Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 272 650
  • 28 700

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
Belgian Kongo ei valitettavasti eronnut juurikaan muista siirtomaahallinnoista, se vain saavutti suurta julkisuutta. Sitä oli toisaalta helpompi kritisoidakin, koska se ei ollut suurvalta. Itse asiassa alunperin Kongo oli Belgian kuningas Leopold II:sen henkilökohtaisessa omistuksessa. Toinen kuvaava esimerkki on Saksan Lounais-Afrikka, jossa itse asiassa käytettiin jo käsitettä keskitysleiri....

Tuo orjakauppa on hyvä muistaa varhaisemmasta historiasta ja se että musta väestönosa sai kansalaisoikeudet Yhdysvalloissa vasta 1960-luvulla (vaikka maassa muuten puhuttiin demokratiasta ja vapaudesta...). Etelä-Afrikassa tässä kesti vieläkin pidempään.

Tartun pelkästään tuohon orjakauppa hommaan. Sitä on muuten harrastettu toistekkinpäin. Kato vaikka Googlesta.

Lisäksi näitten orjien kansanosa ratsastaa samalla paskalla koko loppu elämänsä ku eivät saa ite tehtyä mitään järkevää.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Tämä ei ole 2/3 ja kyseessä on arvio, joka on hyvin huteralla pohjalla ennen käytännön turvapaikkaprosesseja. Tämäkään ei tarkoita, että ne loput 40 % olisivat "bilettämässä" vastaanottokeskuksissa. Kyllä monet hakemukset tulevat varmasti olemaan siinä rajoilla. Toivottavasti turvapaikkaprosessit olisivat mahdollisimman oikeudenmukaisia ja kaikki hädänalaisimmat saavat turvapaikan.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tämä ei ole 2/3 ja kyseessä on arvio, joka on hyvin huteralla pohjalla ennen käytännön turvapaikkaprosesseja. Tämäkään ei tarkoita, että ne loput 40 % olisivat "bilettämässä" vastaanottokeskuksissa. Kyllä monet hakemukset tulevat varmasti olemaan siinä rajoilla. Toivottavasti turvapaikkaprosessit olisivat mahdollisimman oikeudenmukaisia ja kaikki hädänalaisimmat saavat turvapaikan.
Peukkuja.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tartun pelkästään tuohon orjakauppa hommaan. Sitä on muuten harrastettu toistekkinpäin. Kato vaikka Googlesta.

Lisäksi näitten orjien kansanosa ratsastaa samalla paskalla koko loppu elämänsä ku eivät saa ite tehtyä mitään järkevää.

Heh, toivottavasti koulun historian tunnit eivät ole osaltasi vielä käyty. Samaa todella toivoisin tämän antisemitismiään esitelleen kaverin kohdalla.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Irak, Somalia, Afganistan. Mihinkään näistä kolmesta maasta ei nykylainsäädännöllä tai sen soveltamisella palauteta ketään. Ihan sama, mikä on turvapaikkahakemuksen käsittelyn lopputulos. Tämä on karu tosiasia, jonka pimittämisellä nykyinen katastrofihallitus ja migrin virkahenkilöt ratsastavat.

You do the math.

ja taas edittiä: sä oot PTS jo nolompi kuin Antti Tuisku.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mari K. Niemi on kirjoittanut Suomen Kuvalehteen kolumnin.

Kun seksuaalinen väkivalta saapui Suomeen - Ylämaan kettu

Lainaan siitä vain yhden osan, joka pistää miettimään, kun puhumme muslimeiden suhtautumisesta naisiin kivikautisina verrattuna omaamme.

Raiskauksesta avioliitossa tuli Suomessa rikos vasta vuonna 1994, yhtenä viimeisistä EU-maista, muuten.

Eli silloin, kun minä olen syntynyt, ei Suomen laki ole kieltänyt isääni raiskaamasta äitiäni. Kuulostaa kivikautiselta, mutta se on ollut totta vain muutama vuosikymmen sitten.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli silloin, kun minä olen syntynyt, ei Suomen laki ole kieltänyt isääni raiskaamasta äitiäni. Kuulostaa kivikautiselta, mutta se on ollut totta vain muutama vuosikymmen sitten.

Voi olla vähän eroa jos ollaan oltu 40 vuotta naimisissa ja jaettu sama sänky, tai tulla maahan pyytämään turvapaikkaa ja maata väkisin tuntematon 14 vuotias lapsi?
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Niin tämä Kempeleen karvaleuka oli ehtinyt olla täällä 12 päivää ennenkuin RAISKASI LAPSEN. Joku oli sitäkin puolustellut sillä että "käy aika pitkäksi tuolla". Jos tuo saatanan apina ei pysty olemaan 12 päivää ihmisiksi ja täällä joku sitä pyolustelee, on se raiskaukseen yhtä syyllinen kuin tämä partalapsonen ja pitäisi myös lähettää syyriaan.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Eli silloin, kun minä olen syntynyt, ei Suomen laki ole kieltänyt isääni raiskaamasta äitiäni. Kuulostaa kivikautiselta, mutta se on ollut totta vain muutama vuosikymmen sitten.

Miltä se tuntuu olla syntynyt raiskauksen seuraksena?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Mari K. Niemi on kirjoittanut Suomen Kuvalehteen kolumnin.

Kun seksuaalinen väkivalta saapui Suomeen - Ylämaan kettu

Lainaan siitä vain yhden osan, joka pistää miettimään, kun puhumme muslimeiden suhtautumisesta naisiin kivikautisina verrattuna omaamme.

Eli silloin, kun minä olen syntynyt, ei Suomen laki ole kieltänyt isääni raiskaamasta äitiäni. Kuulostaa kivikautiselta, mutta se on ollut totta vain muutama vuosikymmen sitten.

Tiedät itsekin, ettei ko. toiminta ollut "yleisesti hyväksyttyä" toimintaa Suomessa edes 1900-luvun alussa, vaikka sitä ei ollut kirjattu lakiin. Saati sitten -94, jolloin laki tuli voimaan. Muslimien keskuudessa ja Islamilaisissa maissa eukon raiskaaminen on paitsi laillista, myös yleisesti hyväksyttyä tänäkin päivänä. Nainen levittää jalkansa juuri sillä sekunnilla kun isäntä on syönyt kepabin. Ja keppiä selkään jos ei tajua.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voi olla vähän eroa jos ollaan oltu 40 vuotta naimisissa ja jaettu sama sänky, tai tulla maahan pyytämään turvapaikkaa ja maata väkisin tuntematon 14 vuotias lapsi?

Eli sanoilla "ei" ja "ei" on sittenkin eroa, jos toisen sanoo aviomiehelle ja toisen jollekin toiselle.

Muslimien keskuudessa ja Islamilaisissa maissa eukon raiskaaminen on paitsi laillista, myös yleisesti hyväksyttyä tänäkin päivänä.

Koraani ei salli, eikä hyväksy (avioliiton sisäisestä en ole varma) raiskaamista. Kivikautisuutta on se, että muslimi voi saada raiskauksesta kuolemantuomion.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No, meidän kulttuurissa ei panna väkisin lasta, naista tai miestä. Muslimit ovat nyt kuitenkin sortuneet raiskauksiin ja sinun kaltaiset kaivelevat historiasta lakien pykäliä. Miksi?

Ei niin, eikä varsinkaan Pohjois-Pohjanmaalla.

Vertaus historian lakipykälään antaa perspektiiviä omaan kulttuurimme silloin, kun kutsumme toista kivikautiseksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Jaa, keskustelu kanssasi loppui omalta osaltani nyt tähän. Antisemimitismi ja salaliittoteoriat juutalaisista tästä hauskasta ketjusta puuttuivatkin. Väitteesi eivät pidä yksinkertaisesti paikkaansa ja kestä minkäänlaista historiatieteellistä tarkastelua, mitä niihin enää pystyisi muuta edes sanomaan. Toivottavasti et ollut tosissasi.

Kerro mulle sitten mitä siellä Venäjällä tapahtui, vai tapahtuiko ylipäänsä mitään? Itse kun historiankirjoja lueskelen, niin pirusti oli kuolleita joista suurin osa siviilejä. Ja loppupeleissä syyttävä sormi siellä kohdistui Bolsevikkeihin, juutalaisiin. Noh, kai tämä on pelkkää propagandaa, ja sinulla parempi tieto historiasta kuin internetillä tai historian kirjoilla.

Voi olla vähän eroa jos ollaan oltu 40 vuotta naimisissa ja jaettu sama sänky, tai tulla maahan pyytämään turvapaikkaa ja maata väkisin tuntematon 14 vuotias lapsi?

Voisiko olla mitenkään, edes etäisesti mahdollista, että se tuomio olisi tullut, mutta tuomion perusta olisi ollut joku muu kuin raiskaus?

Oikeuttaako tämä nyt sitten myös piratismiin, koska interaktiivisessa verkossa tapahtuva laiton tietojenjakaminen ei ollut vielä rikos edes 2000-luvun alussa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Okei, tämä linja. Koraani itseasiassa ei taida edes tuntea koko käsitettä. Vai miten se olikaan?

Taitaa tosiaan olla niin, että koraani ei tunne. Pisteet siitä sinulle.

Since the punishment for rape doesn't exist in the Noble Quran, but exists in the Sayings of our beloved Prophet peace be upon him, then the verdict or law for punishing the rapist according to Noble Verses 4:59 and 4:83 above must come from our beloved Prophet's Sayings.

Tätä tulkitaan niin, että raiskaus on tuomittava teko, jonka seurauksena on pahimmillaan kuolemantuomio. Lain tulkintamahdollisuuksista en tiedä.

Voidaan palata tähän myöhemmin toisessa ketjussa. Kannattaa lukea Niemen kirjoitus, sillä siinä on paljon muuta kuin viittaus Suomen lakiin 90-luvulla.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Eikun pysytään ihan vaan tässä. Naisten raiskaamisesta on tosiaan erilaisia ohjeita siellä sun täällä, mutta oman vaimon raiskaaminen on mahdottomuus. Ukko panee juuri silloin kun huvittaa, no questions asked. Silloin se avioliiton sisäinen raiskaus on mahdottomuus, eli/ja tuntematon käsite koraanissa.

Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta.
 

Baldrick

Jäsen
Minä en ole havainnut yhtään raiskaamisen puolustelua, mutta en luekaan rasmusryhmää toisin kuin monet tähän ketjuun kirjoittavat jostain syystä tekevät.

Harva suoraan syyttelee. Osa toki sälyttää uhrin ylle vastuuta mm. pukeutumisella ja käyttäytymisellä. Minulla kuppi oikeastaan nurahti tuossa kesän mittaa näiden unelmoitsijoiden takia, jotka eivät suostu ymmärtämään, että maahantulotulvassa voi myös olla haasteita.

Pidän itseäni keskivaiheen kulkijana ja on sekä naurettavaa että surullista nähdä, kuinka suomalaisia naisia nyt ollaan puolustumassa, kun on oman näkemyksen syyllinen kyseessä. Sanon nyt tähän, että tiedostan mamujen olevan "ylisuorittajia" mm. raiskaustilastoissa ja itsekin olen sitä mieltä, että rajojen yli tulevat vain pakolaiset, eivätkä ne ihmiset, joilla on varaa tulla ovelle eli melkeinpä kaikki turvapaikanhakijat. Jos ei Saksa/Tanska/Ruotsi/Venäjä kelpaa, niin mielummin takaisnpäin kuin eteenpäin Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:
Eli silloin, kun minä olen syntynyt, ei Suomen laki ole kieltänyt isääni raiskaamasta äitiäni. Kuulostaa kivikautiselta, mutta se on ollut totta vain muutama vuosikymmen sitten.

Kivikautisvertauksesta olen samaa mieltä (puhutaan siis vuosituhansista), mutta et kai todellakin ole sitä mieltä, että jos mies päättää kaikesta niin se on naisen oma valinta? Tai jos mies raiskaa vaimonsa, niin se on maahanmuuttajille hyväksyttävää ja suomalaisille tuomittavaa? Etenkään sen vuoksi, että se on kriminalisoitu suomessa vasta 20v sitten? Tai että tätä ei tapahtuisi,kuin vain toisessa kulttuurissa? Määristä voi jokainen arvata omat johtopäätöksensä.. itse uskon siihen, että vähemmän sitä sattuu tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.

Sitä en kyllä ymmärrä, jos kukaan normaaleilla tiedoilla varustautunut ihminen on sitä mieltä, että islamilaisissa maissa naisen asema olisi tasa-arvoinen kuten "länsimaisessa" maassa. Itselleen valehtelua on moinen. Tämä pätee myös kristinuskoisiin monilta osin noissa maissa. Rusinoita on niin paljon kivempi noukkia pullista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös