Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 283 547
  • 28 700
Heh, jännästi pakolaisneuvonta.fi on asiasta kanssasi eri mieltä:
...
Mutta tottakai sinä olet aina oikeassa, koska sinulla tuntuu olevan täysi faktinen tietämys tilanteesta kuin tilanteesta ja voit haukkua muiden ehdotuksia ja mielipiteitä esimerkiksi oksennuksiksi.
Jos nyt sittenkin vielä hetken tohdin symbolisella massiivisella puumoskalla päätäsi paukuttaa.

Naureskellessani vaateelle kansainvälisen suojelun tarjoamisen lopettamisesta sillä argumentilla, että paikallisia voidaan auttaa paikan päällä, sinä ratsastit paikalle ilmoittaen, että kyllä "sinne päin" voidaan perustaa pakolaiskeskuksia ja rakentaa kaupunkeja(!), mutta et sitten kuitenkaan seisonut sanojesi takana vaan jätit vastaamatta kysymyksiin ja vaihdoit pelleilyvaihteelle. Kas kun fakta on, ettei niitä ihmisiä mihinkään "sinne päin" voi asuttaa. Tässä se meidän keskustelumme pihvi lyhykäisyydessään.

Mikä vittu teidät oikein saa saivartelemaan, olet jo kolmas vässykkä joka yrittää vääntää korresta asiaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En nyt tarkoittanut sinun vääntäneen vihreiden listasta asiaa, sillä eihän se ollut turhanpäiväistä, vaan sinun osaltasi viittasin viime öiseen lässyttämiseesi lakkoasioista.

Tarkenna. Jos jotain jäi puuttumaan vastauksista niin vastaan niihin oikeassa ketjussa.
 
Tuli kyllä hyvään aikaan tämä itsenäisyyspäivä, kuin tilauksesta tämän maahanmuutontäyteisen syksyn päätteeksi. Linnan juhlissa voidaan ihastella, miten hyvin meillä menee joten antaa tulla vaan arabeja. Ja voidaan sanoa, että meidän pitää puhaltaa yhteen hiileen ja tarvitaan talvisodan henkeä. Riitta Uosukainenkin muistutti evakkotaustastaan, että kun silloin selvisimme niin selviämme nytkin kun on taas evakoita asutettavana.
Ikäväähän se on, kun roskaväki hulinoi kaduilla, mutta soraäänet saadaan kyllä kitkettyä ja kaikki on hyvin.

Naurettavaa puhua nykyäänkin itsenäisyydestä, kun Suomi on Euroopan Unionin osavaltio ja pitkälti EU-tasolla määrätään mitä Suomen pitää tehdä, ja mitä ei voi tehdä. Siirtolaistulvan virratessa on aika kiistattomasti nähty, että Suomi ei ole itsenäinen, vaan kädet ovat sidotut.
Suomi on nykyään kansainvälistä ei-kenenkään-maata josta jokainen voi ottaa sen minkä irti saa.

Naurettavaa oli myös Sauli Niinistön lausunto eilen, että ei voi laittaa "rajoja kiinni" siirtolaisten takia, kun voi käydä niin, että joku muu laittaa meiltä rajat kiinni.
Niin varmaan. Huonostipa on käynyt aitoja rakentaville kaakkois-Euroopan valtioille. Ja ihan kun Suomeen ei jo olisi tullut riittävästi siirtolaisia, vaan vielä pitää pysyä nöyränä.
 
Tarkenna. Jos jotain jäi puuttumaan vastauksista niin vastaan niihin oikeassa ketjussa.
Täysin turhanpäiväistä offtopicia, mitä helvetin arvoa ääriliikekeskustelulle on sillä, mitä mieltä minä olen laittomien lakkojen korvausvelvollisuudesta, puhumattakaan laittomien lakkojen täysimääräisen vahingonkorvausten oikeudenmukaisuudesta. Toinen heimoveljesi lässyttää kännissä jostain kuvittelemastaan pirin käytöstäni, ja tämä kolmas pitää jotain viikkoja vanhoja keskusteluja, joissa kuitenkin ainoastaan itse on yksinkertaisuuttaan perseillyt, jonain kovinakin todisteina epäluotettavuudestani. Kaikille näille on yhteistä se, että substanssin kannalta keskustelut eivät tästä paskanjauhannasta ole edenneet pätkän vertaa. Juuri tämän takia jätin @xkouhiax trollaukset silloin viimeksi lopulta huomiotta, ja vastaava maltti olisi tänä viikonloppunakin monesti ollut paikallaan. [/OT]
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Jos nyt sittenkin vielä hetken tohdin symbolisella massiivisella puumoskalla päätäsi paukuttaa.

Naureskellessani vaateelle kansainvälisen suojelun tarjoamisen lopettamisesta sillä argumentilla, että paikallisia voidaan auttaa paikan päällä, sinä ratsastit paikalle ilmoittaen, että kyllä "sinne päin" voidaan perustaa pakolaiskeskuksia ja rakentaa kaupunkeja(!), mutta et sitten kuitenkaan seisonut sanojesi takana vaan jätit vastaamatta kysymyksiin ja vaihdoit pelleilyvaihteelle. Kas kun fakta on, ettei niitä ihmisiä mihinkään "sinne päin" voi asuttaa. Tässä se meidän keskustelumme pihvi lyhykäisyydessään.

Mikä vittu teidät oikein saa saivartelemaan, olet jo kolmas vässykkä joka yrittää vääntää korresta asiaa.

Sinä olet kyllä aivan uskomaton torspo ja vielä torspompaa on tuo sinun "keskustelusi". Ylimielisyyksissäsi jauhat paskaa ja sitten kun huomaat, että tuli puhuttua mitä sattuu niin alat syyttelemään muita ja naureskelemaan poterostasi. No mutta nää nykyajan vihreät lapset tuntuu kaikki olevan samanlaisia. Mahdotonta keskustella järkevästi, kun mielipiteet ja unelmat on suoraan kuplivista pilvilinnoista.
 
Sinun kykyyn myöntää olevasi väärässä en myöskään ole vakuuttunut. Johan vähän aikaa sitten väitit miten Irakiin on turha rakentaa mitään, kun siellä kaikki pommitetaan paskaksi. Pari tuntia siitä kirjoitit, että kyllä Irakissa on myös rauhallisia alueita. Mutta silti mielestäsi muut puhuvat paskaa, et sinä :D
Mutta tottakai sinä olet aina oikeassa, koska sinulla tuntuu olevan täysi faktinen tietämys tilanteesta kuin tilanteesta ja voit haukkua muiden ehdotuksia ja mielipiteitä esimerkiksi oksennuksiksi.
Sinä olet kyllä aivan uskomaton torspo ja vielä torspompaa on tuo sinun "keskustelusi". Ylimielisyyksissäsi jauhat paskaa ja sitten kun huomaat, että tuli puhuttua mitä sattuu niin alat syyttelemään muita ja naureskelemaan poterostasi. No mutta nää nykyajan vihreät lapset tuntuu kaikki olevan samanlaisia. Mahdotonta keskustella järkevästi, kun mielipiteet ja unelmat on suoraan kuplivista pilvilinnoista.
Aha. No.. ööö.. kiitos tiedosta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Täysin turhanpäiväistä offtopicia, mitä helvetin arvoa ääriliikekeskustelulle on sillä, mitä mieltä minä olen laittomien lakkojen korvausvelvollisuudesta, puhumattakaan laittomien lakkojen täysimääräisen vahingonkorvausten oikeudenmukaisuudesta. Toinen heimoveljesi lässyttää kännissä jostain kuvittelemastaan pirin käytöstäni, ja tämä kolmas pitää jotain viikkoja vanhoja keskusteluja, joissa kuitenkin ainoastaan itse on yksinkertaisuuttaan perseillyt, jonain kovinakin todisteina epäluotettavuudestani. Kaikille näille on yhteistä se, että substanssin kannalta keskustelut eivät tästä paskanjauhannasta ole edenneet pätkän vertaa. Juuri tämän takia jätin @xkouhiax trollaukset silloin viimeksi lopulta huomiotta, ja vastaava maltti olisi tänä viikonloppunakin monesti ollut paikallaan. [/OT]

Uskomatonta. Minä pyysin sinua tarkentamaan asiaan kuuluvassa ketjussa jos jotain on jäänyt sanomatta ja sitten sinä vedät tangentista sivuraiteelle jollain epä-älyllisellä mouhoomisella off-topicista ja väärästä ketjusta?

Luetko näitä viestäjäsi yhtään? Nyt on jo pidemmän aikaa jäänyt kuva että vedät näitä heittoja aivan hatusta (sanoisinko Stubbmaisesti) ja kun sinut niistä kuulutetaan lavalle niin alkaa yo. viestin kaltaine itkupotkuilu jossa mussutetaan kaikesta muusta paitsi aiheesta.

Ja sinun on aivan turha mutista mistään paskanjauhamisesta, perseilystä tai omasta "uskottavuudestai", se on mennyt tänäkin viikonloppuna aika lujaa vauhtia kunnallisessa viemärisysteemissä eteenpäin.

Sinun substanssiosaaminen on hyvin ohutta ja keskustelun osalta sinulle on varsin tyypillistä että jätät vastaamatta ns. vaikeisiin kysymyksiin.
 
Uskomatonta. Minä pyysin sinua tarkentamaan asiaan kuuluvassa ketjussa jos jotain on jäänyt sanomatta ja sitten sinä vedät tangentista sivuraiteelle jollain epä-älyllisellä mouhoomisella off-topicista ja väärästä ketjusta?
Viime öinen innokkuutesi saada tietää minun kantojani sinun lakkofantasioihinsi "out of nowhere" oli turhanpäiväistä offopiccia ja saivartelua, mutta ei siinä käsittääkseni mitään jäänyt sanomatta kun kuuliaisesti tyhmiin kysymyksiisi vastailin. Virta päälle.
Luetko näitä viestäjäsi yhtään? Nyt on jo pidemmän aikaa jäänyt kuva että vedät näitä heittoja aivan hatusta (sanoisinko Stubbmaisesti) ja kun sinut niistä kuulutetaan lavalle niin alkaa yo. viestin kaltaine itkupotkuilu jossa mussutetaan kaikesta muusta paitsi aiheesta.

Ja sinun on aivan turha mutista mistään paskanjauhamisesta, perseilystä tai omasta "uskottavuudestai", se on mennyt tänäkin viikonloppuna aika lujaa vauhtia kunnallisessa viemärisysteemissä eteenpäin.

Sinun substanssiosaaminen on hyvin ohutta ja keskustelun osalta sinulle on varsin tyypillistä että jätät vastaamatta ns. vaikeisiin kysymyksiin.
Aha. No.. ööö.. kiitos tiedosta.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Aha. No.. ööö.. kiitos tiedosta.
Niin monta triiditappiota tullut jo parin päivän sisään, että sun kannattaisi pitää pari päivää taukoa vapaasta.

Mites muuten, jos itse vetää hakemuksensa pois, niin onko mahdollisuus näillä elintasopakolaisilla mennä seuraavaan maahan tekemään hakemus, vai tuleeko se näissä tapauksissa Dublin-bumerangina takaisin Suomeen?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näiden rivipoliisien näkemyksiä kuunnellessa kannattaa huomioida, että he eivät ole läheskään yhtä korkeasti koulutettuja kuin esim. Saku Timonen, Veronika Honkasalo, Jari Tervo, Emma Kari, Maria Pettersson, Tiina Rosenberg ja Li Andersson. Siksi rivipoliisit sortuvat paljon herkemmin rasistiseen ajatteluun.
Hah. Kuka näin on sanonut?

Toi on kyllä upee heitto.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viime öinen innokkuutesi saada tietää minun kantojani sinun lakkofantasioihinsi "out of nowhere" oli turhanpäiväistä offopiccia ja saivartelua, mutta ei siinä käsittääkseni mitään jäänyt sanomatta kun kuuliaisesti tyhmiin kysymyksiisi vastailin. Virta päälle..

Okei eli purat antipatioitasi tässä ketjussa ja huutelet off-topicista samalla? Just.

Välivesi sinulle, eiköhän tämä ollut tässä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Näiden rivipoliisien näkemyksiä kuunnellessa kannattaa huomioida, että he eivät ole läheskään yhtä korkeasti koulutettuja kuin esim. Saku Timonen, Veronika Honkasalo, Jari Tervo, Emma Kari, Maria Pettersson, Tiina Rosenberg ja Li Andersson. Siksi rivipoliisit sortuvat paljon herkemmin rasistiseen ajatteluun.

Muista en tiedä, mutta näistä nimistä ainakaan Andersson ja Kari eivät ole mitään kovin korkeasti koulutettuja, vaan he ovat kandin tutkinnon tehneitä ja opinnot sittemmin kesken jättäneitä politiikka-aktiiveja. Heidän uravalinnoissaan on mielestäni aidosti paljon ihailtavaakin, nuoriksi ihmisiksi ovat tehneet paljon, saavuttaneet paljon.

Mutta koulutukseltaan he eivät ole mitään kansakunnan eliittiä ja jotain Karin cv:tä lueskellessa ehtii jopa miettiä, että kuinka montaa "luottamustointa" siellä yliopistoporukoissa ehtii hoitaa, hämmentävää kun tämä ilmeisesti kiinnostaa opintoja enemmän.

edit. ja eikös Petterssonkin ole tällainen vähän sitä sun tätä opiskellut tyyppi, mutta onko mitään tutkintoja? Onhan tämä nyt vähän kummallista, että mielipidevaikuttajaksi pääsee parhaiten jättämällä kaikki hommat kesken...
 
Muista en tiedä, mutta näistä nimistä ainakaan Andersson ja Kari eivät ole mitään kovin korkeasti koulutettuja, vaan he ovat kandin tutkinnon tehneitä ja opinnot sittemmin kesken jättäneitä politiikka-aktiiveja.

Huomasitko lainkaan, että verrokkiryhmänä tuossa viestissäni olivat VOK-tehtäviä hoitavat rivipoliisit? Heihin verrattuna luonnontieteiden tai valtiotieteiden kandidaatti on selvästi korkeammin koulutettu. Siksi rivipoliiseilta kuulee herkemmin taantumuksellisia mielipiteitä, eivätkä he keskimäärin ole kovin innokkaita kannattamaan "kaikille avointa Suomea, joka ei sulje ketään pois". Hyvää esimerkkiä poliisien ksenofobisista asenteista tarjoilee esim. tämän palstan nimimerkki Ahar.

ehtii jopa miettiä, että kuinka montaa "luottamustointa" siellä yliopistoporukoissa ehtii hoitaa, hämmentävää kun tämä ilmeisesti kiinnostaa opintoja enemmän.

Emma Kari, jota "luottamustoimet ilmeisesti kiinnostavat opintoja enemmän", tienaa tällä hetkellä yli 6 000 euroa kuussa. Tienaatko sinä? Minusta ei ainakaan ole kovin hämmentävää, jos joku ihminen tekee ennemmin poliitikon duunia tuollaisella korvauksella kuin homehtuu koulun penkillä.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Huomasitko lainkaan, että verrokkiryhmänä tuossa viestissäni olivat VOK-tehtäviä hoitavat rivipoliisit? Heidän koulutustasoonsa verrattuna kandin tutkintokin on aika paljon...

Huomasin toki, mutta käyttämäsi termi "korkeasti koulutettu" särähti. Koulutettuja toki.

...
Emma Kari, jota "luottamustoimet ilmeisesti kiinnostavat opintoja enemmän", tienaa tällä hetkellä yli 6 000 euroa kuussa. Tienaatko sinä? Minusta ei ainakaan ole kovin hämmentävää, jos joku ihminen tekee ennemmin poliitikon duunia tuollaisella korvauksella kuin homehtuu koulun penkillä.

Olen tässä mielessä konservatiivi, arvostan muodollista pätevyyttä, ehkä myös jonkin sortin näyttönä siitä, että pitkäjänteisyys riittää suorittamaan tutkinnon loppuun. Tämä nyt toki on subjektiivinen mielipide, asiasta voi helposti olla aivan toistakin mieltä. Poliittis-ideologinen tämä asia ei kohdallani ole, aivan samoin arvostan enemmän niitä oikeistopoliitikkoja, joilta se loppututkinto takataskusta löytyy.

Se on tietysti itse kullekin hienoa, jos on saanut hilattua tulotasonsa mahdollisimman ylös, mutta kertoo jotain myös yhteiskunnasta, ei pelkästään kyseisestä henkilöstä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos joku ihminen on saanut hilattua koulutustasonsa mahdollisimman ylös, eikö se kerro jotain myös yhteiskunnasta eikä pelkästään kyseisestä henkilöstä?

En saa kiinni tästä, että mitä ajat takaa.

Anyways, jos mennään takaisin itse asiaan, niin Emma Kari, Maria Pettersson ja Li Andersson ovat ansiokkaan uran jo tehneitä nuoria ihmisiä. Heillä on myös koulutustaustaa, mutta en käyttäisi heistä termiä "korkeasti koulutettu". Sivistyneitä tyyppejä epäilemättä ovat.
 
En saa kiinni tästä, että mitä ajat takaa.

Mitä sinä ajat takaa sillä, että Emma Karin ja joidenkin muiden korkeat tulot "kertovat jotain yhteiskunnasta"? Mitä ne mielestäsi yhteiskunnasta kertovat? Tuo "kertovat jotain" on melkoisen epämääräinen heitto. Siksi siitä on tosiaan vähän vaikea "saada kiinni".

Heillä on myös koulutustaustaa, mutta en käyttäisi heistä termiä "korkeasti koulutettu"..

Minä kirjoitin, että he ovat korkeammin koulutettuja kuin rivipoliisit. Oletko sinä tästä eri mieltä?

arvostan muodollista pätevyyttä, ehkä myös jonkin sortin näyttönä siitä, että pitkäjänteisyys riittää suorittamaan tutkinnon loppuun.

Ja toki myös näyttönä siitä, ettei ole vielä parikymppisenä joutunut itseään työnteolla elättämään, vaan on ollut aikaa istua siellä koulussa.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja toki myös näyttönä siitä, ettei ole vielä parikymppisenä joutunut itseään työnteolla elättämään, vaan on ollut aikaa istua siellä koulussa.

Varmaan aika iso osa opiskelijoista tekee vähintään jotain duunia samalla, kun opiskelee. Mä ainakin tein osa-aikaisesti duunia ja joulu- sekä kesälomilla olin väliin myös yhdellä muuttofirmalla töissä. Omat kokemukseni tuosta muuttomiehen hommasta olivat sellaisia, että saivat kyllä motivaation valmistua koulusta aikamoiseen nousuun.

Mutta miten musta tuntuu, että nyt lähestytään sun lempiaihetta, eli tätä soopaa siitä, jotta "hyväosaisten lapset ne vaan porskuttaa ja köyhällä ei samoja mahdollisuuksia" ja niin päin pois...
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Khyyllä minä ainakin pystyin itseni omilla rahoilla elättämään kombolla opintotuki+laina+osa-aikatyö. Ja tuntejakin kertyi aina talven mittaan sen verran, että sai ihan palkallisen kesäloman. Jos joku ei pysty siinä sivussa opiskelemaan, niin voi katsoa peiliin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä ne pari henkilöä, jotka henkilökohtaisesti tunnen Helsingin punavihreästä kuplasta nimenomaan kannattavat elintasoshoppailua. He kannattavat avoimia rajoja eivätkä välitä minkä syyn varjolla maahanmuuttajat tänne tulevat. MUTTA en yleistä tätä koskemaan kaikkia kuplan asukkeja.
"Kaikki tänne" porukkaa lienee suurinpiirtein yhtä paljon, kuin "ei ketään tänne" porukkaa. Eikä kumpaankaan porukkaan kannata aikaansa tuhlata.

Minä elän punavihreässä kuplassa enkä tunne ketään joka kannattaisi. Olisi kyllä mielenkiintoista päästä tutustumaan näihin tuttujesi ajatuksiin hieman tarkemmin. Siis heidän mielestään sosiaaliturvatunnus, suomalainen pankkitili, jonotusnumero vuokra-asuntojonoon, ja tyhjä sossutukilomake pitäisi antaa rajalla kaikille Suomeen asumaan ilmoittautuneille? Ovatkohan he koskaan yrittäneet pohtia mihin se johtaisi.
Itse olen joskus törmännyt sellaisiin mielipiteisiin, että kaikki rajat maailmasta pitäisi poistaa ja kaikkien pitäisi päästä kaikkialle. Anarkismi kaiketi johtaisi lopulta tuohon, tai ainakin jotkut anarkismin alaryhmät. Enpä oikein jaksa lähteä pohdiskelemaan mitä kaikkea tuo toisi mukanaan. Perusajatus on kai sellainen, että eihän niitä rajoja ennenkään ollut ja hyvin meni silloinkin tai jotain.

Mulla on myös yksi hippi-kaveri, joka ajattelee, että koska kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, niin kaikkien pitäisi saada työstään sama palkka. Siis ihan työstä riippumatta. Se uskoo, että kyllä kaikki työt tulis kuitenkin tehtyä, koska ihmisillä on muitakin kannustimia kuin raha. Se uskoo myös, että pienet palkat johtuu siitä, että yrittäjät on niin ahneita. Rikkaita, mutta ahneita, eivätkä maksa parempia palkkoja, koska pitävät itse kaikki rahat. Pari kertaa olen keskustellut aiheesta hänen kanssaan, mutta se on vähän kuin Daespoon tai "mamukriitikon" kanssa keskustelis. Mikään henkilön omista ajatuksista poikkeava ei vaan mene perille asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös