo erään toimenpiteen osalta mitä pitäisi tehdä. Rajua tekstiä, mutta vaihtoehtoja ei enää ole. Lisäksi ne rajat olisi saatava kiinni ja alettava vihdoin toimimaan kuten EU:n ulkorajavaltion tulee toimia. Ja edelleen, hallituksen tulisi nyt jumakauta vihdoin laatia todellinen kotouttamisstrategia joka tähtää mm. ammattilliseen koulutukseen ja työskentelyyn ammatissa myöhemmin.
Itseltäni on valitettavasti mennyt täysin usko tilanteen korjaantumisen suhteen. Olen henkilökohtaisesti tiedustellut vastaanottotoiminnasta Migriltä ja sisäministeriöltä sekä keskustellut asiasta useiden eri tason päättäjien kanssa. Sisäministeriö ilmoitti, että on antanut Migrille valtuudet toimia itsenäisesti asian suhteen. Migri puolestaan ei halua vastata millään tavoin, vaan pidättäytyy johdonmukaisesti kaikesta tiedottamisesta ja yhteistyöstä. Suurin osa päättäjistä ei selkeästi ole tietoisia tilanteen kokonaiskuvasta, eikä heiltä voi odottaa reagoimista tai kyseenalaistamista.

Hallituksen toiminta on luonut tilanteen, jossa on yhä enemmän itsenäisiä toimijoita, jotka toimivat puhtaasti omien intressiensä pohjalta. Migrillä on itsenäiset valtuudet hoitaa tilannetta ja he ovat päätyneet palkkaamaan yksityisiä yrityksiä hoitamaan asiaa puolestaan. Migrin intresseihin ei kuulu kokonaisvaltaisen edun kartoittaminen, vaan ainoastaan tulijoiden majoittaminen. Voittoa tavoittelevien yritysten intresseissä puolestaan on taloudellisen tuloksen maksimoiminen, joten he ovat päätyneet majoittamaan tulijoita mahdollisimman suuriin yksiköihin minimaalisilla kuluilla. Sekä Migrille että näille yrityksille kotouttaminen on sana, jolla toimintaa kyllä perustellaan, mutta käytännössä siihen ei todellisuudessa pyritä. Hallitus vastuuttaa kotouttamisen Migrille, Migri näille yrityksille ja yritykset kansalaisille, eikä mitään pääse tapahtumaan.

Hallitus on hukannut kaikki langat, eikä niitä itsenäisten toimijoiden määrän takia ole mahdollista enää löytää. Jokainen toimii oman napansa eteen ja nostaa tilanteesta mahdollisimman suuren taloudellisen hyödyn. Vastuuta siirrellään ja piileksitään toisten seelkien takana ja kun selät loppuvat, kieltäydytään sekä kommenteista että vastuusta.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Mutta emme voi kääntää vain päätä ongelmilta. On meidän vastuu ja velvollisuus auttaa hädänalaisia. Jokaisella pitää olla oikeus hakea turvapaikkaa Suomesta. Ei ole laitonta turvapaikanhakijaa. T. Rasmuslaiset

Yritäppä nyt sitten noille maailmanparantajillr puhua järkeä. Ei onnistu.

Hassu sinänsä kun he puhuvat Suomesta pois muutosta. Näissä puheissa Moni kehuu kuinka suvaitsevainen maa on kanada(uutinen monikulttuurisesta hallituksesta muutama kk sitten) ja olisi yksi vaihtoehto uudeksi kotimaaksi. Se vaan näiltä maailmanparantajilta unohtunut, että Kanada valkkaa todella tarkasti ketkä pääsee rajojensa sisään.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Hallitus on hukannut kaikki langat, eikä niitä itsenäisten toimijoiden määrän takia ole mahdollista enää löytää. Jokainen toimii oman napansa eteen ja nostaa tilanteesta mahdollisimman suuren taloudellisen hyödyn. Vastuuta siirrellään ja piileksitään toisten seelkien takana ja kun selät loppuvat, kieltäydytään sekä kommenteista että vastuusta.


Ei ne langat täysin hukassa ole. Nopeasti siellä ymmärrettiin että suurin osa kielteisen päätöksen saaneista eivät tule poistumaan maasta joten kehiteltiin näille yksityisille hyväntahdon lähettiläile palautuskeskukset eli VOK 2.0. Rahastus tulee jatkumaan niin pitkään kun rahaa riittää. Tulijathan ei tule loppumaan kesken ihan heti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Erittäin hyvä kirjoitus, @pp33 josta samaa 90 % mieltä. Ainoastaan seuraava lause "Hallitus on hukannut kaikki langat, eikä niitä itsenäisten toimijoiden määrän takia ole mahdollista enää löytää" on mielestäni hyvinkin kyseenalaistettavissa. Ei nykyisyyden osalta sillä olet täysin oikeassa. Mutta tulevaisuuden osalta kyllä. Pitää laittaa painetta hallituspuolueisiin nillä tavoin jotka kukin paineenantaja omakseen kokee. En sulkisi mitään tapaa pois paitsi väkivallan.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Tunnen montakin kantasuomalaista miestä joilla ei ole vientiä naisrintamalla. Välillä saavat jopa äärettömän tylyjä pakkeja silti yksikään näistä ei ole päätynyt raiskaamaan... Ei edes ole alkanu naisia vihaavaksi.
Niin minäkin. Pointti oli se miksi kantasuomalaiset ei yleensä raiskaa jossain puskassa. Niinkuin sanoin niin monella pakolaisella ei ole länsimaailman mukainen maailmankuva.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos tämän aiheen ympärillä käydyssä keskustelussa on jotain minulle todella vastenmeilistä, niin niitä ovat tämän boldaamani pätkän kaltaiset öyhötykset.
Näköjään ihminen voi ajautua täysin kujalle tiiratessaan maailman menoa siitä seetanan pienestä, luultavasti vielä isän poraamasta tirkistysreiästä.

Ohhoh. Taisi konservatiivikaksikko tuntea piston sydämessään, kun noin koville otti. Mites se vanha sanonta menikään: se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ohhoh. Taisi konservatiivikaksikko tuntea piston sydämessään, kun noin koville otti. Mites se vanha sanonta menikään: se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Nyt kun vielä kerrot, mikä pisto tässä olisi pitänyt tuntea.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Rajan yli ei pääse Lapissa enää pyörällä - Pakkasessa saattaa olla satoja maahanpyrkijöitä

"Lapin rajavartioston yleisjohtaja Tommi Tiilikainen kertoo, että Murmanskin alueella saattaa edelleen olla satoja, ehkä jopa tuhansia länteen pyrkiviä turvapaikanhakijoita.
– Mikä se todellinen tilanne on, sitä ei tiedä.

Mahdollisten Suomesta turvapaikkaa hakevian tilanne hankaloitui, kun Lapin alueen rajavaltuutettu päätti lauantaina, että rajanylitys Sallassa ja Raja-Joosepissa sallitaan vain autolla. Tilannetta pahentaa myös kylmä sää. Esimerkiksi Sallassa on ollut sunnuntaina lähes 20 astetta pakkasta.

Tähän asti Venäjältä tulleet turvapaikanhakijat ovat yleensä ylittäneet rajan polkupyörillä.

– Tämä on täysin laillinen päätös, sanoo Tiilikainen. Päätös perustuu sekä haluun ehkäistä laitonta maahantuloa että turvallisuusseikkoihin.
– Polkupyöräilyyn talviolosuhteissa tottumattomat vaarantavat liikenneturvallisuutta.

Suomeen ei ole sunnuntaina saapunut yhtään turvapaikanhakijaa Sallan ja Raja-Joosepin rajanylityspaikoista."

Ylellä harmitellaan kun joutuvat sotalapset pakkasessa olemaan. Toista se olisi kun pääsisi Suomen puolelle vastaanottokeskuksen lämpöön kukkahattutätien peittelemänä nukkumaan.

Tämä Tiilikainen kuulostaa kyllä sellaiselta tekijämieheltä, jolle alkaa tämä hallitsematon maahanmuutto riittämään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tämä Tiilikainen kuulostaa kyllä sellaiselta tekijämieheltä, jolle alkaa tämä hallitsematon maahanmuutto riittämään.

Kauhavan vastaanottokeskuksen johtaja, everstiluutnantti evp. Ilkka Peura vaikuttaa niinikään mieheltä oikeassa tehtävässä. Kauhavan vokissa on kuri ja järjestys ja säännöt. Päivittäiset aikataulut on laadittu, asukkaiden ammatit ja osaaminen on selvitetty ja asukkaille osoitettu tehtävät. Poliiseja ei ole ilmeisesti tarvittu. Asukitkin kuulemma kehtaavat väittää olevansa tyytyväisiä. Suomen kuvalehdessä oli tästä juttu, joka taitaa olla maksumuurin takana. Tässä MTV:n raportti kuukauden takaa:
Vastaanottokeskuksessa Kauhavalla ei löysäillä: ”Kuri ja järjestys luovat turvaa” - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauhavan vastaanottokeskuksen johtaja, everstiluutnantti evp. Ilkka Peura vaikuttaa niinikään mieheltä oikeassa tehtävässä. Kauhavan vokissa on kuri ja järjestys ja säännöt. Päivittäiset aikataulut on laadittu, asukkaiden ammatit ja osaaminen on selvitetty ja asukkaille osoitettu tehtävät. Poliiseja ei ole ilmeisesti tarvittu. Asukitkin kuulemma kehtaavat väittää olevansa tyytyväisiä. Suomen kuvalehdessä oli tästä juttu, joka taitaa olla maksumuurin takana. Tässä MTV:n raportti kuukauden takaa:
Vastaanottokeskuksessa Kauhavalla ei löysäillä: ”Kuri ja järjestys luovat turvaa” - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi
Alkoi itseasiassa vaan vituttamaan enemmän kun tuota hienoa juttua luki, koska vastapainona meillä on näitä Heikkilän kaltaisia johtajia Hennalassa, jotka muistuttaa että "Ainahan meidän asukkaat tykkää käsin keskustella", kun on poliisi joutunut käymään sadannen kerran päivän aikana puuttumassa tappeluihin ja muutenkin vähättelee jatkuvasti ongelmia heidän yksikössään. "En tunnista että meillä olisi ongelmia", kun joka toinen päivä tulee uutisia Hennalasta ja kuulemma suurin huoli on se, että sinne hyökätään vihjaten kantaväestöä kohtaan. Joskus joku tiiliskivi lentänyt kuulemma pihalle.

"Peura päätti heti kärkeen, että vastaanottokeskus ei ole hyysäämispaikka, jossa löysäillään ja lojutaan."

Tuota meininkiä soisi niin helvetisti enemmänkin. Nyt vain Kauhavan esimerkkiä ympäri Suomen, mutta sehän on turha toivo. Kukkahatut puuttuu heti asiaan, kun kärsivät sotalapset saisivat päivärytmin eivätkä vain lojuisi sängyissään tai kylillä huutelemassa tyttöjen perään. Toki tätähän harrastaa varusmiehetkin tappeluiden ohella ainakin Maahanmuuttoviraston johtaja Revon mukaan...

Tai sitten joku Luona Oy puuttuu asiaan, koska ei voikaan jokaisesta vaipanvaihdosta rahastaa valtiolta ylihintaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös