No tuota. Montako turvapaikanhaku -tutkintaa olet itse tänä vuonna tehnyt?
Itse tuossa alkukesästä muutaman jouduin tekemään, ennen kuin tehtiin linjaus, että kaikki pyrkijät jätetään käsittelemättä yöaikana. Olen myös käynyt, viimeksi viime yönä vastaanottokeskuksessa, koska turvapaikanhakijat eivät vain pysty olemaan tappelematta keskenään.
Omin silmin näkee kummallisia asioita.
Legendaarisella
"montako NHL-matsia olet itse vetänyt" -tamismilla on aina loistavaa aloittaa argumentointi, kiitos tästä!
Sinä itse kysyit tarkoitushakuisesti, että onko kukaan nähnyt naisia tai lapsia turvapaikanhakijoiden joukossa. Tästä kysymyksestä voisi päätellä, että et itse ole nähnyt. Nyt taas antamasi lisäinformaation perusteella on kaksi vaihtoehtoa:
a) et oikeasti ole nähnyt, mikä tosin vaikuttaa ihmeelliseltä (esimerkiksi Keltakankaan keskuksessa noin 20% majoitetuista on naisia tai lapsia - uskoisin että jakauma vastaa kokonaiskuvaa), mutta voihan se olla, että sattuivat vaan olemaan kaikki samaan aikaan piilosilla.
b) narraat, koska se sopii ennaltavalitsemaasi mielipiteeseesi paremmin, ja haluat että muutkin uskovat tähän valheeseen.
En ole siis tehnyt turvapaikanhaku -tutkintoja, mutta olen käynyt vastaanottokeskuksessa ja nähnyt naisia ja lapsia. Sitähän sinä kysyit.
Jos haluat tietää, kuinka moni muu on tehnyt turvapaikanhaku -tutkintoja, niin sitten varmaan kannattaa kysyä sitä. Ehkä kuitenkin ennemmin siellä työpaikan kahvipöydässä kuin tällä palstalla.