Konteksti ei ollut aiemmin sama. Tuossa käytin tehokeinona kärjistämistä, jotta viesti menee perille.
Konteksti oli tasan sama. Väännettiin kuluista kuten aina kanssasi, ja silloin oletettiin, että kesällä tai loppuvuodesta alkaa näitä tapauksia putkahdella. No, tässä on ollut pari rahastuskierrosta valituksista yms yms välissä, mutta kohta noin 1.5 vuoden odotuksella tilanne aktualisoituu. Ja siitä ei kuluja pitänyt tulla, sinun mukaasi. Ei ole ainoa kirjoituksesi asiasta.
Tässä keskustelussa on konteksina ollut sun väitteet toimeentulotuen maksamisesta kenelle tahansa, joka tulee tänne mistä tahansa.
Enpä minä ole moisia väittänyt. Tässä on linkki viittaamaasi tekstiin. Olen kyllä pitänyt teoriassa mahdollisena, jos YLE & Helsingin kaupungin sossun johtavan lakimiehen näkemys pitää paikkansa. Linkki molempiin löytyy alkuperäistekstistä. Olen myös todennut olevani itse eri mieltä siitä, että näin pitäisi menetellä.
Mutta jos se sinua helpottaa, niin voin toki myöntää tuon kirjoittaneeni ja että se ei tarkkaan ottaen pitänyt paikkaansa. Tottakai turvapaikanhakijoista on kuluja myös sen kielteisen päätöksen jälkeen. Esim ne, jotka jo mainitsin, ja vielä kourallinen muita, kuluja. Toimeentulotukeen he eivät ole oikeutettuja.
Ei se pidä lainkaan paikkaansa. Et myöskään pysty vastoin oikeusoppineita, perustuslakivaliokunnan jäseniä yms lupaamaan, että toimeentulotukea ei maksettaisi. Sulla on outo tapa lupailla mitä sattuu, mutta ei minkäänlaista vaikutusvaltaa lupaustesi toteuttamiseen. Sinun lupaukset mm. irakilaisten poistamisesta, jälkikustannuksista tai esimerkit kuntien tienaamisesta pakolaisilla on jo nähty. Persut ovat sitä mieltä - kuten moni muukin - että tilanne saattaa vaatia perustuslain muuttamista. Tässä perustuslakivaliokunnan jäsen Simon Elon (per) näkemys:
Mikäli tilanteen korjaamiseen vaaditaan perustuslain muutos, on hallituksella oltava rohkeus poikkeuksellisiin toimenpiteisiin poikkeuksellisessa tilanteessa
Jos tuohon joudutaan menemään, sitä ennen mahdollisesti maksetaan useampaankin kertaan.