Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 256 157
  • 28 700

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä olen todennut tämän keskustelun olevan nykyään niin suuri paskakasa, etten uhraa vähää vapaa-aikaani mahdollisten järjellisten argumenttien etsimiseen, vaan optimoin ajankäyttöni ja keskityn satunnaiseen vittuiluun.

Sinänsä varmaan humamuistakin osa oppii suomeksi kirjoittamaan ja osa lukemaan, eli kalikka koira jne.
Mitä järkeä osallistua koko keskusteluun kertomalla olevasi muita fiksumpi ihminen? Asiat täällä riitelevät eikä nimimerkit.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Olen kyllä tutustunut. Ja tunnenkin vaimon kautta muutamia. Tarkennan vielä,on hyvin todennäköistä että näiden tulijoiden joukossa on radikalisoituneita muslimeita jotka merkittävästi nostavat uhkaa samanlaisista iskuista mitä olemme nähneet euroopassa.
Mutta tämähän on vain fakta joka on hyväksyttävä kun haluamme olla maailman pelastaja.
Ja en ole rasisti vain realisti. Tämä rasisti-kortti alkaa olemaan aika kulunut,jos et toivota kaikkia maailman ihmisiä asumaan suomeen niin olet rasisti.

Meinaatko että huono-osaisilta löytyy 10-20€k tuosta vaan matkaan tänne?

Minä tunnen ihan tuttavapiiristäni muutamia muslimeja. Olen samaa mieltä kanssasi, on mahdollista, että maahan tulee näitä radikalisoituja muslimeita tässä pakolaisvirrassa. Luotan kuitenkin siihen, että nämä saadaan seulottua pois siinä vaiheessa kun lupia myönnetään.

Onko muuten käynyt mielessä sellainen, että huono-osainen on joskus ollut hyväosainen jolloin rahaa on ollut? Sitten kun tilanne pahenee niin laitetaan kaikki lihoiksi, ja laitetaan 10-20k euroa kiinni matkaan pois kurjuudesta.



Voin vastata oman näkemyksen.

Britit eivät kuulu, eivätkä tule koskaan kuulumaankaan euroalueeseen, joten hyvinvoinnin edellytykset siellä on jo pelkästään tämän takia moninkertaiset meihin verrattuna. Ja jos älyävät erota EU:sta, niin hyvinvointi sen kuin kasvaa entisestään siellä.

Jostain syystä siellä kuitenkin muslimit ovat pieni vähemmistö, vaikka siellä useita sukupolvia ovat jo olleet. Moskeijoita löytyy kyllä, mutta elämäntapa noin muuten on erittäin eurooppalaista.

Odotan edelleen @Tkachuk7 in vastausta kysymykseeni.




Itse sain eilen maistiaisia hienosta vieraasta kulttuurista. Ruokakaupassa joukko turvapaikanhakijoita (nuoria miehiä) etuilivat röyhkeästi suomalaisia herttaisia mummoja pitkässä kassajonossa kovaa ääntä pitäen. Onko esim. tämä nyt jotakin mistä kantaväestön tulee ottaa opiksi?

Ai kauheaa!!! Toivottavasti tajusit toimittaa herttaisille mummoille kriisiapua tämän järkyttävän tapahtuman johdosta? Ei siinä että etuillaan, mutta että ihan röyhkeästi vielä! No voi vittu sentään.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En minä ole itseäni ylevöittämässä, lähinnä kävin toteamassa itsestäänselvyydet.

Ja onhan tämä keskustelu muuttunut tasoltaan viimeistään viimeisen parin-kolmenkymmenen sivun aikana ihan lukukelvottomaksi paskaksi, ainoana erona johonkin somekeskusteluun on se että keskustelijat kirjoittavat nimimerkein ja tuottavat keskimäärin ihan ymmärrettävää tekstiä.
Kysytään nyt piruuttaan että miksi paskaksi?

Ja lisätään vielä,oletko itse valmis että verosi hyvin todennäköisesti nousevat seuraavan 2v. aikana ja sosiaali/koulutus/terveydenhuoltomenoja joudutaan leikkaamaan hyvinkin radikaalisti seuraavien 3v. aikana?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei mutta hän uhraa vähää vapaa-aikaansa mahdollisten järjellisten argumenttien etsimiseen sen sijaan, että olisi se muutos, joka haluaisi olevan. Antakaa siimaa. Vittuilu toki on suotavaa ja yleensä virkistää.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Suosittelen tutustumaan ko. uskontoon tarkemmin niin ymmärrät.
Lähtökohtahan on että meidän pitää ymmärtää heitä eikä toisinpäin koska islam.
Suurin osahan hyväosaisten lapsia/perijöitä/ladunraivaajia.
Jos olet irakissa tottunut siihen että sinulla on mahdollisesti ollut jopa palveluskuntaa taloudessasi niin koitapa siinä sitten tarjota tulevaisuuden kuvaa ko.kaverille mopin varressa jossain kauppakeskuksessa.
Täkäläisellä koulutuksella ei hirveästi täällä ole väliä ja miten nuo sotaa käyvästä maasta varmennetaan.
Lisäksi jos nyt heistä on työllistynyt alta 20% niin miten tuo yhtäkkiä muutetaan,kiväärinperällä?

Itse asiassa olen tutustunut islamiin niin kyllä se on uskonto muiden joukossa. Ei se tee ihmisen pahaksi.

Kuka on sanonut että irakilaiset pitäisi olla siivojia.
 
Tekstien kirjoitusasusta sekä argumentoinnin laadusta päätellen tämä porukka kilpailee humamujen kanssa verisesti samoista duunipaikoista ja sosiaalituista.

Minä ainakin kilpailen nimenomaan humamujen kanssa samoista pienipalkkaisista töistä. Rohkenen silti veikata, että sulla ei ole kompetenssia neuvoa mua suomenkielisen tekstin tuottamisessa.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Minä tunnen ihan tuttavapiiristäni muutamia muslimeja. Olen samaa mieltä kanssasi, on mahdollista, että maahan tulee näitä radikalisoituja muslimeita tässä pakolaisvirrassa. Luotan kuitenkin siihen, että nämä saadaan seulottua pois siinä vaiheessa kun lupia myönnetään.

Onko muuten käynyt mielessä sellainen, että huono-osainen on joskus ollut hyväosainen jolloin rahaa on ollut? Sitten kun tilanne pahenee niin laitetaan kaikki lihoiksi, ja laitetaan 10-20k euroa kiinni matkaan pois kurjuudesta.
Mitkä laitetaan lihoiksi? Se pommitettu tiilikasa? On käynyt mielessä ja migrin äijäkin tätä haastattelussa perusteli. Mutta sotaoloissa ei pitäisi myytävää olla kovinkaan paljoa,eikö? Eli edelleen,jos sinulla on ollut irrotettavaa maallista omaisuutta niin paljon niin et todellisuudessa ole edes hädänalainen vaan elintasopakolainen.
Itse asiassa olen tutustunut islamiin niin kyllä se on uskonto muiden joukossa. Ei se tee ihmisen pahaksi.

Kuka on sanonut että irakilaiset pitäisi olla siivojia.
No tilastollisesti Mamut työllistyvät matalapalkka-aloille. EK mm. on vaatinut että mamut heti töihin. Mitä on vapaina heidän pätevyyksillään,siivous,kiinteistönhoito jne. Se on vain faktaa. Vai meinaatko että laitetaan kotoutuksen jälkeen 50000 irakin poikaa yliopistoon?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Saako lisätietoa tästä? Miten hyvinvointi on lahjoitettu muslimeille ja miksi juuri tuo 200 000? Hollannista ja Ranskasta en tiedä paljoa, mutta Briteissä menee aikast hyvin tällä hetkellä. Suurin osa maan muslimeistakin on kolmannen polven Brittejä, jotka ovat ihan samalla lailla muslimeita kuin syntyperäiset kristityt kristittyjä.

Voitko siis vähän avata nyt tuota viestiäsi? Kiinnostaisi kovasti.


Sanoinko että on lahjoitettu? Toivottavasti ei lahjoitetakaan.
Meikäläisen on turha alkaa täällä inttämään, mutta vilkaisepa nyt aluksi nuo Ruotsi-filmit. Kun silloin olet YouTubessa, sinne oikealle ilmestyy linkkejä muihin raportteihin aiheesta. Kyllä, osa on täyttä tuubaa jne jne, mutta paljon on täyttä asiaa, ihan BBC:ltäkin. Muslims in "younameit" siihen hakukenttään ja sitä rataa. Ei ole vaikeaa, mutta varmasti vaikeampaa kuin elää pelkän suomalaisen valtamedian ja iltapäivälehtien varassa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sekin on tässä keskustelussa muuten aivan uskomatonta, että suvaitsevaisuudesta tehdä jotain pahaa? Jotain sellaista mitä ei ihminen saisi omata? Aivan siis käsittämätöntä.

Ymmärrän kyllä mitä termillä "suvakki" tarkoitetaan, mutta kyllä joskus pistää miettimään että kuinka paljon on joitakin ihmisiä lapsuudessa päähän potkittu ja pitäisiköhän siitä mennä puhumaan jollekkin...
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mitkä laitetaan lihoiksi? Se pommitettu tiilikasa? On käynyt mielessä ja migrin äijäkin tätä haastattelussa perusteli. Mutta sotaoloissa ei pitäisi myytävää olla kovinkaan paljoa,eikö? Eli edelleen,jos sinulla on ollut irrotettavaa maallista omaisuutta niin paljon niin et todellisuudessa ole edes hädänalainen vaan elintasopakolainen.

Lihoiksi laitetaan se, mitä sillä hetkellä pystyy laittamaan. Minä ainakin säästän rahaa moninaisin eri tavoin, minulta kyllä löytyy pankkitileiltä ja muista vastaavista ihan helpostikin tuollaisia summia rahaa. Miksi siis ei muilta voi löytyä? Eli siis jos olen rikas siinä vaiheessa kun maassa syttyy sota tai vastaavaa, niin olen elintasopakolainen, mutta jos olen köyhä vastaavassa tilanteessa niin olen "oikea" pakolainen?

Sanoinko että on lahjoitettu? Toivottavasti ei lahjoitetakaan.
Meikäläisen on turha alkaa täällä inttämään, mutta vilkaisepa nyt aluksi nuo Ruotsi-filmit. Kun silloin olet YouTubessa, sinne oikealle ilmestyy linkkejä muihin raportteihin aiheesta. Kyllä, osa on täyttä tuubaa jne jne, mutta paljon on täyttä asiaa, ihan BBC:ltäkin. Muslims in "younameit" siihen hakukenttään ja sitä rataa. Ei ole vaikeaa, mutta varmasti vaikeampaa kuin elää pelkän suomalaisen valtamedian ja iltapäivälehtien varassa.


No kyllä tuossa viestissäsi näin taisit mainita. Tai ainakin näin ymmärsin:

Jep. Ja nyt voidaankin se sukupolvien duunilla hankittu hyvinvointi lahjoittaa ensimmäille 200 000:lle innokkaalle muslimille. Vähän niin kuin Ruotsissa, Hollannissa, Briteissä ja Ranskassa, eikö?

Kun nyt tuon heitit ilmoille, niin kiinnostaisi data tuon takana. Kai nyt sellaisen voisit tarjota. Etenkin se, miten päädyit juuri 200 000 muslimiin etkä esimerkiksi 250 000 muslimiin kiinnostaa kovasti.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sekin on tässä keskustelussa muuten aivan uskomatonta, että suvaitsevaisuudesta tehdä jotain pahaa? Jotain sellaista mitä ei ihminen saisi omata? Aivan siis käsittämätöntä.

Ymmärrän kyllä mitä termillä "suvakki" tarkoitetaan, mutta kyllä joskus pistää miettimään että kuinka paljon on joitakin ihmisiä lapsuudessa päähän potkittu ja pitäisiköhän siitä mennä puhumaan jollekkin...
No samaahan tässä vedetään toiseen suuntaan. Rasistikortti vilahtaa heti jos on eri mieltä. Eikös se ole suvaitsemattomuutta?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sekin on tässä keskustelussa muuten aivan uskomatonta, että suvaitsevaisuudesta tehdä jotain pahaa? Jotain sellaista mitä ei ihminen saisi omata? Aivan siis käsittämätöntä.

Ymmärrän kyllä mitä termillä "suvakki" tarkoitetaan, mutta kyllä joskus pistää miettimään että kuinka paljon on joitakin ihmisiä lapsuudessa päähän potkittu ja pitäisiköhän siitä mennä puhumaan jollekkin...

Kansan ns syvät rivit pohtii asiaa taloudellisesta näkökulmasta periaatteellisella tasolla. Ei muille, vaan meille, kaikki.
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Tässä maassa tuskin on kovin montaa markettia tai kioskia jossa ei joku lauma teini-ikäisiä kantasuomalaisia olisi ikinä etuillut jotain mummoja tai muuten käyttäytynyt huonosti.

Se kertoo minusta vain ihmisälykkyyden puutteesta tai jostain tälläisestä, mutta se että sitä tekisi vain johonkin tiettyyn väestönryhmään kuuluvat ihmiset, niin hei älä nyt viitsi... tuo on ihan yhtä raukkamaista käytöstä meiltä kaikilta ja meissä kaikissa "väestönryhmissä" on se joku osa porukkaa joka ei osaa olla ihminen.

Ei meillä maalla olla tällaiseen totuttu teinienkään saati aikuisten ihmisten taholta, kuten kyseisessä tapauksessa. Mutta on ilmeisesti hyvä, että nämä uudet kulttuurit tuovat näitä rikastuttavia tapojaan tänne lintukotoonkin. Tuo nyt oli varmasti vasta esimakua siitä miten maalaisidyllitkin saadaan oikeasti pilattua.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No samaahan tässä vedetään toiseen suuntaan. Rasistikortti vilahtaa heti jos on eri mieltä. Eikös se ole suvaitsemattomuutta?

Kyllähän sitä eri mieltä saa olla, mutta kun käytetään esim. termejä "mutakuonot" tai "rullahuulet", niin se ei mielestäni todellakaan ole eri mieltä olemista, vaan sivistymätöntä tyhmyyttä, ja myös sitä rasismia.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei meillä maalla olla tällaiseen totuttu teinienkään saati aikuisten ihmisten taholta, kuten kyseisessä tapauksessa. Mutta on ilmeisesti hyvä, että nämä uudet kulttuurit tuovat näitä rikastuttavia tapojaan tänne lintukotoonkin. Tuo nyt oli varmasti vasta esimakua siitä miten maalaisidyllitkin saadaan oikeasti turmeltua.
Se on sitä "rikastamista" mistä ei valtamediat paljon kirjoita.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kyllähän sitä eri mieltä saa olla, mutta kun käytetään esim. termejä "mutakuonot" tai "rullahuulet", niin se ei mielestäni todellakaan ole eri mieltä olemista, vaan sivistymätöntä tyhmyyttä, ja myös sitä rasismia.
Itse en ole näitä käyttänyt enkä käytä. Ja jotka käyttävät niin heille iso miinus. Mutta tähän liittyen myöskin Mamut omaavat rasistista asennetta.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sekin on tässä keskustelussa muuten aivan uskomatonta, että suvaitsevaisuudesta tehdä jotain pahaa? Jotain sellaista mitä ei ihminen saisi omata? Aivan siis käsittämätöntä.

Suvaitsuudessa itsessään ei ole mitään vikaa, saatika mitenkään pahaa. Suvaitsevaisuudesta tulee pahaa siinä vaiheessa kun tämä suvaitsevaisuus maksatetaan ulkopuolisilla. Kukaan ei varmaan pahastu kun joku ottaa hätää kärsivän omiin nurkkiinsa asumaan omin kustannuksin. Yleensä vaan suvaitsevaisevat ulkoistavat ongelmat toisten ihmisten naapurustoihin ja vähättelevät sotalasten aiheuttamia häiriöitä. Tähän päälle vielä yleensä muistetaan mainita että kuinka ollaan parempia ihmisiä, kun taas oman asuntonsa arvosta huolestuva ja naapurin VOKin haitoista kärsivä perheenisä on rasisti.
 
Kyllähän sitä eri mieltä saa olla, mutta kun käytetään esim. termejä "mutakuonot" tai "rullahuulet", niin se ei mielestäni todellakaan ole eri mieltä olemista, vaan sivistymätöntä tyhmyyttä, ja myös sitä rasismia.

Kyllähän myös se on rasismia, että Sipilä ja kumppanit puhuvat turvapaikanhakijoiden "tulvasta" tai "vyörystä". Nuo ovat luonnonilmiöitä, turvapaikanhakijat ovat ihmisiä. Siksi moinen kielenkäyttö on ihan oikeutetusti tuomittu laajalti.

Ehkä vielä törkeämpää rasismia oli se, kun Sipilä sanoi että turvapaikanhakijoiden määrä on Suomelle jo suurempi ongelma kuin vaikea taloustilanne. Eiväthän turvapaikanhakijat ole mikään ongelma, vaan mahdollisuus.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Jännästi suvaitsevaiset vieläkin näissä kaapuäijän ja pullonheittäjän tapauksissa vetoavat siihen, että "kyllä asiat pitäisi ratkaista keskustelemalla". Hallitus ja maahanmuuttovirastohan nimen omaan ovat linjanneet, että suomalaisten kanssa EI KESKUSTELLA yhtää mistään, vaan VOK perustetaan just sinne minne halutaan. Ja vielä ratkaisuja salaillaan viime hetkeen asti. Kumma juttu, eikös maahanmuuton ja monikulttuurisuuden pitänyt olla rikkaus? Miksei sitä mainosteta oikein hulluna? Miksi salaillaan? Olisiko se sittenkin sen lähelle joutuville (pl. sillä itselleen taloudellista hyötyä saavat kuten SPR) juuri sitä paskaa, mitä sen voi ilman tuhtia vasemmistoideologiakuorrutusta olettaakin olevan?

Itse ainakin ymmärrän hyvin, miksi joku päätyy heittämään pulloa tai pukeutumaan kaapuun, enkä ketään lähden tämän takia tuomitsemaan. Maahanmuuttovirasto on tuonut helvetin ihmisten kotien viereen salassa eikä suostu mihinkään keskusteluun. Onko tuo nyt joku ihme, jos epätoivoiset ihmiset epätoivoisessa tilanteessa tekevät epätoivoisia ratkaisuja?

Väitän, että käytännössä kaikki pullonheiton tapaiset tapaukset saataisiin ehkäistyä, jos maahanmuuttovirasto suostuisi käymään keskustelua suomalaisten kanssa => sitouduttaisiin siihen, että kunnan ja kuntalaisten kantaa kysytään aina hyvissä ajoin ennen VOKin perustamista ja jos kanta on kielteinen, ei VOKia ko. kuntaan perusteta laisinkaan. Miksei tämä kävisi? Ai niin, unohdin voisi jäädä osa pikavoitoista saamatta poliitikoilta ja heidän kavereiltaan.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
"Ja nyt voidaankin se sukupolvien duunilla hankittu hyvinvointi lahjoittaa ensimmäille 200 000:lle innokkaalle muslimille. "

Öööööö... Miten tuon voi ymmärtää niin, että mun mielestä olisi jo lahjoitettu? Nyt minä en ymmärrä.... Ja mikä data? Koskien mitä? Tuohan on vain heitto turvapaikanhakijamäärästä, jolla jälkiseurauksineen saadaan Suomesta hyvin erilainen paikka kuin mihin tähän asti on totuttu.

Taidat kuitenkin olla vain trolli, joten eiköhän tämä keskustelu ollut tässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös