Oikeassa oleminen perustuu julkisuudessa nähtyihin keskusteluihin. Annoit kyllä hyviä esimerkkejä, että myöskin nämä ”rajakit” olivat väärässä jossain asioissa. Se on hyvä huomata. Oikeassa he olivat kuitenkin muun muassa siinä, että rikollisuus tulee lisääntymään merkittävästi. Tämän lisäksi saapuvien henkilöiden motiiveja ei saanut arvuutella, vaikka nyt valtaosalle alkaa olla selvää etteivät saapuneet ole tulleet tänne hädän takia. He ovat tulleet tänne, koska Suomesta annettiin ruusuinen kuva virheellisesti. Kiitos tästä kuuluu mm. Sipilälle.
Nuo hädän korostamiset ja motiivien epäilyjen tyrmäämiset ovat poliittista retoriikkaa, jonka tavoitteena on laannuttaa rasistissävytteistä keskustelua ja palauttaa suhteellisuudentaju. Kukaan vastuullinen poliitikko ei lupaa sellaista, mitä ei pysty toteuttamaan.
Huomauttaisin myös, että yleinen tilannekuva on koko ajan ollut se, että tulijat aiheuttavat mahdollisesti kasvavaa rikollisuutta tietyillä sektoreilla.
Pahimmat suvakit ja rajakit iskevät heti politikoimaan kun tilaisuus tulee, toimi triggerinä sitten negatiivinen tai positiivinen uutinen.
Juu. Ja 99% ihmisistä herää joka aamu töihin aivan kuten loppukesästä 2015. Ainakaan minun arkeeni pakolaiskriisi ei ole vaikuttanut millään lailla.
Kyllä Suomen olisi pitänyt palauttaa väliaikaisesti passitarkastukset rajoille 2015 ja päästää maahan vain luotetuista maista passin omaavia henkilöitä. Tämä olisi ollut täysin laillista ja mahdollista.
Toki se olisi ollut mahdollista. Silloin tosin oltaisiin sysätty entistä enemmän taakkaa maille, jotka olivat ja ovat ottaneet moninkertaisen määrän turvapaikanhakijoita. Tämä olisi luonnollisesti herättänyt närää EU-pöydissä ja laskenut Suomen suhteellista arvovaltaa muissa kysymyksissä.
Se ikävää, että tällä rinnastuu Unkariin sekä muihin ”paskamaihin”, mutta parempi sekin kuin ottaa maahan henkilöitä, joiden ansiosta Suomi ei enää ole turvallinen yhteiskunta.
Suomi elää aika lailla itsenäisen historian turvallisinta aikaa. Tokikaan se ei poista järkyttäviä rikoksia, joita nyt on koettu niin Turussa kuin Oulussakin. Suhteellisuudentaju on kuitenkin hyvä säilyttää.
Sipilä olisi ehkä menettänyt kasvonsa EU:ssa, mutta Suomen parhaaksihan hänen pitäisi toimia. Toki valtaosa kansasta ei varmasti olisi kannattanut passitarkastusten palauttamista 2015, joten poliittisen johdon toimet olivat odotettuja. Nyt vuonna 2019 vastaavan pakolaisvyöryn sattuessa tilanne olisi mahdollisesti toinen, koska keskustelukulttuuri on muuttunut avoimemmaksi ja turvapaikkajärjestelmän haitat ovat nyt yleisesti tiedossa.
Eipä tässä radikaaleja muutoksia ole tapahtunut. EU:n yhteinen turvapaikkapolitiikka on edelleen järjestelemättä, mutta ehkäpä tulevat vaalit ja GCM tuovat tähän muutoksia.
Sipilän olisi pitänyt olla tarjoamatta taloaan turvapaikanhakijoille. Lisäksi hän olisi voinut mainita Suomen olevan, kylmä, pimeä ja rasistinen maa. Tällöin tulijoita ei olisi luultavasti kiinnostanut ihan niin paljoa tulla Suomeen ja ehkä jokunen olisi saattanut mennä muualle. Sen jälkeen Sipilä olisi voinut sanoa, että hän laittoi kansallisen edun etusijalle.
Ehkä. Toisaalta voi kysyä, onko Suomeen tullut jotenkin poikkeuksellisen paljon turvapaikanhakijoita? Minun ymmärtääkseni ei ole tullut. Ruotsi otti pelkästään vuonna 2015 liki 160 000 tulijaa. Norjan ja Tanskan luvut lienevät lähellä Suomen tasoa.
Mikäli kansainvälisten sitoumusten noudattamisesta aiheutuu kohtuuttomasti haasteita, kuten 2015 aiheutui, niin on hyvä miettiä kannattaako niitä kaikkia ihan pilkulleen noudattaa. Minua kiinnostaa tietää kuka rankaisee kansainvälisten sitoumusten noudattamatta jättämisestä ja miten?
Ei kukaan. Suomen kansan enemmistö kuitenkin haluaa sitoutua kansainväliseen lainsäädäntöön ja yhteistyöhön, mikä näkyy myös vaalituloksissa. Jos suomalaiset sankoin joukoin priorisoisivat maahanmuuton kansalliselle turvallisuudelle keskeisimmäksi teemaksi, eikö heidän pitäisi silloin äänestää perussuomalaisia?
Itselleni nuorten suomalaistyttöjen elämä ja fyysinen koskemattomuus > Sipilän imago EU:n viinerinsyöntiringissä.
Niin, minähän en sinällään tarkoittanut mitään Sipilän henkilökohtaista kampaviinerin saantioikeutta, vaan poliittista prestiisiä, jota suomalaisilla diplomaateilla ja poliitikoilla on komissiossa, Eurooppa-neuvostossa ja parlamentissa.