Nojuu, sen toki jokainen varmasti teemme. Tosin näytit itse hyvää esimerkkiä unohtamalla Afganistanin ja Irakin.
En tietenkään unohtanut. En unohtanut edes Kinnulaa. Kunhan nyt poimin tuolta pari mielenkiintoista yksityiskohtaa. Saat ihan itse poimia omasi. Tai tietysti jos haluat maksaa palvelusta, niin voinhan mä siinä tapauksessa tehdä sen sun puolesta.
Edit: otetaan pisteitä sen verran takasin, että työttömyystilastoista ilmenee melko kurjat luvut Somalialle, Afganistanille ja Irakille. Työttömyysprosentit (syntymämaa, 18-64):
Menit sitten tuosta vaan särkemään palstatotuuden tuon porukan 85% työttömyydestä. No, ei se mitään. Ei öyhöttäjien uskoa omiin totuuksiinsa ole ennenkään faktoilla kaadettu.
Niitä joita nuo turvapaikanhakijoiden työttömyys oikeasti kiinnostaa, kannattaa katsella työttömyysprosentin kehittymistä maassaolon aikana ihan tuollaisella parinkymmenen vuoden aikajänteellä. Öyhöttäjät toki yllättyvät aina kun selviää, että viime viikolla tänne tullut turvapaikanhakija ei ole vieläkään töissä. Normaalit ihmiset kyllä ymmärtävät, että työttömyysprosentteihin vaikuttaa aika paljon se, kuinka suuri osa porukasta on vasta tullut maahan lähiaikoina ja onko tultu työperäisenä muuttajana vai turvapaikan perässä.
Vielä ihan etukäteisvinkkinä öyhöttäjille. Kunhan joskus saadaan Irakilaisten maassaolijoiden työttömyysprosentti vuodelta 2015, niin se luku kannattaa ottaa talteen ja julistaa ainoana oikeana totuutena ainakin seuraavat 10 vuotta. Ne tanä vuonna tulleet elintasoturvapaikkaloiset kun eivät vieläkään ole sankoin joukoin työllistyneet. Eivät tietenkään voikaan, koska laki, mutta eihän tuollaiset pikku yksityiskohdat menoa haittaa.
(Nämä pari viimeistä kappaletta muuten eivät ole mitenkään Runtulinille kohdistettuja. Runtulinhan ei ole öyhöttäjä. Tuli nyt nuo ajatukset vain tuohon jatkoksi kirjoitettua.)