Arhinmäki hihhuloi twitterissä Selänteelle tai "Selänteelle" ja Valavuorelle Syyrian pakolaisista ja miten paljon sieltä on porukkaa joutunut lähtemään. Miten suuri osa Suomeen tulleista turvapaikanhakijoista olikaan syyrialaisia? Oliko jollain se luku lähettyvillä?
Hyvin vähänhän sieltä tulee. Taisi olla joku 7% tjsp. tosin sitten toiselta kantilta, faktoja ongelmista ei haluta/pystytä tuomaan esille.
Lisäksi Arhinmäkeä ei ehkä kenenkään pidä ottaa tosissaan (no ei kyllä Valavuorta tai Selänettäkään) ukko on täysin sekaisin.
Mielestäni Carl Haglund Ylen aamu-tv:ssä tiivisti asian melkoisen napakasti. Ihmisoikeuksien näkökulmasta on väärin, että ihmisiä palautetaan yhtään mihinkään, mutta kyllä molemmilla puolin rajoja täytyy alkaa ymmärtää kantokyvyn realiteetit. Eurooppa ei ole valmis tällaiseen ihmistulvaan ja se ei yksinkertaisesti voi jatkua. Voimme ottaa ihmisiä vastaan, mutta ei tällaista määrää tällaisessa aikataulussa. Nyt tulee aivan liikaa ja aivan liian pienen aikaikkunan sisällä. Joskus tulevaisuudessa uudet asukkaat Euroopassa voivat auttaa meitä mm. kestävyysvajeemme kanssa, mutta tällä hetkellä caphit on täynnä.
Minä, joka viimeiseen asti olen yrittänyt pysyä ymmärtäväisenä, alan olla myös sillä kannalla, että nyt ne ulkorajat on saatava kontrollin ympäri Euroopan.
Kyllä itse ymmärtäväisenä olen edelleen ja ollutkin. Alusta asti olen ollut sitä mieltä, että määrää on pystyttävä kontrolloimaan, kotoutus on pystyttävä tekemään hyvin, että hyötyjä on. Lisäksi ilmapiirin pitäisi olla myönteinen, että tuo onnistuu. Työvoimaa tarvitaan, mutta jos meille tulee hetkessä 30 000 luku/kirjoitustaidotonta, niin ei millään riitä rahkeet kääntää tätä hyödyksi. Pitkällä aikavälillä hyvin hoidettuna tuo korjaa meidän kestävyysvajetta, mutta myös vääristynyttä ikäjakaumaa.
Rajoja on kontrolloitava toistaiseksi tarkasti, että homma pysyy hanskassa nyt. Rikoksiin syyllistyvät palautettava siinä reilu peli jne.
Kyllähän tuosta asiasta on pystyttävä esittämään kritiikkiä. Perustellusti sitä toki voidaan esittää puolin ja toisin. Ei se ole "natsia" tai mitään muutakaan, jos touhulle asetetaan rajat.
Tällaiset rajat kiinni porukat ja persujen ulostulot on taas täysin rasistisia. Ne eivät liity maahanmuuttoon, ne liittyy ihmeellisiin pelkoihin, kuvitelmiin, valheisiin ja omaan tyhmyyteen. Jos ulostulot on luokkaa "ne pitää hakata", "ne kaikki vaan raiskaa, jos nainen hymyileekin!", "islamissa käsketään tekemään länsimaalaisille näin" jne. niin se on rasismia.
Hyvin vähän näkee asiasta asiallista keskustelua, vaikka mäyhäämistä on kaikki paikat täynnä. Kumpikin "ääri"osapuoli on ihan vitun puupäistä, eikä usko faktoja ja vaan uskoo sitä mitä haluaa uskoa, MV-lehetä tai mitä ikinä haluaakaan. Vituttaa tämä. Laitetaan nuo mäyhääjät samoihin paluukuljetuksiin.