Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 238 227
  • 28 696

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kiinnitti huomion SDP:n Marinin ulostulo aiheeseen, kuinka poliiseja pitäisi lisätä. Nyt tässä kohtaa sanoisin, että Suomen kannattaisi kiinnittää huomiota myös siihen, että nykyiset poliisit saataisiin pidettyä töissään. Nimittäin ainakin minun poliisikavereilla on suunnitelmia jättää koko ala - yksi on jo nyt jättäytynyt virkavapaalle, jolta ei enää palaa. Yksi kivi kengässä kentällä on tämän ketjun lieveilmiöt vs. poliisijohdon ohjeistukset aiheeseen. Tosin suurempi varmaan viime vuosina lisääntynyt kyynisyys ja tietynlainen turhautuminen rikosten priorisoimiseen ja automaattiseen tutkimatta jättämiseen.

Lisää poliiseja, lisää kuluja veronmaksajille jo muutenkin kasvavien sosiaalimaksujen lisäksi. Se ongelma pitää tunnistaa ja myöntää ennen kuin siihen voi keksiä hoidon. Mikään muu ei vähennä kultturelleja seksuaalitekoja kun kahlita jokaisen käteen yksi poliisi käsiraudalla kiinni. Sitten jos meillä on niin paljon vara palkata henkilökohtaisia vahteja niin antaa mennä vaan.
Meillä on seksuaalirikollisia ihan omastakin takaa ja tässä tullaan siihen että oman maan ongelmat pitäisi saada ratkaistua ennen kuin tuodaan ulkoa lisää ongelmia ratkaistaviksi.
Ihan saatanan käsittämätöntö poliittista höpinää tuolla iltapulun kyselyssä muilta paitsi asiasta järkeä muutenkin puhuneelta Halla-Aholta.
En ole mikään fani, mutta arvostan että ilman kiihkoa osaa pukea vaikean asian sellaisiksi sanoiksi joita meistä hyvin monet haluavatkin kuulla.
Se ei vaan voi mennä niin että koko turvallisen euroopan läpi ainoa kelpaava maa voi olla Suomi tai Ruotsi. Järjestelmässä on vikaa ja järjestelmä maksaa liikaa kurjistaen näin suomalaisten elämää. Se ei olekaan välttämättä aina porvarit jotka kurjistavat, vaan nämä koko maailman auttajat jotka eivät ymmärrä paljon kaikkien auttamisesta sellaisetkin suomalaiset joutuvat maksamaan jotka sitä eivät sitä halua.

Pakolaisia pitää voida ottaa jatkossakin, mutta ne pitää saada itse valita ja kaikki muut kuin oman valintaprosessin kautta tulevat saa käännyttää ilman neuvotetteluja takaisin. Kaveri sattui asumaan sellaisen alaikäisten mamukeskuksen vieressä ja melkein ääneen piti nauraa kun näin minkä ikäisiä "alaikäisiä" siellä oli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toivottavasti et ole, vaikka varmaan siihenkin pystyisit.
Kyllä joo, ajatuksissa oli alkaa vittuilla niille kunhan tässä nyt ensin olen teille päätäni aukonut.

Voi vittu, herätys nyt sielläkin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Toki riippuu siitä, mitä unohtamisella tarkoitetaan. Itse käyttäisin sanaa heikentynyt.

Tämä on semantiikkaa, mutta eikö unohtamisen seuraus ole turvallisuustilanteen heikentyminen? Ei ole osattu ajatella tällaisen turvapaikanhakujärjestelmän mukanaan tuomia turvallisuusongelmia. Ei ole osattu ajatella, että tällaista järjestelmää käytettäisiin pahan tekemiseen. Voihan toki olla, että mahdolliset ongelmat on jo valuvaiheessa tiedostettu, mutta valuvikainen järjestelmä on kaikesta huolimatta otettu käyttöön. Surullinen ajatus.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No samaa paskaa, eri paketissa.
Vihreät ja vasemmisto ovat olleet vieläkin innoikkaampia pyllistäjiä, tuhkaluukku kohti ulkorajaa.
Onneksi vihreät eivät ole hallituksessa. Tilanne voisi olla vieläkin pahempi.
Näillä mennään, toistaiseksi. Toivottavasti asioita muuttuu, uuden hallituksen myötä. Vaikka vaikea siihenkään on uskoa.
Eli kaikki puolueet ovat samaa paskaa eri paketissa? Mistähän totuus löytyy?

Tulevana kesänä saamme luultavasti hallituksen, jota johtaa sdp:n Antti Rinne. Voihan sitäkin joku oikeistokonservatiivi pitää "parannuksena", mutta itse veikkailisin, että suhtautuminen maahanmuuttoon ei ainakaan nykytasosta kiristy mainittavasti.
 

Rankkari

Jäsen
Eli kaikki puolueet ovat samaa paskaa eri paketissa?
En ole näin kirjoittanut. Hallituspuolueet ovat pahasti epäonnistuneet. Vaikea sanoa, olisivatko muut olleet parempia, mutta todennäköisesti vihreät ja vasemmisto pahempia.
Lisäksi olen kritisoinut vihreiden ja vasemmiston halua, saada maahan lisää pakolaisia. Sitä on vaikea ymmärtää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lisäksi olen kritisoinut vihreiden ja vasemmiston halua, saada maahan lisää pakolaisia. Sitä on vaikea ymmärtää.
En tiedä, onko tässä tahallinen pakolaistermin käyttö vai viittaatko turvapaikanhakijoihin. Itse kuitenkin ottaisin maahan mielelläni lisää pakolaisia sen sijaan, että tänne tulisi hallitsemattomasti turvapaikanhakijoita yhtään enempää.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä on semantiikkaa, mutta eikö unohtamisen seuraus ole turvallisuustilanteen heikentyminen? Ei ole osattu ajatella tällaisen turvapaikanhakujärjestelmän mukanaan tuomia turvallisuusongelmia. Ei ole osattu ajatella, että tällaista järjestelmää käytettäisiin pahan tekemiseen. Voihan toki olla, että mahdolliset ongelmat on jo valuvaiheessa tiedostettu, mutta valuvikainen järjestelmä on kaikesta huolimatta otettu käyttöön. Surullinen ajatus.

No, en edelleen käyttäisi sanaa unohtaminen. Mutta totta on, että kyse on osin myös semantiikasta. EU ja Suomi ovat epäonnistuneet turvapaikkapolitiikassa ja luoneet toimillaan myös turvallisuusongelmia. Vaikka tekisi mieli sanoa, että seurauksia ei osattu ajatella, se ei kuitenkaan olisi totta. EU-maiden tiedustelu- ja poliisiviranomaiset ovat tuottaneet tietoa päättäjille alusta asti. Suomessa Supo kertoi vuonna 2015, että turvapaikanhakijoiden joukossa on mm. Isis-taistelijoita.
 

Tevoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings #91 #19 #5
Onko herroille kirjoitusvirheet kovempi asia kuin nämä raiskaukset?
Ps. Yli 53 tuhatta on jo allekirjoittanut tämän aloitteen kirjoitusvirheistä huolimatta.. Koettakaa kestää!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
On tilastollinen tosiasia, että Suomessa oleskelevat irakilaiset ja afgaanit syyllistyvät useammin seksuaalirikoksiin kuin esimerkiksi kantasuomalaiset. Sitä ei kiistä kukaan, paitsi "maahanmuuttokriitikkojen" suvakkiolkinuket. Kuinka paljon tuosta yhdestä tilastosta (sinä itse kysyit juuri nimenomaan tuosta yhdestä ja ainoasta tilastosta) voidaan päätellä kaikista maailman irakilaisista ja afgaaneista. No eipä juuri mitään.....

Olet kyllä väärässä tässä. Ei tarvita edes tuota tilastoa tietämään, että noissa maissa naiset kulkevat kaavussa ja jos eivät kulje, niin eivät ole suojassa. Suomalaisilta naisilta puuttuu uskonnon ja kaavun tuoma suoja sekä kunnia, jonka johdosta he ovat hyvin pitkälle vapaata riistaa noille miehille. Perheetkään eivät naisen kunniaa suojaa kuten lähtömaassa, vaan suomessa naiset ihan itse saavat päättää kenen kanssa harrastavat seksiä tai muuten hengailevat. Tilastot vain osoittavat tämän olevan totta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko herroille kirjoitusvirheet kovempi asia kuin nämä raiskaukset?
Ps. Yli 53 tuhatta on jo allekirjoittanut tämän aloitteen kirjoitusvirheistä huolimatta.. Koettakaa kestää!

Koita sitä kestää, kun aloite kaatuu huonoon valmisteluun. Pystytkö vastaamaan esittämääni kysymykseen, eli mitä sellaista tämä aloite pyrkii saamaan lakiin, jota laissa ei vielä ole?

Minulle kova asia on se mahdollisuus, että kansalaisaloitejärjestelmästä luovutaan kokonaan jossain vaiheessa, koska niitä tehdään huonosti, mikä taas lisää valiokuntien työtä ja julkisia resursseja.
 

Kyylä

Jäsen
Onko herroille kirjoitusvirheet kovempi asia kuin nämä raiskaukset?
Ps. Yli 53 tuhatta on jo allekirjoittanut tämän aloitteen kirjoitusvirheistä huolimatta.. Koettakaa kestää!
No vastaa ensin vaikka tähän aiemmin esitettyyn kysymykseen: ”Mitä sellaista tällä aloitteella halutaan, jota laissa ei vielä ole?”

Usko huviksesi, että täällä ei ole kukaan puolustamassa raiskaajia. Toivon itse kuitenkin yhteiskuntaa, jossa lakeja säädetään harkinnan kanssa. Tuo aloite tulee kaatumaan jo alkumetreille, eivätkä syynä ole kirjoitusvirheet.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet kyllä väärässä tässä. Ei tarvita edes tuota tilastoa tietämään, että noissa maissa naiset kulkevat kaavussa ja jos eivät kulje, niin eivät ole suojassa. Suomalaisilta naisilta puuttuu uskonnon ja kaavun tuoma suoja sekä kunnia, jonka johdosta he ovat hyvin pitkälle vapaata riistaa noille miehille. Perheetkään eivät naisen kunniaa suojaa kuten lähtömaassa, vaan suomessa naiset ihan itse saavat päättää kenen kanssa harrastavat seksiä tai muuten hengailevat. Tilastot vain osoittavat tämän olevan totta.
No shit Sherlock. Olisko kannattanut lukea loputkin siitä viestistä?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Koita sitä kestää, kun aloite kaatuu huonoon valmisteluun. Pystytkö vastaamaan esittämääni kysymykseen, eli mitä sellaista tämä aloite pyrkii saamaan lakiin, jota laissa ei vielä ole?

No vastaa ensin vaikka tähän aiemmin esitettyyn kysymykseen: ”Mitä sellaista tällä aloitteella halutaan, jota laissa ei vielä ole?”

Vaikka ei minulle ole osoitettu, niin onhan tuossa uutena ainakin kohta "Suomessa seksuaalirikoksen tehnyt ja siitä tuomitun on menetettävä automaattisesti jo olemassa oleva oleskelulupa". Se on sitten ihan eri asia onko tuo toteuttamiskelpoista tai edes järkevää. Puhumattakaan siitä onko esitys kirjattu ja valmisteltu huolella ja ammattimaisesti.

Mutta nimien määrästä päätellen melko radikaalille toimenpiteille lienee kannatusta isolla osalla väestöstä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Meillä on seksuaalirikollisia ihan omastakin takaa ja tässä tullaan siihen että oman maan ongelmat pitäisi saada ratkaistua ennen kuin tuodaan ulkoa lisää ongelmia ratkaistaviksi.

Nyt kieltämättä laitetaan kovalla uholla joka kuudetta seksuaalirikokseen syyllistynyttä kuriin, vaikka pitäisi tehdä työtä niiden kaikkien torjumiseksi. Prioriteetit kuntoon!!!
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka ei minulle ole osoitettu, niin onhan tuossa uutena ainakin kohta "Suomessa seksuaalirikoksen tehnyt ja siitä tuomitun on menetettävä automaattisesti jo olemassa oleva oleskelulupa". Se on sitten ihan eri asia onko tuo toteuttamiskelpoista tai edes järkevää. Puhumattakaan siitä onko esitys kirjattu ja valmisteltu huolella ja ammattimaisesti.

Mutta nimien määrästä päätellen melko radikaalille toimenpiteille lienee kannatusta isolla osalla väestöstä.
Mitenkäs tämä poistaa itse ongelman? Rikoksiin syyllistyneet istuvat rangaistuksensa Suomessa ja lennätetään sitten lähtömaahan. Tämäkin edellyttää seuraavia asioita:

1) maassa ei ole sotatilaa, kuolemanrangaistuksen uhkaa tai vainoa kyseistä heppua kohtaan
2) lähtömaalla ja Suomella on voimassaoleva palautussopimus
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkäs tämä poistaa itse ongelman? Rikoksiin syyllistyneet istuvat rangaistuksensa Suomessa ja lennätetään sitten lähtömaahan. Tämäkin edellyttää seuraavia asioita:

1) maassa ei ole sotatilaa, kuolemanrangaistuksen uhkaa tai vainoa kyseistä heppua kohtaan
2) lähtömaalla ja Suomella on voimassaoleva palautussopimus

Aloite pyrkiit tietysti siihen, että noilla kahdella kohdalla ei ole merkitystä. Automaattisesti raiskaajan karkoitus, oli sitten sotaa tai ei.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aloite pyrkiit tietysti siihen, että noilla kahdella kohdalla ei ole merkitystä. Automaattisesti raiskaajan karkoitus, oli sitten sotaa tai ei.
Juuri sen takia aloitteella ei ole minkäänlaista merkitystä ja se tulee hautautumaan sinne EU-eron ja muiden yhtä todennäköisten muutosehdotusten alle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
:”Mitä sellaista tällä aloitteella halutaan, jota laissa ei vielä ole?”

Pirun epäselvästi ovat aloitteen muotoilleet.

Mutta. Silti siinä todetaan, että nykyknen laki ei ole mitä ilmeisemmin riittävä ja halutaan kovempaa linjaan koskien tuomittuja seksuaalirikollisia ja että turvapaikanhakijan pitää kunnioittaa maamme olemassa olevia lakeja tänne hakeutuessaan. Heidän pitää kunnioittaa jokaisen oikeutta koskemattomuuteen ja jos näin ei ole ja heidät tuomitaan tuomioistuimessa, he eivät ole ansainneet joustavuutta myöskään Suomen valtiolta.

Mitä todellisuudessa tapahtuu? Siis Jatkoajan ulkopuolella.

Keskustan ryhmän puheenjohtaja Kaikkonen on kutsunut eduskuntaryhmät koolle pohtimaan samoja asioita. Vihreiden Haavisto kannattaa tietyin osin tiukennuksia nykyiseen turvapaikkapolitiikan käytäntöön. Kokoomuksen Jokinen suhtautuu myönteisesti demarin Lindtmanin yhteistyötarjoukseen jotta saadan lapsiin kohdistuvien seksuaalirikosten rangaistusten kiristykset hyväksyttyä viivytyksettä eduskunnassa.

Näyttäisi Jatkoajassa aloitetta vastustava ja halveksiva siipi seuraavan varsin heikosti politiikkaa.
 

Rankkari

Jäsen
En tiedä, onko tässä tahallinen pakolaistermin käyttö vai viittaatko turvapaikanhakijoihin. Itse kuitenkin ottaisin maahan mielelläni lisää pakolaisia sen sijaan, että tänne tulisi hallitsemattomasti turvapaikanhakijoita yhtään enempää.
Eri sana, mutta samat ongelmat.
Niin, siinä lienee sekä hyvää, että huonoa, että joltakin vielä löytyy uskoa siihen, että nämä maahantulijat sopeutuisivat tänne..? Viime aikojen ikävistä uutisoinnista huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juuri sen takia aloitteella ei ole minkäänlaista merkitystä ja se tulee hautautumaan sinne EU-eron ja muiden yhtä todennäköisten muutosehdotusten alle.

Yksi hyvä mahdollisuus olisi tietysti näiden casejen siirtäminen saarelle odottamaan vapaaehtoista paluuta Tanskan malliin. Itse ainakin näkisin, että silloin päätavoite toteutuu eli ulkomaalaiset raiskaajat eivät enää eläessään liiku vapaana Suomen maaperällä.

Jos on tahtoa, löytyy keinot.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sinänsä tämä spesifi ongelma on selvä: vuosi 2015 oli käsittämätön epäonnistuminen, mikä asetti järjestelmän liian kovalle koulutukselle. Sanoin jo silloin että toivottavasti tästä edes se opitaan, ettei päästetä enää uudestaan syntymään hallitsematonta tilannetta. Nyt on menossa tilanteen jälkihoito, joka sekin on aika pahasti epäonnistunut. Hyvä että tähän lisätään resursseja ja parannetaan viranomaisten toimintavalmiutta, mutta samalla olisi mahdollista päivittää systeemi kaiken seksuaalisen rikollisuuden suhteen sekä myöskin muodostaa konsensus siitä, että poliisien määrää on selkeästi ja systemaattisesti nostettava koko seuraavan hallituskauden ajan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Yksi hyvä mahdollisuus olisi tietysti näiden casejen siirtäminen saarelle odottamaan vapaaehtoista paluuta Tanskan malliin. Itse ainakin näkisin, että silloin päätavoite toteutuu eli ulkomaalaiset raiskaajat eivät enää eläessään liiku vapaana Suomen maaperällä.

Jos on tahtoa, löytyy keinot.

Eli tällä tavalla näistäkin Oulun raiskaajista useampi kävelisi parin vuoden sisällä vapaalla Suomessa.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli tällä tavalla näistäkin Oulun raiskaajista useampi kävelisi parin vuoden sisällä vapaalla Suomessa.

Mikä on ehdotuksesi että näin ei käy?

Itse siis toki olen ensisijaisesti sen kannalla että rikotaan "kansainvälisiä sopimuksia" (jos niitä on) ja palautetaan raiskaajat sotatilasta huolimatta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Näyttäisi Jatkoajassa aloitetta vastustava ja halveksiva siipi seuraavan varsin heikosti politiikkaa.

En periaatetasolls vastusta tällaista lakia, jos se ei ole ristiriidassa kv. sopimusten kanssa tai nykyinen laki mahdollistaa jo tarvittavat toimenpiteet. Olen sitä mieltä, että nopeampaa ja toimivampaa olisi äänestää seuraavissa vaaleissa asiansa osaavaa poliitikkoa, eikä esimerkiksi jotain Huhtasaarta, joka puhuu paljon, mutta tietää vähän. Eikä Paula Risikkokaan kovin ammattimaiselta tämän asian tiimoilta ole näyttänyt.

Kansalaisaloitetta tehokkaampaa saattaisi olla myös pelkkä nimenkeruulista, joka annettaisiin yhdelle kansanedustajalle, joka harkintansa mukaan tekisi lainsäätäjän ominaisuudessa aloitteen. Näin aloite ei pysähtyisi vain siksi, että se on amatöörien huonosti laatima. Demokratia antaa paljon mahdollisuuksia.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Oletan että tärkeintä tuossa aloitteessa on se, että tuo tolkuton piikki allekirjoittajien määrässä osoittaa päättäjille että nyt niin suuren osan ihmisistä mitta alkaa olemaan täysi. Jos päättäjät eivät kykene asiaa hoitamaan, niin kohta aletaan ottamaan asioita omiin käsiin. Ja sitä he eivät halua. Ei tietysti kukaan muukaan halua. Mutta se tulee tapahtumaan väistämättä, jos nykyinen meno jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös