Onko sulla jokin ongelma vastata selvään kysymykseen? Mistä sä tiedät keitä tai millaisia ihmisiä epäillään po. rikoksista? Onko sulla joku lähde joka pääsee esim poliisin rekistereihin, murhainfon huhut vai teetkö ihan vaan omia johtopäätöksiä omien tuntemustesi perusteella vai ootko hankkinut tietoa vangituista. Tämän nyt käsissä olevan mamuaallon aikaisista raiskauksista ei ole vissiin vielä tuomioita tullut, korjaa toki jos oot väärässä.
En tiiä mitä takut tai rasmukset ovat, vissiin jotain "suvakkeja". Miksi ja millä perusteella sä luulet, että mä niitä seuraisin? Heititko muuten myös ton paljon parjatun mutkunoikin-kortin?
Mä olen vastannut sun kysymykseen. Jos epäillyistä ei anneta sen tarkempia tuntomerkkejä niin kyseessä on suurella todennäköisyydellä joku muu kuin Suomalainen. Sä voit todeta tämän ihan itse seuraamalla uutisia. Siitähän tässä oli kyse. Eikö? Ei mistään tuomioista vaan lehdistön tavasta ilmoittaa asioista, johon sä itse puutuit sanomalla jonkun vetäneen "oman" johtopäätöksen uusimmasta raiskauksesta.
Muutama esimerkki:
Kaksi teinityttöä raiskattu hotellissa Oulussa - Kotimaa - Ilta-Sanomat (asialla pottunenä)
Lähijunassa naista ahdistellutta poikajoukkoa epäillään raiskauksesta Helsingissä - Seksuaalirikokset - Kaupunki - Helsingin Sanomat (asialla rikastuttajat, joka selvisi myöhemmässä uutisoinnissa)
Muistan tapauksia joissa ensimmäisessä uutisessa ei kerrota epäilyistä sen tarkemmin, mutta myöhemmin annetaan tuntomerkit joissa etsitään hoonosti suomea puhuvaa henkilöä. Mutta mä en jaksa sun kanssa vängätä tästä aiheesta yhtään enempää, mutta kannattaa kiinnittää uutisointiin huomiota enemmän tulevaisuudessa.