Ei näytä olevan itsestäänselvää, ei ainakaan sinulle. Pienten vähemmistöjen ongelmat ovat pienten vähemmistöjen ongelmia, paitsi niille, jotka pelkäävät tai muuten kiinnittävät vähemmistöön huomiota. Somalinaisten työllisyysprosentila ei ole merkitystä ratkaistaessa Suomen ongelmia. Sama koskee pakolaistilannetta, kyllä Suomen valtio selviää muutamasta kymmenestätuhannesta pakolaisesta, yhteiskuntamme suurin ongelma on edelleen satojentuhansien työttömyys ja syrjäytyminen.
No en sitten ilmeisesti vain tajua, miksi resursseja uhrataan pienten vähemmistöjen ammatilliseen koulutukseen.
Tai miksi mediassa nostellaan pakolaismuuttajien sankariyksilöitä esiin.
Kyllä minä ymmärrän kainuulaisten poikamiesten olevan rasite yhteiskunnalle, muinoin kaltaisensa maahanmuuttivat Ruotsiin. Työllistyivät tosin.
Ja kyllä minä ymmärrän elämän liian kovana kokevien kyvyttömyyden tarttua toimeen, ottaa vastuu lapsistaan, kasvattaa. Yhteiskunta auttaa.
Lähiöpubeissa ihmiset hakevat vertaistukea, heillä on jotenkin aina varaa maksaa välillisiä veroja, kiitos hyvinvointivaltion.
Kyllä minulla on suhteelisuuden taju toivottavasti tallella, mutta puolet lähimmäisistä on typerämpiä kuin toiset ei.
Jyri Katainen (kok) veti hallitushaluillaan tämän maan lopullisesti turmion tielle, Sari Sairaanhoitajat, ja kaiken maailman sosiaalikuraattorit ja monikulttuuriuskouluttajat tulevat liian kalliiksi.
Ihminen ei luovu saaduista eduistaan ikinä. Ehkä sotatilanteessa voidaan joustaa, AKT tuskin silloinkaan.
Kansantalouden realiteetit, syyt leikkauksiin, ovat täyttä hepreaa niille joihin ne eniten iskevät.
Esim. monikulttuuriuden tutkija, näyttelijä tai pubin nurkassa kohtaloaan manaava ex-trukkikuski yksinhuoltaja-äiti eivät vain ymmärrä.
Näistä toki ex-trukkikuskilla saattaa olla suhteellisuuden tajua maailman hädänalaisten määrästä, hän tuntee ainakin tusinan kaltaistaan.
Mikäli Suomeen otettaisiin vaikkapa satatuhatta pakolaista, ja tarkoitan todellisia pakolaisia pakolaisleireiltä eikä mitään matkastaan maksaneita facebook-Elvistelijöitä, niin missä se globaalisti tuntuisi?
Suomessa se tuntuisi kyllä. Toki maailmanparantaja-halijaksajat ryhtyisivät valivoihkimaan resursseista ensimmäisenä. Karin Creutz valittaa yliopiston alasajosta jne.
Olen huolissani siitä, että suomalaiset ovat tyhmiä ja maahantulleet turvapaikanhakijat eivät vaikuta kaikkein heikommassa asemassa olevilta raukoilta.
Kansamme entinen vahvuus, luokkaeroista jotenkin ylipäästy yhtenäisyys on vaarassa.
Älymystö pilkkaa junttien, rajoittuneessa suhteellisuuden tajussaan toki vääristynyttä, maailmankuvaa. Kansankiihottajalle pedataan väylää oikein huolella.
Heikosti jäsennelty vuodatus on tämä, mutta menköön lähetykseen.