Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 279 830
  • 28 700

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mamut eivät saa sen enempää tukia kuin suomalaisetkaan, jotta niillä olisi varaa hengailla vain?
Tavallaan saavat. On tarveharkinnat,traumat,huono kielitaito jne. Tarvitsee olla todellinen sosiaalisysteemien hyväksikäyttäjien kuningas jotta saat syntyperäisenä suomalaisena samat edut kuin pakolaisstatuksen mamu.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Siis ryssien ja svedujen kyykyttäminä joudumme vielä kantamaan siirtomaavaltioiden taakan. OK
No se nyt on sitten niin, kun ei edes yritä ymmärtää mitä siinä viestissä lukee vaan on lukkiutuneena siihen omaan ideologiaansa niin silloin asiat näkee sitten näin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mielenkiintoista, että musta kaapu on ok, mutta valkoinen kaapu no no. Minusta niitä erottaa vain väri. Ideologia näiden kaapujen takana ei juuri eroa toisistaan.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Legendaarisella "montako NHL-matsia olet itse vetänyt" -tamismilla on aina loistavaa aloittaa argumentointi, kiitos tästä!

Eikö olekin, kuten itse todistat, niin paras tieto/kokemus/näkemys asioista on heillä, jotka eivät ole asioiden kanssa koskaan joutuneet tekemisiin.
 

Tuamas

Jäsen
Sinällään ymmärrettävään suurin osa palstan mouhoamisesta on.

Tekstien kirjoitusasusta sekä argumentoinnin laadusta päätellen tämä porukka kilpailee humamujen kanssa verisesti samoista duunipaikoista ja sosiaalituista.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Moni ei tunnu tajuavan että Irak on paljon vauraampi maa kuin Suomi, sekä luonnonrikkauksiltaan että kulttuurisesti. Suomessa on suota ja metsää ja Irakissa öljyä ja kaasua. Kaksoisvirtain maa vs. sukurutsaavat heimot jossain syvä joki leffan hengessä. Miten hemmetissä muuten kuin valtion velkaa lisää ottamalla nuo saa ruuan ja katon pään päälle. Jenkit jos antaisivat ryssän paukuttaa Syyrian puolella ja hoitaisivat oman hommansa Irakin puolella koko selkkaus päättyisi nopeasti. Mutta taitaa yhdysvaltojen presidentinvaalit olla nyt pääteemana,
 
Mielenkiintoista, että musta kaapu on ok, mutta valkoinen kaapu no no. Minusta niitä erottaa vain väri. Ideologia näiden kaapujen takana ei juuri eroa toisistaan.

Äläs nyt viitsi. Irakilaiset muuttuvat naisia arvostaviksi heti Suomeen päästyään. Myös kaikki riidat shiiojen, sunnien ja kurdien välillä unohtuvat heti, kun he pääsevät pois Lähi-idästä. Lapset ja naiset odottelevat terroristien keskellä uutisia siitä, miten suvun miehille on käynyt pakoretkillään ja Irakiin voi palata, jos tee ja vessat eivät kelpaa, mutta silti meidän täytyy asuttaa ja elättää kaikki tänne tulevat irakilaiset.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tavallaan saavat. On tarveharkinnat,traumat,huono kielitaito jne. Tarvitsee olla todellinen sosiaalisysteemien hyväksikäyttäjien kuningas jotta saat syntyperäisenä suomalaisena samat edut kuin pakolaisstatuksen mamu.

No tavallaan ja tavallaan, tätä voi nussia niin pitkälle kuin haluaa. Ns. tarveharkinnat menevät sen piiriin, että vähän tulee kotouttamisrahaa kun ovat keskuksessa, mikä ei ole mamua kohtaan paria sataa enempää kuukaudessa riippuen syövätkö keskuksessa vai ei. Traumat, no minullakin on traumoja, mutta en ole saanut penniäkään niistä. Huono kielitaito, joo, siihen kuluu vain välillisesti, koska eivät siitä saa käteensä mitään paitsi vasta kun kielitaidon mukana tuoma työpaikka alkaa tuottamaan. Jos puhutaan sitten pakolaisstatuksen jälkeisestä ajasta, niin mitä sossu sitten maksaa pelkästään siitä, ettei ole varaa, niin saman verran kaikille riippumatta statuksesta. Tässä tilanteessa ehkä suomalainen on vähän huonommassa jamassa, sillä esimerkiksi sen mahdollinen pääoma ja elämän varrella kertynyt omaisuus tuhoaa kaiken sossurahan alkuunsa, koska sossu maksaa vain sellaisille, joilla ei pääomaa tai sen paremmin omaisuutta ole. Mamu voi nyhtää vain siinä vaiheessa, jolloin sillä ei ole mitään, ja näin tapahtuu vain, jos se on tullut hengailemaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Lahden keissi vain keeps on giving:

1
2
3
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äläs nyt viitsi. Irakilaiset muuttuvat naisia arvostaviksi heti Suomeen päästyään. Myös kaikki riidat shiiojen, sunnien ja kurdien välillä unohtuvat heti, kun he pääsevät pois Lähi-idästä. Lapset ja naiset odottelevat terroristien keskellä uutisia siitä, miten suvun miehille on käynyt pakoretkillään ja Irakiin voi palata, jos tee ja vessat eivät kelpaa, mutta silti meidän täytyy asuttaa ja elättää kaikki tänne tulevat irakilaiset.

Mistä tätä tyhmyyttä oikein kumpuaa. Lapsellista yleistämistä, jolla et tee mitään muuta kuin itsestäsi todellisen idiootin.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sinällään ymmärrettävään suurin osa palstan mouhoamisesta on.

Tekstien kirjoitusasusta sekä argumentoinnin laadusta päätellen tämä porukka kilpailee humamujen kanssa verisesti samoista duunipaikoista ja sosiaalituista.

Miten itsesi näet tässä keskustelussa? Tuntuuko siltä, että olet kaikkien muiden yläpuolella?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mielenkiintoista, että musta kaapu on ok, mutta valkoinen kaapu no no.

Ja jihadistit räjäyttelevät vähän toisenlaisia paukkuja kuin ilotulitteita. Mitenköhän järkyttyneen ilmeen Stubb osaa naamalleen vetää sitten, kun niin tulee väistämättä jossain kohden tapahtumaan, mikäli nykymeno jatkuu - pahenemisesta puhumattakaan.

Sinänsä aika surullista, että on tultu tähän pisteeseen, että Suomen itsenäisyyden puolustaminen edellyttää jonkun mielestä KKK-asussa provoamista.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten itsesi näet tässä keskustelussa? Tuntuuko siltä, että olet kaikkien muiden yläpuolella?

No jos lukee täältä muutamien, suorastaan rasistia kommentteja, niin helposti on heidän yläpuolella. Ei varmaan kaikkien, mutta niin typeriä kommentteja tänne jotkut kirjoittavat, että minun maailmassa he ainakin ovat jossain hyvin alhaalla.
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Eikä se olisi ollenkaan paha asia, jos kantaväestölle opetettaisiin vähän vierasta kulttuuriakin. Sitten asia olisi tuttu, eikä sitä tarvitsisi pelätä.

Itse sain eilen maistiaisia hienosta vieraasta kulttuurista. Ruokakaupassa joukko turvapaikanhakijoita (nuoria miehiä) etuilivat röyhkeästi suomalaisia herttaisia mummoja pitkässä kassajonossa kovaa ääntä pitäen. Onko esim. tämä nyt jotakin mistä kantaväestön tulee ottaa opiksi?
 

Tuamas

Jäsen
Miten itsesi näet tässä keskustelussa? Tuntuuko siltä, että olet kaikkien muiden yläpuolella?

Minä olen todennut tämän keskustelun olevan nykyään niin suuri paskakasa, etten uhraa vähää vapaa-aikaani mahdollisten järjellisten argumenttien etsimiseen, vaan optimoin ajankäyttöni ja keskityn satunnaiseen vittuiluun.

Sinänsä varmaan humamuistakin osa oppii suomeksi kirjoittamaan ja osa lukemaan, eli kalikka koira jne.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minä olen todennut tämän keskustelun olevan nykyään niin suuri paskakasa, etten uhraa vähää vapaa-aikaani mahdollisten järjellisten argumenttien etsimiseen, vaan optimoin ajankäyttöni ja keskityn satunnaiseen vittuiluun.

Se, että sinä ylipäätään otat osaa keskusteluun kertoo lähinnä siitä, että olet samaa populaa kuin kaikki muutkin väittelijät, olet sitten omasta mielestäsi ylevämpi tai et.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Suosittelen tutustumaan ko. uskontoon tarkemmin niin ymmärrät.
Lähtökohtahan on että meidän pitää ymmärtää heitä eikä toisinpäin koska islam.
Suurin osahan hyväosaisten lapsia/perijöitä/ladunraivaajia.
Jos olet irakissa tottunut siihen että sinulla on mahdollisesti ollut jopa palveluskuntaa taloudessasi niin koitapa siinä sitten tarjota tulevaisuuden kuvaa ko.kaverille mopin varressa jossain kauppakeskuksessa.
Täkäläisellä koulutuksella ei hirveästi täällä ole väliä ja miten nuo sotaa käyvästä maasta varmennetaan.
Lisäksi jos nyt heistä on työllistynyt alta 20% niin miten tuo yhtäkkiä muutetaan,kiväärinperällä?

Itse asiassa olen tutustunut islamiin ja siinä on
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Juuri näin jos sitä ajattelee valtion talouden kannalta.
Jos ajattelee valtion talouden kannalta niin Suomen bruttokansantuotteesta paljon pienempi osa menee kansalaisten terveydenhoitoon kuin Yhdysvalloissa menee ja silti siellä paljon ihmisiä on vailla terveydenhoitoa, kun heillä siihen ei ole varaa. Toki amerikkalaiset mehiläiset tekevät suuria voittoja, joten kapitalismi toimii optimaalisesti kansalaisten kustannuksella.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Itse sain eilen maistiaisia hienosta vieraasta kulttuurista. Ruokakaupassa joukko turvapaikanhakijoita (nuoria miehiä) etuilivat röyhkeästi suomalaisia herttaisia mummoja pitkässä kassajonossa kovaa ääntä pitäen. Onko esim. tämä nyt jotakin mistä kantaväestön tulee ottaa opiksi?
Tässä maassa tuskin on kovin montaa markettia tai kioskia jossa ei joku lauma teini-ikäisiä kantasuomalaisia olisi ikinä etuillut jotain mummoja tai muuten käyttäytynyt huonosti.

Se kertoo minusta vain ihmisälykkyyden puutteesta tai jostain tälläisestä, mutta se että sitä tekisi vain johonkin tiettyyn väestönryhmään kuuluvat ihmiset, niin hei älä nyt viitsi... tuo on ihan yhtä raukkamaista käytöstä meiltä kaikilta ja meissä kaikissa "väestönryhmissä" on se joku osa porukkaa joka ei osaa olla ihminen.
 

Tuamas

Jäsen
Se, että sinä ylipäätään otat osaa keskusteluun kertoo lähinnä siitä, että olet samaa populaa kuin kaikki muutkin väittelijät, olet sitten omasta mielestäsi ylevämpi tai et.

En minä ole itseäni ylevöittämässä, lähinnä kävin toteamassa itsestäänselvyydet.

Ja onhan tämä keskustelu muuttunut tasoltaan viimeistään viimeisen parin-kolmenkymmenen sivun aikana ihan lukukelvottomaksi paskaksi, ainoana erona johonkin somekeskusteluun on se että keskustelijat kirjoittavat nimimerkein ja tuottavat keskimäärin ihan ymmärrettävää tekstiä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Itse sain eilen maistiaisia hienosta vieraasta kulttuurista. Ruokakaupassa joukko turvapaikanhakijoita (nuoria miehiä) etuilivat röyhkeästi suomalaisia herttaisia mummoja pitkässä kassajonossa kovaa ääntä pitäen. Onko esim. tämä nyt jotakin mistä kantaväestön tulee ottaa opiksi?

Miks et mennyt ojentamaan/neuvomaan nuorukaisia?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
"En minä ole itseäni ylevöittämässä, lähinnä kävin toteamassa itsestäänselvyydet."

Johan on... aikamoista. Siinä on kyllä kova statement. Mihinköhän Jumalan asemaan sitä itsekin pääsisi, jos voisi käydä vain puolivillaisesti toisille toteamassa "itsestäänselvyyksinä", millaisia alimmaisuuden edustajia he ovat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös